Skocz do zawartości

os max 6,5 cm


Artur z kołobrzegu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie potrafie odpalić tego os maxsa :roll:

silnik kopie świeca ok czasem nawet zrobi ze 2 obroty lecz później zdycha ...

Pewnie złe ustawienie iglic XD

czy mógłby mi ktoś kto ma ten silnik , napisać co i jak podokręcać, tzn każdą iglice po ile obrotów wykręcić czy tez dokrecić :?:

:jupi:

silnik ten mam w takim ślizgaczu XD

1233655td7.jpg

1233655td7.6e49622766.jpg :?:

Opublikowano

W którym miejscu masz zbiornik paliwa? Jeśli w kadłubie to nie odpali. Jeśli poziom mniej więcej na poziomie iglicy to OK. Jeśli jeszcze nie kręciłeś igłą wolnych obr. to nie kręć. Igłę paliwa wstępn ie odkręć na 2-3 obr. Gdy zapali i będzie pracował ma max. obr. dokrecaj igłę. U mnie zawsze ustawiam na 1,5 obr.

Opublikowano

- Jakie paliwo?

- Jaka świeca?

 

Te silniki wymagają regulacji tylko iglicą paliwa a tą ustawia się - na słuch.

Przed odpaleniem silnik musi być zalany paliwem, robi to się przymykając wydech palcem i kręcąc śmigłem tak aby silnik zassał paliwo. Tolerancja ustawienia iglicy paliwa przed odpaleniem jest spora i ważne jest aby zbyt mocno nie była przykręcona (utrudniony przez to jest też proces zalewania silnika). Po odpaleniu pełny gaz i wówczas dopiero dokładna regulacja iglicy tak - aby silnik uzyskiwał maksymalne wysokie obroty (silnik gaśnie - iglica w lewo, silnik przerywa - iglica w prawo). Oczywiście drożność przewodów paliwowych, gaźnika oraz ich szczelność musi być pewna. Ważne jest też odpowiednie zasilanie świecy (najczęstrza przyczyna problemów z odpaleniem).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

CIERPLIWOŚCI w regulacji to jest OS MAX on musi polić jeszcze nie spotkałem OS-a żeby nie zapałił - daj mu tylko paliwa z nitro 5% i odkręć do 3 iglice i po kłopocie

Opublikowano

Oooo!!!! Widze mojego byłego szuwarka :)

 

swamp_3.jpg

 

Co do silnika. To on musi palić. Nitro to nitrometan - jezeli nie jesteś doświadczony to lepiej kup nowe paliwo z 5% nitro.

 

Widze, że wieżyczka jest w pozycji wysuniętej - rozumiem, że to ze względu na śmigło.

Oryginalnie był tam MVVS 3,5cm3 ze śmigłem 9x4 i śmigło obracało się 5mm nad pokładem.

Opublikowano

Palą i bez nitra ale słabo ,nitro daje stabilniejszą pracę.Do 15 % nitro pomaga w regulacji powyżej to tylko daje kopa.

Co do twojego silnika .Przedmuchaj sprężonym(byle jak np pompką ) powietrzem gaźnik .Możesz wykręcić iglicę,nie ruszaj śruby wolnych obrotów.Sprawdź poziom paliwa w zbiorniku ,ma być na poziomie dyszy gaźnika.Sprawdź szczelność wszystkich rurek.Odkręć iglicę o dwa do trzech obrotów.Na świecę A3 daj 2A prądu -jeśli nie masz panelu ,sprawdź aku w żarce.Zatykając tłumik palcem obacaj wał dopóki nie tryśnie z gaźnika paliwem-świeca włączona .Uważaj żeby nie zalać zbyt mocno silnika (zablokowany nie chce się obrócić) bo można go uszkodzić .Jeśli jest zalany obróć go i wylej nadmiar paliwa ,również z tłumika .Po tych zabiegach Osa MUSI! zapalć nawet jak to jest ostatni gruchot.Jeśi będzie palić jak 4 takt i zaraz zgaśnie ,przykręć iglicę o cały obrót i od nowa.Silnik ma palić jak dwusów czasam odzywając się jak czterosów .Wtedy dokręcasz iglicę aż wzrosną obroty.

Jeśli silnik długo leżał może mieć zaschniętą rycynę w gaźniku i przewodach,może też mieć nagar na tłoku który warto usunąć.

Czy odpalasz go rozrusznikem ,bo jeśli nie, to palcem może być faktycznie trudno bez nitra,no i może odbić po paluchach-zobacz zdjęcia niestety moich palców w wątku katastrofy.

Lepiej jest zatykać gażnik a nie tłumik ale ja tego nie robię ze względu na te paluchy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.