Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak troszkę są krzywo starałem się JE wyprostować ale lepiej już nie będzie niestety to wina składowania w kartonie.

 

Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tu mój wątek o tym modelu:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47127-lanyu-p-47-czyli-razorback-po-tanio%C5%9Bci/?hl=%2Blanyu+%2Brazorback

 

W sumie całkiem fajny model (ale wątpie, czy nadaje się do nauki latania - lubi np. zwalić się na skrzydło w zakręcie, jeśli się wejdzie ze zbyt małą prędkością).

Pierwotny setup masz podany w wątku, później zmieniłem silnik na kv1400 - konkretnie taki http://abc-rc.pl/silnik-1400kv-2-3s-180w-abc-power#axzz4UKpf6Hno i śmigło 8x4 i latał znacznie lepiej.

A potem strzeliło mi do głowy, żeby go umakietowić - ale zaczęła cegiełka wychodzić, więc leży sobie w warsztacie jako przypominajka, żeby nie przeginać z wagą ;)

 

Wywal podwozie bo to zbędna masa.

Mój też był skubaniec pokrzywiony, ale nie popełniłem Twojego błędu i przed złożeniem  sprawdziłem i wyprostowałem wszystkie części.

Lotki odetnij. odklej usztywniający pręcik węglowy, wyprostuj, wklej z powrotem pręt. Zawiasy możesz zrobić np. z dyskietki komputerowej, albo butelki PET. Przy okazji radzę jakoś wzmocnić (kawałkami rurki z bowdena np.) miejsca, gdzie do lotek wchodzi pręt, który je napędza.

Sprawdź spoinę na łączeniu połówek kadłuba - u mnie trzeba było dać tam trochę CA.

Nawet nie myśl o używaniu zestawowego śmigła i kołpaka. Śmigło to wiotki badziew, a kołpaka nie zamocujesz jeśli będziesz miał śmigło mocowane na normalną piastę.

Wbrew pozorom to mocowanie silnika jest całkiem fajne - otwory pod śruby mocujące pasują do obu podanych przeze mnie silników, a mocowanie na tej listwie od razu ustawia skłon i wykłon.

 

Powodzenia.

Opublikowano

To, że ten model nie nadaje się na pierwszy samolot do latania, to się tu chyba wszyscy zgadzamy.

Zbudować tak, ulotnić? Jeszcze nie teraz.

Opublikowano

i film instruktażowy

 

Tak, tylko że film dotyczy wersji RTF z zamontowanymi serwami, silnikiem itp więc nie rozwiązuje problemów autora wątku.

Opublikowano

W sumie model waży ok. 500g, i tak jak mówią poprzednicy, jako pierwszy model nie jest najlepszy(choć oczywiście nie mówię, że by się nie udało) to może najpierw jakiś prosty trenerek typu ToTo-0 (mój ważył ok 500g) czy z zestawu o podobnej wadze. Wtedy mógłbyś kupić wyposażenie do tego trenerka, nauczyć się latać, a potem przenieść je do tego modelu bez dodatkowych kosztów. Miałbyś już silnik, regulator, pakiet i umiejętność pilotażu :).

 

Z tego co widzę to wyposażenie z  ToTo-0 (przynajmniej mojego), byłoby praktycznie idealne do tego modelu.

Opublikowano

A wybrałeś już silnik? Bo do niego musisz dobrać regulator. I ten regulator nie posiada BEC'a czyli nie będzie się nadawał. I jest przeznaczony raczej dla copterów.

Opublikowano

Powiedzmy że ten który poharatek mi polecił skoro on był zadowolony i dobrze mu się sprawował u mnie powinno być podobnie.

 

Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeśli z ABC-rc to taki regiel np. http://abc-rc.pl/esc-abc-power-air-30a-bec-2a-prosty-regulator#axzz4UKpf6Hno

Jeśli niekoniecznie stamtąd to http://www.nastik.pl/dualsky-xc22lite-p-4104.html - Dualsky 22A Lite, droższy, ale całkiem "bezproblemowy", polecam.

Nie wiem, jaką masz aparaturę, jeśli coś trochę bardziej zaawansowanego, to rozważ montaż dodatkowego serwa lotek, ustawienie różnicowych wychyleń i miks na klapolotki (to ostatnie się bardzo przydaje bo bez nich ten model ma sporą prędkość lądowania).

Bez problemu da się to dodatkowe serwo zamontować - wystarczy powiększyć otwór w plastikowym elemencie w skrzydle.

Opublikowano

Tak, tylko że film dotyczy wersji RTF z zamontowanymi serwami, silnikiem itp więc nie rozwiązuje problemów autora wątku.

Film może i trywialny, jednak autor wątku - jako początkujący, powinien zdecydowanie zapoznać się z tym filmem, jak poprawnie złożyć model i jak ma działać aparatura z poszczególnymi serwami w tym właśnie modelu.

I nie staraj się decydować za innych "co jest" i dla Kogo właściwe. Pozwól o tym decydować Innym.

Opublikowano

Film może i trywialny, jednak autor wątku - jako początkujący, powinien zdecydowanie zapoznać się z tym filmem, jak poprawnie złożyć model i jak ma działać aparatura z poszczególnymi serwami w tym właśnie modelu.

I nie staraj się decydować za innych "co jest" i dla Kogo właściwe. Pozwól o tym decydować Innym.

Nie chciałem Cię urazić, przepraszam. To ja powinienem słuchać, co mówią inni. Intencji jednak nie miałem złych. Jednakowoż kolega pytał co w maszynę wsadzić, a nie jak ją złożyć.

Opublikowano

zacytuję z postu #17 jak to poskładać w całość ale mniejsza z tym. Ważne aby nie zniechęcać. Stres i tak będzie miał gdy stanie do pierwszego lotu  ;)

Ten cytat pochodzi z mojego postu, w którym mówiłem koledze co znajduje się w instrukcji. Natomiast w kolejnym poście (#18) kolega odpisał:

"O poskladanie się nie martwię dam sobie radę jest jakaś tam instrukcja czarno-biala i coś tam widać." Zostawmy to, spróbujmy raczej wytłumaczyć koledze, że z takimi wygiętymi lotkami nie ma szans na sensowne latanie tym bardziej, że jest debiutantem.

Opublikowano

Mam wrażenie że lotki są zamienione stronami   a nie prawidłowe pomalowanie zmyliło  je montującego  , są wygięte symetrycznie  więc dużego dramatu z tego  powodu bym się nie spodziewał.

Tak jak koledzy wyżej wspominali można je poprawić przez wklejenie pręcika lub płaskownika  węglowego w naciętej szczelinie wzdłuż lotek (przejrzyj tematy o modelach z EPP  klasy  ESA /COMBAT) .

Ewentualnie jeśli pozwala na to ich elastyczność wstawienie na ich końcach dodatkowych zawiasów które utrzymają wygięte końcówki w odpowiedniej linii .

 

Przy okazji odniosę się do Twojego pytania czemu w opisach /zaleceniach tego modelu jest często wspominany pakiet NI-MH -odpowiedź jest prozaicznie prosta : w zestawie "na gotowo "  ARF  producent daje najtańsze rozwiązanie  ,dodatkowo ładowarka takiego pakietu jest również tania co w sumie obniża koszt zestawu .

Oczywiście  teraz gdy będziesz uzbrajał model i kompletował dodatkowe wyposażenie  musisz nabyć odpowiednią ładowarkę z balanserem  do Lipoli   bez tego zapomnij o całej zabawie .

 

Czas lotu ,oczekujesz 10min - tym na razie  bym się nie sugerował przy wyborze pojemności mAh pakietu  -staraj się Marcinie o możliwe najlżejszy pakiet by uzyskać małe obciążenie skrzydeł  wagą modelu .

Oczywiście pakiet musi mieć wydajność prądową dopasowaną do napędu  i wagę umożliwiającą wyważenie nim modelu bez dodawania zbędnego balastu .

