maxiiii Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Ze znajomym mamy dylemat jak powinny być zmiksowane lotki ze sterem kierunku. Czyli: w którą stronę powinien wychylać się ster kierunku przy skręcie lotkami np w lewo? A jeżęli ktoś jeszcze potrafi to wytłumaczyć dlaczego. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BINIU 98 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Ze znajomym mamy dylemat jak powinny być zmiksowane lotki ze sterem kierunku. Czyli: w którą stronę powinien wychylać się ster kierunku przy skręcie lotkami np w lewo? A jeżęli ktoś jeszcze potrafi to wytłumaczyć dlaczego. Z góry dziękuję. W Lewo-lewa lotka do góry , prawa w dół -ster kierunku wychylony w lewo patrząc od tyłu modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 A co to za zagadka ? Normalne, że miksujesz w tę samą stronę: czyli pochylając model lotkami w prawo ster kierunku też wychyla się w prawo. Tak właśnie miksowałem w modelu, który wolno reagował na lotki. Po zmiksowaniu ze sterem kierunku zaczął tak błyskawicznie reagować, że musiałem zmniejszyć wychylenia steru kierunku. Czyli skręcasz lotkami w prawo ster kierunku wychylamy w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Zawsze można zapytać w jakim modelu i do czego? Wcale nie musi być tak jak koledzy powyżej piszą. Jeśli bardzo nie chcesz używać kierunku z palca, to miksujesz tak i w takiej proporcji, żeby model robił to co chcesz. Taki banałek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Masz Jurek rację - w końcu lotki też można zmiksować z podwoziem . Myślę, że w tym przypadku koledze chodziło o poprawę reakcji modelu na lotki, a nie inne bajery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 No właśnie. Pytanie pozostaje do jakiego modelu i do czego to jest potrzebne bo wcale nie musi być tak jak sie wydaje. A skoro koledzy kombinują...to juz mi sie podobają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Gdyby ten Pan Marek potrzebował tego mixu do celów o jakich myślisz to nie zadawał by tego pytania, albo by zapytał inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Pan Marek dostał informację od pewnego pilota, że ster kierunku powinien być wychylony w przeciwną stronę i wtedy zakręty będą bardziej płynne, delikatne i łatwiejsze w pilotowaniu. Dlatego zadałem te pytanie bo chcę w moim najnowszym modelu zrobić takie miksy. W poprzednich modelach robiłem takie doświadczenia ale nie zauważyłem znacznej różnicy w locie modelu. Stąd moje pytanie bo i tak wolę w czasie lotu jak najmniej używać SK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 To nie jest taka prosta sprawa- zależy od modelu, ale to jakby nic nie powiedzieć. Normalnie, w spokojnym lataniu, zgodne zmiksowanie może ułatwiać pilotaż, upraszczać. Taki zabieg zaś, jak wspominasz, może, nawet powinien powodować wyślizg, albo nawet ślizg na skrzydło . Może ten kolega akurat miał taki statek powietrzny, nad którym w tej konfiguracji łatwiej mu było zapanować - wydaje się, że musiał być mocno czuły na stery, jakiś akrobat, albo inny hotliner. W łagodnym zakręcie działanie sterów jest łatwo opisać, ale już w ostrych, z dużym przechyłem, dochodzi tzw. zamiana sterów: wysokość przejmuje rolę kierunku, kierunek- wysokości. Do tego w niektórych typach trzeba podtrzymać lotką (czyli po wejściu w zakręt dać lotkę lekko, albo i mocniej z powrotem), bo zacznie się spirala, czyli utrata wysokości- tu jest może najbliżej tego opisanego przez Ciebie momentu. Odpowiedzi są dwie: stopniowe, przemyślane próby, albo druga, którą osobiście preferuję- żadnych miksów, tylko ćwiczyć nawyki, potem dalej to samo i tak bez końca. To daje najwięcej satysfakcji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Pan Marek dostał informację od pewnego pilota, że ster kierunku powinien być wychylony w przeciwną stronę i wtedy zakręty będą bardziej płynne, delikatne i łatwiejsze w pilotowaniu. Dlatego zadałem te pytanie bo chcę w moim najnowszym modelu zrobić takie miksy. W poprzednich modelach robiłem takie doświadczenia ale nie zauważyłem znacznej różnicy w locie modelu. Stąd moje pytanie bo i tak wolę w czasie lotu jak najmniej używać SK. Czyż nie będzie najprościej zanim zrobisz miksy wypróbować takie i takie działanie steru i lotek drążkami ? Wypłaszczenie zakrętu przy odwrotnym do lotek działaniu steru zależy od kątów, modelu i wielu, wielu parametrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 W cytacie jest o tym informacja, że już to robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Nie wynika z cytatu próby czego robiłeś. Być może twój problem rozwiąże różnicowe wychylenie lotek. Poczytaj sobie co to jest i do czego służy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 to do czego służy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 ... już mi się podobasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 No właśnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 No właśnie:) Naprawdę nie chce Ci się poczytać Marku? Wystarczy Ci co napisze JEDEN wymądrzała na forum? (Bo Jurek [czyno] dobrze wie, tylko On jest z tych co lubią żąrtować. ) Dobrze, spróbuję: odpowiednio dobrane różnicowe wychylenie lotek niweluje moment oporowy, który powstaje przy równomiernym wychyleniu lotek i wtedy zakręcanie staje się łatwiejsze, łagodniejsze, bardziej płynne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Ja też czasami żartuje i dlatego dodałem ":)". Nie muszę czytać bo wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 ... Nie muszę czytać bo wiem. To szczerze się dziwię, że nie wiesz jak współpracują lotki ze sterem kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Jak widać po odpowiedziach w tym temacie nie wszyscy podzielają twoje zdanie i nie zawsze jest to miksowanie zgodne z kierunkiem skrętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Marek - po tylu wypowiedziach nadal wymyślasz coś mało sensownego. Zadajesz nieprecyzyjne pytanie, na które dostajesz bardzo precyzyjne odpowiedzi po czym piszesz, że nie wszyscy podzielają wypowiedzi poprzedników. Gdybyś napisał, że chodzi o akrobację czy efekty to chyba wszyscy byliby zgodni by wychylać w przeciwną stronę niż zakręt lotkami. Gdybyś napisał, że chodzi o słabo reakcję na lotki to chyba wszyscy byliby zgodni by wychylać w tę samą stronę. Taki właśnie przypadek podałem Tobie z moich lotów. Czy możesz wskazać kto z wypowiadających się nie zgadza się z tym co napisałem? Na razie wszystko wskazuje na to, że tylko TY nie zrozumiałeś wpisów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi