Marsel111 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Witam wszystkich użytkowników wcześniej bawiłem się modelami ale tylko samochodami żona na święta zrobiła mi prezent kupując coś takiego http://slupeks.pl/tw7483k-kit-do-modelu-p47-thunderbolt-4ch-p-5093.html Kupiłem aparaturę 6 kanałów z odbiornikiem moje pytanie czy ktoś może mi pomóc z doborem reszty akcesoriów chodzi mi o silnik serwa Esc bo to chyba wszystko co będę potrzebował aby go uruchomić?? Jest niby napisane na stronie ze waży 2kg rozpiętość ma 90cm. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Masz już go? 2kg to chyba z całym pudelkiem. Taki model powinien ważyć góra 500g. Po rozpiętości wnioskuje, że podpasuje wyposażenie jak do ESA. W wersji RTF samolot posiada Dane techniczne modelu: -Rozpiętość: 890 mm -Długość: 760 mm -powierzchnia skrzydeł 14,6 dm2 -Zasięg około 300 m, -Waga modelu gotowego do lotu: 480g -Silnik: szczotkowy 370 z przekładnią -Akumulator: Ni-Mh 9,6V poj 650 mAh, czas ładowania 2,5 h. -Aparatura: 4-kanałowa proporcjonalna 2.4 GHz Czyli typowa ESA styknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsel111 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Mam go ale nie mam wagi żeby go zważyć tak na stronie napisali. Jak do ESA czyli jakie?? Tak przy okazji też o tym czytałem dlaczego wszędzie polecają pakiet Ni-Mh?? Można zainwestować w Li-Po?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Tematów o esa na tym forum jest tyle, że można się ostro douczyć w kwestii: - Wyposażenia - Poprawności językowej ;-) - Lenistwa w szukaniu ;-) Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Tak myślałem czyli jak na każdym forum tutaj jest to nie można sobie normalnie z ludźmi bardziej doświadczonych porozmawiać tylko ktoś coś rzuci jeden post a resztę sobie doszukać wiedziałem że to strata czasu. Dzięki dam sobie radę sam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Gdybyś chociaż poprawnie po polsku pisał to pewnie sam bym Ci opisał moje wyposażenie esa. Problemem nie jest forum, te forum ani wszystkie inne, tylko Twoje podejście. Po pierwsze, czytając taki bełkot odechciewa się wysiłku na zrozumienie zadanego tematu. Po drugie, chciałbyś dostać wszystko na tacy mimo, że kolega wyżej dość precyzyjnie nakierował Cię na temat. Lepiej się pożalić i oskarżyc kogokolwiek o cokolwiek niż wpisać 2 słowa w wyszukiwarkę i poświęcić parę minut na samorozwój. Prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Dzięki dam sobie radę sam. I o to chodzi Marcinie, ponieważ lepiej dać potrzebującemu wędkę niż rybę. Jak sam wspomniałeś, tak jest na każdym forum i to jest dobra zasada. Przejrzyj wątki z budowy w dziale ESA: http://pfmrc.eu/index.php?/forum/66-modele-esa/ , poszukaj, a jak będziesz miał pytania, to pytaj, pomożemy w wyjaśnieniu niejasności, ale ryby na tacy nie dostaniesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Tak myślałem czyli jak na każdym forum tutaj jest to nie można sobie normalnie z ludźmi bardziej doświadczonych porozmawiać tylko ktoś coś rzuci jeden post a resztę sobie doszukać wiedziałem że to strata czasu. Dzięki dam sobie radę sam. To forum dla Modelarzy, a nie wściekłych kundli niczym z rcfpv, które rzucą się jak na padlinę aby Cię rozszarpać. Większość osób chętnie i bezinteresownie Ci pomoże, nawet jeśli temat jaki poruszasz był już opisywany wcześniej. Jednak napisz dokładniej co chciałbyś uzyskać, bo jak na razie wyrażasz się dość nieprecyzyjnie. Przedstaw pełną konfigurację jaką posiadasz, czyli co jeszcze poza aparaturą i piankowym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Nie chodzi mi o podanie ryby na tacy tylko oto że nie miałem nigdy samolotu i nie wiem czy akcesoria podane na innym forum będą odpowiednie dla mojego modelu. Oczywiście że znalazłem na forach dużo zestawów które ktoś inny sobie skompletowal ale wiem tyle co wcześniej czy nic czy będą dla mojego modelu odpowiednie nie wiem tego. Przypomnijcie sobie jak wy zaczynaliscie i czy wiedzieliście czy ESC 30A a może 20A będzie lepsze. Macie doczynienia z kim kto nie bawił się wcześniej w coś takiego. Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Pierwsza rzecz to dobranie silnika do modelu, potem dopiero regulator (ESC) do wybranego silnika i akumulator. Kupując silnik Masz napisane orientacyjne ile pobiera prądu oraz pod ile cel lipo jest i bierzesz regulator z lekkim zapasem. Akumulator dobierasz tak na prawdę i do silnika i modelu(maksymalny prąd rozładowywania oznaczony literą C, napięcie oraz pojemność co wiąże się z wagą i rozmiarami które muszą być dobrane do wielkości modelu). Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Ja pamiętam, czytałem bite dwa tygodnie różne wątki aby poznać jako takie podstawy. Im więcej czytałem tym więcej było dla mnie jasne. W każdym dziale są podpięte wątki, które warto przejrzeć. Potrzebujesz silnik, regulator, serwa, akumulator, odbiornik, nadajnik i trochę drobnicy jak nie masz w pudełku. Zacznij od wstawienia zdjęć jak to wygląda, jakie jest mocowanie pod silnik, co wchodzi w skład kita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Dobór podzespołów uzależniony jest od tego, jak chcesz latać modelem i jaki masz na to budżet. Jednak proponowałbym abyś podał dokładniej dane o modelu. Waga 2kg to zdecywoanie nie ta. Wraz z modelem jest załączona instrukcja. Napisz co jest "zalecane" wg niej jako wyposażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 A wiec zdjęcia Z dołu gdzie przychodzą skrzydla Tak wygląda od gory Przod Jest też coś takiego pewnie do montażu silnika Są też 3 śmigła niestety bez oznaczeń Poza tym ogon, skrzydła, klej, woreczek śrubek i koła od podwozia. Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka A przepraszam i jeszcze nos Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka Zakładając że model gotowy do lotu będzie ważył około 500-520g. Czy taki silnik da radę https://hobbyking.com/en_us/turnigy-l2210a-1650-brushless-motor-180w.html Czytałem o nim opinię że bardzo zjada prąd czy to prawda?? Jaki pakiet dobrać żeby polatać chociaż z 10 min?? Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz D. Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 A wiec zdjęcia A przepraszam i jeszcze nos Będę teraz sprawdzał poziom Twojej miłości własnej, czyli w którym momencie znów strzelisz focha. Po pierwsze, nie zaczyna się wypowiedzi od "a więc", po drugie to nie jest nos, tylko kołpak. Modelarstwo lotnicze stosuje to samo nazewnictwo, co lotnictwo "duże" i rozmawiając z modelarzami musisz używać zrozumiałych dla nich określeń. Model wygląda nieźle i jak go poskładasz, to może Ci dać sporo frajdy, chociaż moim zdaniem na pierwsze loty powinieneś spróbować czegoś bardziej zbliżonego do trenerka, czyli jakiś górnopłat lub inny slow flyer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Przypomnijcie sobie jak wy zaczynaliscie Pamiętam. Czytałem i czytałem, po nocach, praktycznie dziesiątki godzin. Aż oczy piekły i czy wiedzieliście czy ESC 30A a może 20A będzie lepsze. To podstawy. Wystarczy doczytać o zasadzie, że wydolność prądowa ESC powinna być 15-20% większa niż max pobór prądu przez silnik. A ponieważ jest to kanon, powtarzany jest w wielu miejscach i łatwo się na to natknąć. Jeśli się szuka Macie doczynienia z kim kto nie bawił się wcześniej w coś takiego. Marcin, jesteś wyjątkowy. Bo my tu wszyscy bawimy się w RC od zawsze i nikt nigdy nie zaczynał. Pisz staranniej, np: urozmaicaj zdania interpunkcją. My ją tu na forum strasznie lubimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 W kadłubie od spodu przychodzą dwa serwa do sterowania ogonem. Prawdopodobnie będą tam pasować popularne serwa 9g. Zmierz. To plastikowe czarne kółko to mocowanie pod silnik. Zakłada sie na ten patyk a do niego przykręca silnik. Zmierz średnicę rozstawienia otworów w tym plastiku. Załóż ten plastik na kołek i zmierz odległość od tej podstawy do brzegów maski silnika. Aby zbadać ile jest miejsca na silnik, żeby śmigło nie obcierało o osłonkę. Śmigło masz 9-10 cali, niedokładnie zmierzyłeś, ale daje to jakieś pojęcie jak silnik potrzebujesz. Śmigło ma mały otwór, wygląda jak GWS Slowfly, trzeba bedzie pewnie montować na prop-saver. W instrukcji masz podany CG - środek ciężkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz D. Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Drugie pytanie: kto jest producentem tego zestawu? Bo nawet najpodlejsza chińszczyzna ma w pudełku instrukcję napisaną często łamaną polszczyzną a jeszcze częściej łamaną angielszczyzną, w której jest napisane, czego model potrzebuje do lotu (zalecane wyposażenie) i jak to poskładać w całość. Znalazłeś coś takiego w kartonie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 O poskladanie się nie martwię dam sobie radę jest jakaś tam instrukcja czarno-biala i coś tam widać. Co to jest prop-saver? Tomasz D. Odp. 1 Dostałem na prezent więc jak już jest nie będę wymienial . Odp 2. Instrukcją jest ale dotyczy tylko składania np. jak połączyć ciegna z servami ale jakich serv użyć już nie ma, a na końcu jest opisane jak się nim lata. Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz D. Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 O poskladanie się nie martwię dam sobie radę jest jakaś tam instrukcja czarno-biala i coś tam widać. Co to jest prop-saver? Tomasz D. Odp. 1 Dostałem na prezent więc jak już jest nie będę wymienial . Odp 2. Instrukcją jest ale dotyczy tylko składania np. jak połączyć ciegna z servami ale jakich serv użyć już nie ma, a na końcu jest opisane jak się nim lata. Nie myśl sobie jednak, że bez przyswojenia podstawowej wiedzy o mechanice lotu, o tym jak działają poszczególne stery i jaki mają wpływ na lot zdołasz się utrzymać w powietrzu dłuższy czas. Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj. To forum jest kopalnią wiedzy na ten temat. Prop - saver, jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza śmigło - prop to skrót od propeler a saver chyba sam ogarniasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Pożyczyłem od kolegi aparaturę i symulator na kompa jak marszów ćwiczę wirtualnie. Zdaje sobie sprawę że nie jest to takie łatwe ale kto nie spróbuję ten się nie nauczy. Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka Otwory w mocowaniu silnika mają średnicę 2 CM , a od dołu mocowania do końca maski jest 5 cm. Smiglo ma 22.5 cm Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka To co mogłem posklejalem i przykrecilem 15min później wygląda tak Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi