enter1978 Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 No właśnie, najgorszy jest pierwszy lot, bo nie wiadomo czego się spodziewać. Na pierwszy lot na pewno wybiorę miejsce bez zabudowań drzew itp, najprawdopodobniej wybiorę się na lotnisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Jak się boisz to zamknij oczy i lewą w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 No właśnie, najgorszy jest pierwszy lot [...] Pierwszy jest najbardziej zaj...sty! Już nigdy potem nie ma takich emocji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 To ja mam jeszcze kilka pytań. Z tego co gdzieś tam kiedyś przeczytałem to przypominam sobie że do zasilania takiego modelu potrzebne sa dwa akumulatory. Jeden zasila moduł zapłonowy a drugi zasila stery. Ale to chyba nie są pakiety Lipo? Jakiej pojemności potrzebny jest pakiet do zasilania zapłonu? i ile czasu taki pakiet działa bez ładowania. To samo chciałem zapytać o akumulator zasilający stery, serwa oglądałem jakieś np takie http://www.rc4max.com/hitec_-_serwomechanizm_hs-485hb,2149,7246.html Ale nie wiem ile to zużywa energii i jakiej pojemności akumulatorem zasila się stery, no i ile czasu akumulator zasila stery modelu bez ładowania. Chciałem również zapytać o instalację dymu, niby sprawa wydaje sie prosta , odpowiednia dysza w kolektor , zbiornik z naftą i jest dym. Ale co pomiędzy zbiornikiem a dyszą? nafta sama nie popłynie, a typowe pompki do tego celu to tanie nie są. Jest jakiś patent aby małym kosztem zrobić instalację dymną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 A czemu do oblotu chcesz stawiać zasłonę dymną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 A czemu do oblotu chcesz stawiać zasłonę dymną? Dobre Po prostu w czasie pomiędzy zakupem modelu a zakupem silnika, chciał bym kupić wyposażenie modelu. Oglądając filmy na youtube jak modelarze latają , od zawsze podobały mi się kłęby dymu które model zostawia za sobą. Więc mając już taki model który ma bardzo gorący kolektor wydechowy , pomyślałem czemu by nie zrealizowań takiej zachcianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 A nie sądzisz, że na to przyjdzie czas, gdy już złożysz, oblatasz, wyregulujesz, dobrze poznasz i "wlatasz" się w model? (Nie wspominając o takim drobiazgu, jak nauka akrobacji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Może i faktycznie się zagalopowałem . No a w sprawie akumulatorów , jak to wygląda? co kupić i ile taki akumulator polata bez ładowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Zostaw w spokoju zadymianie. Zawsze to można zamontować, no i instalacja trochę waży- dodatkowy zbiornik i pompa. Na pierwsze loty nie ma sensu dodatkowo obciążać modelu. Jak Pisałeś masz nadajnik 6-cio kanałowy. 2 kanały lotki 1 kanał wysokość 1 kanał kierunek 1 kanał przepustnica silnika 1 kanał Kil Swith = 6 kanałów Na więcej więcej opcji czyli pompę do dymu, brakuje kanałów. Nie wspominając o ewentualnym serwie do ssania. Do zasilania wskazane są dwa akumulatory. Chodzi o to żeby rozdzielić zasilanie części odbiorczej od układu zapłonowego silnika, ze względu na możliwe zakłócenia od modułu zapłonu. Akumulatory LiPol 7,4V i pojemności 2200mAh-20C w zupełności wystarczą. Jeśli masz odbiornik i serwa na 4,8V do 6V będziesz potrzebował układu BEC o prądzie w granicach 6 do 10A. To się tyczy części odbiorczej. Silnik który chcesz kupić ma zasilanie 4,8-8,4V, i tu już nie potrzeba układu BEC. Kil Swth też akceptuje wyższe napięcie do 10V. Serwa na lotki powinny starczyć w granicach 5-6 kg. Na ster