Jump to content

RWD-5


Recommended Posts

Witam, mój drugi samolot ttm razem chcialem cos bardzoej odpornego na wiatr a nie jak citabria która potrzebowala bezwietrznej pogody.

Najpier kadlub ... post-19524-149363763491_thumb.jpgpost-19524-149363764091_thumb.jpg

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam, mój drugi samolot ttm razem chcialem cos bardzoej odpornego na wiatr a nie jak citabria która potrzebowala bezwietrznej pogody.

 

Dla czego tak uważasz ?

Ten model niczym nie będzie się różnił od poprzedniego.No chyba że będzie dwa razy większy. 

Napisz coś więcej o tym modelu.Jaka wielkość wyposażenie itp.

Link to comment
Share on other sites

Rozpietosc 1.3m, dlugosc kadluba 74cm wyposazenie silnik emax CF2822 regiel 30A pakiet 3S zielony depron jedynie ustrzenie bd z bialego (tego mocniejszego)

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Ale aż tak ?? Citabria nawet przy leciutkim wietrze znosilo i to baardzo, nwm jak z tym ale widzialem na stronie alexrc ze latal w wietrze i lecial tak jak trzeba ...

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

"odporność na wiatr" tak naprawdę jest uzależniona od prędkości napędu ,obciążenia powierzchni skrzydeł, sztywności płatowca   a mniej od planów modelu (wykonanie i wyposażenie może być różne)

Kilka wzmocnień nie zawartych w tych  planach i większy pakiet  zwiększą wagę i zmniejszą wrażliwość na podmuchy wiatru (zmniejszą -nie wyeliminują )

 

Jedynie dzielność modelu w locie pod wiatr jest uzależniona  od szybkości napędu ,  oczywiście chodzi o prędkość modelu - jeśli będzie szybszy od wiatru nie powinien nam z nim uciec ,( nie mówimy o wichurze tylko o wiaterku)

 

Oczywiście umiejętności pilota to ~85% sukcesu

 

Inna sprawa że cięższy model gorzej kończy kretobicia .....

Link to comment
Share on other sites

Czy robiłeś według jakiegoś szablonu?Bo według zdjęcia każde żebro jest inne.

Jeżeli nie to zrób to jeszcze raz.

Wytnij dwa szablony ze sklejki 1,5-2 mm.A następnie żeberka o jakieś 3-4 mm większe i zepnij w jedną całość. I dopiero nadmiar podkładu zeszlifuj 

według szablonów.

Przy takiej rozpiętości jaką podałeś przydały by się jakieś dzwigary.

Link to comment
Share on other sites

W tym rwd jest 7 rodzaji zeberek od malych do wiekszych, tylko tych najwiekszych ma byc 6 szt, zeberka sa przystosowane do tego by je przeciac w 2 miejscach wszystko robie co tutaj : https://www.alexrc.pl/old_files/users/skazoo/rwd/rwd.htm

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Oczywiscie jeszcze beda dodatkowe dzwigary

 

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W tym rwd jest 7 rodzaji zeberek od malych do wiekszych, tylko tych najwiekszych ma byc 6 szt, 

Nie ważne ile i jakie są żeberka.Ale jeśli zrobisz to według szablonów będziesz miał pewność że obydwie połowy 

skrzydła będą jednakowe.

Ale to tylko moje prywatne zdanie a decyzja należy do Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

Andrzeju -w RWD 5 skrzydła są zbieżne   i każde żeberko  ma inna cięciwę .To nie Wicherek

 

Tu Dawid musi wierzyć w dokładności szablonów (niestety papierowych ) i   dokładność  własnej ręki .

Link to comment
Share on other sites

Andrzeju -w RWD 5 skrzydła są zbieżne   i każda wręga ma inna cięciwę .To nie Wicherek

 

Tu Dawid musi wierzyć w dokładności szablonów (niestety papierowych ) i   dokładność  własnej ręki .

Zdjęcie które pokazałem to przykład dla Dawida jak złożyć żebra do obróbki.

Trudno się mówi, że każde żebro trzeba wycinać osobno.

Myślałem że skrzydła zbieżne też można zrobić  według szablonu.

Link to comment
Share on other sites

Można ale tylko po dwie wręgi , więc szablonów trzeba by było wyciąć tyle ile wręg - bez sensu

Sławek, na Boga !!!

Żeber nie wręg, nie mąć młodemu w głowie na początku kariery !

Wręgi są w kadłubie.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.