ahaweto Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Witam. Zakupiłem taki regulator http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-dualsky-liniowy-p-4447.html Zamierzam go zainstalować w modelu z silnikiem benzynowym i zasilić prądem serwa standardowe a z odbiornika wykorzystać tylko pin sygnałowy. W opisie tego regulatora pisze że może on obsłużyć sześć serw cyfrowych 30kg. W moim modelu będą cztery serwa : lotki, kierunek, wysokość i gaz. W oryginalnej instrukcji nie ma żadnego rysunku-schematu. Tak wygląda strona wyjściowa regulatora. FAN - podłączenie opcjonalnego wentylatora, SW - włącznik dołączony do regulatora. Jak podłączyć serwa ??? Mam prośbę do bardziej doświadczonych kolegów aby możliwie "cierpliwie" wyjaśnili mi w jaki sposób mogę podłączyć te serwa do tego regulatora. Bardzo pomocny byłby schemat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Adam, zobacz tutaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/50681-regulator-napi%C4%99cia-dualsky-vr-pro-duo/ i tutaj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Fajny wątek, przyda mi się niebawem, bo też zamierzam tego Duala sprawdzić (ew. V Pro Duo) i też w benzyniaku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Zdecydowanie polecam Dualsky Pro Duo bo ma sens Podłączysz 2 źródła zasilania ,4 serwa a w tym powyżej tylko jeden pakiet, bez serw- fakt że obsłuży do 6 serw to znaczy że jego bec ma wydajność do 10 A. czyli taki mocny regulator napięcia. Chłopaki na lotnisku używają Duo i jak na razie wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Mam 3 szt. Pro Duo, polecam, zero problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 No i jak tu nie kupić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 To chyba jeden z najtańszych ,dobrze,pewnie działający nazwijmy to "power box" . Ale osobiście nie posiadałem ,wolę jednak profi Power Boxy lub Emcoteki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Mam ten BEC ale jeszcze z niego nie korzystałem. Nie mam w tej chwili do niego dostępu, ale podłączenie odbiornika i serw wyobrażam sobie w ten sposób (załączony schemat). Więcej się dowiem po nowym roku jak pojadę do mojej modelarni w Lęborku. Jeśli to ma być benzyna to jeszcze powinien być drugi akumulator i ewentualnie drugi BEC do zasilania zapłonu i wyłącznika zapłonu (Kil switch). Zaleca się rozdzielenie zasilania zapłonu i układów odbiorczych ze względu za możliwe zakłócenia. Koledzy, Adam ma zwykły BEC DUALSKY VR PRO to nie jest DUO. Pozdrawiam Tomek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Koledzy, Adam ma zwykły BEC DUALSKY VR PRO to nie jest DUO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Wszystko przeze mnie. To ja niecnie sprowadziłem wątek na tory "Duo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Uuu.... to słabo. O ile pamiętam moje rozważania o VR Pro i VR PRO DUO to tego pierwszego nie ma sensu kupować. Tomasz logicznie to rozrysował, choć to trochę kombinatoryka. W DUO jest prościej. Tu jest link do manuala (drugi plik od góry): http://www.dualsky.com/Power_supply_systems/RX.shtml Czy DUO czy nie, warto spojrzeć na ten fragment manualna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 I dlatego właśnie..... Tomasz wymyślił Swoją alternatywę dla takich modułów jak DVR Pro, aby nie robić "pająka". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Rysowałem to od ręki aby pomóc. Adam chce wykorzystać tylko pin sygnałowy, i tak wyszło. Jeśli chodzi o wyjścia zasilania RX OUT to można je połączyć równolegle. Adam nie napisał jakie ma serwa i jaki to model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 22 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Dziękuję kolegom za wyczerpujące informacje oraz schematy. Bardzo mi rozjaśniły sprawę. Żeby uniknąć "pajęczyny" konieczny jest rozdzielacz konstrukcji Tomasza (TeBe) jaki podał Andrzej w linku. Najlepiej jednak zakupić ( jak radzą koledzy - skorzystam z tej rady) regulator DUO. Ja zasugerowałem się pojemnością silnika jaka podana jest w instrukcji dołączonej do regulatora. Model to Trainer 60 - napęd RCGF 10 benzyna a serwa Hitec 325HB standard. Dla potrzeb zobrazowania czy dobrze pojąłem idee, połączyłem wszystko na sucho przedłużaczami. Serwa są małe podłączone do dwóch wyjść w regulatorze poprzez przedłużacze "V". Z serw wypiąłem przewody sygnałowe i podłączyłem bezpośrednio do odbiornika. Odbiornik jest zasilany jednym z dwóch gniazd wejściowych. Do regulatora jest dodany kabel zasilający "V" z dwoma końcówkami. Jedną końcówkę podłączyłem do układu zapłonowego a drugą do pierwszego gniazda wejściowego w regulatorze. Zdaję sobie sprawę że w tym przypadku zasilanie jest z jednego źródła prądu, ale jest to tylko przykład. Jeżeli opinia kolegów będzie pozytywna to wtedy spróbuję to wszystko (za wyjątkiem układu zapłonowego) podłączyć do prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Jakoś nie popieram tego typu rozwiązań ,dla mnie to typowy miszmasz . Potem nagle okazuje się że model robi co chce ,niby traci zasięg ,niby nie reaguje na stery i inne bajery... Potem zbiera się "komisja" i dochodzi co mogło być przyczyną kreta, no bo pilot na bank nie zawinił . A już zapłon razem z odbiornikiem z jednego pakietu ,ryzykowne choć da się latać ,sprawdzone przez kolegów z lotniska. Może to zda egzamin, ta kablologia ..... Sorki ,takie moje dywagacje przedświąteczne przy drinku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 22 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2016 Kolego Rafale przecież Adam napisał że to jest tylko przykład i wie że trzeba zrobić podwójne zasilanie i że to jest próbna pajęczyna. W tej pajęczynie trudno się rozeznać, ale chyba jest dobrze. Słusznie piszesz żeby teraz nie podłączać zapłonu. Do tego typu serw i tego modelu ten regulator jest bardzo dobry, jeśli chodzi o wydajność prądową. W tak prostym modelu nie bawiłbym się z rozdzielaczami i podłączył to konwencjonalnie. Jeśli chcesz zrobić taki rozdzielacz jak TeBe to mam pewną uwagę. Podobne rozwiązanie z rozdzielaczem zastosowałem już dawno, tylko że zrobił się problem. W modelu z silnikiem spalinowym występują duże wibracje i wtyczki w rozdzielaczu zaczęły się wysuwać podczas lotu. Skończyło się to utratą jednej lotki, model uratowałem. Pomogło dociśnięcie wszystkich złączy kawałkiem gąbki. Teraz jeśli robię w modelu rozdzielacz to stosuję złącza takie jakie są na przewodach do balansowania akumulatorów. Te złącza osadzone są bardzo pewnie i przede wszystkim nie mają tendencji do wypinania się od wibracji. Ale i tak zabezpieczam je kawałkiem gąbki. Radzę też zaopatrzyć się w (Kil switch) i jeszcze jeden BEC i akumulator aby oddzielić część odbiorczą od układu zapłonowego. A najlepiej jest lutować co tyko się da i stosować jak najmniejszą ilość złączy. Ja tak robię. Pozdrawiam Tomek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Kolego Rafale przecież Adam napisał że to jest tylko przykład i wie że trzeba zrobić podwójne zasilanie i że to jest próbna pajęczyna. Tomku ,zgadza się ,wszystko spoko,nie twierdzę że coś tu jest źle . Po prostu patrząc na całokształt połączeń (tą pajęczynę ) uważam że akurat w tym przypadku nie ma co kombinować czy łączyć serw ,odbiornika w taki sposób,zdecydowany przerost formy nad treścią. Takie serwa wpina się prosto w odbiornik, są małe ,nie prądożerne ,na bank go nie przeciążą i tak naprawdę ten Dualsky powinien służyć tylko jak bec do ustalenia napięcia na serwa skoro zasilanie jest z lipola. Im prościej tym lepiej ... A do zapłonu najlepiej bezpośrednio podłączyć lipola(na co sam zwróciłeś uwagę) bez żadnego beca bo większość nowych zapłonów jest już przystosowana do zasilania 4,8 - 8,4 V . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xan86 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Używałem Dualskiego VR Pro Duo w akrobatach 50cc gdzie były w niego wpięte bezpośrednio serwa 20kg (2x lotki, 2 x wysokość), a reszta przez odbiornik. Dobrze jest wpiąć w odbiornik kondensator bo sam regulator nie ma go w sobie i przy dużym obciążeniu serw były spadki napięcia co objawiało się ''drgawkami'' serw. Po dodaniu kondensatora objawy ustały. Ogólnie bardzo fajny regulator taki mini powerbox za rozsądne pieniądze Trzeba pamiętać, żeby po skończonych lotach wypinać z niego pakiety bo nawet wyłączony pobiera niewielki prąd. Kiedyś zapomniałem sobie rozpiąć pakiety i dwa nowe Dualskie na zasilanie odbiornika trzeba było wyrzucić do kosza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Koledzy wszystko działa Dziękuję Tomaszowi za przejrzysty schemat. Dzisiaj podłączyłem wszystko tak jak ma być w modelu, a nawet dodałem serwo podwoziowe podpięte bezpośrednio pod odbiornik a które zupełnie przypadkowo znalazło się w moich zasobach, podobnie jak następny model . Oczywiście na początku będzie to "pajęczyna", ale w modelu drugim a może nawet trzecim... . To już będzie inaczej. Włącznik podłączony do regulatora odcina prąd od regulatora (uwaga o której pisze Krzysiek) ale odbiornik jest pod napięciem. Zapewne dlatego że podłączyłem go do drugiego wejścia IN w regulatorze. Oba wejścia są podłączone równolegle. Do próby użyłem systemu 35 MHz. Dodatkowo sprawdziłem "Elektroniczny Włącznik Zapłonu". Podłączyłem go w odbiorniku pod kanał "włącz-wyłącz". Działa. Wszystkim życzę Wesołych Świąt i Wszystkiego Dobrego w Nowym 2017 Roku ! Ja w Święta mam już co robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi