hellios81 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Witam serdecznie Szukam pomocy w zlokalizowaniu źródła zakłóceń w moim modelu. Podaję konfigurację samolot YAK 54 z Seagulla - silnik RCGF 20ccm + układ zapłonowy CDI Pegasus - zasilanie zapłonu pakiet 4,8V Nimh zamontowany na dziobie modelu - odbiornik Hitec Optima 7 - zamontowany daleko na ogonie - aparatura Hitec Eclipse 2,4 Ghz - zasilanie serw pakiet LiFe 6,6 V 2S - włącznik zasilnia podwójny dla obu obwodów Opis problemu Samolot na glebie zachowuje się poprawnie, czasami tylko jakieś serwo zadrży, zdarzyło się też, że na apce pokazała się niebieska dioda, która chyba oznacza, że aparatura przestała się komunikować z odbiornikiem, ale szybko wszystko wracało do normy. Wykonałem modelem kilka udanych lotów, aż tu nagle podczas jednego niskiego przelotu blisko ode mnie samolot wykonał kilka nieprzewidywalnych wahnięć. Szybko wylądowałem i zacząłem dumać. Podjęte działania: - wymiana popychacza gazu na bowden o budowie drut, koszulka z tworzywa (biała ślizgowa) pancerzyk z tworzywa pomarańczowy snap z tworzywa. Zero kontaktu metalu z metalem - wymiana świecy na Rxecel irydium ze zwykłej NGK CM6 (po tym zabiegu spadły mi obrotu o 200 obr/min i silnik zaczął gorzej pracować ? ?? ) - sprawdzenie odbiornika w innych samolotach (w innych samolotach elektryki , napędy żarowe działa OK) - sprawdzenie styków i połączeń, wydaje się być OK - zapięcie na fajce i świecy opaski zaciskowej (z tworzywa) by spowodować mniejsze wibracje i pewniejsze trzymanie fajki na świecy efekty był taki, że zakłócenia w locie pojawiły się znowu mało to model na kilka sekund przestał reagować wogóle co o mało nie skończyło się katastrofą (cudem tylko podwozi wyrwałem) Koledzy gdzie szukać ?????? Moje podejrzenia krążą gdzieś do okoła połączenia fajka świeca, gdyż jak się kiedyś zdarzyło że trochę za słabo nacisnąłem fajkę na świecę to model wariował jak ryba bez wody Jednak oba elementy są prawie nowe oryginalne typowe, więc czemu miałyby siać mało to dosztywniłem to połaczenie jeszcze rapem i nic Pomóżcie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Witam.Dodatkowa masa z przewodu fajki przykręcona gdzieś do silnika powinna pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellios81 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Brzmi sensownie muszę sprawdzić ... A ten podwójny włącznik może zostać czy lepszy byłby oddzielny dla pakietu układu zapłonowego ? Czy chwilowy zanik kontaktu między apką i odbiornikiem mógł wynikać z dużej ilości zakłóceń od świecy, czy też to jest niemożliwe w układach 2,4 GHz i przyczyna musi być gdzie indziej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Hitec pisze, że ten odbiornik może być zasilany max 6V, jeśli nie ma "optional power module". Może tu jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellios81 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Też się tego obawiałem, ale są dwie wersje tu jest napisane co innego http://hitecrcd.com/files/2.4GHzReceiverManual_EN_v3.pdf "Operating Voltage 4.8~7.4V From receiver battery power or speed control (ESC) power." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Ja swoją optimę 6 i 7 zasilałem pakietem 5x1,2V w łodzi - i nie tylko - też z silnikiem benzynowym 26cm. Nie było problemów ale zawsze są obawy jak odzyskam łódkę w razie czego w marcu, kwietniu 50m od brzegu plaży . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellios81 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Sprawdzę i tą opcję może mój pakiet pomimo, że nowy jest jakiś walnięty zimne luty i tym podobne rzeczy .... spróbuję zasilac z pakietu Nimh mam jeden wolny 4,8 V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Latam Hitecu od 2 lat elektrykami - zero problemów. Odbiorniki to głównie Maxima 6, Minima 6. Latam na 7 V z SBEC i na 5,5V z BEC wbudowanego w odbiornik. Optima niebawem będzie na Li-Fe 2s. Fragment z manuala z www. http://hitecrcd.com/products/aircraft-radios-receivers-and-accessories/2.4ghz-aircraft-receivers-modules/optima-7-7-channel-2.4ghz-receiver/product Jeszcze jedno, kolega ostatnio reklamował podwójny włącznik Miracle - przerywał.... Może masz np. też wadliwy włącznik.... Sugeruję połączyć na krótko. Hitec może być spokojnie zasilany z 2S Li-po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Przepraszam, sugerowałem się tym zapisem z instrukcji: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Jeszcze jedno, kolega ostatnio reklamował podwójny włącznik Miracle - przerywał.... Może masz np. też wadliwy włącznik.... Sugeruję połączyć na krótko. Tak ,jak napisał Michał ,sprawdziłbym połączenia elektryczne (najlepiej na krótko) Ale pamiętam, że kolega miał taki odbiornik (Hitec2.4 Ghz) ,który wykazywał problemy tylko z silnikami benzynowymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 To już jak by drugi...: Autora tematu Roberta kolegi Akurat kolega od S-Bacha 60cc miał przygodę z odbiornikiem Spektrum. Sam kiedyś latałem na starym DX 6i i żadnych problemów przez 7 lat. U kolegi aparatura DX8 i najnowszy ściągnięty z USA odbiornik, chyba ten: https://www.horizonh...iver-spmar9130t No i zaczęła się zabawa... telemetria pokazywała znaczne straty pakietów, jak by rozłączanie, cuda nie wida... lekka załamka i olśnienie! Update apki! Od tej pory wszystko OK! Z tymi updatami to uważam prywatnie, że trzeba trochę uważać. Był np. taki update do tel. z Androidem i po updacie po nocy z wyłączonym telefonem bateria -15%.. poprawili to. Ale generalnie z updatami do urządzeń mobilnych i naszych apek, odbiorników itp. czekam od tej pory 2-3 miesiące od premiery. Hitec miał już chyba 3 update np. do Aurory 9X. Każdy ładowałem z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Po jednym updacie miałem ze dwa razy po włączeniu takie wzorki... Po wył./ wł. problem znikał. Ale nigdy nie miałem nawet najmniejszego symptomu zakłóceń czy utraty zasięgu. Raz też updatowałem Optimę 7, ale jeszcze nie latała... Poleci w tym roku z żarką. Właśnie znalazłem (na 99%) rozwiązanie Twojego problemu: http://hitecrcd.com/support/service-bulletins Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellios81 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Kurczaki ... ale jaja updetować odbiornik macie jakieś doświadczenie jak się to robi ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Jutro napiszę. Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Update jest bardzo prosty. Hitec dokładnie krok po kroku pisze co robić np. z nadajnikiem czy odbiornikiem. Trzeba mieć: programator HPP-22 zainstalowany soft do niego baterię do odbiornika Jak widać system wykrywa też aktualną wersję. Zalecam upgrade apki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellios81 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Dziękuję za wszystkie wasze sugestie. Mam teraz sporo materiału do analizy i testowania. Postaram się sprawdzać wszystko krok po kroku by można z tego było wyciągnąć wnioski co najbardziej pomogło (albo nie pomogło). PS. Z tym Hitecem to trochę lipa. Człowiek kupuje drogą apkę, drogie odbiorniki mając pewność, że ma się dobry sprzęt i można bezpiecznie latać. Efekt jest taki, że rozwala się drogi samolot, a Hitec radośnie pisze "OK to teraz kup jeszcze programator i zainstaluj sobie nowe oprogramowanie bo stare nam nie wyszło ... " Jeszcze raz dzięki za naprowadzenie mnie na dobre tory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 PS. Z tym Hitecem to trochę lipa. Człowiek kupuje drogą apkę, drogie odbiorniki mając pewność, że ma się dobry sprzęt i można bezpiecznie latać. Efekt jest taki, że rozwala się drogi samolot, a Hitec radośnie pisze "OK to teraz kup jeszcze programator i zainstaluj sobie nowe oprogramowanie bo stare nam nie wyszło ... " Tak jest z każdym producentem, nie tylko w naszej branży. Bywają wadliwe samochody, telefony itp. Updaty softu to normalna sprawa w dzisiejszych czasach. Dla ciekawości, Jeti np. potrafi wypuszczać produkty z rocznym, czy dwuletnim opóźnieniem. Trwa to tyle, bo ich produkty są dogłębnie przetestowane i dopracowane. Tak było np. z jakimś większym radiem (wspominał mi kolega ze sklepu modelarskiego). Poza tym mnóstwo rzeczy robią ręcznie i w Czechach, a to też zajmuje czas. Dwa lata temu wiedziałem, że będzie "niebawem" regulator ok. 50A z BECem na HV. Minęły dwa lata i dopiero jest zapowiedź małego Mezona. Realnie - nie sądzę aby był do lipca tego roku (2,5 roku). Co do Hiteca to dla mnie A9X ma rewelacyjny stosunek ceny do jakości i możliwość. Apki Jeti to niestety nie moja liga finansowa. No i mają tylko pulpity... a ich nie lubię. Powodzenia. Daj znać czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellios81 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Witam ponownie Garść wniosków: Od ostatniego wpisu trochę próbowałem i tu jest lista działań które nic nie dały: - dołożyłem dodatkowe uziemienie pomiędzy fajką a silnikiem - wymieniłem pakiet odbiornika na 6V Nimh - zaktualizowałem oprogramowanie odbiornika i aparatury - zaizolowałem metalowy popychacz ssania by nie miał metalicznego kontaktu z silnikiem po uruchomieniu silnika wchodziły masakryczne zakłócenia ... Następnie przeciąłem rapa którym przypięta była fajka do silnika i wymieniłem świecę na nową NGK CM6 z rezystorem (fajki już ponownie nie przypinałem dodatkowo) i ... zakłócenia ustały, wypaliłem na glebie cały zbiornik paliwa, jeździłem modelem po trawniku, dobre pół godziny go ćwiczyłem i zero zakłóceń. Już nie wiem co o tym myśleć ... niby teraz jest dobrze, ale polecieć strach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Witam brak rezystora w świecy miał kluczowe znaczenie , teraz będzie dobrze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellios81 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Mogę potwierdzić zakłócenia pochodziły od świeczki. Dzisiaj spróbowałem na chwilę założyć starą świeczkę (oryginalną którą dostałem z silnikiem) zakłócenia się pojawiły znowu. Potem wymieniłem na nową NGK i jest dobrze. Jak będzie pogoda idę latać ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Czyli trzeba przeprosić się z Hitec'kiem ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi