Skocz do zawartości

Wicherek 10 4s


pengo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Postanowiłem jeszcze raz zbudować wicherka 10.

post-6329-0-79644000-1495718680_thumb.jpg

Byłem bardzo zadowolony z tego modelu, latał bardzo przyjemnie, niewielki co ułatwiało jego transport, a profil Clark Y świetnie się sprawdził. Jednak bliskie spotkanie z drzewem uszkodziło go na tyle że nie chce mi się już go naprawiać. A i tak miałem kilka pomysłów jakby go ulepszyć. Decyzję o budowie przyśpieszył mój wyścigowy quadcopter który odleciał ku zachodzącemu słońcu :D pozostały mi po nim 3 lipole 1300mah 4s 75c, garść regulatorów i innych drobiazgów. Skoro baterie będą dość mocne jak na wicherka o rozpiętości 110cm to dostanie silnik od quadcoptera o ciągu statycznym 1200g na śmigle 5x4,5, profil płata symetryczny NACA 0015. Tym razem skrzydła będą niedzielone oraz wzmocnione elementami z laminatu węglowego. 

 

Wstępne szkice

post-6329-0-20326500-1495718030_thumb.jpg

 

żeberka wyciąłem ze sklejki 1mm krawędź natarcia z listwy węglowej 2,3x3mm, po całej długści rurka węglowa 6x4, krawędź spływu balsa 5x2mm

Przedłużyłem też lotki o 5cm względem poprzednika

post-6329-0-40915300-1495718084_thumb.jpg

post-6329-0-03564600-1495718090_thumb.jpg

post-6329-0-52530400-1495718093_thumb.jpg

 

Każda połówka kadłuba została wycięta z 2 kawałków sklejki 2mm, wręgi w przedniej cześci ze sklejki 2mm a w tylnej sklejka 1mm

post-6329-0-11053000-1495718187_thumb.jpg

post-6329-0-48884700-1495718191_thumb.jpg

post-6329-0-38782300-1495718194_thumb.jpg

 

Dziś zajmę się usterzeniem tylnym oraz lotkami. Kilka drobiazgów zabiorę z rozbitego wicherka co zaoszczędzi mi parę godzin pracy

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu nie widzę żadnej poprawności a same błędy

Ja z kolei nie widze "samych" bledow; wprawdzie dzwigar weglowy w tym przypadku to tylko dodatkowy ciezar, ale ja myslalem raczej o tym,ze:

- nie ma juz tej "staroswieckiej" kratownicy kadluba ale nowczesna konstrukcja

- porzadne profile lotnicze/modelarskie Clark Y przedtem, teraz NACA0015.

 W sumie duzy krok do przodu w porownaniu z tradycyjnym Wicherkiem.

 

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei nie widze "samych" bledow; wprawdzie dzwigar weglowy w tym przypadku to tylko dodatky ciezar, ale ja myslalem raczej o tym,ze:

- nie ma juz tej "staroswieckiej" kratownicy kadluba ale nowczesna konstrukcja

- porzadne profile lotnicze/modelarskie Clark Y przedtem, teraz NACA0015.

 W sumie duzy krok do przodu w porownaniu z tradycyjnym Wicherkiem.

 

A

Ta staroświecka konstrukcja jak ją nazywasz ma układ słoi wzdłuż materiału i może przenosić duże obciążenia.Tą nowoczesna jak ją zwiesz połamiesz w palcach,ponieważ słoje są w poprzek.

Profil 0015 jest dobry do statecznika lub bardzo szybkiego modelu odrzutowca,a nie do wolnolatającego górnopłata.Lepsze już niesymetrycze z serii 24

Błędnie dobrane materiały w tak małym modelu.

Profil statecznika nośny-po co ,to nie swobodnie latający model.

Podział kadłuba kiepski i w najgorszym miejscu tzn.w połowie kadłuba za skrzydłami.

Wręgi w części ogonowej,chyba dla dodania wagi i jeszcze większych kłopotów z wyważeniem.

Rura węglowa w skrzydle nic nie daje poza ciężarem,skrzydło nadal będzie się skręcać.

To oczywiście nie wszystko,znalazło by się jeszcze kilka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta staroświecka konstrukcja jak ją nazywasz ma układ słoi wzdłuż materiału i może przenosić duże obciążenia.Tą nowoczesna jak ją zwiesz połamiesz w palcach,ponieważ słoje są w poprzek.

Profil 0015 jest dobry do statecznika lub bardzo szybkiego modelu odrzutowca,a nie do wolnolatającego górnopłata.Lepsze już niesymetrycze z serii 24

Błędnie dobrane materiały w tak małym modelu.

Profil statecznika nośny-po co ,to nie swobodnie latający model.

Podział kadłuba kiepski i w najgorszym miejscu tzn.w połowie kadłuba za skrzydłami.

Wręgi w części ogonowej,chyba dla dodania wagi i jeszcze większych kłopotów z wyważeniem.

Rura węglowa w skrzydle nic nie daje poza ciężarem,skrzydło nadal będzie się skręcać.

To oczywiście nie wszystko,znalazło by się jeszcze kilka.

 

-Sloje sa wzdluz, przynajmniej na niektorch zdjeciach kadluba

- NACA 0015 jest za gruby zarowno na skrzydlo do szybkiego modelu odrzutowca jak i statecznika.  NACA 2415 pewnie i lepsza ale wiele samolotow mialo symetryczny profil skrzydla np Boeing B-17.  Tak jak pisalem duzo lepszy od orginalnego.

- Tak, nosny profil statecznika poziomego to raczej nieporozumienie, chyba, zeby go odwrocic do gory nogami...

- Najwiekszy moment od statecznika poziomego jest tuz za krawedzia splywu skrzydla a nie w polowie tej odleglosci. Lekkie wzmocnienie tego polaczenie zalatwi problem. 

- Tak, wreg za skrzydlem moglo by byc mniej.

- O rurze juz pisalem, keson lepszy.

 

W sumie jeszcze raz gratuluje Marcinowi (pengo) za wniesienie zmian; niewszystko da sie od razu poprawic.

A

Edytowane przez Andrzej Klos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie słowa krytyki, dopiero uczę się  a wicherek jest takim przedszkolem, przy następnym modelu zastosuje się do waszych porad w tym już za wiele nie zmienię. Znam ten model i nie staram się go robić lekko, ma latać szybko i dużo na plecach. Konstrukcja toporna ale ma być trochę wytrzymalsza względem poprzednika, skrzydło ma się lekko skręcać i posiadać lekki symboliczny wznios

 

post-6329-0-17833600-1495894390_thumb.jpg

post-6329-0-16114800-1495894400_thumb.jpg

post-6329-0-52337900-1495894409_thumb.jpg

 

post-6329-0-59058000-1495894479_thumb.jpg

post-6329-0-10395300-1495894482_thumb.jpg

post-6329-0-37292000-1495894500_thumb.jpg

 

post-6329-0-55359000-1495894528_thumb.jpg

 

post-6329-0-63379600-1495894543_thumb.jpg

post-6329-0-01213200-1495894548_thumb.jpg

post-6329-0-42688000-1495894510_thumb.jpg

post-6329-0-90183800-1495894536_thumb.jpg

 

Jeszcze nie pokazywałem materiału na podwozie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak maż możliwość ( skrzydło z pokryciem foliowym zapatrzonym w lotki ) to wychyl serwem lotkę do góry a ręką spróbuj  schować lotkę  , zobacz co dzieje się  z pokryciem i jak skręca się skrzydło , Po prostu model z sztywnym skrzydłem lepiej lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak długo nie zaglądałem do wicherka, że zdążył się zakurzyć :) Skrzydło ma się lekko skręcać podczas niekontrolowanych upadków rozpraszając część destrukcyjnych sił. Model ten będzie nośnikiem testowym kilku stabilizacji oraz kontrolerów lotu. Dodatkowo będę testować sprzęt FPV rózne rodzaje anten kamer itd więc model będzie bardziej narażony na spotkania z ziemią. Już bardzo niewiele zostało do oklejenia całości i pierwszego lotu. Zabrałem się dziś za owiewkę. Jest to moja osobista interpretacja wicherka więc różni się on trochę od oryginału, a konstrukcja chociaż daleka od perfekcji ma mi pozwolić na szybką wymianę uszkodzonych elementów  ;)

 

post-6329-0-68028000-1498861862_thumb.jpg

 

post-6329-0-80710100-1498861868_thumb.jpg

 

post-6329-0-15494300-1498861873_thumb.jpg

 

post-6329-0-50955100-1498861883_thumb.jpg

 

post-6329-0-47776400-1498861888_thumb.jpg

 

post-6329-0-21558400-1498861893_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.