LordKris Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Opublikowano 29 Lipca 2017 Czyli: 1. Podając wymiary skrzydła wyznaczyć środek ciężkości używając kalkulatora do CG 2. Nanieść punkty na skrzydło. 3. Poukładać graty na górę i kombinować przesuwając poszczególne części. To miałeś na myśli czy coś pokręciłem?
poharatek Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 Czy to ma być w dalszym ciągu ta Katana X2 według planów? Jeśli tak - to dlaczego zeszlifowałeś stopnie profilu KFm? Do poczytania o profilach KFm: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/25233-profile-depronowe-kfm/ http://pfmrc.eu/index.php?/topic/68128-profil-skrzydla-kfm-wasza-opinia/
stema Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 ... Nie podoba mi się środek ciężkości. Nie ma jeszcze nic poza XPS a środek ciężkości jest bardzo z tyłu. Jak dojdzie silnik to dopiero bedzie masakra, bateria nie waży tyle co silnik. Coś źle zrobiłem? Czy to normalne? Nie budujesz wg planów, a potem się pytasz: Silnik będziesz miał w tym wycięciu.
LordKris Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 Kształt, wymiary i kąty są jak na wyciętym planie ale skrzydła zrobiłem o profilu ClarkY. Próbowałem skleić dwa większe kawałki podkładów Soudalem ale nie wyszło zbyt dobrze. Kleju nie dałem dużo a spuchło.
poharatek Opublikowano 30 Lipca 2017 Opublikowano 30 Lipca 2017 ClarkY to nie jest najszczęśliwszy wybór do latającego skrzydła. KFM6 (jak w oryginalnym projekcie) ma dużą stateczność podłużną i dobrze lata na niskich kątach natarcia, żeby wytrymować takie skrzydełko na ClarkY będziesz musiał mieć sterolotki solidnie do góry podniesione. A Soudal jest bardzo fajnym klejem do pianek (i drewna) , ale należy się nauczyć go używać ("klej najlepiej trzyma kiedy go prawie ni ma" - tu się stosuje jeszcze bardziej niż w przypadku innych klejów), no i nie nadaję się do klejenia ze sobą dużych powierzchni, takie najlepiej klei się polimerowym, UHU Porem albo jakimś w sprayu bezpiecznym dla pianek.
LordKris Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 ClarkY to nie jest najszczęśliwszy wybór do latającego skrzydła. Teraz to trudno - będę walczył dalej i zobaczymy co będzie. Równolegle spróbuje jakoś posklejać podkłady. Na wzmocnienie chcę użyć listewek sosnowych 10mm x 6mm - czy taka długość jak na planie wystarczy czy zastosować dłuższy kawałek? Jak tak to jak długi ??? czy może te listewki ułożyć w taki sposób jak na filmie który linkną Stema ? Będę relacjonował
LordKris Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 Pomierzyłem i wyszło ze środek ciężkości dla 15% wynosi 191mm a dla 20% 205mm. Zaznaczyłem 196mm i po 100mm na strone. Jako statyw służą dwie butelki z wodą. Ponakładałem na górę graty i chyba coś z tego będzie. Poryłem trochę w piwnicy i znalazłem to: Z opisu wynika że to są takie same kleje - do klejenia podkładów się przydadzą ???
LordKris Opublikowano 30 Lipca 2017 Autor Opublikowano 30 Lipca 2017 Po wstępnym cięciu wygląda tak. Waga 509gNa dzisiaj koniec. Jutro rzeźbienia ciąg dalszy.
LordKris Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Opublikowano 31 Lipca 2017 Dzisiaj w pracy zrobiłem sobie mocowanie silnika z aluminium 1,5mm grubości, po wklejeniu będzie usztywniać skrzydło.
sławek Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Nie szkoda Ci dokładać wagi na tył? wystarczyła by np sklejka topolowa pod silnik a dla wzmocnienia skrzydła płaskownik węglowy (samo oklejenie taśmą już by tu sprawę załatwiło ) Dodatkowo górne krawędzie tych "grzebieni" nie pokryją się z górą skośnych skrzydeł -trzeba bedzie je wcisnąć głębiej lub je przemodelować ("grzebienie" ) . Silnik będzie wymagał częstego prostowania na takiej aluminiowej podstawie .....
maxiiii Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Aluminium raczej nie jest dobrym pomysłem. Całość ma być elastyczna a nie pancerna:)
LordKris Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Dzisiaj doszły mocowania do serw - też aluminiowe Waga na tą chwilę to 555g. Brakuje bocznych stabilizatorów i trochę taśmy. Myślę że skrzydełko nie przekroczy 600g do lotu - to chyba dobra waga ? Czy za dużo już jest ? A wzmocnienie po wklejeniu wygląda tak.
sławek Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Serwa wystarczyło wkleić w odpowiednio wycięte wnęki w skrzydle , a metalowe ich mocowania -to "lekka" i kolejna przesada . Bez tych wszystkich "okuć" ważył by 515 a nie 555g ale może być . Przy profilu Clarc Y jakie zastosowałeś - dla lotek neutrum pozycji to będzie ich uniesienie na jakieś wstępnie nie mniej jak +3' - ale prawidłową ich pozycje uzyskasz po trymowaniu w pierwszym locie - pamiętaj o tym gdyż ten profil nie jest dedykowany do bezogonowców o czym pisali już koledzy .
LordKris Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Gdzie najlepiej zamocować sterowanie lotkami - bliżej środka lotki czy bliżej silnika i biorąc pod uwagę profil ClarkY jakiej szerokości powinienem zrobić lotki (jeszcze nie jest nic obcięte) - jak na planie czy szersze może ???
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Sterowanie pośrodku lotki, poza tym jak najbliżej zawiasu. Jeśli bliżej bocznej krawędzi lotki, to blisko zawiasu i musisz zapewnić odporność lotki na skręcanie (najlepiej poprzez oklejenie pianki papierem, folią, etc.)
LordKris Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 a co z głębokością lotki ? przy tym profilu lepiej mniejsza powierzchnia czy większa ?
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Ja mam w CY lotkę ok. 1/4 dł. cięciwy, ale to zwykły układ aerodynamiczny płatowca. Ty masz latające skrzydło i nie wiem, jak model by się zachowywał. Na czuja przyjąłbym 1/5 cięciwy i w pierwszym locie mocno ograniczył wychylenia.
LordKris Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2017 1. czy lotka ma być tak samo głęboka na całej długości? jeżeli tak to patrz pkt 2 2. ok 1/5 długości cięciwy ale od którego profilu - od wewnątrz czy od zewnątrz
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Możesz zrobić lotkę trapezową. Jeśli prostokątną, to, biorąc pod uwagę jak niewielką masz zbieżność, przyjąłbym dowolną cięciwę jako punkt odniesienia dla cięciwy lotki. Poczekaj jeszcze aż zweryfikują to inni koledzy. 1/5 to opcja w syt. braku innych podpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi