Anluk Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Witam, Zaopatrzyłem sie niedawno w motoszybowiec Astra z topmodel http://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=0&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=3806 Rekomendowany napęd to:- Speed 400 + 3,8:1 - Mega ACn 16/15/5-7 - Feigao B20-15L + 4:1 Każdy z nich jest dosyć drogi, czy ktoś mógłby może polecić coś innego? Mój model ma usterzenie V. Zastanawiam się czy jest sens wkładać 2 serwa czy nie lepiej podłączył V pod jedno serwo i mieć tylko sterowanie góra-dół. Nie jestem pewien czy ma sens robić kierunek skoro są lotki. Robił tak ktoś może? Pozdrawiam, Łukasz
Marcin K. Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Edytujac pierwszy post możesz zmienić tytuł. Co do V to możesz tak zrobić. Ale ja uczę moich ludzi na lotnisku by używali wszystkich sterów. Podejście do lądowania to prostowanie lotkami dojście na kierunku. Tu w szybowcu przydaje się krążenie na kierunku. Dodasz 40-50g a będzie pełna sterownosc
cZyNo Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Mozesz to zrobic z Vka ale nie rób tego. Daj 2 niezalezne serwa. Kto robi inaczej ten kiep. I nie zna usterzenia V ani troszke. 1
Oko 007 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Astra to szybowiec z zadatkami do lotów termicznych, więc jak pisał wyżej Marcin kierunek się przyda serwo kilkadziesiąt zł a satysfakcja z pełnego sterowania warta dużo więcej
cZyNo Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 ucz sie latac jak bozia przykazała. Z kierunkiem. Chyba ze chcesz pobawić sie modelami DLG
Gość horn3t Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Daj 2 niezalezne serwa. Kto robi inaczej ten kiep. I nie zna usterzenia V ani troszke. Jurek slogany i jedyna słuszna koncepcja. Każdy model ma inną konstrukcje i czasami kierunek nie działa tak miałem np, w Sprincie 1,3 z Modelot i Fegata też była bardzo leniwa na kierunek. Zauwazyłem że jest to przypadłość mniejszych modeli z krótkim ramieniem sterów czyli krótkim ogonem. Dla ciekawości prawda nie V ale w mojej Dianie z usterzeniem T możesz sobie machać kierunkiem jak chcesz a ona i tak dalej leci prosto dopiero z lotkami i kierunkiem zaczyna ruszać tyłkiem Podobno ten typ tak ma Nie mniej warto dać dwa serwa choćby z racji bezpieczeństwa jak jedno padnie zawsze jest drugie. Fajny model jak polatasz opisz wrażenia
samolocik Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zawsze można rozważyć obcięcie noska kadłuba aby zwiększyć jego średnicę pod silnik. Byle nie za dużo bo straci na wyglądzie i z wyważeniem może być problem. Poniżej zdjęcie z instrukcji montażu wymienianego wcześniej modelu SkyE. Nie wiem jak jest skonstruowany kadłub w Astrze ale jeżeli podobnie to można zrobić wyprowadzenie przewodów analogicznie.
Anluk Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2015 A co powiecie o tych motorkach:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24948__B28_47_22S_Brushless_Inrunner_1800kv.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15187__S2838_2800_Brushless_Inrunner_2800kv_.html
samolocik Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 - pierwszy za ciężki - napęd do modelu termicznego ważący (silnik, akumulator, regulator, śmigło, kołpak) tyle co połowa modelu to lekka przesada. - drugi jest pod przekładnię (wysokie obroty, krótka oś) więc z przekładnią też będzie ciężki. Koniecznie chcesz latać delikatnym modelem w termicznym pionie?
young Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Silnik 500W do lekkiego modelu o rozpiętości niewiele ponad 2 m wg mnie za mocny !
Oko 007 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Mariusz myślisz że te parametry są możliwe do osiągnięcia ?? KV: 1800Max Current: 25aMax Power: 500 W coś mi się nie wydaje . Mam Swisch-a z Top Model który napędzany jest silniczkiem Emax GT2218/10 i z tym napędem świetnie nabiera wysokości fakt faktem astra pewno będzie z 300g cięższa więc włożył bym tam coś takiego Emax GT2812/10 i podejrzewam że taki napęd byłby kompromisem pomiędzy wagą a osiągami.
Nikt Opublikowano 12 Grudnia 2015 Opublikowano 12 Grudnia 2015 Miałem j-otkę od Valenty 3,5m i wsadziłem silnik Roton 300 +4s 2400 i ,,,,,,50* do góry. Waga całego to 2700g.Jak wyrzuciłem dwa komplety serv turnigi to przestałem kupować w HK
Anluk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 Czy ktoś wie może ile prądu może pobierać 6 mikroserw TowerPro SG92r? Regulator który mam zamiar zastosować ma wbudowany BEC 2A, ale jest informacja, że w przypadku większej ilośći serw niż 4 należy zastosować dodatkowy regulator napięcia.
Eabald Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 W opisie tutaj: http://botland.com.pl/serwa-tower-pro/1242-serwo-towerpro-sg-92r-micro.html podają pobór prądu 0,5-0,7A. Tutaj znowu: http://akademia.nettigo.pl/serwomechanizm/ podaje, że podczas pracy pobiera 80-130 mA. Chyba najlepiej będzie po prostu zmierzyć pobór prądu serwa podczas pracy i tyle...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 prąd pobierany przez serwa jest w zalezności od ich obciążenia I nie chodzi o ich prace na ziemi tylko w locie. Ciężko z miernikiem biegać za lecącym modelem Daj większy regulator. 2A to za mało
Anluk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 Jak można lecieć z kombinerkami to dlaczego nie z miernikiem
Eabald Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Ale ja wcale nie sugeruję latania z miernikiem Pomierzyć można na ziemi, obciążenia też mniej więcej można zasymulować na ziemi. Przecież tu nie chodzi o mega dokładność tylko określenie z grubsza potrzeb. Co nie zmienia faktu, że też wydaje mi się, że 2A to za mało ps. kto lata z kombinerkami?
Anluk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2015 ps. kto lata z kombinerkami? http://postimg.org/image/k1illrxl9/
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 taa...Jano... i precyzyjnie dobrany środek ciężkości Daj regulator z BECem 5A i to całkowicie wystarczy
mgr Opublikowano 14 Grudnia 2015 Opublikowano 14 Grudnia 2015 Czy ktoś wie może ile prądu może pobierać 6 mikroserw TowerPro SG92r? Regulator który mam zamiar zastosować ma wbudowany BEC 2A, ale jest informacja, że w przypadku większej ilośći serw niż 4 należy zastosować dodatkowy regulator napięcia. Robiłem kiedyś takie pomiary, powinieneś uwzględnić maksymalny prąd jakie może pobrać serwo, w przypadku SG92R Max prąd (stall): 0,8A Dobrze by było by BEC miał jakiś zapas choć z drugiej strony jak często podczas lotu wszystkie serwa są maksymalnie obciążone Cały temat jest tutaj: http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=28&t=1226
Rekomendowane odpowiedzi