Skocz do zawartości

Funcub XL spalina 4T


TeBe

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś był popularny samolot  o rozpiętości 1 m Nemo z E-Sky  z pianki ludzie go przerabiali i modyfikowali na rożne sposoby wstawiając też i różne napędy. Więc z tym Fanem pomysł fajowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i podziwiam za odwagę - zabezpieczenie przed benzyną i wibracjami od silnika to jedno,brałeś pod uwagę kolejny czynnik czyli temperaturę od silnika ,która na pewno będzie dużo wyższa niż od silnika elektrycznego.Będziesz musiał  izolować ELAPOR od tego czynnika bo temperatura może go "nadmuchać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i podziwiam za odwagę - zabezpieczenie przed benzyną i wibracjami od silnika to jedno,brałeś pod uwagę kolejny czynnik czyli temperaturę od silnika ,która na pewno będzie dużo wyższa niż od silnika elektrycznego.Będziesz musiał  izolować ELAPOR od tego czynnika bo temperatura może go "nadmuchać".

Słuszna uwaga. Dobrym sposobem zabezpieczenia przed emisją podczerwieni (czyli ciepła) są cienkie płytki z pianki żaroodpornej, pokryte jednostronnie folią alu, błyszczącym do zewnątrz. Do Twojego FC zaraz zrobię próbę z "gotowcem", nieco gorszym, pozyskanym ze sprzedażnej osłony/zwierciadła wstawianej pomiędzy kaloryfer a ścianę - działa skutecznie odbijając podczerwień, sprawdzałem. Teraz test wytrzymałości termicznej, bo domowy grzejnik wodny to max. 90*C, w FC w pobliżu silnika może być więcej. Jednak jakiegoś koszmaru z tym ciepłem - z wyjątkiem wydechu - to raczej nie będzie. 

A pomysł to z takich co i ja lubię - oryginalny i wyjątkowy, bez szarości. Kibicuję :).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profile kfm są dobrze opisane na forum, a Konrad .12 udało mi się kupić kilka lat temu za 66zl na allegro. Silnik nowka nie palony. Paliwa nie wachal. Sam dużo o nim nie wiem. Ale pracuje pięknie:)

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

Dzięki, już prawie mam jasność. Dwusuw żarowy 0,12 cala^3 (-?). Kto to produkował, niemiecki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i podziwiam za odwagę - zabezpieczenie przed benzyną i wibracjami od silnika to jedno,brałeś pod uwagę kolejny czynnik czyli temperaturę od silnika ,która na pewno będzie dużo wyższa niż od silnika elektrycznego.Będziesz musiał  izolować ELAPOR od tego czynnika bo temperatura może go "nadmuchać".

 TeBe , zrobiłem próbę z tą foliowaną pianką do kaloryferów - wynik negatywny. Folia alu jest za cienka i nie nadąża z rozprowadzeniem ciepła, przy miejscowym styku ze stalową kostką o temp. ok. 200*C pianka topi się pod folią. Do odległości 10mm jest jeszcze ok. (konwekcyjnie, kostka od spodu). Natomiast dobrze spisuje się "kocyk" : alu folia 0,05mm - tkanina szklana - alu - tkanina - alu - balsa 2mm. W/w kostka, tym razem 250*C, leży sobie na tym do ostygnięcia i nic się nie dzieje. Tkanina w postaci taśmy 50x0,3mm, handlowa ze sklepu modelarskiego, folia - grubsza niż ta gospodarcza do kanapek - z foremki do pieczenia ciast i pasztetów, ewentualnie innych pachnących pyszności (nie jesteś może trochę głodny ?). Takie pyszne, rumiane pasztety można kupić razem z foremką, będziesz miał 2 w 1.*

 

 * - dla niewtajemniczonych : Kolega TeBe jest znanym koneserem i smakoszem - szukaj w Hyde Parku.

 

P.S.: o elektrycznym rozruszniku do tego Saito myślałeś może? Wykonalne i realne we własnym zakresie przy niewielkich kosztach. A wygoda (tzn. mniej niewygód) spora, także bezpieczniej i elegancko. O maleńkim alternatorze to może na razie nie będę pisał. Jedno i drugie, a także dwa w jednym praktykowałem z OS MAX-em 5ccm z zadowalającym skutkiem - dopóki się zimno nie zrobiło. Ale "samostart" w spray'u pomagał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.