kwi@tek Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Witam panowie potrzebuje o porady z silnikami elektrycznymi troszkę na bakier czy ten motor http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18233__Turnigy_D3548_4_1100KV_Brushless_Outrunner_Motor.html pociągnie motoszybowiec o wadze 4100gr a jesli nie to jaki?
aethersis Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Jaki szybowiec i jaki chcesz pakiet tam włożyć? Na 3S na pewno nie pociągnie
kwi@tek Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2016 pakiet 4 s szybowiec jantar 4 m rozpiętosci waga do lotu okoł 4100gr
Konrad_P Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Zastanów się chwilę. Ile dałeś za tego Jantara. I teraz chcesz do niego wsadzić silnik za paręnaście dolców. Ten silnik na pewno nie pociągnie tego Jantara. Ja swego czasu latałem na tym silniku EasyGliderem o wadze 1700g i szału nie było. Przemyśl sprawę i wsadź coś bardziej rozsądnego za trochę większe pieniądze. Albo jakiegoś Hacketa z przekładnią A30-12 L V2 6-Pole + 6,7:1 albo przynajmniej MEGA 22/45/3.
kwi@tek Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2016 model poprzednio latał na spalinowym silniku mvvs 3,5 ccm szału też nie było ale sobie radził
dariuszj Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Markowe silniki sobie daruj. Może są nieco lepiej wykonane i mają większą sprawność, ale do celów rekreacyjnych nie warto przepłacać. Kiedyś spotkałem się z taką zasadą, że trzeba około 100W mocy na 1 kg masy modelu szybowca, żeby ten jako tako (czyli realistycznie, raczej powoli) się wznosił. Zasada została przeze mnie kilkakrotnie potwierdzona w modelach szybowców termicznych. Do makiet polecałbym jednak nieco więcej jako niezbędne minimum. Teoretycznie ten silnik powinien na pakiecie 4S z odpowiednio dobranym śmigłem dać przy maksymalnym dopuszczalnym prądzie 50A prawie 800W co do spokojnego latania w zupełności wystarczy. Jednak patrząc na jego masę mam poważne wątpliwości co do podawanego prądu i mocy maksymalnej. Podejrzewam, że będzie się przy takich parametrach co najmniej mocno grzał. Proponuje więc wybrać jakiegoś większego Turnigy. Tym bardziej, że w przeciwnym wypadku będziesz prawdopodobnie musiał w dziób ładować ołów.
oko Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 A jak odbywa się start? Testowałem ten silnik w dużym i ciężkim piankowcu Powerzone 2600, w locie dawał radę bez problemu ale start z ręki - tu trochę ciągu brakowało.
Gołek Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Sprawdź właśnie jak wychodzisz z wyważeniem i według tego dobierz silnik i akku, raczej bym celował w serię 42x, np to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18122__Turnigy_Aerodrive_SK3_4240_740kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
leszek-bart Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Silnik niestety jest za słaby . I ma za duże obroty na Volt . U mnie napędzał ( tylko wersja o 900 obrotach na Volt ) motoszybowiec o wadze 3,6 kg i zasilaniu 4S LiPo (5S LiFe) , śmigło 13/8 . Start musiał być bardzo ostrożny pod niewielkim kątem i najlepiej przy mocniejszym wietrze . Pomogło dopiero odchudzenie szybowca do wagi 2,8 kg .
oko Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 A dlaczego właściwie seria 42x jest lepsza w takim zastosowaniu? (nie neguję tylko chciałbym poznać wyjaśnienie) Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-740kv Brushless Outrunner Motor:Max Loading:50AMax Power:870W Turnigy D3548/4 1100KV Brushless Outrunner MotorMax current: 50A Max power: 910W chodzi o moment obrotowy? Wyższe dopuszczalne napięcie? Jak to odczytać z charakterystyk na ecalc choćby?
Konrad_P Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 A co ze strumieniem zaśmigłowym. Jaka wielkość łopatek dla jednego i drugiego? Wprowadź w eCalcu wagę modelu i od razu Ci wyjdzie. Porównywanie na such mija się z sensem.
kwi@tek Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 To jaki silnik zamontować oczywiście wersja ekonomiczna
leszek-bart Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Ja bym poszukał na forum opisu motoszybopwca o wadze 4kg i zastosował podobny silnik i zasilanie . Różnica pomiędzy silnikiem 42 a 35 polega na wielkości obsługiwanego śmigła . Przeważnie silniki 42 obsługiwane sa przez pakiety 5-6 S a 35 3-4 S . 800W : 12 V = 67 Amper (35 zasilany 3 S LiPo) , 800 W :20V= 40 Amper dla sinika 42 na 5 S LiPo . Jak dasz na silnik Turnigy 35 68 Amper to raczej zobaczysz tylko dym . Recepta dla ciebie poszukać na forum .
