Atomizer Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Cały czas chodzi mi po głowie coś takiego i coś podejrzewam, że niedługo ATR-y będą latać nad moją wioską. Na ta chwilę to tylko projekt. Konstrukcja jeszcze do obcykania. Kupiłem w Castoramie na próbę podkład niebieski 5mm w celu zapoznania się z nowym jak dla mnie materiałem. W najbliższy weekend zamierzam szybko wykonać uproszczony prototyp (model modelu ) i testować go w tunelu aerodynamicznym. Projekt własny. !! OSTRZEŻENIE !! Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, zdjęć, grafik zawartych w niniejszej prezentacji bez zgody autora zabronione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 To ja mam od razu pytanie: jak/z czego wykonasz końcówki skrzydeł, żeby ich nie urwała nawet mała kępka trawy? Chyba, że planujesz podwozie i starty (lądowania) z czegoś w miarę gładkiego. Pianka będzie oklejana czy surowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 To ja mam od razu pytanie: jak/z czego wykonasz końcówki skrzydeł, żeby ich nie urwała nawet mała kępka trawy? Chyba, że planujesz podwozie i starty (lądowania) z czegoś w miarę gładkiego. Pianka będzie oklejana czy surowa? tylko dwa pytania tak od razu przygotowałeś? nie wiem jeszcze do czego ta pianka się nadaje, wiem tylko, że nie ma ryflowań tak jak ta zielona najpierw będę ją testować (wytrzymałość, krycie farbami i innymi tam okleinami itp...) podwozie? jak będzie to chowane ale dla wersji rozszerzonej wersja okrojona może mieć spadochron w luku tuż zaraz za kabiną i wtedy swobodnie sobie wyląduje na trawce na tym etapie to jeszcze sam nie wiem co i jak wykonam, to dopiero projekt, myśl... czyli coś co nie jest ani rzeczą ani materia na ta chwilę, coś czego nie ma a jednak istnieje muszę spojrzeć bardziej konstrukcyjnie na ten projekt i podejrzewam, że wiele rzeczy się zmieni ale nie wygląd i koncepcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Przypomina trochę projekt Skorpiona w wersji futuro. Bartek ma rację. Przy pierwszym lądowaniu w trawie zgubisz te małe ogonki na skrzydłach i kanardach. I wzmacnianie oklejanie nic tu nie da, pogorszysz tylko sprawę, bo uszkodzenia będą większe z uwagi na większą wagę. Te ogonki możesz zrobić z czegoś elastycznego albo na magnesy. W razie czego to się po prostu odczepią. Poza tym projekt bardzo interesujący i widzę, że wciąż ewoluuje. Pierwsza wersja podoba mi się najbardziej, później za bardzo już kombinujesz. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Michał, bo tak po prawdzie nie zakumałem: to Twój projekt? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Powiem tak ... będzie to leciało po silnym wyrzucie z ręki prosto na mordę... i to przynajmniej raz... , a tak przy okazji Bartku wszędzie Cię pełno w każdym wątku się tylko mądrzysz lecz dawno nie widziałem twoich projektów ... Ty to robisz specjalnie czy już taki zarozumiały jesteś... Bez obrazy pozdrawiam... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Jeden corsair Bartka to materiał przynajmniej na pół encyklopedii deproniaków. I tak sobie myślę, że jego uwaga o uszkodzeniach jest fachowa. Czepiasz się specjalnie, czy taki zakompleksiony jesteś? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 A tam zaraz, obrazy. Ostatnio mam tak, że mi się nie chce modelować (choć coś tam dłubię). Wtedy rośnie moja aktywność forumowa. Taki zamiennik . Pozdrawiam również. P.S. ...będzie to leciało po silnym wyrzucie z ręki prosto na mordę... i to przynajmniej raz... Prorok jaki? Może dajmy koledze Michałowi szansę, może mu nie poleci na mordę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Bandyr czemu uważasz że to nie poleci? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Przeglądam ten wątek i wbrew Bandyrowi stwierdzam, iz nie widze przeszkod przed ulotnieniem tego projektu. Canardy maja duza powierzchnie, duze stateczniki, nie bedzie problemow ze statecznoscia ani wywazeniem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 11 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2016 Jaka rozpiętość Jakie graty Jaki napęd... ??? Wykonanie będzie trochę kłopotliwe moja pierwsza uwaga dotyczy tego iż model został zaprojektowany pod nie znany autorowi tego tworu materiał... Zazwyczaj modelarze projektujacy modele pod depron doskonale znają ten materiał i wiedzą jakie posiada słabe punkty wiedzą jaką grubość zastosować na danej powierzchni , czym ją wzmocnić itp... Trochę ironizowalem w swojej wypowiedzi zakładam że będzie piękny lecz proponował bym zbudować jakikolwiek inny model z depronu i poćwiczyć na nim np łądowania na brzuchu lub nie wielkie krety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Wcale bym się nie zdziwił, gdybyśmy za jakiś czas zobaczyli w sklepach KIT, który wyrósł na rysunkach z pierwszego posta . Michał, ciągnij projekt. Jest OK. Dumam chwilkę nad napędem, żeby mu nie psuć sylwetki EDF-em. Może dwa małe śmigiełka (ogonki - ?) , może jedno też z tyłu - ? Jak dużego go widzisz ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Jaka rozpiętość Jakie graty Jaki napęd... ??? Wykonanie będzie trochę kłopotliwe moja pierwsza uwaga dotyczy tego iż model został zaprojektowany pod nie znany autorowi tego tworu materiał... Zazwyczaj modelarze projektujacy modele pod depron doskonale znają ten materiał i wiedzą jakie posiada słabe punkty wiedzą jaką grubość zastosować na danej powierzchni , czym ją wzmocnić itp... Trochę ironizowalem w swojej wypowiedzi zakładam że będzie piękny lecz proponował bym zbudować jakikolwiek inny model z depronu i poćwiczyć na nim np łądowania na brzuchu lub nie wielkie krety... rozpiętość 1000mm model zaczęty 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Michał, bo tak po prawdzie nie zakumałem: to Twój projekt? Tak to mój projekt - jeden z wielu, które czekają w kolejce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandyr Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Końcówki skrzydeł przy lądowaniu na bank się oderwą więc proponuję inny kąt lub może do góry będą ciekawe winglety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Końcówki skrzydeł przy lądowaniu na bank się oderwą więc proponuję inny kąt lub może do góry będą ciekawe winglety... nie nie nie... a co z chowanym podwoziem? końcówkom nic nie grozi a jak to nie wystarczy to będą się podnosić przed podejściem do lądowania do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Końcówki do góry koniecznie i nie tylko dla tego że ich odłamanie przy lądowaniu jest pewne ale również dla tego że jest ogromnie ujemny wznios skrzydeł (mówię o stateczności modelu) O składanym podwoziu i podnoszonych końcówkach na razie zapomnij ,przy tak delikatnym modelu to zbędny balast i komplikacja . Przy tej wielkości płaty z pojedynczych podkładów ?? jakieś przynajmniej węgle tam wstawisz? Nadal nie pozbyłeś się swojej mani "kloc styropianu + kloc balsy" i teraz takie rozwiązanie mocowania skrzydeł zabrało sporo powierzchni nośnej nie mówiąc o oporze powietrza jakie to wytworzy . Lepiej było wyciąć ze sklejki dzwigary ,coś na wzór rozwiązań konstrukcji skrzydeł w drewnianych modelach np PZL11 i pokryć to depronem -miałbyć sztywne, mocne i lekkie skrzydła z profilem . Poszukaj jakie kąty mają mieć względem siebie kanardy/skrzydła w układzie kaczki . -w skrócie kanardy względem skrzydeł na +3` , lub w okolicy +1-0 ale tylko przy kanardzie z profilem nośnym Nie wiem na ile perspektywa zdjęcia kłamie ale widzę u ciebie coś wręcz odwrotnego !! tak to na pewno " poleci na mordę" Teraz kabinka wygląda trochę lepiej niż ta z projektu , to był najsłabszy element stylistycznie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 boicie się wszyscy tego Końcówki do góry koniecznie i nie tylko dla tego że ich odłamanie przy lądowaniu jest pewne ale również dla tego że jest ogromnie ujemny wznios skrzydeł (mówię o stateczności modelu) O składanym podwoziu i podnoszonych końcówkach na razie zapomnij ,przy tak delikatnym modelu to zbędny balast i komplikacja . Przy tej wielkości płaty z pojedynczych podkładów ?? jakieś przynajmniej węgle tam wstawisz? Nadal nie pozbyłeś się swojej mani "kloc styropianu + kloc balsy" i teraz takie rozwiązanie mocowania skrzydeł zabrało sporo powierzchni nośnej nie mówiąc o oporze powietrza jakie to wytworzy . Lepiej było wyciąć ze sklejki dzwigary ,coś na wzór rozwiązań konstrukcji skrzydeł w drewnianych modelach np PZL11 i pokryć to depronem -miałbyć sztywne, mocne i lekkie skrzydła z profilem . Poszukaj jakie kąty mają mieć względem siebie kanardy/skrzydła w układzie kaczki . -w skrócie kanardy względem skrzydeł na +3` , lub w okolicy +1-0 ale tylko przy kanardzie z profilem nośnym Nie wiem na ile perspektywa zdjęcia kłamie ale widzę u ciebie coś wręcz odwrotnego !! tak to na pewno " poleci na mordę" Teraz kabinka wygląda trochę lepiej niż ta z projektu , to był najsłabszy element stylistycznie . przyjrzyj się ptakom jak latają i się od nich ucz. ujemny wznios skrzydeł. a widzieliście jak dzika kaczka podchodzi do lądowania na tafli wody z dużego pułapu, pod jakim katem wtedy ustawia skrzydła??? boicie się nie wiem o co. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
302_Osh Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 A nie jest tak przypadkiem, że takie ułożenie skrzydeł u ptaków pojawia się przy podejściu do lądowania i lądowaniu, co za tym idzie, głównie chodzi im o opadanie i utratę prędkości? (a to nie daje zbyt wielkich nadziei dla poprawnego lotu twojego modelu) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Obserwuję z wielkim zainteresowaniem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi