Pit Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Witam Po dwóch sezonach latania szybowcem konstrukcyjnym przeszedłem na model pełnolaminatowy Volcano prod. Valenta. Model ma 3,7m rozpiętości i powinien ważyć do lotu 3400g. Wyposażony będzie w 8 serw (lotki x2, klapy x2,hamulcex2, wysokość, kierunek). Prosiłbym o pomoc w doborze wyposażenia. Nie oczekuję napędu wyczynowego, raczej coś średniej klasy ale mającego opinię niezawodnego. Wstępnie założyłem, że silnik powinien mieć ok 900W-1200W. Nie wiem czy przy tej ilości serw stosować odrębne zasilanie odbiornika czy poprzestać na regulatorze z z funkcją BEC. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Co sądzicie o poniższych napędach: DUALSKY SILNIK XM4250CA-10 NEW +REG. 60A V2 SILNIK RAY C3548/05+Reg. RAY R-70SB Silnik EMAX GT3526/05 + Reg.Dualsky 65A XC-65-Lite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2016 Popatrz na filmik ze strony producenta - z latania w alpach. Spójrz na wyposażenie. Nie patrz na dane marketingowe silników. Popatrz co zastosował w reklamowym modelu. Jaki silnik, jakie śmigło, jakie zasilanie. Wstaw to do motocalca i dowiesz się w jakich okolicach obrotów kręciło się śmigło. To jest kluczowe dla porównywania wznoszenia. Pewnie chcesz tak samo ? To w motocalcu wstaw Twoje propozycje napędu - i będziesz z grubsza miał orientację. ------------------------- Przed laty, na RCManii toczyła się dyskusja na temat Volcano - można znaleźć dużo cennych uwag. Wypowiedzi Dalibora (Graup 15) wprawdzie dość brutalne i uszczypliwe ale nie pozbawione racji. Warto prześledzić. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Zobacz post #8 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/54021-thermik-xxxl-od-valentamodel/ http://www.fatomas.cz/stridavy-motor-roton-1000w20/ Widziałem jak idzie Maćka Volcano. Tn silniczek naprawdę dawał radę. Volcano szło spokojnie powyżej 60 stopni w górę. Ten wątek pewnie znasz: http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/307290-Valenta-Volcano-Elektro-Erfahrungsbericht-Erstflug Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Dzięki za odpowiedź. Poczytałem i już wiem, że miałem totalnie złe założenia co do napędu. Muszę to wszystko przemyśleć na nowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 21 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Z tego co wiem to w Polsce były lub są jeszcze 2 lub 3 modele Volcano. Spróbuj zmienić tytuł wątku i dać nazwę modelu to może właściciele się odezwą. Z tego co wiem Maciek bywa raz na pół roku w kraju, więc pewnie się nie odezwie, ale inni być może. Co do zarządzania serwami to kadłub jest pękaty i jest miejsce na wsadzenie dodatkowego pakietu dla samej elektroniki. Nie wiem jakie serwa będziesz dawał ale przy ośmiu to już chyba dał bym osobne zasilanie. BEC z regulatora pewnie dał by spokojnie radę obsłużyć wszystkie zwłaszcza, że 8 naraz nie będą na maksymalnych obciążeniach działać. Tylko z osobnym pakietem zasilającym elektronikę jest jedno ale..., a w zasadzie to jedna zasada. Wymieniasz go zawsze w momencie wymiany pakietu silnikowego. Słyszałem już wiele opowieści jak modele pospadały bo pilot zapomniał wymienić pakietu od elektroniki, albo myślał, że jeszcze wystarczy na ten jeden lot. PS Po za tym ładny model sobie wybrałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Co do wyposażenia to już mniej więcej sprawa się wyjaśniła. Chciałbym jeszcze zasięgnąć Waszej porady w temacie ustawień klap i lotek. Instrukcja modelu jest bardzo oszczędna i zajmuje jedną kartę A3 i to w zasadzie wszystko. Jeżeli chodzi o ustawienia klap i lotek to jest taki schemat: Nie wiem czy dobrze to odczytuję ale wygląda to tak, że w locie klapy wychylają się razem z lotkami ( lotki +9mm/-4mmm) a klapy (+10mm/-6mm) natomiast do lądowania klapy wychylają się w dół w przedziale 4-7mm a lotki w dół w przedziale 2-3mm..?? ps. A tak wygląda cała instrukcja montażu i ustawień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Wszystko się zgadza. W czasie lotu pracują wszystkie powierzchnie sterowe na skrzydle czyli lotki i klapy razem. Zrób tak jak instrukcja mówi w zakręcie lotka maksymalnie 9mm w górę a do tego dokładana jest klapa też w górę na 10mm. Na przeciwstawnym skrzydle wówczas lotka idzie w dół na 4mm a klapa trochę więcej w dół czyli 6mm. Jak na moje to te wychylenia są ciut za małe. Ja osobiście wolę bardziej agresywne zakręty. Podczas lądowania jak podniesiesz hamulce to klapy i lotki idą w dół. Tylko za chusteczkę nie rozumiem tych przedziałów do lądowania. Kiedy klapa na 4mm a kiedy na 7mm. Poza tym butterfly powinien być wychylany dynamicznie - drążek lub slider. Ciężko dobrać takie ustawienia BF żeby pasowały i podczas wiatru i podczas flauty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skarwi Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 w zakręcie lotka maksymalnie 