stema Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Jedyny problem jest z dolna listewka dzieki zakrzywieniu korpusu po prostu odchodza od boczkow - zakleic to klejem czy jakos to wygiac mozna ?? Te listewki zaciśnij do boczka ściskami, spinaczami do suszenia bielizny w ostateczności szpilkami aż klej zwiąże.
MrTrulosek Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Ok dzieki za rade Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
MrTrulosek Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Silnik zamontowany (sorki za cień), maska wklejona i odpowiednio wygieta lecz ja bym ja mogl zrobic na tasme zamykana zeby jak by co niec szybki dostep, silnik zamontowalem za pomoca miedzianego druta, w najblizszym czasie zamienie na srobki, teraz ustrzenie, wyciąłem go z bialego ( prawdziwego depronu) oraz zamontowalem zawiasy PET według pomyslu motylastego kolejno na ustrzenie poziome 6 zawiasów a na pionowe 3 mysle ze tyle wystarczy teraz pytanie robic wzmocnienienia na ustrzeniu czy bialy depron da rade ? Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Ustrzenie z zawiasami I jeszcze fotka silnika i jak poradzilem sobie ze scgowanie kabli ...
MrTrulosek Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Hehe mam tego akurat duzo bo robilem ostatnio (z nudow) Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka Mam teraz taki problem bo mam prop sawer i mi smiglo w duze wibracje wchodzi i wspomne ze jest podkladka podlozona pod silnik zeby byl kąt w prawo Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
stema Opublikowano 6 Maja 2017 Opublikowano 6 Maja 2017 Mam teraz taki problem bo mam prop sawer i mi smiglo w duze wibracje wchodzi i wspomne ze jest podkladka podlozona pod silnik zeby byl kąt w prawo Nie jest to wina tego przedziwnego mocowania silnika "na miedzianego druta"?
MrTrulosek Opublikowano 6 Maja 2017 Autor Opublikowano 6 Maja 2017 Raczej watpie ale jutro sprawdze dla testu jeszcze odczepie i przyczepie do imadla a czym najlepiej przymocowac silnik emaxa 2822 ? Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
rajaner Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Dawid wywal te miedziane druciki i zamontuj silnik na jakieś wkręty.Średnica otworów do mocowania w tym silniku to 3 mm.Na pewno znajdziesz jakieś a drgania czy wibracje na pewno ustaną lub będą dużo mniejsze. Drugą sprawą może być nie wyważone śmigło.
MrTrulosek Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Zaraz ide do garazu, jak ustawic przechyl silnika w prawo ? Jedna podkladka pod 1 otwór czy 2 ? Jak dam pod dwa to mi zneutralizuje kąt w dół Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
sławek Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Musisz ostawić mocowanie silnika tak by otwory były w krzyż a nie w X ,wtedy dasz podkładki patrząc na silnik pod otwory "na godzinie" 12 i 3 Przy rozstawie otworów w X trzeba dać podkładki na 10,2 i 4tej z tym ze na "2" podkładek więcej A wracając do sklejenia listewek w kadłubie , tu się ze Stefanem nie zgadzam że to nic nie wniesie . Właśnie samo przyklejenie tylko do depronu bez sklejenia ich ze sobą nic nie daje ,a spotkamy się z np takimi zjawiskami : listewka która będzie pod skrzydłem- łatwo może się oderwać pociągnięta przez gumy mocujące skrzydło ,ba nawet wyrwać z kawałkami boków kadłuba z czym się Dawid na pewno już spotkał w swoim poprzednim modelu . Ułożenie listewek w-g planów jedynie co wnosi to tylko to że wiemy gdzie się połamie depron ,bo w miejscu ich NIEpołaczenia wystąpią największe siły łamiące Ułożenie ich też jest powiedzmy "takie sobie" i niezbyt w szczęśliwym układzie jeśli miały jedynie wzmacniać kadłub tylko swoją obecnością bez wykorzystania tego jako NORMALNEJ kratownicy listewki wklejone na odwrócone V (w planach) na przodzie -niech mi ktoś wyjaśni co one mają tam wzmacniać skoro ich ułożenie zaprzecza (przynajmniej mojej) logice, ani nie są skierowane na najczęstszy kierunek uderzenia modelem ani nie zapewniają wparcia dla wręgi silnika.......((przy wykonaniu bez modyfikacji )
MrTrulosek Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Ja zrobilem mocowania ze sklejki wolalem miec pewnosc Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka I tak doswadczylrm wyrwania sie kolkow z kadluba i naprawde nie bylo to za przyjemne a przynajmniej roboty mi przysporzylo w postaci "cały przód od nowa" Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
stema Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Musisz ostawić mocowanie silnika tak by otwory były w krzyż a nie w X ,wtedy dasz podkładki patrząc na silnik pod otwory "na godzinie" 12 i 3 Przy rozstawie otworów w X trzeba dać podkładki na 10,2 i 4tej z tym ze na "2" podkładek więcej A wracając do sklejenia listewek w kadłubie , tu się ze Stefanem nie zgadzam że to nic nie wniesie . Właśnie samo przyklejenie tylko do depronu bez sklejenia ich ze sobą nic nie daje ,a spotkamy się z np takimi zjawiskami : listewka która będzie pod skrzydłem- łatwo może się oderwać pociągnięta przez gumy mocujące skrzydło ,ba nawet wyrwać z kawałkami boków kadłuba z czym się Dawid na pewno już spotkał w swoim poprzednim modelu . Ułożenie listewek w-g planów jedynie co wnosi to tylko to że wiemy gdzie się połamie depron ,bo w miejscu ich NIEpołaczenia wystąpią największe siły łamiące Ułożenie ich też jest powiedzmy "takie sobie" i niezbyt w szczęśliwym układzie jeśli miały jedynie wzmacniać kadłub tylko swoją obecnością bez wykorzystania tego jako NORMALNEJ kratownicy listewki wklejone na odwrócone V (w planach) na przodzie -niech mi ktoś wyjaśni co one mają tam wzmacniać skoro ich ułożenie zaprzecza (przynajmniej mojej) logice, ani nie są skierowane na najczęstszy kierunek uderzenia modelem ani nie zapewniają wparcia dla wręgi silnika.......((przy wykonaniu bez modyfikacji ) Nie musisz się ze mną zgadzać, ale listewki przyklejone do depronu nie pracują jako kratownica. Ot i tyle, a przyklejanie dodatkowo trójkącików (dodatkowa masa z klejem) nie doda wytrzymałości jeśli z drugiej strony listewek jest przyklejony "jeden wielki trójkąt" czyli boczek modelu. ED: i nie pisz proszę "bez sklejenia ich ze sobą" bo ja nic takiego nie napisałem, a pisałem, że powinny być ze sobą sklejone.
sławek Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Niedomówienie - nie chodziło mi o to że tak napisałeś tylko że na zdjęciu Dawida listewki wyglądały tak jak by się nie wszystkie ze sobą nie stykały a co za tym idzie ze sobą sklejone i ta "tyrada" jest tego następstwem .
MrTrulosek Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Skrzydlo wyciete i obklejone tasmą jedynie mi sie wygielo od przyklrjonej tasmy ale w przeciwna strone niz bd zaginal cztli sie wszystko wyrowna teraz prosil bym o jakies instrukcje bo pierwszy raz skrzydlo z zeberkami bd robil
stema Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 ... A wracając do sklejenia listewek w kadłubie , tu się ze Stefanem nie zgadzam że to nic nie wniesie . Właśnie samo przyklejenie tylko do depronu bez sklejenia ich ze sobą nic nie daje ,a spotkamy się z np takimi zjawiskami :... To jest zdjęcie Dawida ? :D
sławek Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 Stefan zmień cytat bo się kontekstu nie trzyma zdjęcie Dawida.... obraz Rembrandta.. to się nazywa skrót myślowy Ale nie zaśmiecajmy wątku bzdetami . Dawidzie pokrycie miałeś wstępnie uformować na wzór łuków "nosa" żeber czyli natarcia a nie zgiąć dosłownie co widzę wyżej , Trzeba uformować natarcie bo bez tego "depron" się nie ułoży jak byś chciał na miękkich żeberkach . Oczywiście przy już oklejaniu trzeba unikać błędów jakie tu są zaznaczone ale widać o jakie uformowanie pokrycia chodzi . Dźwigary rób naturalnie oba ale na wcześniej wklejonym zdjęciu było ładnie pokazane jak główny dźwigar wzmocnić listewkami ,uważam że przy tym miernym materiale i rozmiarze modelu jest to mocno wskazane. Oczywiście wymaga to obniżenia tego "depronowego" dźwigaru by dodane listewki nie zmieniły jego wysokości z przed tej operacji .
MrTrulosek Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Takie uformowanie wstepne moze byc ? Depton 6mm strasznie sie kruszy od takiej operacji i niestety tutaj widac pekniecia ale nawet to ulatwia ulozeniu ps. To czerwone to klej tylko zabarwil sie od pisaka hehe Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
sławek Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 I dla tego pisałem Ci na PW by przed wyginaniem okleić pokrycie taśma klejącą ,dobrze przyklejona, z w miarę mocnym klejem powinna praktycznie całkowicie powstrzymać podkłady przed pękaniem przy jego wyginaniu. Taśmę widzę a o popękaniu depronu piszesz - coś tu nie zagrało. Jest dobrze, jedynie do czego się można przyczepić to "czubek" jest ciut za tępy , pilnuj identyczności drugiego skrzydła , to już nie KFM i trzeba tego tu bardziej pilnować .
MrTrulosek Opublikowano 7 Maja 2017 Autor Opublikowano 7 Maja 2017 Pewnie tasma ma slaby klej zobaczymy jak z drugim ale wiadomo 1 raz robie to malo doswiadczenia sie z tym ma Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi