Skocz do zawartości

ENYA fanclub


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wspólnie z Jarkiem (jarek996) postanowiliśmy stworzyć nowy wątek na temat silników Enya. Starsi modelarze na pewno pamiętają te silniki, a młodsi pewnie czegoś się o nich dowiedzą. To jedna najstarszych, wciąż obecnych na rynku, marek modelarskich. Proponuję tu umieszczac zdjęcia posiadanych silników, opinie na ich temat, testy i wszystko inne co się z nimi wiąże. Pewnie frekwencja nie będzie zbyt duża, ale przynajmniej się policzymy :) 

Na początek wrzucę fotkę sampzapłonowej Enyi 40-4C (było o niej w innym wątku). To jeden z ciekawszych silników w mojej kolekcji.

 

DSC_2379.JPG

 

Znalazłem w necie filmik z pracy tego silnika:

Opublikowano

Ciekawy silnik :) wygląda jak żarowy a jednak diesel Także miałem kiedyś silnik ENYA, ale właśnie żarowego dwusuwa pojemności ok. 3,5 ccm. Świetny motor. Zdjęć nie mam bo to było z 20 lat temu :).

Dobrze że firma nadal istnieje.

 

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

No to może i ja zaprezentuję moje dwa silniki tej marki.

Oto pierwszy z nich. Enya 46-4C

post-17149-0-29175500-1460876341_thumb.jpg

post-17149-0-07863000-1460876394_thumb.jpg

post-17149-0-31976600-1460876406_thumb.jpg

 

Silnik już lekko sfatygowany lecz wciąż sprawny i w znacznie lepszej kondycji niż model, w którym jest zamontowany. Widać kto kogo przeżyje :)

 

Drugi to Enya 11-CX

 

post-17149-0-33796500-1460876713_thumb.jpg

post-17149-0-94104900-1460876722_thumb.jpg

post-17149-0-78623300-1460876731_thumb.jpg

 

Mam nadzieję, że nie zakończę swojej przygody z tymi silnikami tylko na tych dwóch egzemplarzach.Mam też skromną nadzieję, że dzięki tym dwom małym dziełom sztuki japońskiej inżynierii dołączę do fanklubu Enya.

Opublikowano

Dolaczyles  :)    O Twoim silniku .46 czytalem wiele , a miedzy innymi to , ze mozna go smialo wkrecac do modeli .46 . Nie ma potrzeby klasycznego przeskoku o rozmiar w gore , w przypadku przejscia na czterosuwa . Ten silnik DAJE RADE !  Jedna z bardzie udanych konstrukcji ENYA . Szkoda , ze juz nie produkuja. Pojawia sie czesto na "ibajach" w roznym stanie i roznych cenach... Trzeba bedzie zapolowac  :)

Opublikowano

Faktycznie ta "czterdziestka szóstka" ma niezłego kopa. U mnie napędza model dwupłatowca "Bies" o rozpiętości 1230mm i masie 2,5kg. Śmigło zamontowane w tym modelu to 13X5 !!! Oczywiście silnik trzeba było lekko odprężyć, lecz czynność ta została przeprowadzone według instrukcji do tego motorka.

 

post-17149-0-97493300-1460885825_thumb.jpg post-17149-0-66975500-1460885836_thumb.jpg

Opublikowano

Witamy w klubie :)

46-4C wywrócił rynek silników 4t do góry nogami. Silnik dysponował mocą o połowę większą niż ówczesne silniki konkurencji. Clarence Lee pisał, że po pierwszym odczycie obrotomierza myślał, że obrotomierz jest po prostu zepsuty  :lol:

Ten mały tłumiczek w 11CX jest dość restrykcyjny, warto popróbować z większym. Nowe tłumiki do silników 2,5cc są też rozwiercone pod 11CX i 09.

Opublikowano

Tak myslalem !   Wlasnie na niego sie teraz czaje . Wczoraj sprawdzalem moja przesylke w sieci i ENYA .80 jest juz w Malmö ! Mysle , ze do punktu gdzie odbieram paczki dojdzie jutro lub pojutrze . Wrzuce fotki i jazda z nia na hamownie ;) . Planuje do niej cos TAKIEGO :  http://www.kyosho.se/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.11077&BildLopNr=04

 

Poniewaz .80 jest "rozwiercona" .60 , wiec bedzie jak znalazl , a ja kolejna wyscigowke bede mial w kolekcji.

Opublikowano

Ja również przedstawię moje motorki tej marki.

Ze stajni czterotaktów jest to ENYA 80-4C i ENYA 120-4C a z dwutaktów mam Enya 60 II TV (trochę pożeniona z Webrą do testów, mam oryginalny gaźnik do niej ale muszę wykonać drobną naprawę) 

Wszystkie na chodzie. Mogę się już czuć klubowiczem ;)

 

 

 

post-14250-0-29634900-1460923948_thumb.jpg

post-14250-0-74328500-1460923989_thumb.jpg

post-14250-0-73335800-1460924037_thumb.jpg

post-14250-0-79675200-1460924081_thumb.jpg

post-14250-0-46705900-1460924128_thumb.jpg

Opublikowano

HIHI :)

80-ka puki co pracowała tylko na desce. Z nią jest dziwna historia. Kupiłem ją ze źle poskładanym rozrządem. Ktoś próbował uruchamiać ale bez skutecznie. Na szczęście nie było kolizji. Okazało się że jest nie dotarta. U mnie ze względu na wiek dostała nowe łożyska i została prawidłowo poskładana oraz jest w trakcie docierania. Acha no i wytoczyłem jej tłumiczek 14 gramów wagi. Na śmigle 13/6 kręci 10,5 tys obr. Zdjęcie z czyszczenia i wymiany łożysk.

 

 

post-14250-0-74018100-1460925109_thumb.jpg

Opublikowano

NARESZCIE ! 

 

Dzisiaj odebralem moja  ENYA 80 4C  :)

 

Silnik jest tzw "nowka sztuka" lub NIB ( NEW IN the BOX ) jak to na "ibajach"  opisuja .

Jak zwykle ( stara szkola ) ENYA dolacza  kluczy i kluczykow , ze mozna prawie warsztat otworzyc.

Nie mam pojecia ILE ten silnik w kartonie przelezal , ale na 100% nie zrobili go wczoraj ;) .

Rozdziewiczenie nastapi niestety w przyszlym tyg. , bo w ten weekend mamy otwarcie sezonu na naszym lotnisku i trzeba tam na razie jeszcze popracowac i przygotowac rowniez cos do latania .

post-6937-0-86126700-1461172499_thumb.jpg

post-6937-0-38909900-1461172519_thumb.jpg

post-6937-0-78919200-1461172541_thumb.jpg

post-6937-0-94110000-1461172561_thumb.jpg

Opublikowano

HIHI :)

80-ka puki co pracowała tylko na desce. Z nią jest dziwna historia. Kupiłem ją ze źle poskładanym rozrządem. Ktoś próbował uruchamiać ale bez skutecznie. Na szczęście nie było kolizji. Okazało się że jest nie dotarta. U mnie ze względu na wiek dostała nowe łożyska i została prawidłowo poskładana oraz jest w trakcie docierania. Acha no i wytoczyłem jej tłumiczek 14 gramów wagi. Na śmigle 13/6 kręci 10,5 tys obr. Zdjęcie z czyszczenia i wymiany łożysk.

 

 1. Nypelek na tlumiku miales , czy montowales ?

 2 .Masz to ustrojstwo na swoim gazniku ? Klapka do zamykania doplywy powietrza  :huh: . Piwerwsz raz takie cos widze .

     To rodzaj pomocy startowej ?

     Ma mocowanie do "drucika" ktory chyba mozna wyprowadzic za obudowe i zamiast pchac palucha w niedostepne miejsce to      zatyka sie klapka przed startem ( zassanie paliwa)  

post-6937-0-04238800-1461176669_thumb.jpg

post-6937-0-37608500-1461176690_thumb.jpg

Opublikowano

Widzę że ty masz chyba drugą wersję. Ja mam pierwszą więc tłumika i klapki nie było. Tłumik sam robiłem to i nypelek wkręciłem bo bardzo przydatny jest. Klapke mam jedna na dwa motory. Narazie jest w 120-ce bo 80-ke na desce można paluchem zatkać do zassania. Klapka jest dokładnie do tego co napisałeś jak motor jest zabudowany w modelu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.