janegab Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 W respekcie...jakie skutki przyniesie ta zmiana ? http://s30.postimg.org/e4bdkigj5/IMG_2510.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Są " zawodniki" co latają na takich wynalazkach może cuś napiszą... co ja taki tam robak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 A po co pytasz? Przecież pewnie z Kierownikiem o tym gadałeś bo ma takowy ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 A po co pytasz? Przecież pewnie z Kierownikiem o tym gadałeś bo ma takowy ;> Pytam bo Kierownik nie jest pępkiem świata.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Pytam bo Kierownik nie jest pępkiem świata.. hehe. Znaczy sie że cała wiedza Janka na temet F3F legła w gruzach Ja do problemu podchodzę w sposób dwojaki. Jak masz zrobiony bagnet to go załóż i sprawdź co sie zmieniło. Jak nie masz....to zastanów sie po co byś miał go mieć. Co chcesz zmienić i czy akurat zmiana bagnetu pomoże. Jak zwiększenie kąta wzniosu wpływa na model, powyżej w skrócie napisał Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 W respekcie...jakie skutki przyniesie ta zmiana ? http://s30.postimg.org/e4bdkigj5/IMG_2510.jpg Cos jest chyba na rzeczy skoro francuska manufaktura Aeromod, produkujaca model Alliaj (taki nasz Respect) wprowadzila jako opcje bagnet ze wniosem 0,5° http://www.aeromod.eu/ (chyba piate zdjecie od gory strony) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 27 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Jedne modele mają wiekszy wznios inne mniejszy. Mnie interesuje co Janek chce uzyskać/osiągnąć zmieniając wznios. Alliaj i Respect co całkowicie rożne modele. I koncepcją, budowà, aerodynamiką, wyglądem i ch-ka lotu. To tak przy okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Używam w Furio dwóch bagnetów, O większym wzniosie używam gdy chcę polatać jak j-otką wtedy gdy tylko komary łapią termikę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Używam w Furio dwóch bagnetów, O większym wzniosie używam gdy chcę polatać jak j-otką wtedy gdy tylko komary łapią termikę I oto - własnie "loto"...a74 rownież napisal ,że respekt " teoretycznie" ..... powinien być stabilniejszy i lepiej łapać termike a j a zanam to praktycznie bo go już oblatalem . pozytywne zmiany przy bardzo slabym wietrze przy silnym respekt jest wolniejszy .. dziekuje wszystkim za uwagi ..u mnie od niedzieli na Lubstowie cały tydzien latania . / przeplatanka z deszczem / .wybieram sie rownież na Jeziorsko... Wojtku-a z Belgii dzięki za fotki o lokalnym "respekcie" mnie zaciekawił fajny sposób naprawy krawedzi chyba styrodurem / balsa / - super- to kupuje...sam szczyt krawedzi wzmocniłbym cieniutkim weglem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Wojtku-a z Belgii dzięki za fotki o lokalnym "respekcie" mnie zaciekawił fajny sposób naprawy krawedzi chyba styrodurem / balsa / - super- to kupuje...sam szczyt krawedzi wzmocniłbym cieniutkim weglem Tak- odkrywcze-Nobla odkrywcy!....metody znanej od epoki wóngla . Była przykryta i zakurzona . A tu patrzcie ! Retro po całości. Szkoda, że ten patenciaż nie pokazał jak to zrobić prawidłowo (najmniej źle). A u p. Biskupa na Żarze w zakładzie naprawy szybowców pokażą i opiszą dla wiedzących o co pytać. Wiele sposobików tam poznałem i w modelarskiej praktyce zastosowaliśmy.I eminencja niczego nie kryje .Co odkryje to pokaże ku chwale awiacji małej i dużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Jak zrobić prawidłowo / powiedzma/ wiekszość wie ale jak naprawić na wyjezdzie na zboczu korzystajać z puszki po piwie tacki po dorszu ...prezerwatywie no nie == są rozniste sposoby mnie tepakowi-robakowi wiadomości nie za wiele.. podziel się z nieudacznikiem jak to się robi na Żarze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Chłopaki tu snują opowieści i jakoś nie zauważają istotnej różnicy pomiędzy Respectem, Furio czy Alliaj - nośny, gruby profil. Ogólnie Respect i tak lata na zboczu jak inne modele spadają. To po pierwsze. Janek pisze że niby model jest stabilniejszy...czyli jest wolniejszy. To model zboczowy, więc znów bez sensu. Wzrost wzniosu powoduje lepsze latanie w termice...tyle że Janek lata na "płaskim". Chce łapać termike przy wyrzucie z ręki? To nie lepiej se kupić inny model? np jakiś z silnikiem? To by miało jakiś sens. Równie dobrze można dodać klap i do tego poprawnie ustawić model, dobrze wyrzucić i Respect lata przy wietrze 2m/s i mniejszym. Chcesz stabilniej-podnieś minimalnie lotki. To Respectowi nie przeszkodzi. Zmień rocznicowość, użyj w zakręcie kierunku, wykonaj poprawnie zakręt. Respect bywa niestabilny gdy się im nie umie latać lub nie umie się go ustawić. Ja tam jestem zwolennikiem naumienia sie latania (to po pierwsze), poznania modelu, wpływu zmian wychyleń, rocznicowości, snap-flapa itp itd na zachowanie modelu (to po drugie), a po trzecie nie kombinowania gdy sie poprzednich rzeczy nie wie. Ja latać jeszcze nie umiem, do naumienia sie wpływu snap-flapa ma poszczególne modele jeszcze nawet nie dotarłem i jestem pewien że w Polsce nie ma takiego pilota wożącego dupę na zboczu, który potrafi jednoznacznie ocenić jak taka zmiana wpływa na ten czy inny model. I czy to wpływa zmiana wzniosu, czy chwilowe subiektywne widzimisię pilota czy to że bieżące ustawienia nie były optymalne i poprawiły się po zmianie wzniosu. Tu niestety latają sami teoretycy i kombinatorzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 podziel się z nieudacznikiem jak to się robi na Żarze... Robi się foremnik i laminuje i się klei Foremnik bazowany na skrajnych dobrych profilach. Reszta to sprawa inwencji i umiejętności. Co do zbocza i napraw na nim to tam widać szafkę a nie trawę więc w warsztacie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Pod zdjęciem na stronie linkowanej wyżej, jest odnośnik (na niebiesko) gdzie jest dokładny opis naprawy. Oczywiście w modelarni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 bo naprawa puszką jest banalna, tacką po dorszu bezsensowna a prezerwatywą dość elastyczna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojani Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 ... Janek pisze że niby model jest stabilniejszy...czyli jest wolniejszy. ... Z tej wypowiedzi można wysnuć chyba nieco błędny wniosek. Model ze zwiększonym wzniosem jest stabilniejszy i można nim łatwiej latać na mniejszych prędkościach, ale nie znaczy to, że jest wolniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Jurek super wszystko opisał a ja jutro na Jeziorsku porobie próby z bagnetem / Leszek rozpatruje wykonanie bagnetów 2 wersjach dla kombinatorow- teoretykow i pilotów z "papiórami..' BRoman naprawy dokonuje " foremnikami " inni "formatkami " wazne by po naprawie model latał jeszcze lepiej i był "lekciejszy "...fajnie ,że temat trwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Tu niestety latają sami teoretycy i kombinatorzy Heh, a miałem Cię Jurek za jakiś autorytet... Skoro tu jesteś to ciekawi mnie do której kategorii się zaliczasz ? bo ja trochę tu i trochę tam 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 28 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Ja do żadnej. Tylko latam, teorie w dużej części mam w D... Bo ograniczenia brzegowe nijak maja sie do rzeczywistości a na kombinacje nie mam czasu bo wole tracić czas na latanie i poznawanie tego co mam. Ja początkujący latacz jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janegab Opublikowano 28 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Heh , że też Kamyczek zamilkł...szkoda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi