lukas90 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Okazało się po kraksie, że jeden silnik się ledwo kręci, dodałem gazu i lekko zadymiło się z niego ;/ Mam nadzieję, że silnik się nie udzkodził i wystarczy wymienić łożyska, bo przy kręceniu słychać ocieranie. Silnik to t-motor 2213/920kv. Nigdzie nie ma do kupienia pojedynczego silnika (jedynie na aliexpress, ale wysyłka droższa od silnika) a jedynie komplety z reglami. Możecie mi podpowiedzieć jak je wymienić? Najpierw muszę pewnie je zdemontować i zmierzyć, żeby zamówić nowe. ,,
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Na zasadzie analogii: jak wiesz jak to zrobić na dolnym zdjęciu, to u góry masz to samo. Teoretycznie. Dla mnie to całe srebrne to łożysko.
PK999 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Okazało się po kraksie, że jeden silnik się ledwo kręci, dodałem gazu i lekko zadymiło się z niego ;/ Mam nadzieję, że silnik się nie udzkodził i wystarczy wymienić łożyska, bo przy kręceniu słychać ocieranie. (...) Możesz raczej odpuścić wymianę łożysk. Nawet jeśli są uszkodzone/zużyte - to nie jest Twój problem. To co opisujesz, wygląda na uszkodzenie elektryczne. Może wygięta oś/wirnik. Tak czy inaczej po "lekko zadymiło" to już długo nie podziała, jeśli w ogóle.
lukas90 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2016 ale chyba lepiej spróbować wymienić łożysko niż od razu kupować komplet za 500zł
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Zadymić mogło od tarcia, a nie upalenia elektroniki.
lukas90 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Łożysko padnięte, za duże obroty spowodowały takie tarcie i wzrost prądu, że się zagrzał i zadymił. Też tak mi się wydaje. Czy wymiana łożyska w domowych warunkach jest w ogóle możliwa do prawidłowego wykonania? Przecież tam są takie obroty, że najmniejsze niespasowanie łożyska spowoduje nieprawidłową pracę
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Modelarze na całym świecie wymieniają łożyska. Nie wiem, czy dotyczy to również silników najbardziej obciążonych czyli zawodniczych, ale popularnych/zwyczajnych - jak najbardziej. Sam to będę niedługo robił.
mayster8405 Opublikowano 1 Maja 2016 Opublikowano 1 Maja 2016 Tak się zastanawiam, jakie łożyska się stosuje do silników popularnych /jakość/, skoro ich cena waha się w granicach kilku złotych.Jakież było moje zdziwienie jak w sklepie gdzie mieszkam, gość oświadczył mi, że mają wysokiej jakości japońskie łóżyska wysokoobrotowe w canie 18zł za sztukę.Więc się zastanawiam co jest wkładane do tych silników. Myślę że oba są łożyskami zakrytymi, czyli obwódka to także łożysko.Ciekawe co kupisz.
Shock Opublikowano 1 Maja 2016 Opublikowano 1 Maja 2016 He,he ,czy musi zapowiadać się temat na kilka stron przy tak banalnej czynności ? Łożyska wybijasz, co jest dość proste -wystarczy małe imadełko lub tulejka ,pręt ,śrubokręt o średnicy zbliżonej(niekoniecznie) do średnicy łożyska ,młoteczek i po sekundzie masz łożyska na poza obudowami. Kupujesz o identycznych wymiarach w necie ,dobrym sklepie z łożyskami ,"wprasowujesz" w miejsce starych i latasz . Z dymem bardziej skłaniał bym się do stwierdzenia Przemka że uszkodzenie elektryczne ,Twoja wersja że dym z łożyska jest bardzo,bardzo optymistyczna (czego jak najbardziej życzę) .
lukas90 Opublikowano 13 Maja 2016 Autor Opublikowano 13 Maja 2016 Jednak wymiana łożysk nie pomogła, mieliście rację. Ale co w takim silniku może się stać po upadku od strony elektrycznej? Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić? Tzn pomierzyć uzwojenia chociażby. Silnik kręci się bardzo powoli- krokowo i grzeje się od razu.
mazur Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 . Ale co w takim silniku może się stać po upadku od strony elektrycznej? Silnik kręci się bardzo powoli- krokowo i grzeje się od razu. Prawdopodobnie brak jednej z faz. Sprawdź przy goldach czy wszystkie druty są przylutowane, nie popękane . Często zdarza się że pęka drut przy silniku.
PK999 Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Jednak wymiana łożysk nie pomogła, mieliście rację. Ale co w takim silniku może się stać po upadku od strony elektrycznej? Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić? Tzn pomierzyć uzwojenia chociażby. Silnik kręci się bardzo powoli- krokowo i grzeje się od razu. Odpowiem Ci w podobnym stylu co wcześniej. Jeśli nie umiesz silnika zregenerować samodzielnie nie ma sensu trudzić się z pomiarami. Przy obecnych cenach silników musisz szukać super zapaleńca coby Ci go naprawił - w granicach opłacalności. Mówię tu o wymianie wszystkich uzwojeń. Naprawy w stylu podlutowanie bo sie urwało kończą się potem kraksami - nie warto. A zmierzyć można: 1.najszybciej - rezystancję między uzwojeniami a stojanem (ma być "nieskończona") 2. średnio dobrze - zmierzyć rezystancję uzwojenia najlepiej metodą pośrednią. 3. najlepiej - zbudować hamownię z jakimś rozsądnym obciążeniem i mierzyć uzwojenia w trakcie pracy silnika z napędzanym wirnikiem- w funkcji generatora
lukas90 Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Opublikowano 16 Maja 2016 Teraz zastanawiam się co zrobić z moim quadrocopterem s500. Nie kupię nigdzie jednego silnika t-motor, cały komplet z reglami kosztuje 525zł- trochę bez sensu kupować dla jednej sztuki. Rozważam takie opcje: - kupię inne silniki, np. emax 2216 80zł/szt. a t-motor zostaną mi 3szt. zmarnowane.. - kupię komplet t-motor z reglami i śmigłami za 525zł, będę miał 7 sprawnych kompletów, dokupię ramę S550 za 250zł i zbuduję z tego hexę. Czy te silniki nadadzą się do hexy? Czy raczej lepsze były by mniejsze obroty? Drona używałem do nagrywania z gopro
bubu2 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 A co za problem przewinąć ten silnik. Będzie lepszy niż "oryginalny" chińczyk.
Rekomendowane odpowiedzi