kierunku i wysokości do 10kg. Napisz jeszcze jaki Masz nadajnik i jakie odbiorniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Lotki planowałem na kablu Y , wtedy jeden kanał by nimi poruszał. Mam płytkę do zasilania serw od TeBe, myślę ją wykorzystać w tym modelu, podobno wytrzymuje do 16A . Radio mam Fly Sky I6 Ogólnie używam odbiorników FS-R6B , w funcubie mam odbiornik IA6B z telemetrią , choć telemetrii nie używam. W tym modelu na pewno zastosuję odbiornik IA6B z jakimś ustrojstwem które mi zasygnalizuje że akumulator siada, ale nie mam pojęcia co jest potrzebne i jak się to robi aby mieć kontrolę nad akumulatorem. Mniej więcej ile czasu taki model lata na takim akumulatorze 2200mah? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Dzień latania zje ci może z 300mah. Układ zapłonowy podobnie mało. Ja miałem w swoim komplet serw hs5645mg i na zasilaniu 2s2200mah lipol. Zamiast patrzeć w telemetria ile ci prądu zostało, lepiej będzie ci kupić buzzer i słuchać. Choć i tak musiałbyś przez cały dzień machac dragami żeby choć wyciągnąć 1000mah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Przy modelu tej wielkości zapomnij o sterowaniu lotek kablem Y. Do sygnalizacji możesz tak jak pisał Marcin użyć buzzerów lub małych woltomierzy cyfrowych.(zobacz w ABC RC).Przy woltomierzach będziesz miał kontrolę przed lotem i w przerwach między lotami. Co do buzzerów to wątpię czy w locie przy pracującym silniku cokolwiek usłyszysz. Zresztą tak jak pisał Marcin na tych akumulatorach masz kilkanaście godzin latania. Nie znam twojego nadajnika i w tym temacie Ci nie pomogę. W zeszłym roku dorobiłem się TARANISA X9E i skończyły się problemy z ilością kanałów (32-kanały), i telemetrią. Do wyboru cała gama czujników. Przedtem męczyłem się z HITEC ECLIPSE 7 kanałów. Nie namawiam Ciebie na zmianę nadajnika, ale na przyszłość..... warto pomyśleć. Żebyś miał jakieś ogólne pojęcie jak to wszystko podłączyć załączam schemat jak to zrealizowałem w modelu który mam na ukończeniu. Już od kilku lat stosuję podobną płytkę jaką zrobił TeBe , tak że nie będzie problemów dostosować układ połączeń w Twoim modelu. Rozdzielacze robię samemu z płytek uniwersalnych. U mnie jest trochę więcej serw, ale sens jest ten sam. Mam jeszcze jedną radę, chodzi o rozdzielacz TeBe. Jeśli zastosujesz złącza na płytce takie jak w serwomechanizmach to musisz je jakoś zabezpieczyć. Chodzi oto że modelach z większymi silnikami spalinowymi potrafią się wysuwać z pinów (drgania). Miałem kiedyś taki przypadek i lądowałem z jedną lotką. Dlatego stanowczo odradzam w tym modelu stosowania kabla Y na lotkach. Zabezpieczyłem to kawałkiem gąbki, która docisnęła wszystkie złącza. Teraz stosuję inne złącza, podobne do takich jakie są na kablach serwisowych do balansowania akumulatorów lub je po prostu lutuję bezpośrednio do płytki. W modelach z silnikami elektrycznymi takich przypadków nie było. Co do serwomechanizmów to co proponuje Marcin jest super, tylko że są dosyć kosztowne. W zeszłym roku wyposażyłem jeden z modeli w serwa T.PRO MG 996R Digital i byłem mile zaskoczony, przelatałem cały sezon i nie miałem z nimi żadnego problemu. No i są trzykrotnie tańsze. Ale na to masz jeszcze czas aby przestudiować opinie o różnych innych serwach. Serwo do przepustnicy nie musi być takie mocne, wystarczy w granicy +- 3kg ale musi być bardzo porządne. zasilanie.PDF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Zgadzam się odnośnie serw Hitec HS-5645. Dobre, mocne i trwałe serwa. Nie zgodzę się natomiast z poborem 300mAh/cały dzień!!!! Chyba ze zrobisz jeden lot...... Proponuję kupić do zasilania Jeti Max Bec'a (przy jednym aku np 7,4V) lub Jeti Max Bec;a 2 (przy podwójnym zasilaniu). Sprawdzone tutaj przez wielu i pewne. Jasne diody sygnalizują poziom naładowania baterii pokładowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Popatrz jeszcze na Dualsky vr pro liniowy z wlacznikiem. Zasilany z 2 pakietów, prąd idzie przez bec na serwa, odbiornik nie obciążony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 W radiu z tego co wiem to można wgrać nowe oprogramowanie i jest 10 kanałów, ale na razie to najmniejszy problem, 6 kanałów które posiadam na obecnym etapie wystarczy. Serwa Tower Pro MG 996R mocno kuszą ceną, no i nie wiem czy się nie skuszę. Teraz jeszcze trzeba się zaopatrzyć w jakiś BEC , dobry i niezawodny i w przystępnej cenie. Kil Swith znalazłem coś takiego https://www.ef3m.pl/pl/p/Kill-switch-radiowy-wylacznik-zaplonu-V-2.0/131, czy to urządzenie prócz wyłączania zapłonu pełni jeszcze jakąś funkcję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 BEC tak jak pisze Marcin jest jest odpowiedni. Tylko że ten model Dualsky vr pro jest zasilany z jednego pakietu 7,4V. Wersja na dwa pakiety to Dualsky vr pro duo. Kil Swith jest bardzo dobry, stosuję te wyłączniki od dawna i nigdy nie było z nimi problemów. Kil Swith nie umie niczego więcej jak tylko włączyć- wyłączyć. Jeszcze jedna uwaga na temat BEC. Staraj się używać BEC-ców tak zwanych liniowych. Są jeszcze BECe impulsowe, też spełniają swoje zadanie ale potrafią zakłócać tor odbiorczy. Trzeba przy nich stosować filtry. Piszę o tym bo miałem z nimi poważne problemy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Pisałem z pamieci ale wiadomo o co biega;) Dokładnie chodzi o ten sprzęt http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-dualsky-liniowy-p-4448.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 10 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 No i model dziś przyszedł Nie miałem do czynienia nigdy z modelem tej wielkości, więc jak dla mnie to jest duży Gdy tak go wypakowałem z pudła ,obejrzałem elementy pod względem uszkodzeń , i jak obejrzałem worki z drobnicą, to nawet się ucieszyłem że kupiłem gotowca. Bo ta drobnica raczej tania by nie była i w moim przypadku model robiony własnoręcznie kosztował by o wiele więcej niż taki gotowy kit, pod warunkiem że podołał bym takiej budowie, w co raczej obecnie szczerze wątpię. Ogólnie nie zauważyłem żadnych uszkodzeń , zacząłem składanie od goleni podwozia kół i owiewek. Ale mam poważne wątpliwości dotyczące silnika. Więc proszę doświadczonych modelarzy o nakierowanie mnie na odpowiedni napęd , jaki silnik będzie lepszym wyborem do tego modelu, benzynowy? czy żarowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Benzyna. Zarowy jest nieekonomiczny przy takiej pojemności. Przy 20ccm to w ostateczności zarowy. Tutaj przy 30ccm nic innego jak tylko benzyna. Jest i inna korzyść. Nie będziesz modelu czyscil po lotach;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 10 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 OK Zacząłem się tak zastanawiać, z tego powodu że silniki żarowe sa bardzo popularne w modelach latających i pomyślałem że napaliłem się na benzynę a może silnik żarowy ma jakieś nieznane mi zalety. Nie miałem z silnikiem żarowym styczności więc i brak mi doświadczenia. Tak zacząłem się zastanawiać że w końcu sam nie wiedziałem który jest dla mnie. Ale jednak benzyna to było dobre założenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi