majula7 Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Zainspirowany watkiem na rcclubie postanowilem zmierzyc sie z tematem przerobki multiplexa twinstara na lodz latajaca Model na zdjeciu to uzywka Wyposazenie jakie dostanie to serwa typu to tower pro silniki 2812 regle jakies no name 25A Malowanie cos ala anakondy ktore obecnie lataja nad lsw Napisy typu polish navy itd Skrzydlo dostalem w calosci wiec mam pytanie co jest w oryginale bagnet dural czy cos innego gdzie wypada sc i najwazniesze pytanko gdzie umiescic redan przed sc w srodku czy za Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 W moim skrzydle jest biała rura, więc chyba szklana. Redan za SC, wg instrukcji SC 85 mm od natarcia, Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Dzieki, wlasnie zastanawiam sie czy jakos nie podzielic skrzydla na dwie czesci Musze tez kable pociagnac od regli, a tam wszystko poklejone Czy istnieje lekki nadmiar mocy w stosunku do wagi modelu na silnikach ktore masz zamontowane Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Czy istnieje lekki nadmiar mocy w stosunku do wagi modelu na silnikach ktore masz zamontowane Przyznam, że nie rozumiem ... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qba Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Przyznam, że nie rozumiem ... ? Trzeba trochę ognia żeby napędzić się i odkleić od wody Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 Wstepna przymiarka ,,stopy" modelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mundek Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Latam T.S.-2 ostatnie 3,5 roku, bardzo przyjemny modelik. Moje wyposazenie tego modelu: Silniki- PARK-450 -1050 kV ESC- H.K- 30A Blue Series Smigla 9/ 4,7 cala. S.C. 70mm od krawedzi natarcia ,tolerancja + - 5mm. Waga do lotu,wersja standart - 1450g baterje 3S 3500mA 1450g Waga FPV - 1750g. Zdjecia mojego Ts 2 sa na sasiednim forum http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=106&t=8042 Pozdrawiam Wladek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 20170127_154108.jpg Wstepna przymiarka ,,stopy" modelu Patryk, buduj buduj. Jest szansa, że polatamy razem. Moja synowa pochodzi ze Świdnika i bywam czasem u teściów syna. Jak skończysz model to przyjadę kiedyś ze swoim i polatamy dwoma. Ja włożyłem takie silniki: ED: Władziu, chętnie też bym pojechał polatać z Tobą, ale trochę za daleko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 28, 2017 Author Share Posted January 28, 2017 Balsowa stopa juz gotowa Rozwazam pokrycie 2x depron + laminat Prosilbym znawcow tematow wodnych o ocene ksztaltu stopy plywajacej Link to comment Share on other sites More sharing options...
kesto Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Za redanem kadłub ma za małą wyporność.Model może nienaturalnie unosić nos na wodzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Dokładnie to miałem dzisiaj napisać po powrocie do domu. Przypuszczam, że ogon będzie w wodzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mundek Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 To co widac na zdjeciach raczej nie ma szansy na pomyslny start z wody. Proponuje poczytac co pisza w tym temacie doswiadczeni modelarze, niestety po angielsku. The basics of float flying. Rc plane float design. Rc plane float fundamentals. Jak nie znasz angielskiego, zatrudnij Google tlumacza. Zycze milego czytania, Wladek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Za duża ta dodatkowa objętość i tym samym za mało z tyłu - koledzy mają rację. Zobacz jak mało dodają w przypadku tego rozwiązania: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1138008-Twin-Star-II-Sea-Plane-conversion-Kit http://parkflyerplastics.com/cart/pdf/Twin%20Star%20conversion%20instructions.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Obejrzalem watek na rcgroups i moim zdaniem troche za bardzo siedzi w wodzie Kolega na drugim forum tez dal wiecej miesa Wysokosc dobieralem pod smigla 9 calowe Redan dalem jakies 2cm do przodu, w dalszej budowie zobacze czy nie wyplaszczyc stopy za redanem zwiekszajac jego wypornosc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mundek Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Obejrzalem watek na rcgroups i moim zdaniem troche za bardzo siedzi w wodzie Kolega na drugim forum tez dal wiecej miesa Wysokosc dobieralem pod smigla 9 calowe Redan dalem jakies 2cm do przodu, w dalszej budowie zobacze czy nie wyplaszczyc stopy za redanem zwiekszajac jego wypornosc Redan powinien byc za S.C. W Twojm przypadku 85- 90mm od ktawedzi natarcia. Prawidlowy S.C w Twin Star jest 70 mm od krawedzi natarcia. Polecam przeczytanie tej strony http://rc-float-flying.rchomepage.com/Float%20Flying%20Article/floats.htm Pozdrawiam Wladek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stema Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Widzę rozbieżności w położeniu SC. Jak pisałem w/g instrukcji jest 85 mm i ja z takim latam. Jest OK ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 30, 2017 Author Share Posted January 30, 2017 A czemu twierdzisz ze redan powinien byc za SC Przegladajac rozne rozwiazania wodnosamolotow to niekoniecznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mundek Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Odpowiedz na Twoje pytanie nie jest proste, generalnie wymaga to rozumienia podstawowych zasad fizyki ,mechaniki plynow i troche aerodynamiki. Jest to w pewnym stopniu wytlumaczone w linku ktory wczesniej podalem. Generalnie po co jest redan ? Chcemy wprowadzic model w faze slizgu po wodzie, wersja pierwsza ,redan przed SC , sila jest za punktem podparcia , zwieksza kat natarcia dna plywaka, rosna opory, potrzeba wiecej mocy aby otrzymac odpowiednia predkosc potrzebna do startu modelu samolotu z wody. Wersja druga, redan za SC dokladnie odwrotna sytuacja, mniejsze opory, mniejsza potrzebna moc silnika do startu modelu. Tak przy okazji,zalecana moc silnikow dla modeli hydro jest + 20% wersji standart. Jeszcze raz polecam przeczytanie linku z mojego poprzedniego postu, tam jest wszystko co dotyczy tego tematu. Pozdrawiam Wladek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majula7 Posted January 31, 2017 Author Share Posted January 31, 2017 Zasady mechaniki plynow, aerodynamiki i oczywiscie fizyki rozumiem w miare dobrze i przyznam ze gdybym mial to jeszcze raz zaliczac to bym godzinami z laboratorium politechniki nie wychodzil, nie to co kiedys z.z.z. Generalnie to loty roznymi modelami z wody tez mam opanowane ale lodz latajaca buduje pierwszy raz I stad moje pytanie jak z lekkim nadmiarem mocy w samolotach kolegow ktorzy maja juz twinstara Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMC Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Zasady mechaniki plynow, aerodynamiki i oczywiscie fizyki rozumiem w miare dobrze i przyznam ze gdybym mial to jeszcze raz zaliczac to bym godzinami z laboratorium politechniki nie wychodzil, nie to co kiedys z.z.z. Generalnie to loty roznymi modelami z wody tez mam opanowane ale lodz latajaca buduje pierwszy raz I stad moje pytanie jak z lekkim nadmiarem mocy w samolotach kolegow ktorzy maja juz twinstara Zerknij na fabryczne pływaki do TS - może to coś podpowie. Jak nie będziesz mógł znależć w Necie, to spróbuję wstawić fotki mojego, mam zanabyte od Kolegi z forum pływaki, tylko przejściowe trudności z wstawianiem zdjęć też . A ten "lekki nadmiar mocy" powinieneś mieć na tych silnikach, które wstawisz - 2812 w porównaniu do szczotkowych Pemaxów 400 z fabrycznego wyposażenia to mocarze wręcz. We wspomnianym wstawiłem największe z dostępnych, jakie dało się jeszcze zabudować w gondolach - 2820 ze śmigłami trójłopatowymi 9". Tylko, że one będą miały co robić, bo muszą wytaszczyć w niebo grubo ponad 3 kg. Coś pomiędzy cielną krową a czołgiem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts