Artur z kołobrzegu Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 nie potrafie odpalić tego os maxsa :roll: silnik kopie świeca ok czasem nawet zrobi ze 2 obroty lecz później zdycha ... Pewnie złe ustawienie iglic XD czy mógłby mi ktoś kto ma ten silnik , napisać co i jak podokręcać, tzn każdą iglice po ile obrotów wykręcić czy tez dokrecić :?: :jupi: silnik ten mam w takim ślizgaczu XD :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 W którym miejscu masz zbiornik paliwa? Jeśli w kadłubie to nie odpali. Jeśli poziom mniej więcej na poziomie iglicy to OK. Jeśli jeszcze nie kręciłeś igłą wolnych obr. to nie kręć. Igłę paliwa wstępn ie odkręć na 2-3 obr. Gdy zapali i będzie pracował ma max. obr. dokrecaj igłę. U mnie zawsze ustawiam na 1,5 obr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nergal Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 A może świeca za ciepła i zapłon przedwczesny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 - Jakie paliwo? - Jaka świeca? Te silniki wymagają regulacji tylko iglicą paliwa a tą ustawia się - na słuch. Przed odpaleniem silnik musi być zalany paliwem, robi to się przymykając wydech palcem i kręcąc śmigłem tak aby silnik zassał paliwo. Tolerancja ustawienia iglicy paliwa przed odpaleniem jest spora i ważne jest aby zbyt mocno nie była przykręcona (utrudniony przez to jest też proces zalewania silnika). Po odpaleniu pełny gaz i wówczas dopiero dokładna regulacja iglicy tak - aby silnik uzyskiwał maksymalne wysokie obroty (silnik gaśnie - iglica w lewo, silnik przerywa - iglica w prawo). Oczywiście drożność przewodów paliwowych, gaźnika oraz ich szczelność musi być pewna. Ważne jest też odpowiednie zasilanie świecy (najczęstrza przyczyna problemów z odpaleniem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 ten silnik to chyba ze starości nie odpala ;/ paliwo 80/20 rycyna bez nitro świeca a3 os max edit zbiornik mam zaraz za silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2008 CIERPLIWOŚCI w regulacji to jest OS MAX on musi polić jeszcze nie spotkałem OS-a żeby nie zapałił - daj mu tylko paliwa z nitro 5% i odkręć do 3 iglice i po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 czy jak doleje rozpuszczalnika nitro do zwykłego 80/20 paliwa to będe mial paliwo z nitro ?XD oni leja rozpuszczalnik cz jakieś inne nitro ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Żaden rozpuszczalnik. To jest chyba nitrometan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Oooo!!!! Widze mojego byłego szuwarka Co do silnika. To on musi palić. Nitro to nitrometan - jezeli nie jesteś doświadczony to lepiej kup nowe paliwo z 5% nitro. Widze, że wieżyczka jest w pozycji wysuniętej - rozumiem, że to ze względu na śmigło. Oryginalnie był tam MVVS 3,5cm3 ze śmigłem 9x4 i śmigło obracało się 5mm nad pokładem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur z kołobrzegu Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 hehe jestem chyba już 3 użytkownikiem tego sprzeta XD czyli mam rozumiec ze te os maxy nie palą bez paliwa z nitro ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Palą i bez nitra ale słabo ,nitro daje stabilniejszą pracę.Do 15 % nitro pomaga w regulacji powyżej to tylko daje kopa. Co do twojego silnika .Przedmuchaj sprężonym(byle jak np pompką ) powietrzem gaźnik .Możesz wykręcić iglicę,nie ruszaj śruby wolnych obrotów.Sprawdź poziom paliwa w zbiorniku ,ma być na poziomie dyszy gaźnika.Sprawdź szczelność wszystkich rurek.Odkręć iglicę o dwa do trzech obrotów.Na świecę A3 daj 2A prądu -jeśli nie masz panelu ,sprawdź aku w żarce.Zatykając tłumik palcem obacaj wał dopóki nie tryśnie z gaźnika paliwem-świeca włączona .Uważaj żeby nie zalać zbyt mocno silnika (zablokowany nie chce się obrócić) bo można go uszkodzić .Jeśli jest zalany obróć go i wylej nadmiar paliwa ,również z tłumika .Po tych zabiegach Osa MUSI! zapalć nawet jak to jest ostatni gruchot.Jeśi będzie palić jak 4 takt i zaraz zgaśnie ,przykręć iglicę o cały obrót i od nowa.Silnik ma palić jak dwusów czasam odzywając się jak czterosów .Wtedy dokręcasz iglicę aż wzrosną obroty. Jeśli silnik długo leżał może mieć zaschniętą rycynę w gaźniku i przewodach,może też mieć nagar na tłoku który warto usunąć. Czy odpalasz go rozrusznikem ,bo jeśli nie, to palcem może być faktycznie trudno bez nitra,no i może odbić po paluchach-zobacz zdjęcia niestety moich palców w wątku katastrofy. Lepiej jest zatykać gażnik a nie tłumik ale ja tego nie robię ze względu na te paluchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.