9mm w górę a do tego dokładana jest klapa też w górę na 10mm. Na przeciwstawnym skrzydle wówczas lotka idzie w dół na 4mm a klapa trochę więcej w dół czyli 6mm. Podczas lądowania jak podniesiesz hamulce to klapy i lotki idą w dół. Tak nie da się latać! Klapa w zakręcie więcej niż lotka? Dobrze, że Czyno tego nie widzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Michał tak jest w tej instrukcji na obrazku. Ja tylko czytam co tam napisali. U mnie lotka i klapa wychylają się identycznie lub klapa trochę mniej niż lotka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Milocha Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Konrad szacun... Trzeba zmienić dział bo ciężko to się czyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech_Byrski Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Tutaj jest link do wykładu Philipa Kolba. Jak ktoś zna angielski to otrzyma odpowiedź jak ustawić model 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Wojtek, świetna lekcja na końcu tips & tricks jak ćwiczyć swój własny FLOW. Dla mnie ćwiczenie umiejętności poszukiwania termiki i poznawania własności, ustawieńmodelu z zakazem domykania pełnego krążenia - wyzwanie - doskonałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Michał tak jest w tej instrukcji na obrazku. Ja tylko czytam co tam napisali. U mnie lotka i klapa wychylają się identycznie lub klapa trochę mniej niż lotka. Konrad. Czytaj i mysl. Jak dasz klapy i lotki w dol w Volkano to miej z soba grabki i worek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Cóż patrząc na tą instrukcję to myślałem, że producent wie co daje klientom i że to jakieś indywidualne ustawienia dla Volcano. Niech mi więc ktoś wytłumaczy co producent miał na myśli dając taką instrukcję, bo nie wierzę, że celowo wprowadza w błąd. Tak jak już napisałem moje wszystkie modele mają inaczej (czytaj normalnie) ustawione powierzchnie sterowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 2 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2016 Cóż patrząc na tą instrukcję to myślałem, że producent wie co daje klientom i że to jakieś indywidualne ustawienia dla Volcano. Niech mi więc ktoś wytłumaczy co producent miał na myśli dając taką instrukcję, bo nie wierzę, że celowo wprowadza w błąd. Tak jak już napisałem moje wszystkie modele mają inaczej (czytaj normalnie) ustawione powierzchnie sterowe. Klapy max w dol hamulce wysuniete i to wystarczy do ladowania. Przy sc 95-98 lotki w standardowych wychyleniach wystarczaja. Przy ostrzejszych nawrotach mix klap do wysokosci(klapy max 7mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Witam po dłuższej przerwie. Dobiega końca wyposażanie modelu i chciałbym Was zapytać o umiejscowienie anten odbiornika tzn. czy mogą być wewnątrz kadłuba czy wyprowadzać na zewnątrz? Kadłub wprawdzie nie jest węglowy ale jest wyłożony matą węglową po bokach tam gdzie dochodzą skrzydła (widać to na pierwszym zdjęciu). Odbiornik planuję umieścić na półce tuż za owiewką kabiny. Na drugim zdjęciu pokazałem wstępnie umieszczony odbiornik z dindającymi;) jeszcze antenkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 A jaki to odbiornik? Przeważnie w instrukcji nadajnika na pierwszych stronach jest dokładnie opisane jak go montować i jak wystawiać antenki. Ktoś pisał na forum, że w odbiornikach Jeti najlepiej antenki równolegle do siebie. Ja w Futabie i w szybowcach zawsze jedną wystawiam na zewnątrz pod kątem ca. 90 stopni do tej która została w kadłubie, tylko trzeba ją czymś zabezpieczyć coby jej nie uszkodziło przy lądowaniu ponieważ krawędż laminatu w otworze może być ostra... [edit] czy bowden jest wystarczająco stabilnie przymocowany do kadłuba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Idea bowdena to nie piękny montaż tylko solidność montażu. Tu to prezentuje sie ładnie. Ale tak bym nie zrobił A anteny w szklanym kadłubie? Jak popadnie choć najlepiej pod katem 90 stopni. Szczególnie ze miejsca jest id gtoma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Bowden ( czego nie widać dokładnie na zdjęciach) jest przyklejony do belki ogonowej na całej długości i podparty w paru miejscach wspornikami w okolicach kabiny. Na zdjęciach faktycznie nie wygląda to stabilnie ale maltretowałem go na wszelkie sposoby i nie ulega wyboczeniu. Czy w tej sytuacji jeszcze go dodatkowo zastabilizować? Jest to bowden od steru kierunku. Odbiornik to Graupner Gr-24. Chodziło mi głównie o to czy maty węglowe w kadłubie mogą jakoś negatywnie wpływać na jakość odbieranego sygnału..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Maty nie powinny wpłynąć. Ja w gr ustawiam anteny, a potem po przełącznik chwilowy ustawiam info o sile sygnału z telemetrii. I w locie sprawdzam czy jest ok. Bowden musi być od początku do końca zamocowany na staje. To idealne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi