Skocz do zawartości

Turnigy Accucel-6


Kwasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie ;). Własnie leci do mnie ladowareczka, ale niestety brak zasilacza. Czy moge podpiąć go pod zwykły prostownik akumulatory ? Jako źródło zasilania ? Czy mimo wszystko potrzebuje normalnego zasilacza ?

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

z tym że on ma 5A i nie będziesz mógł ładować prądem 6A pakietów zasilacz 10A jest dwa razy droższy.

Znów piszesz głupoty ! Ta ładowarka ma prąd ładowania max 5A :!: Ten zasilacz jest odpowiedni do tej ładowarki.

Opublikowano

Wiem wiem... ale chciałem powiedzieć koledze że jeśli zasilacz ma 5A to nie naładuje nim pakietu prądem 6A. niektóre np zasilacze komputerowe mają prąd wejściowy 4A a przetwarzają go na 12V i więcej Amper trochę dziwnie to brzmi ale źle sformułowałem zdanie

Opublikowano
Wiem wiem... ale chciałem powiedzieć koledze że jeśli zasilacz ma 5A to nie naładuje nim pakietu prądem 6A.
a dasz sobie za to rękę uciąć?
niektóre np zasilacze komputerowe mają prąd wejściowy 4A a przetwarzają go na 12V i więcej Amper trochę dziwnie to brzmi ale źle sformułowałem zdanie
a tego to już za nic nie mogę zrozumieć :evil:
Opublikowano

zasilacze np komputerowe zasilane 220V przetwarzaja to napięcie na 19V ale zwiekszaja jego natężenie czyli zmniejszaja napiecie (z 220V do 19V) ale zwiekszaja amperaz (z 220V 1.5A do 19V 4.52A). mam napisane na zasilaczu input 230V 1.5A output 19V 4.52A rozumiesz? chodziło mi oto właśnie.

Opublikowano

Meloonik, dowiedz Ty się chłopie co to jest prąd a co to napięcie i wtedy zabieraj głos na forum. Jak zapewne już się zorientowałeś na TYM forum nie jest ważne ile kto ma postów więc nie pisz bzdur byle by pisać!

Opublikowano
ale zwiekszaja amperaz czyli zmniejszaja napiecie ale zwiekszaja amperaz.

 

haha, fajne zdanie... xD Natężenie - tego słowa Ci brakowało ?? xD

Opublikowano

NIE, nie możesz. Na wielu forach było to pisane. Prąd z prostownika nie jest wcale... prosty :lol:

Ładowarka umrze od harmonicznych, czyli "zakłóceń"/zniekształceń.

 

Zasilacz tak jak ładowarkę sugeruję kupować RAZ, A DOBRZE.

Wiem to z własnego doświadczenia. Na początku ładowałem pakiety 7.2V a zasilacz dawał 10.3V - to wystarczało, ale gdy dałem pakiety 8.4V już ładowarka się wyłączała przez zbyt duży spadek napięcia. Nawet jeśli kupisz zasilacz o takiej wydajności prądowej jak ładowarka(będziesz ładował np. 5A, czyli na max. możliwościach zasilacza) to napięcie i tak spadnie. Trzeba czegoś najlepiej o podwyższonym napięciu do 13-14V( nie, to nie uszkodzi ładowarki), żeby nie martwić się o spadki napięcia przy większych prądach i napięciach ładowania.

 

Jak Ci się chce, możesz zamówić z HobbyCity:

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6879&Product_Name=16A_14v_DC_Power_Supply_for_Chargers

lub:

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8592&Product_Name=GTpower_SuperCon_AC_Adapter_100~240V_12.5A

 

Do tego pierwszego jest USA wtyczka, ale kabel z takim "trójkątnym" wejściem kupisz na allegro. Nazywa się "koniczynka".

Opublikowano
ale zwiekszaja amperaz czyli zmniejszaja napiecie ale zwiekszaja amperaz.

 

haha, fajne zdanie... xD Natężenie - tego słowa Ci brakowało ?? xD

 

o właśnie natężenie ;D ale chyba wiadomo o co mi chodziło ;)

Opublikowano
o właśnie natężenie ;D ale chyba wiadomo o co mi chodziło ;)

 

Nie nie wiadomo proszę powstrzymaj się z wypowiedziami tego typu a jak już koniecznie chcesz coś napisać to doszkol się w temacie i napisz coś rezolutnego.

Opublikowano

Witam

Przyznam szczerze, że nie czytałem wątku od początku bo jest bardzo długi, cofnąłem się do poprzedniej strony.

Co do pomysłu zasilenia ładowarki z prostownika to dość karkołomny sposób. Jednak po niewielkiej przeróbce jest to możliwe i nieszkodliwe dla ładowarki. Trochę teorii, zwykły prostownik to po prostu transformator obniżający napięcie sieci oraz mostek graetza prostujący prąd (powodujący, że w dowolnym okresie czasu prąd płynie w tym samym kierunku) Wadą takiej konfiguracji są tętnienia na wyjściu mostka (ktoś wcześniej nazwał to harmoniczne również poprawnie) Aby je wyeliminować wystarczy to napięcie wygładzić, wygładzenie jest bardzo proste. Wystarczy zakupić kondensator elektrolityczny o pojemności 1000uF (u-mikro) / 1A czyli mamy prostownik dający prąd 5A to pojemność jaką potrzebujemy to ok 5000uF (najbliższy w szeregu to 4700uF, lub kolejny 6800uF) Napięcie większe od tego jakim dysponuje prostownik. Prostownik 12V daje ok 15V zatem kondensator 16V by wystarczył, jednak lepiej mieć większy zapas i wybrałbym 25V. Kondensator przylutowujemy równolegle do mostka graetza (często ma napisane gdzie + a gdzie -. Jak nie wiemy to po prostu mierzymy miernikiem, albo po prostu plus jest tam gdzie czerwony kabelek. Kondensator ma zaznaczony tylko minus kreskami na obudowie. W nowiutkim kondensatorze plus ma wyraźnie dłuższą nóżkę. Taki zabieg wystarczy aby zamienić prostownik na zasilacz do ładowarki.

 

A co do zasady działania zasilacza to najzwyczajniej w świecie gdy pobiera on z sieci energetycznej 100W to tyle minus straty musi oddać na wyjściu (sprawność często przekracza 95%) Zatem 100W z 230V to ok 0,5A, na wyjściu mamy np. 10V to prąd będzie bliski 10A i to nadal ok 100W. Jakby na wyjściu mieć 1000V (bo dlaczego zasilacz nie może dawać napięcia wyższego?) to prąd wyniósł by już ok 0,1A (100mA) Jak zasada zachowania energii w fizyce :D

 

Poprawiłem kilka literówek, które pomimo iż się starałem i tak się wdarły.

Opublikowano
Witam

.....

Co do pomysłu zasilenia ładowarki z prostownika to dość karkołomny sposób. Jednak po niewielkiej przeróbce jest to możliwe i nieszkodliwe dla ładowarki. Trochę teorii, zwykły prostownik to po prostu transformator obniżający napięcie sieci oraz mostek graetza prostujący prąd (powodujący, że w dowolnym okresie czasu prąd płynie w tym samym kierunku) Wadą takiej konfiguracji są tętnienia na wyjściu mostka (ktoś wcześniej nazwał to harmoniczne również poprawnie) Aby je wyeliminować wystarczy to napięcie wygładzić, wygładzenie jest bardzo proste. Wystarczy zakupić kondensator elektrolityczny o pojemności 1000uF (u-mikro) / 1A czyli mamy prostownik dający prąd 5A to pojemność jaką potrzebujemy to ok 5000uF (najbliższy w szeregu to 4700uF, lub kolejny 6800uF) .....

 

Zgadzam się, że jest to karkołomny pomysł, dalej ciężko mi się zgodzić. Kolego popełniasz zasadniczy błąd zakładając, że transformator ładowarki samochodowej daje 12V - często nominalne napięcie takiego transformatora to 15-20V, co daje szczytowe napięcie 1,41 (pierwiastek kwadratowy z 2) raza większe czyli 21-28V minus spadek napięcia na mostku Graetza 1,4V (2 diody szeregowo po 0,7V)- czyli taki prostownik poczęstuje na początek ładowarkę napięciem 20-26V i w najlepszym przypadku ładowarka odmówi pracy, albo gorzej - usmaży się. Nawet przy nominalnym napięciu transformatora 12V możemy się spodziewać na kondensatorze napięcia 16V co może ładowarce się nie podobać bo maksymalne napięcie w instalacji samochodowej to 14,5V - tyle wytrzymuje akumulator podczas ładowania i wiele ładowarek nie przyjmuje większego napięcia niż 15V. Najlepszy pod tym względem jest I-charger 208, dla którego zasilanie może wynosić od 4,5 do 32V

Opublikowano

O, skoro już doszliśmy do wyższych napięć i iChargera...

Załóżmy, że mam 6S2P A123 (4600mAh) i chcę je naładować w 15 minut więc muszę 20 Amperami. Ładowarka musi być w tym przypadku zasilana >18 Voltami.

 

Gdzie znajdę taki gotowy zasilacz?!

Opublikowano
Załóżmy, że mam 6S2P A123 (4600mAh) i chcę je naładować w 15 minut więc muszę 20 Amperami. Ładowarka musi być w tym przypadku zasilana >18 Voltami.

 

kto powiedział że musi. Ładowarki mają wbudowane przetwornice. wystarczy zasilacz 12V byle mocny.

Opublikowano

@tomekr

 

Przeprowadziłeś dokładną analizę prostownika. Jednak ja nigdy nie widziałem aby taki prostownik bez elektroniki nadzorującej ładowanie miał na wtórnym więcej jak 11.5V na biegu jałowym. Dlaczego? Otóż najprostsze wytłumaczenie: aby nie dopuścić do przeładowania akku. Przy 11.5V napięcie szczytowe będzie "dobijać" do 14.8V co i tak jest sporo. Więc trzeba kontrolować akumulator podczas ładowania, lub ładować przewidziane 12h i nie dłużej. Swoje doświadczenia opieram na dwóch prostownikach (tanich i prostych), jakie posiadam w domu. Ponadto wątpię aby producent ładowarki miał zapas napięcia wejściowego na poziomie 15V, gdy w instalacji samochodowej zwykle jest 14.4V - taki zapas to nie zapas.

 

A co do napięć rzędu 15-20V jakie przytaczasz, to chyba zbyt dużo, policz sobie prąd w początkowej fazie ładowania, gdy akumulator jest zdechły. Wyjdą ogromne prądy i o ile taki prostownik nie waży 10kg to nim ten prąd spadnie do sensownych wartości zdąży się usmażyć uzwojenie. To mój punkt widzenia i nie musisz się z nim zgadzać.

Opublikowano
Ładowarka musi być w tym przypadku zasilana >18 Voltami.
Tak jest napisane w jej spisie parametrów.

Nie mam już jej ale wydawało mi się że w instrukcji pisało zasilanie: 11-18V a nie wiecej niż 18 jak piszesz.

 

Załóżmy, że mam 6S2P A123 (4600mAh) i chcę je naładować w 15 minut więc muszę 20 Amperami

 

wczytaj się jednak w instrukcje ze zrozumieniem lub zerknij na nadruk na obi\udowie ładowarki.

ONA MA PRĄD ŁADOWANIA 5A MAX a nie 20A

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.