Skocz do zawartości

Co zbudować ???


LordKris

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli:

1. Podając wymiary skrzydła wyznaczyć środek ciężkości używając kalkulatora do CG

2. Nanieść punkty na skrzydło.

3. Poukładać graty na górę i kombinować przesuwając poszczególne części.

 

To miałeś na myśli czy coś pokręciłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czy to ma być w dalszym ciągu ta Katana X2 według planów?

Jeśli tak - to dlaczego zeszlifowałeś stopnie profilu KFm?

 

Do poczytania o profilach KFm:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/25233-profile-depronowe-kfm/

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68128-profil-skrzydla-kfm-wasza-opinia/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nie podoba mi się środek ciężkości. Nie ma jeszcze nic poza XPS a środek ciężkości jest bardzo z tyłu.

Jak dojdzie silnik to dopiero bedzie masakra, bateria nie waży tyle co silnik.

 

Coś źle zrobiłem? Czy to normalne?

Nie budujesz wg planów, a potem się pytasz:

post-8532-0-26180700-1501403007_thumb.jpg

post-8532-0-79310000-1501403216_thumb.jpg

Silnik będziesz miał w tym wycięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kształt, wymiary i kąty są jak na wyciętym planie ale skrzydła zrobiłem o profilu ClarkY.

Próbowałem skleić dwa większe kawałki podkładów Soudalem ale nie wyszło zbyt dobrze. Kleju nie dałem dużo a spuchło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ClarkY to nie jest najszczęśliwszy wybór do latającego skrzydła.

KFM6 (jak w oryginalnym projekcie) ma dużą stateczność podłużną i dobrze lata na niskich kątach natarcia, żeby wytrymować takie skrzydełko na ClarkY będziesz musiał mieć sterolotki solidnie do góry podniesione.

 

A Soudal jest bardzo fajnym klejem do pianek (i drewna) , ale należy się nauczyć go używać ("klej najlepiej trzyma kiedy go prawie ni ma" - tu się stosuje jeszcze bardziej niż w przypadku innych klejów), no i nie nadaję się do klejenia ze sobą dużych powierzchni, takie najlepiej klei się polimerowym, UHU Porem albo jakimś w sprayu bezpiecznym dla pianek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ClarkY to nie jest najszczęśliwszy wybór do latającego skrzydła.

Teraz to trudno  :(  - będę walczył dalej i zobaczymy co będzie. Równolegle spróbuje jakoś posklejać podkłady.

 

Na wzmocnienie chcę użyć listewek sosnowych 10mm x 6mm - czy taka długość jak na planie wystarczy czy zastosować dłuższy kawałek? Jak tak to jak długi ???

 

czy może te listewki ułożyć w taki sposób jak na filmie  który linkną Stema ?

 

Będę relacjonował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem i wyszło ze środek ciężkości dla 15% wynosi 191mm a dla 20% 205mm. Zaznaczyłem 196mm i po 100mm na strone. Jako statyw służą dwie butelki z wodą.

 

post-2497-0-50181800-1501441373_thumb.jpg

Ponakładałem na górę graty i chyba coś z tego będzie.

post-2497-0-99481500-1501441479_thumb.jpg

 

Poryłem trochę w piwnicy i znalazłem to:

post-2497-0-67061300-1501441650_thumb.jpg

Z opisu wynika że to są takie same kleje - do klejenia podkładów się przydadzą ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szkoda Ci dokładać wagi na tył? wystarczyła by np  sklejka topolowa pod silnik   a  dla wzmocnienia skrzydła  płaskownik węglowy (samo oklejenie taśmą już by tu sprawę załatwiło )

 

Dodatkowo górne krawędzie tych "grzebieni" nie pokryją się z górą  skośnych skrzydeł -trzeba bedzie je wcisnąć głębiej lub je przemodelować ("grzebienie" ) .

 

Silnik będzie wymagał częstego prostowania na takiej aluminiowej podstawie   .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj doszły mocowania do serw - też aluminiowepost-2497-0-72596500-1501712187_thumb.jpg

 

Waga na tą chwilę to 555g. Brakuje bocznych stabilizatorów i trochę taśmy.

Myślę że skrzydełko nie przekroczy 600g do lotu - to chyba dobra waga ? Czy za dużo już jest ?

 

A wzmocnienie po wklejeniu wygląda tak.post-2497-0-36624100-1501712499_thumb.jpgpost-2497-0-02206500-1501712562_thumb.jpgpost-2497-0-91574800-1501712688_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa wystarczyło wkleić w odpowiednio wycięte wnęki w skrzydle , a metalowe ich  mocowania -to "lekka" i kolejna przesada .

Bez tych wszystkich  "okuć"  ważył by 515 a nie 555g :)  ale może być .

 

 

Przy profilu Clarc Y jakie zastosowałeś - dla lotek neutrum pozycji to będzie ich uniesienie  na jakieś wstępnie  nie mniej jak  +3'  - ale prawidłową ich pozycje uzyskasz po trymowaniu w pierwszym locie  - pamiętaj o tym gdyż ten profil nie jest dedykowany do bezogonowców o czym pisali już koledzy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie najlepiej zamocować sterowanie lotkami - bliżej środka lotki czy bliżej silnika i biorąc pod uwagę profil ClarkY jakiej szerokości powinienem zrobić lotki (jeszcze nie jest nic obcięte) - jak na planie czy szersze może ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić lotkę trapezową.

Jeśli prostokątną, to, biorąc pod uwagę jak niewielką masz zbieżność, przyjąłbym dowolną cięciwę jako punkt odniesienia dla cięciwy lotki.

 

Poczekaj jeszcze aż zweryfikują to inni koledzy. 1/5 to opcja w syt. braku innych podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.