Rafal B. Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Witajcie Megiera z założenia miała być dużym motoszybowcem do rekreacyjnego latania. W tzw między czasie się pokiełbasiło i Megiera przekształciła się w projekt ciut bardziej zaawansowany umożliwiający start w kategorii F5J. Bazą konstrukcyjną i wyjściową jest Supra Dreli, dlaczego? Model ten został zrobiony w największej ilości razy przez różne osoby i każda była zadowolona z właściwości lotnych. Oczywiście traktuje to jako bazę do której będę się odnosił przy późniejszych modyfikacjach. Plan modelu: Model będzie wykonany w technice VB czyli na początek trzeba zamówić rdzenie a po wycięciu prezentują się tak: W sumie modeli powstanie 4szt: Kadłub jaki planuje do Megiery to takie cudo kupione jako używka: CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
list Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Fajnie się zapowiada....nawet zwierzakowi na samą myśl oczy się świecą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Ahhh i mnie ciągnie w 3m+ Można uzyskać więcej informacji? Profile, kąty, wzniosy? Stateczniki będą w tej samej technologii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Profile i wznios na skrzydle są takie sam jak w Suprze. tutaj nic nie kombinowałem. Stateczniki również będą z worka. W stosunku do Supry pionowy będzie odejmowany a statecznik poziomy został powiększony, zmieniony kształt oraz zamiast statecznika pływającego będzie statecznik z sterem wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 23 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 CD Centropłat mam zamiar zaminować jako całość dlatego trzeba przeszlifować wzniosy (tym razem użyłem metody znajomego): 1. Rdzenie układamy na prostej desce, tak by dół deski pokrywał się z szlifowanym bokiem rdzenia. 2. Na to nakładamy drugą deskę tak by uzyskać zadany kąt: 3. Ściskamy to ściskami stolarski i szlifujemy aż do uzyskania równej powierzchni 4. Gotowe rdzenie pasują do siebie niemal idealnie CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 bardzo ciekawy i fajny pomysł się zapowiada, zasiadam i będe z duża uwagą śledził poczynania z modelem, powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zywasmierc Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Zacny pomysł, patrzę i podziwiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japidan Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 W końcu widzę masz troszkę czasu Oby dalej szło do przodu i z niecierpliwością czekam na dalsze prace. Pozdro Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Przez święta nie ruszyłem zbyt wiele do przodu, mało tego nie mam zbyt dobrej relacjo foto wiec będzie tylko parę zdjęć puls opis. Kadłub który miałem okazał się po odcięciu oryginalnego ogona ciut za krótki więc trzeba było go przedłużyć. Wykonałem przedłużkę z dwóch warstw tkaniny jednokierunkowej 125 g/m2 oraz jednej warstwy tkaniny węglowej 160g/m2. Po rozpatrzeniu wszelkich metod klejenia przedłużki zwyciężyła najprostsza czyli nasunięcie na oryginalny kadłub. Idealnie było by wsunąć ją w środek ale niestety w tym przypadku przez budowę kadłuba nie było to możliwe. Poniżej fotka z etapu klejenia. Kolejnym etap prac który się zakończył to przygotowanie pasów dźwigarów. Do rozpoczęcia pracy nad dźwigarem centropłatu potrzebna była deska montażowa aby nadać odrazu idealny wznios: Jak widać do wykonania deski posłużyły trzy deski sosnowe odpowiednio poskręcane razem tak aby dostać około 2,5 stopnia wzniosu. Wymiary dźwigarów w oryginalnej Suprze dla centropłatu kształtują się tak: 19 mm x 2,2 > 0,5 mm a dla końcówki: 12,7 > 6,3 mm x 1 > 0,2 mm. W Megierze dźwigar uległ odchudzeniu na wymiary: 16mm x 1,5 > 0,5 mm na centropłacie oraz 14 > 8 mm x 0,5 > 0,15 mm. Nie jest to jeszcze wersja docelowa dźwigara gdyż ciągle jest przewymiarowany jeżeli chodzi o latanie na zawodach F5J. Parę fotek z przygotowania dźwigara: Przycięte warstwy tkaniny jednokierunkowej Dźwigar w worku próżniowym Zaimprowizowana komora grzewcza stworzona z foli i kaloryfera domowego: A tak wyglądały gotowe płyty: I po pocięciu na wymiar (3 komplety) CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Czasu na modele jak na lekarstwo oraz projekt przerósł wielkość mego warsztatu. Nie mniej prace powoli suną do przodu. A oto co działo się przez ten czas: Za pomocą noża przeciąłem płat na 3 części. Część środkowa będzie robić jako wypełnienie dźwigara. Jakby ktoś robił wersję F3J, wskazane było by użyć miękkiej balsy lub twardszego styroduru (tylko na wypełnienie). Do dolnego pasa dźwigara przykleiłem wypełnienie z balsy w części środkowej i na końcach centropłata oraz styrodur pomiędzy balsą. Pod tak przygotowany dźwigar podkładamy pas górny i około 0,7mm podkładki która imituje owijkę dźwigara.Gdy to zrobimy obcinamy naddatek wypełnienia do obrysu płata (nóż i papier ścierny) Następnie przyklejamy górny pas dźwigara. Do klejenia najlepiej użyć żywicy szybko schnącej przy czym wiązanie balsa dźwigar musi być dobrze przygotowane bo będzie przenosić największe obciążenia. Styrodur można wkleić na UHU Por. CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin81 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Kolego jak wygląda temat na chwilę obecną ??? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Cześć, Megierka ciągle w budowie, postaram się za niedługo nadrobić relacje. Model miał być już oblatany na MP F5J ale ze względu na termin kolizyjny z moimi zawodami DLG wena do budowy mi siadła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Jeszcze z raz dostaniesz baty na F3K i jedyne na co Ci pozostanie ochota, to przepięcie się na jotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Ale złośliwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Czarku, musimy popracować nad metodami motywacji ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Sierpień miesiąc udany bo udało się zakończyć wszystkie problemy konstrukcyjne i na tapecie zostało założenie elektroniki. Model w stanie jak na foto 963 gramy, wynik udany ale jest dużo miejsc na poprawę. Wstępne symulacje pokazują że z cięższą MEGĄ wyrobie się do lotu w jakiś 1600 gramach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Całkiem fajna waga jak na taką technologię . A następne kadłuby to jakie będą ? Czy można prosić o dokładne zdjęcie powierzchni płata celem stwierdzenia jaką gładkość dało się uzyskać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 A ja podpytam jakiej gramatury dałeś tkaninę węglową na natarcie? i ile warstw tkaniny szklanej? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Kesony są zrobione z węgla 63 g/m2 a reszta z kevlaru 36g/m2. Szkła użyłem tylko na zamknięcie lotek i klap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi