poharatek Opublikowano 23 Stycznia 2016 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Zbieram się właśnie do budowy nowego modelu. Będzie to funfly o rozpiętości 1,1m, planowana masa 1200g (o ile uda się w niej zmieścić). Potrzebuję do niego silnika o mocy około 500W, dającego około 2kg ciągu. Są dwa warunki: 1) Zasilanie pakietem 3s (na razie jeszcze nie chcę wchodzić w pakiety o większej ilości cel). 2) Będzie napędzał śmigło o średnicy max 10' Tu przy okazji pytanie - nie wiem, czy dobrze to rozumiem - ale czy jeśli się zmniejszy średnicę śmigła, zwiększając jego skok (np. z 11x4 na 10x5) - zachowujemy parametry jego pracy? Niezbyt pewnie czuje się w temacie silników większej mocy, do tej pory wystarczały mi 180 - 270W. Na razie wybrałem Emaxa GT 2820/05 - https://www.modelmotor.pl/silnik-140g-kv1180-emax-gt2820-05.html?gclid=Cj0KEQiA5oy1BRDQh6Wd572hsfkBEiQAfdTPCqKYeT0-E_wp6txbWutgoZ_bhT28Z1BqhcAYg-wUd5EaAhAT8P8HAQ , napędzał by on śmigło 10x7. Czy to dobry wybór? Może jakieś alternatywy? Czy do tego silnika będzie wystarczający regulator 45A (według specyfikacji ma taki maksymalny pobór prądu), czy też dać z zapasem 65A? (Regulator będzie dobrze wentylowany) Z góry dzięki za wszystkie sugestie
poharatek Opublikowano 23 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2016 Obawiam się, że do "fanflaja" ten silnik będzie trochę zbyt słaby - chciałbym nim nieco agresywniej polatać... Natomiast w kolejce czeka piankowy warbird o rozmiarach i planowanej masie jak Twój Spit. Ten Redox może niezłym napędem do niego
leszek-bart Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Witam . Odpowiedni będzie sinik wielkości Turnigy 3540/ 1000 do zasilania 3S . Śmigło 13/6 . Regulator dobrej firmy wystarczy 40 Amper . Można też zastosować Axi 2814 /16 jak chcesz coś lepszego .
poharatek Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 Niestety za wielkie śmigło... Już tłumaczę, o co mi chodzi z tym śmigłem: Chcę popełnić takiego latacza Jak widać, bez kombinacji z podwoziem, mogę tam dać śmigło o średnicy max 10' - i mieć jeszcze możliwość startu z trawiastego lotniska. Oczywiście, można obniżyć podwozie, ale wtedy szlag trafi fajną, zwartą sylwetkę modelu. W ostateczności tak zrobię, ale na razie wolałbym tego uniknąć... Szukając silnika natrafiłem na takie "combo" : silnik Ray G2 3452-1250, razem z regulatorem Ray 50A - http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=18382. Miał ktoś może do czynienia z tymi Ray'ami ? Seria G2 to nowość, ale ten silnik zastępuje starszy Ray 3542/05. Tak samo - jak jest z reglami od Raya? Do tej pory używałem tylko regulatorów Dualsky. Jak Ray'e wypadają w stosunku do nich?
f-150 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Moc to nie wszystko.Ze śmigiełka 10" i 3S nie wystrugasz tak łatwo 2kg ciągu i na pewno nie na reglu 40A. Da się to zrobić na tym silniku http://www.marvio-rc.pl/silnik-dualsky-xm3548ea-3-5,3,57,965 ale jest ciężki.
poharatek Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 No niestety, tak podejrzewałem, że łatwo nie będzie... (Ale przynajmniej się czegoś nauczę, przy okazji ) Kusi mnie ten Ray, ale obawiam się, że model będzie zbyt szybki. Ciebie nie będę się pytał o opinie na temat Ray'a bo ją już doskonale znam
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Emax GT2815/06 ciąg 1900g, zalecane śmigło 10 cali
magilla Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Emax GT2815/06 ciąg 1900g, zalecane śmigło 10 cali Mam taki silnik testowałem w 2 modelach. Cesna miała 1500g, szybowiec 1350g - jeden i drugi ciężko zbierają się pionowo do góry na 10". Tak więc nie polecam
poharatek Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 Coś czuję, że zaryzykuję i będę betatesterem silników Ray G2 na tym forum. (Jakby co - zostanie mi z niego komplet drogich magnesów neodymowych do mocowania klapek ) Z tym, że sparowałbym ten silnik z reglem Dualsky 65A XC - 65- Lite i zamocował śmigło 10x6. Na plus: w zestawie odwróconego montażu nakrętka/kołpak jest teraz czarna - odpadnie robota z szlifowaniem różowej anodyzacji
Krzysiek M Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Emax często gęsto mają przereklamowane specyfikacje , także na nie bym uważał , na takim śmigiełku będzie cięzko coś takiego uzyskać .
enter1978 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Mam Emax GT 2815/07 w Funcubie. Zasila go regulator 40A, pakiet 3S i model dość chętnie zbiera się pionowo w górę,ale model waży chyba 1080g i ma śmigło 11x5,5. Za to chyba nie zużywa za wiele energii bo na pakiecie 2700mah lata i lata i lata.
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 A może śmigło 3-łopatowe? 1
leszek-bart Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jedyne wyjście to śmigło 3 łopatowe i silnik klasy Axi 2814 o 1400 obrotach a nie żaden tam Ray czy Redox , którego parametry są nie wiadomo jakie . Wydajny pakiet 2600 mAh i regiel z 60 Amper .
poharatek Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2016 Pomysł ze śmigłem 3 łopatowym jest szczwany. Dzięki Bartek Co prawda temat takich śmigieł to są dla mnie całkiem nieznane wody Jakby ktoś mógł więc prześledzić mój tok rozumowania, czy gdzieś nie popełniam błędu - byłbym wdzięczny. Wracamy do silnika. No niestety, AXI Gold jest dla mnie zbyt drogi. Silniki Dualsky maja niezłe opinie, a pasowałby mi parametrami silnik XM3548CA -4 : http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_19_252&products_id=13676 Bierzemy do niego śmigło z górnego zakresu - 12x6. Teraz zaczynają się schody - konwersja na 3 łopatowe. "Internety" są oczywiście sprzeczne co do szczegółów jak to się robi... Generalna zasada - zmniejszyć średnicę i ewentualnie zwiększyć skok No to zmniejszamy z 12 na 10 i zwiększamy skok do 7 - czyli mamy śmigło 10x7. Jedyne takie śmigła dostępne w Polsce to Master Airscrew - http://www.nastik.pl/master-airscrew-3blade-10x7-p-613.html według producenta nadają się do stosowania zarówno w spalinach, jak i elektrykach. Wrzuciłem dane napędu do kalkulatorów (ecalc, motocalc) - i to co wyszło jest obiecujące, ale wiadomo - to tylko kalkulatory...
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Moim zdaniem 10x7x3 o.k.. Jak chcesz postawić na ciąg, to sprawdziłbym również 11x6, to również dość naturalny zamiennik 2-łopatowego 12x6.
JakubR Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Kusi mnie ten Ray, ale obawiam się, że model będzie zbyt szybki. A ray 3542/1000 będzie wolniejszy Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
poharatek Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2016 A zwróciłeś uwagę, jakie są do niego śmigła zalecane? W każdym razie kwestię napędu modelu rozwiązałem już definitywnie: Zamontuje w nim ten silnik:http://www.nastik.pl/dualsky-2826c-kv1080-brak-p-5746.html (Dualsky ECO 2826C 1080kv - nowa dostawa do Nastika jest już w drodze), regulator 45A. Zdecydowałem sie na ten silnik, bo chciałem coś w miarę uniwersalnego, tak, żebym nie musiał później kombinować "wala mi się po szufladzie silnik 1250kv, trzaby do niego jakiś model dobrać..." Natomiast co do śmigła - to trochę więcej poczytałem o śmigłach wielopłatowych i wniosek jest taki, że w mniejszych modelach z silnikami o wysokich obrotach zysk ze stosowania wielołopatowych śmigieł to bajerancki wygląd (co jest okupione gorszymi osiągami) W przypadku NewBee zysk jest średni, bo trójłopatowe śmigło nie będzie pasowało wyglądem do modelu, który chcę wystylizować na racera z lat 30 - tych. Dodatkowo - NewBee ma specyficzny kształt kadłuba i śmigło 10' będzie w niewielkim stopniu wystawało poza jego obrys, co też pozytywnie na osiągi nie wpłynie. No i trzeba powiedzieć wprost, że modelu 3d to tak czy tak z niego nie będzie - kształt i wielkość sterów, możliwe maksymalne wychylenia - nie kwalifikują go do tego. Będę zadowolony, jeśli wyjdzie mi model którym będzie się dało powygłupiać w powietrzu, wyczyniając różne fikołki, nie muszę nim wisieć, ani robić harriera. Stanęło więc na "zgniłym kompromisie": Obniżę podwozie o 3-4 cm (co aż tak mocno nie wpłynie na sylwetkę) i zamontuje w nim śmigło 11x7 (prześwit będzie wynosił około 8 cm), mam też śmigła 12x6 - zobaczymy, czy da radę na nich wystartować, bez robienia z modelu kosiarki. Natomiast niewątpliwym zyskiem z tych moich rozterek jest, że sporo się dowiedziałem o śmigłach wielołopatowych (i ogólnie o śmigłach), nauczyłem się też obsługiwać MotoCalca i interpretować wyniki.
Bartek Piękoś Opublikowano 26 Stycznia 2016 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Amen. Podwozie chcesz obniżyć czy podnieść, bo się zgubiłem? Jak masz 8cm prześwitu przy 11' to przy 12' też powinno dać radę. P.S. A jednak ... ciekawe jakie faktycznie parametry uzyskałby napęd z 11' 3 łopatową (prąd, ciąg). 11 cali to już nie tak małe śmigło. Nie masz przypadkowo takiego w szufladzie?
poharatek Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2016 Przesunąć do dołu - no to wychodzi na to, że obniżyć Lotnisko jest "łąkowe", i te 8 cm to wcale tak dużo nie będzie. Co prawda będę się starał do wiosny dogadać z właścicielem, czy nie użyczyłby mi kawałka - wtedy bym wałował i kosił, ale nie wiem, co z tego wyjdzie. Co do wielołopatowych sam jestem ciekaw, jak to by wyglądało poza kalkulatorem. Ale MA 11' kosztuje 30 zł - no tożto serwo jedno by było, a ja cały czas jestem na modelarskim dorobku Inna rzecz, że w następnym modelu, wzorowanym już na rzeczywistym samolocie, fajnie by było 4 łopatowe zastosować, ale tym się zajmę gdzieś za 2 miesiące...
Rekomendowane odpowiedzi