 

Silnik na początek bym sugerował nie szybszy jak 1000-1200kv   (obroty na 1v pakietu)  szybsze silniki  sobie sprawisz kiedyś, jak będzie umiał latać    Przykład na coś nisko budżetowego: 

Emax CF2822    do tego śmigło 8x5   (śmigła z zestawu wrzuć do szuflady)

regulator z BECem  20-25A     

pakiet   3s  1300mAh  20C  (jeśli jego waga wyważy model -tu powinien się wypowiedzieć ktoś kto posiadał taki model)

 

Oczywiście każdy z nas ma inną "ideologię" i doradzi ci coś innego  ,stąd  ewentualna niechęć do podawania  konkretnego wyposażenia .

 

 

Jeśli ciężko ci wyłowić sensowne informacje z naszego forum (również polecam  ,jest tu kopalnia wiedzy ale faktycznie - informacje są bardzo rozrzucone) to może przejrzyj te wszystkie  filmy     http://pfmrc.eu/index.php?/topic/58133-youtube-filmowe-poradniki-i-podstawy/?hl=%2Bfilmowe+%2Bporadniki

 

 

Jeśli chcesz się w to wszystko wciągnąć   a nie podchodzisz do tego jednorazowo "bo dostałem prezent"   to przemyśl rady o kupieniu/ zrobieniu czegoś do nauki latania  lepiej trzymającego się powietrza .

 

Szczęśliwego nowego roku .

Opublikowano

Nie, lotki są na swoich miejscach, za "zawiasy" tam robi podcięcie w EPO.

Po prostu długo sobie poleżał w niesprzyjających warunkach (to są bardzo stare kity - widać to chociażby po wyposażeniu wersji RTF).

 

Co do doboru silnika - to jest jednak warbird - lata szybko, albo wcale.

U mnie przy silniku 1000kV, no cóż dało się latać, ale np. ciężej było się wybronić z jakichś kłopotów, bo przy dodaniu gazu model rozpędzał się dopiero po chwili.

Z kolei przy silniku 1400kV przyśpieszenie było natychmiastowe.

 

Jest jeszcze jedno miejsce, w którym warto poprawić producenta: mocowanie klapki dostępu do pakietu. Oryginalnie trzyma ja dosyć słaby magnes i blaszka. Moja odleciała sobie w którymś z lotów i tyle ją widzieli...

Warto zmienić to na mocowanie magnes/magnes.

Opublikowano

Przyspieszenie , wydaje mi się , że raczej jest uzależnione od siły ciągu a nie szybkości strumienia zaśmigłowego (coś jak biegi w samochodzie -niskie biegi  szybsze  przyspieszenie )  ale naturalną siłą rzeczy jest gdy dobry ciąg i prędkość kv  się sumują to  efekt przyspieszenia jest bardziej widoczny .

 

Co do KV 1000  no może przesadziłem :)  ale sięgnąłem wstecz do swoich filmów gdzie taki napęd (stary dzwonek TP przy śmigle 9x5SF )  przy modelu 1,2m   radził sobie całkiem dynamicznie .  a prędkość możemy zwiększyć  dodatkowo w pewnych granicach dając mniejsze śmigło ale o większym skoku .

 

Emax z kolei  którego proponowałem powinien zaspokoić "warbirdowe" potrzeby  , łatwo dostępny  na naszym rynku , lekki (jedynie pomyłka w opisach nie mówiąca że śmigło 10" jest do 2S  mogła kilka osób rozczarować  próbując taki zestaw napędzać pakietem 3S  ) 

 

Poniżej film ESY którą nim napędziłem   a dodam że na filmie model latał na 7,4v  (2s)   i z za małym śmigłem  ,

czyli na 11.1v   i prawidłowym śmigle będzie zdecydowanie żwawszy zarówno w ciągu jak i prędkości nawet tego ciut większego modelu Thunderbolta od tej ESY .

 

 

Jak pisałem wcześniej   -każdy z nas ma tu inne zdanie  więc  decyzja wyboru napędu pozostaje w gestii Marcina .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.