Anluk Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Witam, Zaopatrzyłem sie niedawno w motoszybowiec Astra z topmodel http://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=0&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=3806 Rekomendowany napęd to:- Speed 400 + 3,8:1 - Mega ACn 16/15/5-7 - Feigao B20-15L + 4:1 Każdy z nich jest dosyć drogi, czy ktoś mógłby może polecić coś innego? Mój model ma usterzenie V. Zastanawiam się czy jest sens wkładać 2 serwa czy nie lepiej podłączył V pod jedno serwo i mieć tylko sterowanie góra-dół. Nie jestem pewien czy ma sens robić kierunek skoro są lotki. Robił tak ktoś może? Pozdrawiam, Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Edytujac pierwszy post możesz zmienić tytuł. Co do V to możesz tak zrobić. Ale ja uczę moich ludzi na lotnisku by używali wszystkich sterów. Podejście do lądowania to prostowanie lotkami dojście na kierunku. Tu w szybowcu przydaje się krążenie na kierunku. Dodasz 40-50g a będzie pełna sterownosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Mozesz to zrobic z Vka ale nie rób tego. Daj 2 niezalezne serwa. Kto robi inaczej ten kiep. I nie zna usterzenia V ani troszke. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Astra to szybowiec z zadatkami do lotów termicznych, więc jak pisał wyżej Marcin kierunek się przyda serwo kilkadziesiąt zł a satysfakcja z pełnego sterowania warta dużo więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 ucz sie latac jak bozia przykazała. Z kierunkiem. Chyba ze chcesz pobawić sie modelami DLG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Daj 2 niezalezne serwa. Kto robi inaczej ten kiep. I nie zna usterzenia V ani troszke. Jurek slogany i jedyna słuszna koncepcja. Każdy model ma inną konstrukcje i czasami kierunek nie działa tak miałem np, w Sprincie 1,3 z Modelot i Fegata też była bardzo leniwa na kierunek. Zauwazyłem że jest to przypadłość mniejszych modeli z krótkim ramieniem sterów czyli krótkim ogonem. Dla ciekawości prawda nie V ale w mojej Dianie z usterzeniem T możesz sobie machać kierunkiem jak chcesz a ona i tak dalej leci prosto dopiero z lotkami i kierunkiem zaczyna ruszać tyłkiem Podobno ten typ tak ma Nie mniej warto dać dwa serwa choćby z racji bezpieczeństwa jak jedno padnie zawsze jest drugie. Fajny model jak polatasz opisz wrażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zawsze można rozważyć obcięcie noska kadłuba aby zwiększyć jego średnicę pod silnik. Byle nie za dużo bo straci na wyglądzie i z wyważeniem może być problem. Poniżej zdjęcie z instrukcji montażu wymienianego wcześniej modelu SkyE. Nie wiem jak jest skonstruowany kadłub w Astrze ale jeżeli podobnie to można zrobić wyprowadzenie przewodów analogicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 A co powiecie o tych motorkach:http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24948__B28_47_22S_Brushless_Inrunner_1800kv.html http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__15187__S2838_2800_Brushless_Inrunner_2800kv_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 - pierwszy za ciężki - napęd do modelu termicznego ważący (silnik, akumulator, regulator, śmigło, kołpak) tyle co połowa modelu to lekka przesada. - drugi jest pod przekładnię (wysokie obroty, krótka oś) więc z przekładnią też będzie ciężki. Koniecznie chcesz latać delikatnym modelem w termicznym pionie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Silnik 500W do lekkiego modelu o rozpiętości niewiele ponad 2 m wg mnie za mocny ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2015 Mariusz myślisz że te parametry są możliwe do osiągnięcia ?? KV: 1800Max Current: 25aMax Power: 500 W coś mi się nie wydaje . Mam Swisch-a z Top Model który napędzany jest silniczkiem Emax GT2218/10 i z tym napędem świetnie nabiera wysokości fakt faktem astra pewno będzie z 300g cięższa więc włożył bym tam coś takiego Emax GT2812/10 i podejrzewam że taki napęd byłby kompromisem pomiędzy wagą a osiągami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2015 Miałem j-otkę od Valenty 3,5m i wsadziłem silnik Roton 300 +4s 2400 i ,,,,,,50* do góry. Waga całego to 2700g.Jak wyrzuciłem dwa komplety serv turnigi to przestałem kupować w HK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Czy ktoś wie może ile prądu może pobierać 6 mikroserw TowerPro SG92r? Regulator który mam zamiar zastosować ma wbudowany BEC 2A, ale jest informacja, że w przypadku większej ilośći serw niż 4 należy zastosować dodatkowy regulator napięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eabald Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 W opisie tutaj: http://botland.com.pl/serwa-tower-pro/1242-serwo-towerpro-sg-92r-micro.html podają pobór prądu 0,5-0,7A. Tutaj znowu: http://akademia.nettigo.pl/serwomechanizm/ podaje, że podczas pracy pobiera 80-130 mA. Chyba najlepiej będzie po prostu zmierzyć pobór prądu serwa podczas pracy i tyle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 prąd pobierany przez serwa jest w zalezności od ich obciążenia I nie chodzi o ich prace na ziemi tylko w locie. Ciężko z miernikiem biegać za lecącym modelem Daj większy regulator. 2A to za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Jak można lecieć z kombinerkami to dlaczego nie z miernikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eabald Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Ale ja wcale nie sugeruję latania z miernikiem Pomierzyć można na ziemi, obciążenia też mniej więcej można zasymulować na ziemi. Przecież tu nie chodzi o mega dokładność tylko określenie z grubsza potrzeb. Co nie zmienia faktu, że też wydaje mi się, że 2A to za mało ps. kto lata z kombinerkami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 ps. kto lata z kombinerkami? http://postimg.org/image/k1illrxl9/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 taa...Jano... i precyzyjnie dobrany środek ciężkości Daj regulator z BECem 5A i to całkowicie wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mgr Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 Czy ktoś wie może ile prądu może pobierać 6 mikroserw TowerPro SG92r? Regulator który mam zamiar zastosować ma wbudowany BEC 2A, ale jest informacja, że w przypadku większej ilośći serw niż 4 należy zastosować dodatkowy regulator napięcia. Robiłem kiedyś takie pomiary, powinieneś uwzględnić maksymalny prąd jakie może pobrać serwo, w przypadku SG92R Max prąd (stall): 0,8A Dobrze by było by BEC miał jakiś zapas choć z drugiej strony jak często podczas lotu wszystkie serwa są maksymalnie obciążone Cały temat jest tutaj: http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=28&t=1226 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi