Skocz do zawartości

Samolociki S1 i S2


Atomizer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich modelarzy :lol:

Z większymi samolotami idzie mi słabo a nawet bardzo słabo, dlatego szybko postanowiłem zrobić coś mniejszego.

Chcę zrobić, a tak w ogóle już robię dwa samolociki o oznaczeniu S1 i S2.

moje nowe maszynki będą mieć rozpiętość 810mm, dł. 650mm. 

Waga ok 252g gotowy do lotu. Ale to według wstępnych wyliczeń. Waga może się zmienić. Dobrze jak będzie mniej.

Nie wiem co jeszcze do napędu???

W domu mam silnik emax 3f EMAX CF2805 waży on 29g

Pakiet kupił bym 480mAH 7,4V waga ok. 30g, sterowanie dwa serwa lotki i wysokość.

Wszystko to co na zdjęciach zrobiłem w sobotę.

Skrzydło z wklejona balsą wazy 54g.

Kadłub 86g.

Zobaczymy co dalej...

 


kolejne zdjecia


następne


to już ostatnie zdjęcie

na dalsze postępy budowy trzeba będzie poczekać tydzień lub dwa jak wrócę z delegacji.

post-18554-0-26077300-1456155054_thumb.jpg

post-18554-0-76014900-1456155055_thumb.jpg

post-18554-0-87435900-1456155056_thumb.jpg

post-18554-0-92917500-1456155057_thumb.jpg

post-18554-0-93271000-1456155058_thumb.jpg

post-18554-0-76714800-1456155060_thumb.jpg

post-18554-0-13651800-1456155062_thumb.jpg

post-18554-0-04444800-1456155063_thumb.jpg

post-18554-0-09879700-1456155064_thumb.jpg

post-18554-0-96530600-1456155064_thumb.jpg

post-18554-0-52799800-1456155137_thumb.jpg

post-18554-0-23270800-1456155138_thumb.jpg

post-18554-0-35305000-1456155139_thumb.jpg

post-18554-0-33463800-1456155140_thumb.jpg

post-18554-0-32378500-1456155141_thumb.jpg

post-18554-0-34416400-1456155142_thumb.jpg

post-18554-0-39686100-1456155143_thumb.jpg

post-18554-0-20460800-1456155144_thumb.jpg

post-18554-0-13784800-1456155145_thumb.jpg

post-18554-0-11710100-1456155146_thumb.jpg

post-18554-0-77705300-1456155180_thumb.jpg

post-18554-0-86750000-1456155181_thumb.jpg

post-18554-0-88652500-1456155182_thumb.jpg

post-18554-0-93496600-1456155183_thumb.jpg

post-18554-0-33741000-1456155185_thumb.jpg

post-18554-0-33608600-1456155186_thumb.jpg

post-18554-0-33323500-1456155187_thumb.jpg

post-18554-0-42447500-1456155188_thumb.jpg

post-18554-0-34006100-1456155189_thumb.jpg

post-18554-0-38991900-1456155190_thumb.jpg

post-18554-0-43759900-1456155263_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wstawiłeś taką bele balsy w kadłub (i w skrzydło, i w stateczniki :) )  możesz spokojnie zwęzić ogon bo jest nienaturalnie szeroki .

 

Apropo belki -gdzie i jak chcesz wstawić wyposażenie?   bo kadłub już zakleiłeś....

 

Skrzydła bez wzniosu???!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wstawiłeś taką bele balsy w kadłub (i w skrzydło, i w stateczniki :) )  możesz spokojnie zwęzić ogon bo jest nienaturalnie szeroki .

 

Apropo belki -gdzie i jak chcesz wstawić wyposażenie?   bo kadłub już zakleiłeś....

 

Skrzydła bez wzniosu???!!

To tak z grubsza jeszcze będę rzeźbić dalej a następnie szlifować.

A co do wyposażenia to mam opracowany plan co, jak i gdzie. Na tą chwilę wkleiłem belkę aby wzmocnić ogon i sam kadłub. Po oszlifowaniu będę robić miejsce na całe wyposażenie.

Ale to wszystko w swoim czasie.

Skrzydło proste, zastanawiam się jaki profil nadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe modele z reguły są nerwowe i mniej statecznie od większych  więc brak wzniosu to  murowana klęska  lub latanie z walką o życie .

 

Dodatkowo spore balsowe wzmocnienia zwłaszcza w usterzeniu  -nie jest to najlepsze rozwiązanie wzmocnień -ale na usterzeniu mogłeś zrobić je chudsze ,taki  nie duży model nie wymaga więcej  a zaoszczędzisz na wadze i ułatwisz sobie wyważenie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy korzystasz z planów czy też s1 i s2 to Twoje autorskie rozwiązania?

 

Pomysł i wykonanie oceniam bardzo pozytywnie, cieszy inwencja i własna praca.

Proponuje jednak jeszcze przemyśleć temat skrzydła i posłuchać rady Sławka, taki mały dolnopłat powinien mieć wznios skrzydeł.

 

Trudno odpowiedzieć o profil gdyż strugając go ręcznie ze styropianu na pewno nie uzyskasz jednego-jednolitego profilu na całej długości skrzydła. Przymierzaj się do uzyskania profilu Clark-a bo to uniwersalny i stosunkowo łatwy do wykonania profil. Proponuję przykleić w natarciu i na spływie cienką profilowaną listwę balsową i dopiero wtedy strugać płat. Alternatywą jest termoploter i wycinanie gorącym drutem aby wzdłuż płata uzyskać jednakowy kształt. Od tego co wystrugasz z tego płaskiego kawałka styropianu zależy jak model będzie latał.

 

Mając grubą balsę wewnątrz kadłuba proponuję nieco zmniejszyć przekrój czołowy kadłuba i znacznie zmniejszyć przekrój ogona czyli nadać mu kształt bardziej podobny do cygara.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy korzystasz z planów czy też s1 i s2 to Twoje autorskie rozwiązania?

 

Pomysł i wykonanie oceniam bardzo pozytywnie, cieszy inwencja i własna praca.

Proponuje jednak jeszcze przemyśleć temat skrzydła i posłuchać rady Sławka, taki mały dolnopłat powinien mieć wznios skrzydeł.

 

Trudno odpowiedzieć o profil gdyż strugając go ręcznie ze styropianu na pewno nie uzyskasz jednego-jednolitego profilu na całej długości skrzydła. Przymierzaj się do uzyskania profilu Clark-a bo to uniwersalny i stosunkowo łatwy do wykonania profil. Proponuję przykleić w natarciu i na spływie cienką profilowaną listwę balsową i dopiero wtedy strugać płat. Alternatywą jest termoploter i wycinanie gorącym drutem aby wzdłuż płata uzyskać jednakowy kształt. Od tego co wystrugasz z tego płaskiego kawałka styropianu zależy jak model będzie latał.

 

Mając grubą balsę wewnątrz kadłuba proponuję nieco zmniejszyć przekrój czołowy kadłuba i znacznie zmniejszyć przekrój ogona czyli nadać mu kształt bardziej podobny do cygara.

 

ms

Oczywiście to mój projekt :)

Uwzględnię wszystkie uwagi i oczywiście trochę pozmieniam.

Skrzydło spoko zrobię w weekend jeszcze dwa kpl. ze wzniosem skrzydeł. To akurat dużo czasu nie zajmie ok. 0,5h.

Napisz tylko ile ten wznios ma mieć? jaki kąt? 5, 10 15 stopni.

Mam jeden samolot o bardzo małym stopniu wzniosu (ok. 2stopnie) i lata się nim bardzo dobrze.

Sam profil skrzydła dla mnie im bardziej prosty tym lepiej. Nie myślę korzystać z siły nośnej, latając do góry nogami pionowo lub ostro bokiem.

Ważniejsze będzie dobre wyważenie modelu, który będzie przecinał powietrze jak strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim

Jak na tą chwilę prace prawie stanęły w miejscu nad samolocikami S1 i S2

Zważyłem podzespoły:

Kadłub S1 - 80g

Kadłub S2 - 80g

Skrzydło S1 - 48g

Skrzydło S2 - 44g ???

 

S1 134g bes elektroniki

S2 130g bez elektroniki

 

Pakiet, silnik, regulator, serwa + odbiornik ok. 100g.

 

Oszlifowałem wstępnie kadłuby, ogon został trochę zwężony.

Wykonałem zapasowe skrzydła z kątem wzniosu 3 stopnie.

To tyle na dziś.

post-18554-0-42389300-1456743503_thumb.jpg

post-18554-0-12608200-1456743507.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S2 będzie pewnie pierwszy w powietrzu.

Zacząłem już wykańczać zapasowe skrzydło z kątem wzniosu 3 stopnie.

Jeszcze do zrobienia zostaje:

1. zamocować silnik - jaki kąt? 1,5 stopnia w prawo dla takiego maleństwa wystarczy?

2. zamocować serwo do wysokości

3. zamocować skrzydło

4. maska silnika (ma być otwierana)

5. kabina pilota (miała być katapultowana ze spadochroniarzem, ale nie tym razem)

6. aplikacje (w tym zrzucana torpeda) bez tego nie poleci, dostrzegłem po odwilży dwa okręty podwodne i jeden pancernik na stawku, więc jak się uda będzie niezły filmik z akcji oczyszczania stawu.

7. wyważenie modelu.

 

post-18554-0-35099600-1457432128_thumb.jpg

post-18554-0-30175700-1457432129_thumb.jpg

post-18554-0-30186800-1457432130_thumb.jpg

post-18554-0-08317200-1457432131_thumb.jpg

post-18554-0-89475900-1457432131_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda fajnie,

jedną rzecz bym zmienił w wyglądzie - ściął bym sam przód tak ok 2cm. Wiem, że to utrudniłoby wyważenie, ale dla mnie gra warta świeczki.

Druga opcja, to poszerzenie (tak 2xkrotne) otworu na silnik i zainstalowanie choćby prowizorycznej atrapy silnika.

Teraz przód jest... absolutnie wyjątkowy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda fajnie,

jedną rzecz bym zmienił w wyglądzie - ściął bym sam przód tak ok 2cm. Wiem, że to utrudniłoby wyważenie, ale dla mnie gra warta świeczki.

Druga opcja, to poszerzenie (tak 2xkrotne) otworu na silnik i zainstalowanie choćby prowizorycznej atrapy silnika.

Teraz przód jest... absolutnie wyjątkowy.

Jeszcze trochę dopieszczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chińska zagadka???


chiński silnik

chiński regulator

chiński pakiet

i silniczek się nie chce kręcić???

ale przecież wszystko działało

do czasu kiedy to pakiet się rozładował

po czym naładowałem go ponownie do pełna

i już nie działa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wszystko chińskie to potrzebowało też chińskiego prądu , po rozładowaniu pakietu i załadowaniu polskim prądem wszystko padło :) A tak trochę na poważnie to nie ma gdzieś coś źle polutowanego, albo wtyczka jakaś co łączy i nie łączy ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to się zachowuje tak jakby pakiet był rozładowany, a przecież ładował się prądem polskim przez 1,5h o natężeniu 0,3A

pakiet 450mAh

Po podłączeniu silnik zaczyna się kręcić i od razu zwalnia następnie się zatrzymuje a potem już nie rusza

nie mam jak sprawdzić co jest nie tak

nie mam innych pakietów z taką końcówką

lutownica się spaliła i nie mogłem przystosować innych pakietów aby sprawdzić czy to silnik czy może regulator

podejżewam, że to pakiet nawalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S2 w wersji ze skrzydłem prostym ma zamontowaną i działającą torpedkę :P

Właśnie jedzie dziś na mazury na pierwsze testy

S2 w wersji ze skrzydłem skośnym ma już zamontowane podwozie - chowane w dodatku, teraz leży na szafie i się klei.

Sprawdzałem na sucho ładnie się składa i rozkłada czy tam się chowa.

Nie będę się bawić w jakieś atrapy silnika, strugać pół roku czy tam całą zimę silnik naklejkę, czego i tak prawie nie widać, a już nie powiem jak samolot leci,  a nie zrobić np. działającego chowanego podwozia.

Tyle na ta chwilę

post-18554-0-20752200-1458286869_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobota rano, nie mogę usiedzieć w miejscu.

S2 niby gotowy do lotu a za oknem zima. Warunki nie sprzyjające w dodatku silny wiatr.

Pisze niby dlatego ponieważ nie wszystko działa jak należy.

Pisałem wcześniej o problemach z silnikiem co nie chciał się kręcić.

Teraz chodzi ale nie ma pełnej mocy, kręci się max. 60%

Ciąg jaki generuje to może 230-250g z 380g jaki powinien mieć.

Wiem, że miałem problem z polutowaniem kabelków silnika do regulatora.

Na pewno nie jest to wina pakietu, może regulator? Muszę to sprawdzić i na nowo polutować kabelki.


W końcu nie wytrzymałem, ubrałem się i poszedłem na miejsce lotów.

Wiatr prawie wyrwał mi samolocik z rąk. Nie było mowy nawet o lataniu.

Skryłem się w dołku i zrobiłem trzy ślizgi długości ok 10m i 1-1,5m nad trawą, i jeszcze jeden, no i jeszcze jeden raz już piąty, samolocik odwrócił się pod wiatr stanął dęba i spadł na ogonek :P  i się ułamało leciutko mocowanie orczyka ze sterem wysokości.

Więc koniec pajacowania i się zabrałem do domu.


Nowy silnik i regulator do S1

Który to kabelek przylutować?? :lol:

post-18554-0-09269300-1458550067_thumb.jpg

post-18554-0-65637900-1458550068_thumb.jpg

post-18554-0-50401900-1458550069_thumb.jpg

post-18554-0-20750200-1458550070_thumb.jpg

post-18554-0-78513400-1458550070_thumb.jpg

post-18554-0-24714000-1458550071_thumb.jpg

post-18554-0-81852700-1458550071_thumb.jpg

post-18554-0-82296400-1458550072_thumb.jpg

post-18554-0-58213500-1458552680_thumb.jpg

post-18554-0-75661600-1458552681_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.