Tomasz D. Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Jak na moje oko coś dziwnie wyglądają lotki. Jakby deczko wypaczone?
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2016 Tak troszkę są krzywo starałem się JE wyprostować ale lepiej już nie będzie niestety to wina składowania w kartonie. Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka
Tomasz D. Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Nie wiem, co na to znawcy zagadnienia, ale u mnie ten numer by nie przeszedł. Bał bym się czymś takim latać.
poharatek Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Tu mój wątek o tym modelu: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47127-lanyu-p-47-czyli-razorback-po-tanio%C5%9Bci/?hl=%2Blanyu+%2Brazorback W sumie całkiem fajny model (ale wątpie, czy nadaje się do nauki latania - lubi np. zwalić się na skrzydło w zakręcie, jeśli się wejdzie ze zbyt małą prędkością). Pierwotny setup masz podany w wątku, później zmieniłem silnik na kv1400 - konkretnie taki http://abc-rc.pl/silnik-1400kv-2-3s-180w-abc-power#axzz4UKpf6Hno i śmigło 8x4 i latał znacznie lepiej. A potem strzeliło mi do głowy, żeby go umakietowić - ale zaczęła cegiełka wychodzić, więc leży sobie w warsztacie jako przypominajka, żeby nie przeginać z wagą Wywal podwozie bo to zbędna masa. Mój też był skubaniec pokrzywiony, ale nie popełniłem Twojego błędu i przed złożeniem sprawdziłem i wyprostowałem wszystkie części. Lotki odetnij. odklej usztywniający pręcik węglowy, wyprostuj, wklej z powrotem pręt. Zawiasy możesz zrobić np. z dyskietki komputerowej, albo butelki PET. Przy okazji radzę jakoś wzmocnić (kawałkami rurki z bowdena np.) miejsca, gdzie do lotek wchodzi pręt, który je napędza. Sprawdź spoinę na łączeniu połówek kadłuba - u mnie trzeba było dać tam trochę CA. Nawet nie myśl o używaniu zestawowego śmigła i kołpaka. Śmigło to wiotki badziew, a kołpaka nie zamocujesz jeśli będziesz miał śmigło mocowane na normalną piastę. Wbrew pozorom to mocowanie silnika jest całkiem fajne - otwory pod śruby mocujące pasują do obu podanych przeze mnie silników, a mocowanie na tej listwie od razu ustawia skłon i wykłon. Powodzenia.
AndyCopter Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 i film instruktażowy https://www.youtube.com/watch?v=MEHQV5f_6dU
robertus Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 To, że ten model nie nadaje się na pierwszy samolot do latania, to się tu chyba wszyscy zgadzamy. Zbudować tak, ulotnić? Jeszcze nie teraz.
Tomasz D. Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 i film instruktażowy Tak, tylko że film dotyczy wersji RTF z zamontowanymi serwami, silnikiem itp więc nie rozwiązuje problemów autora wątku.
czarobest Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 W sumie model waży ok. 500g, i tak jak mówią poprzednicy, jako pierwszy model nie jest najlepszy(choć oczywiście nie mówię, że by się nie udało) to może najpierw jakiś prosty trenerek typu ToTo-0 (mój ważył ok 500g) czy z zestawu o podobnej wadze. Wtedy mógłbyś kupić wyposażenie do tego trenerka, nauczyć się latać, a potem przenieść je do tego modelu bez dodatkowych kosztów. Miałbyś już silnik, regulator, pakiet i umiejętność pilotażu . Z tego co widzę to wyposażenie z ToTo-0 (przynajmniej mojego), byłoby praktycznie idealne do tego modelu.
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2016 http://abc-rc.pl/regulator-esc-little-bee-30a-2-6s-opto#axzz4ULI3ATiq Czy taki ESC byłby dobry czy polecicie coś innego?? Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 A wybrałeś już silnik? Bo do niego musisz dobrać regulator. I ten regulator nie posiada BEC'a czyli nie będzie się nadawał. I jest przeznaczony raczej dla copterów.
