Skocz do zawartości

RWD 5 3 M


Rekomendowane odpowiedzi

Tak się prezentuje moja furka po skończonej impregnacji gotowe do malowania .

Metoda impregnacji z dodatkiem jakiegokolwiek koloru  jest bardzo dobra bo widać wszystkie niedociągnięcia i oczywiście śmieszne dziurki . 

post-17148-0-65785100-1520111129_thumb.jpg

post-17148-0-28879700-1520111138_thumb.jpg

post-17148-0-75510800-1520111147_thumb.jpg

post-17148-0-59661900-1520111157_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam .

Mam pytanko może ktoś ma lepsze zdjęcie a może wie co jest napisane pod znakiem rejestracyjnym SP-ARP na kadłubie w pierwszej linijce wydaje mi się Aeroklub Rzeczypospolitej Polskiej a w drugiej linijce ........ ?

W linku jest zdjęcie .

http://www.rwd5.republika.pl/img/zdjecia/sp-arp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżam się do ostatecznego malowania mojej RWD-y i pytanie czy ktoś może dysponuje zdjęciem w takim malowaniu ?

No i ten czerwony jaki odcień , czy taki jasny czy ciemniejszy ?

Niestety nie ma kolorowych zdjęć z tamtych lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nieco off.

Miałem kolorowe zdjęcia z I wojny światowej dywizjonu brytyjskiego w Palestynie. Kolorowe nie kolorowane . Wydawnictwo australijskie i przekazałem do MLP. Tak więc robiono w tamtych czasach kolorowe ale bardzo rzadko i...nie RWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No i ten czerwony jaki odcień , czy taki jasny czy ciemniejszy ?

Można by było przyjąć tezę, że ten odcień czerwonego to taki jak był używany w szachownicach, czyli cynober, i był dostępny od ręki.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Cynober_(kolor)

http://www.e-paint.co.uk/Convert_RGB.asp

http://www.modelpaint.pl/2017/05/27/bialo-czerwona-szachownica-czesc-2-od-pokoju-do-wojny-1921-1939/

 

 

Ale to tylko moje przypuszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolor to nie jest jakiś wielki problem , coś się wybierze , te z linków Wojtka się przydadzą , chyba ten Cynober będzie dobry .

Problem mam z brakiem pasków brakło na jedną lotkę , a gość który mi wycina na laserze dziś zadzwonił że laser się spie.... i nie wiadomo kiedy mi wytnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega coster rozszyfrował poprawnie i wygrywa lizaka :)

 

A skoro zapadła już decyzja co do konkretnego egzemplarza (SP-ARP) to podrzucam garść informacji, które mogą się okazać pomocne przy malowaniu:

          1. Logo ARP (tradycyjne żółto-niebieskie) po obu stronach statecznika pionowego

          2. Napis "Aeroklub Rzeczypospolitej..." jedynie po prawej stronie kadłuba (tak przynajmniej wynika z kilkunastu posiadanych zdjęć)

          3. zalączam fotkę dotyczącą "odgórnych" aspektów malowania - są one odmienne od załączonego tu wcześniej schematu dla SP-LOT

 

Wszystkim kolegom-forumowiczom radosnych Świąt Wielkanocnych!

post-12522-0-52069500-1522452923_thumb.jpg

post-12522-0-67224100-1522452936_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega coster rozszyfrował poprawnie i wygrywa lizaka :)

 

A skoro zapadła już decyzja co do konkretnego egzemplarza (SP-ARP) to podrzucam garść informacji, które mogą się okazać pomocne przy malowaniu:

          1. Logo ARP (tradycyjne żółto-niebieskie) po obu stronach statecznika pionowego

          2. Napis "Aeroklub Rzeczypospolitej..." jedynie po prawej stronie kadłuba (tak przynajmniej wynika z kilkunastu posiadanych zdjęć)

          3. zalączam fotkę dotyczącą "odgórnych" aspektów malowania - są one odmienne od załączonego tu wcześniej schematu dla SP-LOT

 

Wszystkim kolegom-forumowiczom radosnych Świąt Wielkanocnych!

Roman temat wersji SP-LOT już nie aktualne bo nie mam fotek w tym malowaniu , a do wersji SP-ARP coś jest co potwierdza tą wersje .

Dziękuję za te zdjęcia których nie miałem 

Wszystkim wesołych pogodnych Świąt i mokrego dyngusa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem więc, że klamka zapadła i będzie SP-ARP. Ten schemat malowania daje również pewną elastyczność – ewidentnie napis “Aeroklub Rzeczypospolitej…” oraz logo ARP na stateczniku pionowym umieszczono tam czasowo, najprawdopodobniej na intencję jakiejś np. międzynarodowej wizyty, gdzie SP-ARP pełnił rolę oficjalmego wehikułu dla oficjeli z ARP. Domniemywam tak dlatego, że znane są zdjęcia tej maszyny bez wspomnianego logo oraz (prawdopodobnie) napisu na kadłubie. To jednak tylko mój domysł, ponieważ nie posiadam zdjęcia, które by to potwierdzało (brak napisu przy braku logo na stateczniku). Sprawa samego logo ARP też jest nieco pogmatwana – na jednych zdjęciach wydaje sie ono być w wersji “klasycznej” (żółte na niebieskim tle), zaś na innych wygląda na odwrócone (niebieskie na żółtym tle). Tu jednak może wchodzić w grę kwestia specyficznego uczulenia ówczesnej chemii fotograficznej na pewne kolory. Dla jasności mojego wywodu załączam przykłady z tym “odwróconym” logo oraz statecznika bez logo.

 

Przy poprzednim wpisie powinienem był może dodać p. 4 -  rejestracje SP-ARP na skrzydle i kadłubie w kolorze CZERWONYM. To tak na wszelki wypadak, ponieważ nadal pokutuje wiele materiałów z rejestracjami w kolorze czarnym.

 

Do kol. stema, który napisał: “Niestety nie ma kolorowych zdjęć z tamtych lat”

 

Oj, zdziwiłby się kolega…

post-12522-0-82798100-1522508371_thumb.jpg

post-12522-0-34854700-1522508379.jpg

post-12522-0-93709000-1522508385_thumb.jpg

post-12522-0-37834300-1522508393_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman dzięki za kolejną porcje fotek .

Co do znaku AE to jest niezła zagadka , być może jest to kwestia naświetlenia kliszy i może też słońca które robi różne czasem dziwne zjawiska , ale na tych zdjęciach widać też różne kształty usterzenia , na drugim od góry statecznik pionowy jest wyraznie dłuższy od poziomego który w większości  jest na równo z poziomym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radosław,

 

Na zdjęciach 1 i 3 Piatka ma skręcony ster kierunku. Może to sprawiać mylne wrażenie, że usterzenie pionowe jest wyższe i smuklejsze niż było w rzeczywistości. Egzemplarz SP-ARP pochodził z I serii produkcyjnej (1933 r.), która charakteryzowała się m.in. niższym usterzeniem pionowym. W serii II (1934 r.) dokonano zmiany usterzenia, podwyższając je. Dla ilustracji załączam kolejną fotke doskonale pokazującą tę różnicę. Masz tu "Kolejarza" SP-AJB z I serii, a na drugim planie SP-ALU z usterzeniem charakterystycznym dla serii II.

 

Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości ;)

post-12522-0-75499200-1522530129_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman mnie chodzi o obrys od strony krawędzi natarcia , a te dwa ALU i AJB też mają różne stateczniki pionowe  .

Na tych zdjęciach SP-ALU i SP-AJB widać dodatkowe listwy na kadłubie które nie we wszystkich były , ARP też je ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.