Jump to content
majula7

Multiplex twinstar hydro

Recommended Posts

Zainspirowany watkiem na rcclubie postanowilem zmierzyc sie z tematem przerobki multiplexa twinstara na lodz latajacapost-903-0-21690200-1485365917_thumb.jpg

Model na zdjeciu to uzywka

Wyposazenie jakie dostanie to serwa typu to tower pro silniki 2812 regle jakies no name 25A

Malowanie cos ala anakondy ktore obecnie lataja nad lsw

Napisy typu polish navy itd

Skrzydlo dostalem w calosci wiec mam pytanie co jest w oryginale bagnet dural czy cos innego gdzie wypada sc i najwazniesze pytanko gdzie umiescic redan przed sc w srodku czy za

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim skrzydle jest biała rura, więc chyba szklana.

Redan za SC, wg instrukcji SC 85 mm od natarcia,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki, wlasnie zastanawiam sie czy jakos nie podzielic skrzydla na dwie czesci

Musze tez kable pociagnac od regli, a tam wszystko poklejone

Czy istnieje lekki nadmiar mocy w stosunku do wagi modelu na silnikach ktore masz zamontowane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy istnieje lekki nadmiar mocy w stosunku do wagi modelu na silnikach ktore masz zamontowane

Przyznam, że nie rozumiem ... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam, że nie rozumiem ... ?

 

Trzeba trochę ognia żeby napędzić się i odkleić od wody :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latam T.S.-2 ostatnie 3,5 roku, bardzo przyjemny modelik. :)

Moje wyposazenie tego modelu:

Silniki- PARK-450 -1050 kV

ESC- H.K- 30A Blue Series

Smigla 9/ 4,7 cala.

S.C. 70mm od krawedzi natarcia ,tolerancja + - 5mm.

Waga do lotu,wersja standart - 1450g baterje 3S 3500mA  1450g

Waga FPV  - 1750g.

 

Zdjecia mojego Ts 2 sa na sasiednim forum http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=106&t=8042

 

Pozdrawiam Wladek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

attachicon.gif20170127_154108.jpg

Wstepna przymiarka ,,stopy" modelu

Patryk, buduj buduj.

Jest szansa, że polatamy razem.

Moja synowa pochodzi ze Świdnika i bywam czasem u teściów syna.

Jak skończysz model to przyjadę kiedyś ze swoim i polatamy dwoma. :D

 

Ja włożyłem takie silniki:

post-8532-0-61119500-1485558709_thumb.jpg

 

ED: Władziu, chętnie też bym pojechał polatać z Tobą, ale trochę za daleko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-903-0-98423800-1485619958_thumb.jpg

Balsowa stopa juz gotowa

Rozwazam pokrycie 2x depron + laminat

Prosilbym znawcow tematow wodnych o ocene ksztaltu stopy plywajacej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za redanem kadłub ma za małą wyporność.Model może nienaturalnie unosić nos na wodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie to miałem dzisiaj napisać po powrocie do domu.

Przypuszczam, że ogon będzie w wodzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co widac na zdjeciach raczej nie ma szansy na pomyslny start z wody.

Proponuje poczytac co pisza w tym temacie doswiadczeni modelarze, niestety po angielsku.

The basics of float flying.

Rc plane float design.

Rc plane float fundamentals.

Jak nie znasz angielskiego, zatrudnij Google tlumacza.

Zycze milego czytania, 

                                     Wladek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za duża ta dodatkowa objętość i tym samym za mało z tyłu - koledzy mają rację.

 

Zobacz jak mało dodają w przypadku tego rozwiązania:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1138008-Twin-Star-II-Sea-Plane-conversion-Kit

http://parkflyerplastics.com/cart/pdf/Twin%20Star%20conversion%20instructions.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzalem watek na rcgroups i moim zdaniem troche za bardzo siedzi w wodzie

Kolega na drugim forum tez dal wiecej miesa

Wysokosc dobieralem pod smigla 9 calowe

Redan dalem jakies 2cm do przodu, w dalszej budowie zobacze czy nie wyplaszczyc stopy za redanem zwiekszajac jego wypornosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obejrzalem watek na rcgroups i moim zdaniem troche za bardzo siedzi w wodzie

Kolega na drugim forum tez dal wiecej miesa

Wysokosc dobieralem pod smigla 9 calowe

Redan dalem jakies 2cm do przodu, w dalszej budowie zobacze czy nie wyplaszczyc stopy za redanem zwiekszajac jego wypornosc

 

Redan powinien byc za S.C. W Twojm przypadku 85- 90mm od ktawedzi natarcia.

Prawidlowy S.C w Twin Star jest 70 mm od krawedzi natarcia.

Polecam przeczytanie tej strony  http://rc-float-flying.rchomepage.com/Float%20Flying%20Article/floats.htm

 

Pozdrawiam Wladek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę rozbieżności w położeniu SC.

Jak pisałem w/g instrukcji jest 85 mm i ja z takim latam. Jest OK !

post-8532-0-48685800-1485727131_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu twierdzisz ze redan powinien byc za SC

Przegladajac rozne rozwiazania wodnosamolotow to niekoniecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedz na Twoje pytanie nie jest proste, generalnie wymaga to rozumienia podstawowych zasad fizyki ,mechaniki plynow 

i troche aerodynamiki.

Jest to w pewnym stopniu wytlumaczone w linku ktory wczesniej podalem. Generalnie po co jest redan ?

Chcemy wprowadzic model w faze slizgu po wodzie, wersja pierwsza ,redan przed SC ,

sila jest za punktem podparcia , zwieksza kat natarcia dna plywaka, rosna opory, potrzeba wiecej mocy aby otrzymac odpowiednia predkosc potrzebna do startu modelu samolotu z wody.

Wersja druga, redan za SC dokladnie odwrotna sytuacja, mniejsze opory, mniejsza potrzebna moc silnika do startu  modelu.

Tak przy okazji,zalecana moc silnikow  dla modeli hydro jest  + 20% wersji standart.

Jeszcze raz polecam przeczytanie linku z mojego poprzedniego postu, tam jest wszystko co dotyczy tego tematu.

 

Pozdrawiam Wladek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasady mechaniki plynow, aerodynamiki i oczywiscie fizyki rozumiem w miare dobrze i przyznam ze gdybym mial to jeszcze raz zaliczac to bym godzinami z laboratorium politechniki nie wychodzil, nie to co kiedys z.z.z.

Generalnie to loty roznymi modelami z wody tez mam opanowane ale lodz latajaca buduje pierwszy raz

I stad moje pytanie jak z lekkim nadmiarem mocy w samolotach kolegow ktorzy maja juz twinstara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasady mechaniki plynow, aerodynamiki i oczywiscie fizyki rozumiem w miare dobrze i przyznam ze gdybym mial to jeszcze raz zaliczac to bym godzinami z laboratorium politechniki nie wychodzil, nie to co kiedys z.z.z.

Generalnie to loty roznymi modelami z wody tez mam opanowane ale lodz latajaca buduje pierwszy raz

I stad moje pytanie jak z lekkim nadmiarem mocy w samolotach kolegow ktorzy maja juz twinstara

Zerknij na fabryczne pływaki do TS - może to coś podpowie. Jak nie będziesz mógł znależć w Necie, to spróbuję wstawić fotki mojego, mam zanabyte od Kolegi z forum pływaki, tylko przejściowe trudności z wstawianiem zdjęć też  :(.

A ten "lekki nadmiar mocy" powinieneś mieć na tych silnikach, które wstawisz - 2812 w porównaniu do szczotkowych Pemaxów 400 z fabrycznego wyposażenia to mocarze wręcz. We wspomnianym wstawiłem największe z dostępnych, jakie dało się jeszcze zabudować w gondolach - 2820 ze śmigłami trójłopatowymi 9". Tylko, że one będą miały co robić, bo muszą wytaszczyć w niebo grubo ponad 3 kg. Coś pomiędzy cielną krową a czołgiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.