Marsel111 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2016 Powiedzmy że ten który poharatek mi polecił skoro on był zadowolony i dobrze mu się sprawował u mnie powinno być podobnie. Wysłane z mojego ZTE Blade V6 przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Musisz poszukać innego, aby móc zasilać odbiornik i serwa. Szukaj regulatorów z BEC'em bo on nie ma.
poharatek Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Jeśli z ABC-rc to taki regiel np. http://abc-rc.pl/esc-abc-power-air-30a-bec-2a-prosty-regulator#axzz4UKpf6Hno Jeśli niekoniecznie stamtąd to http://www.nastik.pl/dualsky-xc22lite-p-4104.html - Dualsky 22A Lite, droższy, ale całkiem "bezproblemowy", polecam. Nie wiem, jaką masz aparaturę, jeśli coś trochę bardziej zaawansowanego, to rozważ montaż dodatkowego serwa lotek, ustawienie różnicowych wychyleń i miks na klapolotki (to ostatnie się bardzo przydaje bo bez nich ten model ma sporą prędkość lądowania). Bez problemu da się to dodatkowe serwo zamontować - wystarczy powiększyć otwór w plastikowym elemencie w skrzydle.
AndyCopter Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Tak, tylko że film dotyczy wersji RTF z zamontowanymi serwami, silnikiem itp więc nie rozwiązuje problemów autora wątku. Film może i trywialny, jednak autor wątku - jako początkujący, powinien zdecydowanie zapoznać się z tym filmem, jak poprawnie złożyć model i jak ma działać aparatura z poszczególnymi serwami w tym właśnie modelu. I nie staraj się decydować za innych "co jest" i dla Kogo właściwe. Pozwól o tym decydować Innym.
Tomasz D. Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Film może i trywialny, jednak autor wątku - jako początkujący, powinien zdecydowanie zapoznać się z tym filmem, jak poprawnie złożyć model i jak ma działać aparatura z poszczególnymi serwami w tym właśnie modelu. I nie staraj się decydować za innych "co jest" i dla Kogo właściwe. Pozwól o tym decydować Innym. Nie chciałem Cię urazić, przepraszam. To ja powinienem słuchać, co mówią inni. Intencji jednak nie miałem złych. Jednakowoż kolega pytał co w maszynę wsadzić, a nie jak ją złożyć.
AndyCopter Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 zacytuję z postu #17 jak to poskładać w całość ale mniejsza z tym. Ważne aby nie zniechęcać. Stres i tak będzie miał gdy stanie do pierwszego lotu
Tomasz D. Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 zacytuję z postu #17 jak to poskładać w całość ale mniejsza z tym. Ważne aby nie zniechęcać. Stres i tak będzie miał gdy stanie do pierwszego lotu Ten cytat pochodzi z mojego postu, w którym mówiłem koledze co znajduje się w instrukcji. Natomiast w kolejnym poście (#18) kolega odpisał: "O poskladanie się nie martwię dam sobie radę jest jakaś tam instrukcja czarno-biala i coś tam widać." Zostawmy to, spróbujmy raczej wytłumaczyć koledze, że z takimi wygiętymi lotkami nie ma szans na sensowne latanie tym bardziej, że jest debiutantem.
sławek Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Mam wrażenie że lotki są zamienione stronami a nie prawidłowe pomalowanie zmyliło je montującego , są wygięte symetrycznie więc dużego dramatu z tego powodu bym się nie spodziewał. Tak jak koledzy wyżej wspominali można je poprawić przez wklejenie pręcika lub płaskownika węglowego w naciętej szczelinie wzdłuż lotek (przejrzyj tematy o modelach z EPP klasy ESA /COMBAT) . Ewentualnie jeśli pozwala na to ich elastyczność wstawienie na ich końcach dodatkowych zawiasów które utrzymają wygięte końcówki w odpowiedniej linii . Przy okazji odniosę się do Twojego pytania czemu w opisach /zaleceniach tego modelu jest często wspominany pakiet NI-MH -odpowiedź jest prozaicznie prosta : w zestawie "na gotowo " ARF producent daje najtańsze rozwiązanie ,dodatkowo ładowarka takiego pakietu jest również tania co w sumie obniża koszt zestawu . Oczywiście teraz gdy będziesz uzbrajał model i kompletował dodatkowe wyposażenie musisz nabyć odpowiednią ładowarkę z balanserem do Lipoli bez tego zapomnij o całej zabawie . Czas lotu ,oczekujesz 10min - tym na razie bym się nie sugerował przy wyborze pojemności mAh pakietu -staraj się Marcinie o możliwe najlżejszy pakiet by uzyskać małe obciążenie skrzydeł wagą modelu . Oczywiście pakiet musi mieć wydajność prądową dopasowaną do napędu i wagę umożliwiającą wyważenie nim modelu bez dodawania zbędnego balastu . Silnik na początek bym sugerował nie szybszy jak 1000-1200kv (obroty na 1v pakietu) szybsze silniki sobie sprawisz kiedyś, jak będzie umiał latać Przykład na coś nisko budżetowego: Emax CF2822 do tego śmigło 8x5 (śmigła z zestawu wrzuć do szuflady) regulator z BECem 20-25A pakiet 3s 1300mAh 20C (jeśli jego waga wyważy model -tu powinien się wypowiedzieć ktoś kto posiadał taki model) Oczywiście każdy z nas ma inną "ideologię" i doradzi ci coś innego ,stąd ewentualna niechęć do podawania konkretnego wyposażenia . Jeśli ciężko ci wyłowić sensowne informacje z naszego forum (również polecam ,jest tu kopalnia wiedzy ale faktycznie - informacje są bardzo rozrzucone) to może przejrzyj te wszystkie filmy http://pfmrc.eu/index.php?/topic/58133-youtube-filmowe-poradniki-i-podstawy/?hl=%2Bfilmowe+%2Bporadniki Jeśli chcesz się w to wszystko wciągnąć a nie podchodzisz do tego jednorazowo "bo dostałem prezent" to przemyśl rady o kupieniu/ zrobieniu czegoś do nauki latania lepiej trzymającego się powietrza . Szczęśliwego nowego roku .
poharatek Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Nie, lotki są na swoich miejscach, za "zawiasy" tam robi podcięcie w EPO. Po prostu długo sobie poleżał w niesprzyjających warunkach (to są bardzo stare kity - widać to chociażby po wyposażeniu wersji RTF). Co do doboru silnika - to jest jednak warbird - lata szybko, albo wcale. U mnie przy silniku 1000kV, no cóż dało się latać, ale np. ciężej było się wybronić z jakichś kłopotów, bo przy dodaniu gazu model rozpędzał się dopiero po chwili. Z kolei przy silniku 1400kV przyśpieszenie było natychmiastowe. Jest jeszcze jedno miejsce, w którym warto poprawić producenta: mocowanie klapki dostępu do pakietu. Oryginalnie trzyma ja dosyć słaby magnes i blaszka. Moja odleciała sobie w którymś z lotów i tyle ją widzieli... Warto zmienić to na mocowanie magnes/magnes.
sławek Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 Przyspieszenie , wydaje mi się , że raczej jest uzależnione od siły ciągu a nie szybkości strumienia zaśmigłowego (coś jak biegi w samochodzie -niskie biegi szybsze przyspieszenie ) ale naturalną siłą rzeczy jest gdy dobry ciąg i prędkość kv się sumują to efekt przyspieszenia jest bardziej widoczny . Co do KV 1000 no może przesadziłem ale sięgnąłem wstecz do swoich filmów gdzie taki napęd (stary dzwonek TP przy śmigle 9x5SF ) przy modelu 1,2m radził sobie całkiem dynamicznie . a prędkość możemy zwiększyć dodatkowo w pewnych granicach dając mniejsze śmigło ale o większym skoku . Emax z kolei którego proponowałem powinien zaspokoić "warbirdowe" potrzeby , łatwo dostępny na naszym rynku , lekki (jedynie pomyłka w opisach nie mówiąca że śmigło 10" jest do 2S mogła kilka osób rozczarować próbując taki zestaw napędzać pakietem 3S ) Poniżej film ESY którą nim napędziłem a dodam że na filmie model latał na 7,4v (2s) i z za małym śmigłem , czyli na 11.1v i prawidłowym śmigle będzie zdecydowanie żwawszy zarówno w ciągu jak i prędkości nawet tego ciut większego modelu Thunderbolta od tej ESY . Jak pisałem wcześniej -każdy z nas ma tu inne zdanie więc decyzja wyboru napędu pozostaje w gestii Marcina .
Rekomendowane odpowiedzi