Skocz do zawartości

Bagnet-większy wznios


janegab

Rekomendowane odpowiedzi

Pytam bo Kierownik nie jest  pępkiem świata.. :rolleyes:

hehe. Znaczy sie że cała wiedza Janka na temet F3F legła w gruzach :D

Ja do problemu podchodzę w sposób dwojaki. Jak masz zrobiony bagnet to go załóż i sprawdź co sie zmieniło. Jak nie masz....to zastanów sie po co byś miał go mieć. Co chcesz zmienić i czy akurat zmiana bagnetu pomoże. Jak zwiększenie kąta wzniosu wpływa na model, powyżej w skrócie napisał Piotr ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W    respekcie...jakie skutki przyniesie  ta  zmiana    ?   :o     http://s30.postimg.org/e4bdkigj5/IMG_2510.jpg

 

Cos jest chyba na rzeczy skoro francuska manufaktura Aeromod, produkujaca model Alliaj (taki nasz Respect) wprowadzila jako opcje bagnet ze wniosem 0,5°

 

http://www.aeromod.eu/

 

(chyba piate zdjecie od gory strony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam w Furio dwóch bagnetów, O większym wzniosie używam gdy chcę polatać jak j-otką wtedy gdy tylko komary łapią termikę :P

I  oto  - własnie   "loto"...a74   rownież napisal ,że  respekt " teoretycznie" ..... powinien być  stabilniejszy i  lepiej  łapać  termike  a    j a  zanam to  praktycznie  bo go już  oblatalem  .  pozytywne  zmiany  przy  bardzo  slabym  wietrze   przy  silnym  respekt  jest  wolniejszy  ..   dziekuje  wszystkim  za  uwagi     :)    ..u mnie  od  niedzieli    na  Lubstowie    cały  tydzien  latania .   /   przeplatanka  z deszczem  / .wybieram  sie  rownież   na  Jeziorsko... ;)    Wojtku-a  z Belgii   dzięki za  fotki  o lokalnym  "respekcie"   mnie  zaciekawił   fajny  sposób   naprawy  krawedzi   chyba  styrodurem   /  balsa /  -  super- to kupuje...sam szczyt  krawedzi  wzmocniłbym  cieniutkim  weglem ...  repar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku-a  z Belgii   dzięki za  fotki  o lokalnym  "respekcie"   mnie  zaciekawił   fajny  sposób   naprawy  krawedzi   chyba  styrodurem   /  balsa /  -  super- to kupuje...sam szczyt  krawedzi  wzmocniłbym  cieniutkim  weglem

 

 

Tak- odkrywcze-Nobla odkrywcy!....metody znanej od epoki wóngla . Była przykryta i zakurzona . A tu patrzcie ! Retro po całości.

 

 

Szkoda, że ten patenciaż nie pokazał jak to zrobić prawidłowo (najmniej źle). A u p. Biskupa na Żarze w zakładzie naprawy szybowców pokażą i opiszą dla wiedzących o co pytać. Wiele sposobików tam poznałem i w modelarskiej praktyce zastosowaliśmy.I eminencja niczego nie kryje .Co odkryje to pokaże ku chwale awiacji małej i dużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobić  prawidłowo / powiedzma/   wiekszość wie  ale  jak naprawić  na wyjezdzie   na  zboczu   korzystajać  z puszki po piwie  tacki po dorszu ...prezerwatywie  no nie  ==  są rozniste  sposoby  mnie  tepakowi-robakowi  wiadomości nie za wiele.. podziel się   z  nieudacznikiem     jak to się robi  na Żarze... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki tu snują opowieści i jakoś nie zauważają istotnej różnicy pomiędzy Respectem, Furio czy Alliaj - nośny, gruby profil. Ogólnie Respect i tak lata na zboczu jak inne modele spadają. To po pierwsze. Janek pisze że niby model jest stabilniejszy...czyli jest wolniejszy. To model zboczowy, więc znów bez sensu. Wzrost wzniosu powoduje lepsze latanie w termice...tyle że Janek lata na "płaskim". Chce łapać termike przy wyrzucie z ręki? To nie lepiej se kupić inny model? np jakiś z silnikiem? To by miało jakiś sens.

Równie dobrze można dodać klap i do tego poprawnie ustawić model, dobrze wyrzucić i Respect lata przy wietrze 2m/s i mniejszym. Chcesz stabilniej-podnieś minimalnie lotki. To Respectowi nie przeszkodzi. Zmień rocznicowość, użyj w zakręcie kierunku, wykonaj poprawnie zakręt. Respect bywa niestabilny gdy się im nie umie latać lub nie umie się go ustawić.

 

Ja tam jestem zwolennikiem naumienia sie latania (to po pierwsze), poznania modelu, wpływu zmian wychyleń, rocznicowości, snap-flapa itp itd na zachowanie modelu (to po drugie), a po trzecie nie kombinowania gdy sie poprzednich rzeczy nie wie. Ja latać jeszcze nie umiem, do naumienia sie wpływu snap-flapa ma poszczególne modele jeszcze nawet nie dotarłem i jestem pewien że w Polsce nie ma takiego pilota wożącego dupę na zboczu, który potrafi jednoznacznie ocenić jak taka zmiana wpływa na ten czy inny model. I czy to wpływa zmiana wzniosu, czy chwilowe subiektywne widzimisię pilota czy to że bieżące ustawienia nie były optymalne i poprawiły się po zmianie wzniosu. Tu niestety latają sami teoretycy i kombinatorzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziel się   z  nieudacznikiem     jak to się robi  na Żarze... :lol:

Robi się foremnik i laminuje i się klei

Foremnik bazowany na skrajnych dobrych profilach. 

Reszta to sprawa inwencji i umiejętności. 

Co do zbocza i napraw na nim to tam widać szafkę a nie trawę więc w warsztacie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Janek pisze że niby model jest stabilniejszy...czyli jest wolniejszy.

...

Z tej wypowiedzi można wysnuć chyba nieco błędny wniosek.

Model ze zwiększonym wzniosem jest stabilniejszy i można nim łatwiej latać na mniejszych prędkościach, ale nie znaczy to, że jest wolniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek  super wszystko opisał  a  ja  jutro na Jeziorsku  porobie próby    z  bagnetem  /  Leszek  rozpatruje  wykonanie bagnetów  2 wersjach  dla kombinatorow- teoretykow  i  pilotów  z "papiórami..'      BRoman  naprawy  dokonuje    " foremnikami "  inni  "formatkami  "  wazne  by po naprawie model   latał  jeszcze  lepiej  i był     "lekciejszy "...fajnie  ,że temat  trwa   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.