Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ażeby nie było tego o czym piszesz ja startuję "makietowo" czyli z zaciągniętym sterem SW  który stopniowo odpuszczam i łagodnie dodaję  gazu. Trawa trawie nie równa, jak będzie wysoka i czepliwa to będą kłopoty, ale z równej takiej do pół koła nie powinno być problemu. Ja przerobiłem swoje klapy na szczelinowe i one po otwarciu działają bardziej jako hamulce - model schodzi na nich stromo w dół, więc przed samym przyziemieniem je zamykam. W oryginalnych klapach to może być jakiś pomysł, ale zaciągniętego SW i tak pewnie nie unikniesz.

 

Powodzenia w budowie - zapraszam do kontynuowania tematu.

Opublikowano

A jeszcze jedno pytanie: jaką wagę startową maksymalnie udało Ci się zarejestrować? U mnie ten samolot będzie uniwersalną platformą do testowania paru systemów łączności wraz z pomiarami (to jest główny cel) a przy okazji do rozpoczęcia zabawy z FPV. Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem, że ktoś latał tym z wagą pod 3 kg. Da się z taką wagą jakoś rozsądnie latać?

Opublikowano

A jeszcze jedno pytanie: jaką wagę startową maksymalnie udało Ci się zarejestrować? U mnie ten samolot będzie uniwersalną platformą do testowania paru systemów łączności wraz z pomiarami (to jest główny cel) a przy okazji do rozpoczęcia zabawy z FPV. Gdzieś na anglojęzycznym forum wyczytałem, że ktoś latał tym z wagą pod 3 kg. Da się z taką wagą jakoś rozsądnie latać?

 

W tym modelu akurat masy nie pomierzyłem, ale do wagi samego modelu w zestawie możesz dodać pakiet 4S 4500mAh 35C, pakiet FPV 4S1200mAh, ciężar Pitlaba i do tego dwie kamery Mobius i kamerę FPV  oraz nadajnik FPV. Z tą wagą model startuje bez problemu a czy udźwignie więcej ? - musisz spróbować sam - pewnie tak tyle, że wydłuży się droga startu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zostałem zainspirowany Twoim opisem i nabyłem Rangera, ale w wersji kit.

Mam pytanie jakim klejem kleiłeś w kadłubie drewniane elementy.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kadłub modelu wykonany jest z jakiegoś dość śliskiego plastiku, dlatego połączyłbym klejone z kadłubem drewniane elementy dodatkowo paroma małymi wkrętami (szczególnie w okolicy podwozia) a samo miejsce klejenia drewna z plastikiem dodatkowo zmatowiłbym. Do klejenia używałem kleju Soudal Fix All -Clear - trochę długo wiąże (nawet bez dostępu powietrza)  ale daje mocną i elastyczną spoinę.

 

Życzę powodzenia w budowie Twojego modelu  :)

 

post-5634-0-04956300-1495084208_thumb.jpg

Opublikowano

Kadłub modelu wykonany jest z jakiegoś dość śliskiego plastiku, dlatego połączyłbym klejone z kadłubem drewniane elementy dodatkowo paroma małymi wkrętami (szczególnie w okolicy podwozia) a samo miejsce klejenia drewna z plastikiem dodatkowo zmatowiłbym. Do klejenia używałem kleju Soudal Fix All -Clear - trochę długo wiąże (nawet bez dostępu powietrza)  ale daje mocną i elastyczną spoinę.

 

Życzę powodzenia w budowie Twojego modelu  :)

 

attachicon.gifRSony01.jpg

Dziękuję za odpowiedź

Fakt plastik kadłuba jest właśnie w dotyku śliski, myślę o kleju do rur co. Ten klej jest klejem aktywnym rozpuszczającym wierzchnią warstwę tworzywa.

Próby dadzą odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź

Fakt plastik kadłuba jest właśnie w dotyku śliski, myślę o kleju do rur co. Ten klej jest klejem aktywnym rozpuszczającym wierzchnią warstwę tworzywa.

Próby dadzą odpowiedź.

Pozdrawiam

 

Jak uzyskasz sukces to daj może znać to przyda się innym  :)

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jak uzyskasz sukces to daj może znać to przyda się innym  :)

 

Niestety próby z różnymi rodzajami klei nic nie dały wszystko odpada od tego tworzywa. Samolot został oblatany z problemami.

Zastosowałem silnik emax gt 2820/06- moc ok. 800w obroty 980zasilanie 3S/4000  i śmigło dodane do zestawu. Samolot wznosi się

z trudnością brak zapasu mocy. Jaki ewentualnie zastosować silnik.

Dzisiaj chcę wypróbować śmigło 12/6 aircraft.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja latam na takim setupie: 

 

SK3-3542-800KV + śmigło mastera 3 lopatowe 10x5 i pakiet 5000mAh

i nie narzekam na brak ciągu.

Dzięki za odpowiedź

Wczoraj dokonaliśmy oblotu na śmigle 11/6 i zasilaniu 4cel. Pomiar prądu co prawda na ziemi - przy pełnym gazie ok 50A  w połowie ok 8-10A. Lot był całkiem sprawny na włączonym automacie trwał 35 / 4cele/4000 /. 

Czy w swoim modelu sprawdzałeś pobór prądu i czy Twoim zdaniem założenie śmigła 3 łopatowego mogło by poprawić moją ekonomikę lotu

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie mierzyłem prądu na ziemi. Parametry napędu dobierałem na ecalc.ch. Śmigło 3 łopatowe ma mniejszą sprawność od dwułopatowego. U mnie sa 3 łopatki ponieważ większe niż 10 cali tam nie wchodzi.

Opublikowano

Nie mierzyłem prądu na ziemi. Parametry napędu dobierałem na ecalc.ch. Śmigło 3 łopatowe ma mniejszą sprawność od dwułopatowego. U mnie sa 3 łopatki ponieważ większe niż 10 cali tam nie wchodzi.

Z Twojej odpowiedzi wnoszę, ze silnik masz oryginalnie zamocowany. Ja zwiększyłem pochylenie i w ten sposób po lekkim przycięciu śmigła Master Airscrew 11/6 dosłownie po 5mm śmigło zostało zamontowane. Piszę o tym wszystkim bo mało się znam. Chciałem do zasilania użyć LiJon w konfiguracji

3S6P, waga takiego pakietu ok. 800 g, a 4S6P ok 960g. Ale po pomiarach obciążenia prądowego zrobię pakiet 4S5P. Myślę że się sprawdzi.

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Śmigło 3 łopatowe zwiększa moment żyroskopowy w modelu. Powinno być jak najlżejsze np. drewniane lub węglowe a o takie raczej trudno. Ja zastosowałem z tej racji śmigło węglowe dwupłatowe od drona. Latam na silniku i kątach fabrycznych.

 

Np patrz zdjęcie na p. #83

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Model z całym osprzętem bedzie do kupienia po zmarłym Piotrze. Najlepiej jezeli znalazł by się chętny na całość tzn. Opisywany Model elektronika, gps, monitor brak radia w zestawie.

 

Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.