Janusz P. Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Witaj Sławku obserwuje twoje zmagania przy Katanie i jestem pod wrażeniem , czyta praca i jakość wykonania wspaniała. Sam też planuję zbudowanie jakiegoś modelu jeżeli uda mi się "wyrwać" jakieś plany najlepiej EXTRA na około 2600 mm. Póki co tak trzymaj :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 W internecie sa dostepne plany, bodajze po hiszpansku Extry 300 okolo 3m rozpietosci. Mozna zawsze zmniejszyc i troche je przerobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udało mi się wygospodarować chwilę czasu po pracy i dopasowałem wręgę silnikową do pokrywy.Promień zaokrągleń w górnej części tej wręgi okazał się większy niż przewidywałem i musiałem dokleić kawałki balsy 3mm , utwardzić CA i następnie wstępnie oszlifować.Wywierciłem również otwory w kalpie i wcisnąłem w nie dwa kołki z pręta węglowego ( Discus CS ma krótszy łącznik skrzydeł o 2 cm ).Całość dość ładnie pasuje i nie ma żadnych luzów.Teraz pozostaje tylko wszystko wyszlifować ( trzeba zeszlifować z 0.5mm balsy z pokrywy) i będzie dobrze.Znikną też resztki kleju.Mam nadzieję że nie rozwalę tego modelu w pierwszym locie, ostatnio nie miałem żadnych kraks i nie chciałbym rozpocząć nowej czarnej serii od tej Katany. Łukasz zwrócił słusznie uwagę na zamocowanie kołków do mocowania pokrywy, wyglądają jak by były osadzone w balsie.Jednak balsy jest niecały milimetr a pod balsą jest sklejka lipowo-balsowa 6 mm więc problemu nie ma z wytrzymałością. Trochę podszlifowałem i już jest lepiej niż było: Powyżej porównanie wielkości z Artexową Kataną PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raffik Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Sławek... normalnie mi ręce opadają... jak tak można... ps. a teraz myśl, czy to z zachwytu czy z tandety (znając Twoją perfekcje ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 HHAAH ta z Artexu po skonczeniu tej dużej bedzie breloczkiem do kluczy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Sławek... normalnie mi ręce opadają... jak tak można... ps. a teraz myśl, czy to z zachwytu czy z tandety (znając Twoją perfekcje ) Przesadzasz.Jeszcze dużo przede mną żebym był zadowolony ze swojej pracy co chyba raczej się nie zdarzy.Bardzo dziękuję Wszystkim za dobre słowo.Mam w planach EDGE 540 i rdzenie styro do niego więc jeszcze będzie wesoło przy jego budowie. Wygląda na to że silnik DL-50 będzie niebawem u mnie ( tu ogromne podziękowania w stronę Łukasza za pomoc w jego zakupie>) i będę mógł wreszcie skończyć kadłub.A potem.... skrzydła i kolejne problemy z nimi związane. Jak duża Katana będzie latała jak ta z Artexu to zrobię sobie jeszcze z jedną X-lite :wink: Ps: na początku przyszłego tygodnia biorę się za budowę ustrojstwa do podciśnieniowego formowania kabinek.Planuje wykorzystać do tego opalarkę budowlaną i jakiś "cyklojet" rozprowadzający gorące powietrze równomiernie po całej powierzchni foli ,przyda się też regulacja temperatury .Jak się (nie)uda t(eg)o zrobić to zrobię relację z budowy w osobnym dziale ku przestrodze przed nieudanymi wynalazkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 natknąłem się dziś Sławku na taką aukcję na allegro, może warto było by się zapytać o inne wymiary rur węglowych, bo z tego co pamiętam to takowej potrzebujesz do modelu: http://www.allegro.pl/item384837665_rurki_carbonowe_z_materialu_300_g_6k_400_tex_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Dzięki Piotrek za link.Długość dość mała ale spróbuję mailami się z nimi dogadać na temat innych wymiarów tych rur. W Budowie Katany niewiele się ruszyło do przodu poza doszlifowaniem pokrywy i wklejeniem do niej balsy 1,5 mm celem usztywnienia całości.Czekam na paczkę z modele.sklep.Muszę zrobić nowy statecznik poziomy