Konrad_P Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Bardziej ekonomicznie się nie da. Tylko pytanie czy się zmieści. Pakiet 4s łopatki 16x10. Ciąg statyczny równy 4kg. Tu poniżej w eCalcu silnik ten sam tylko kv mniejsze bo 450 i na tych łopatkach jak widać ciąg 3400g Przy 660kv będzie większy ale też i pobór pradu będzie większy ale nie przekroczy 75A http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18124__Turnigy_Aerodrive_SK3_5045_660kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
kwi@tek Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 będzie kłopot zmiescic ten motor troszkę za gruby max 40 mm
Konrad_P Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Cóż tamten jest moim zdaniem idealny ale ja się nie zmieści to może taki da radę Turnigy Aerodrive SK3 - 4250-500kv Brushless Outrunner Motor http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18123__Turnigy_Aerodrive_SK3_4250_500kv_Brushless_Outrunner_Motor.html Tyle, że tu z tym silnikiem za bardzo nie pomogę odnośnie łopatek. Nie mam abonamentu w tej chwili na eCalca wykupionego a za bardzo mi się nie chce włączać i wyłączać przeglądarkę żeby trafić na ten silnik i sprawdzić jakie łopatki regulator były by najlepsze. Moim zdaniem ten silnik nie wyciągnie tych 1350W. Generalnie chińczycy jak i zresztą inni producenci bardzo mocno naciągają parametry silników, zarówno osiąganą moc jak i pobór prądu. Po mojemu to tak ze 25%. Myślę, że przy tym silniku łopatki mogły by być ciut większe np. 17x10 ale trzeba się liczyć z nieco większym regulatorem. 80A może się okazać ciut za małym i trzeba by było dać 100A. Nie wiem może ktoś ma wykupiony abonament i mógłby przetestować ja zachowuje się ten silnik na 4s i 5s z łopatkami 16x10 i 17x10. EDIT Teraz doczytałem że maxymalny prąd to zaledwie 57A więc pojęcia nie mam jakie łopatki dopasować żeby tego prądu nie przekroczyć. 15x10 ale to może być za mało żeby targnąć 4kg w powietrze przy starcie.
kwi@tek Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 start jest z ręki wyrzut pisałem już że nawet mały mvvs 3,5 ccm dawał rade go wyciągnąc do góry
AMC Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 start jest z ręki wyrzut pisałem już że nawet mały mvvs 3,5 ccm dawał rade go wyciągnąc do góry Marcinie, w aktualnie rozwiniętej sytuacji możesz postąpić jak : - pisze Leszek - dobrać poprzez porównanie, co daje dość pewny wynik - pisze Konrad - nie żałować na dobrej klasy silnik do takiego szybowca, bo oszczędność może okazać się złudna i ...kosztowna. Jeżeli powyższe drogi postępowania są z jakichś powodów nieprzejezdne, to sprawdż jaką moc podają dla tego MVVS-a 3,5ccm. Czesi zwykle nie naciągają jak Chińczycy, największe dopuszczalne śmigło do niego to 10x6, na tej podstawie szacuję jego moc na 400 +/- 50 watów. Teraz pytanie, czy to, co dawał ten trochę jakby za mały do tego modelu silniczek Cię zadowala ? A jeżeli nie, to o ile Cię nie zadowala ? Spróbuj to określić, pogłówkujemy dalej. Czy ktoś pamięta ile temu MVVS-owi podawali mocy i przy jakich rpm ?
kwi@tek Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Panowie zakupiłem axi 4120 12 co sądzicie?
Konrad_P Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Panowie zakupiłem axi 4120 12 co sądzicie? To tak w ramach tego nisko budżetowego silnika za tylko 100E AXI to jest wysoka półka, to są bardzo dobre silniki. Ten co wybrałeś powinien spokojnie dać radę 4kg modelowi. Teraz tylko trzeba dobrze dobrać łopatki i będziesz z pewnością zadowolony. A łopatki przy 4s to coś około 14x6 lub 13x6,5
Rekomendowane odpowiedzi