Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanów się chwilę. Ile dałeś za tego Jantara. I teraz chcesz do niego wsadzić silnik za paręnaście dolców.

Ten silnik na pewno nie pociągnie tego Jantara. Ja swego czasu latałem na tym silniku EasyGliderem o wadze 1700g i szału nie było.

Przemyśl sprawę i wsadź coś bardziej rozsądnego za trochę większe pieniądze.

Albo jakiegoś Hacketa z przekładnią A30-12 L V2 6-Pole + 6,7:1 albo przynajmniej MEGA 22/45/3.

Opublikowano

Markowe silniki sobie daruj. Może są nieco lepiej wykonane i mają większą sprawność, ale do celów rekreacyjnych nie warto przepłacać.

 

Kiedyś spotkałem się z taką zasadą, że trzeba około 100W mocy na 1 kg masy modelu szybowca, żeby ten jako tako (czyli realistycznie, raczej powoli) się wznosił. Zasada została przeze mnie kilkakrotnie potwierdzona w modelach szybowców termicznych. Do makiet polecałbym jednak nieco więcej jako niezbędne minimum. Teoretycznie ten silnik powinien na pakiecie 4S z odpowiednio dobranym śmigłem dać przy maksymalnym dopuszczalnym prądzie 50A prawie 800W co do spokojnego latania w zupełności wystarczy. Jednak patrząc na jego masę mam poważne wątpliwości co do podawanego prądu i mocy maksymalnej. Podejrzewam, że będzie się przy takich parametrach co najmniej mocno grzał.

Proponuje więc wybrać jakiegoś większego Turnigy. Tym bardziej, że w przeciwnym wypadku będziesz prawdopodobnie musiał w dziób ładować ołów.

Opublikowano

A jak odbywa się start? Testowałem ten silnik w dużym i ciężkim piankowcu Powerzone 2600, w locie dawał radę bez problemu ale start z ręki - tu trochę ciągu brakowało.

Opublikowano

Silnik niestety jest za słaby . I ma za duże obroty na Volt . U mnie napędzał ( tylko wersja o 900 obrotach na Volt ) motoszybowiec o wadze 3,6 kg i zasilaniu 4S LiPo (5S LiFe) , śmigło 13/8  . Start musiał być bardzo ostrożny pod niewielkim kątem i najlepiej przy mocniejszym wietrze . Pomogło dopiero  odchudzenie szybowca do wagi 2,8 kg .

Opublikowano

A dlaczego właściwie seria 42x jest lepsza w takim zastosowaniu? (nie neguję tylko chciałbym poznać wyjaśnienie)

 

Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-740kv Brushless Outrunner Motor:

Max Loading:50A
Max Power:870W

 

Turnigy D3548/4 1100KV Brushless Outrunner Motor

Max current: 50A 

Max power: 910W

 

chodzi o moment obrotowy? Wyższe dopuszczalne napięcie? Jak to odczytać z charakterystyk na ecalc choćby?

Opublikowano

A co ze strumieniem zaśmigłowym. Jaka wielkość łopatek dla jednego i drugiego?

Wprowadź w eCalcu wagę modelu i od razu Ci wyjdzie. Porównywanie na such mija się z sensem.

Opublikowano

Ja bym  poszukał na forum opisu motoszybopwca o wadze 4kg i zastosował podobny silnik i zasilanie . Różnica pomiędzy silnikiem 42 a 35 polega na wielkości obsługiwanego śmigła . Przeważnie silniki 42 obsługiwane sa przez pakiety  5-6 S a 35 3-4 S . 800W : 12 V =  67 Amper (35 zasilany 3 S LiPo) ,

800 W :20V= 40 Amper dla sinika 42 na 5 S LiPo .

Jak dasz na silnik Turnigy 35 68 Amper to raczej zobaczysz tylko dym .

 

Recepta dla ciebie poszukać na forum .

Opublikowano

Bardziej ekonomicznie się nie da. Tylko pytanie czy się zmieści.

Pakiet 4s łopatki 16x10.  Ciąg statyczny równy 4kg.

Tu poniżej w eCalcu silnik ten sam tylko kv mniejsze bo 450 i na tych łopatkach jak widać ciąg 3400g

Przy 660kv będzie większy ale też i pobór pradu będzie większy ale nie przekroczy 75A

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18124__Turnigy_Aerodrive_SK3_5045_660kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

1.png

Opublikowano

Cóż tamten jest moim zdaniem idealny ale ja się nie zmieści to może taki da radę

Turnigy Aerodrive SK3 - 4250-500kv Brushless Outrunner Motor 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18123__Turnigy_Aerodrive_SK3_4250_500kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

 

Tyle, że tu z tym silnikiem za bardzo nie pomogę odnośnie łopatek. Nie mam abonamentu w tej chwili na eCalca wykupionego a za bardzo mi się nie chce włączać i wyłączać przeglądarkę żeby trafić na ten silnik i sprawdzić jakie łopatki  regulator były by najlepsze.

Moim zdaniem ten silnik nie wyciągnie tych 1350W. Generalnie chińczycy jak i zresztą inni producenci bardzo mocno naciągają parametry silników, zarówno osiąganą moc jak i pobór prądu. Po mojemu to tak ze 25%. 

Myślę, że przy tym silniku łopatki mogły by być ciut większe np. 17x10 ale trzeba się liczyć z nieco większym regulatorem. 

80A może się okazać ciut za małym i trzeba by było dać 100A.

Nie wiem może ktoś ma wykupiony abonament i mógłby przetestować ja zachowuje się ten silnik na 4s i 5s z łopatkami 16x10 i 17x10.

 

 

EDIT

Teraz doczytałem że maxymalny prąd to zaledwie 57A więc pojęcia nie mam jakie łopatki dopasować żeby tego prądu nie przekroczyć. 15x10 ale to może być za mało żeby targnąć 4kg w powietrze przy starcie.

Opublikowano

start jest z ręki wyrzut pisałem już że nawet mały mvvs 3,5 ccm dawał rade go wyciągnąc do góry 

Marcinie, w aktualnie rozwiniętej sytuacji możesz postąpić jak :

- pisze Leszek - dobrać poprzez porównanie, co daje dość pewny wynik

- pisze Konrad - nie żałować na dobrej klasy silnik do takiego szybowca, bo oszczędność może okazać się złudna i ...kosztowna.

 

Jeżeli powyższe drogi postępowania są z jakichś powodów nieprzejezdne, to sprawdż jaką moc podają dla tego MVVS-a 3,5ccm. Czesi zwykle nie naciągają jak Chińczycy, największe dopuszczalne śmigło do niego to 10x6, na tej podstawie szacuję jego moc na 400 +/- 50 watów. Teraz pytanie, czy to, co dawał ten trochę jakby za mały do tego modelu silniczek Cię zadowala ? A jeżeli nie, to o ile Cię nie zadowala ? Spróbuj to określić, pogłówkujemy dalej. Czy ktoś pamięta ile temu MVVS-owi podawali mocy i przy jakich rpm ?

Opublikowano

Panowie zakupiłem  axi 4120 12 co sądzicie?

To tak w ramach tego nisko budżetowego silnika za tylko 100E :)

AXI to jest wysoka półka, to są bardzo dobre silniki. Ten co wybrałeś powinien spokojnie dać radę 4kg modelowi.

Teraz tylko trzeba dobrze dobrać łopatki i będziesz z pewnością zadowolony.

A łopatki przy 4s to coś około 14x6 lub 13x6,5

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.