bo stary ... nie podobał mi się. Silnik już mam prawie u siebie więc kadłub musi być skończony w przyszłym tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_F3J Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Muszę zrobić nowy statecznik poziomy bo stary ... nie podobał mi się. I znowu grill? :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 W stateczniku były hmmm, powiedzmy błędy technologiczne.Trzymam kciuki za Twoje dzisiejsze loty żebyś i Ty grilla nie musiał robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saper Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 Model spoko jaki motor w nim bedzie oddychał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2008 DL-50 ( benzyna 50ccm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saper Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 A spoko DL to super motory bardzo żywotne i nie awaryjne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Witaj Sławku a jak zamontujesz silnik w modelu na sztywno czy też może na jakichś podkładkach antywibracyjnych bo ja swojego SPE 43 benz. zamocowałem na sztywno i wibracje są niestety, może nie aż takie żeby zniszczyły model ale dla mnie jest to niepokojące i wkrótce coś z tym zrobię by to zminimalizować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Witam, myślę zrobić blachę z duralu ażurowaną i do niej bezpośrednio przykręcić silnik.I tu dwie opcje: pierwsza taka że tą blachę przykręcę bezpośrednio przez lordy gumowe do sklejkowego "domku" , druga opcja , że przykręcę tą blachę przez szpulki .Pozatym tłumik przykręcę na sztywno do kadłuba łącząc go z silnikiem rurą silikonową.Chcę w ten sposób zmniejszyć i przenieść obciążenia z łap mocujących silnik na blachę duralową.Ponoć te łapy to słaby punkt w DL, DA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Masz rację z tymi łapami mocującymi to ich słaby punkt ale tylko w pierwszych wersjach DL gdy tylko pojawiły się na rynku modelarskim ( widziałem kilka fotek od innych modelarzy gdzie łapy mocujące były oderwane od silników) lecz kolejne wersje wychodzą już odpowiednio wzmocnione tak że spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Z tego co wiem to mam prawdopodobnie nową wersję DL-a, ale i tak 100 razy pomyślę jak mu tu zrobić odpowiednie mocowanie.Mniej więcej mam już jakąś koncepcję , w każdym razie fotki będą w relacji wiec będzie można porozmawiać i ustalić jakąś inną wersję mocowania.Ja jestem otwarty na wszelkie dyskusje i propozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Uszy moga pekac jak sie posadzi silnik na szpulkach. Mozna to ominac robiac domek, lub przykrecajac silnik posrednio przy uzyciu blachy. Nowa wersja (tak masz ja Slawku ) ma uszy pogrubione i mozna montowac na szpulkach i nie powinno pekac, jednak zawsze lepiej dmuchac na zimne. :wink: Amortyzatory gumowe troche daja ale bez rewelacji, za to te M6 kavana nie wytrzymuja 50cm i pekaja gdzies juz po godzinie pracy. Sam teraz tez bede pakowal DL do drugiego modelu, i chyba oprawie go na sztywno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 To się cieszę że mam tą nowszą wersję.Pierwsze co zrobię to dokładnie pomierzę silnik.Zobaczę te łapy w realu i wtedy się zastanowię.Zawsze mogę przedłużyć domek , przetoczyć szpulki.Gaźnik wejdzie wtedy do domku ale dam sobie radę z tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 22 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 A według ciebie jeżeli podłożę pod szpulki podkładki gumowe to może mi niewiele pomóc bo mówisz że amortyzatory gumowe niewiele dają więc może zostawię wszystko tak jak do tej pory czyli na sztywno i pewnie będzie lepiej jeżeli nie będę robił żadnych modyfikacji, które mogłyby bardziej zaszkodzić niż pomóc :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.