radziu45 Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Opublikowano 1 Marca 2018 Mam pytanie do taśm, czy przed cięciem laserem impregnowałeś je celonem, czy były wycinane w "surowym" koveralu ? Nie impregnowałem , cięte było surowe .
radziu45 Opublikowano 3 Marca 2018 Autor Opublikowano 3 Marca 2018 Tak się prezentuje moja furka po skończonej impregnacji gotowe do malowania . Metoda impregnacji z dodatkiem jakiegokolwiek koloru jest bardzo dobra bo widać wszystkie niedociągnięcia i oczywiście śmieszne dziurki .
radziu45 Opublikowano 12 Marca 2018 Autor Opublikowano 12 Marca 2018 Zbliżam się do ostatecznego malowania mojej RWD-y i pytanie czy ktoś może dysponuje zdjęciem w takim malowaniu ? No i ten czerwony jaki odcień , czy taki jasny czy ciemniejszy ?
Iras 11 Opublikowano 12 Marca 2018 Opublikowano 12 Marca 2018 Pytaj Henia on napewno wie, tyle co on zbudowal Rwd-ek to chyba sam juz stracil orientacje
radziu45 Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Opublikowano 29 Marca 2018 Witam . Mam pytanko może ktoś ma lepsze zdjęcie a może wie co jest napisane pod znakiem rejestracyjnym SP-ARP na kadłubie w pierwszej linijce wydaje mi się Aeroklub Rzeczypospolitej Polskiej a w drugiej linijce ........ ? W linku jest zdjęcie . http://www.rwd5.republika.pl/img/zdjecia/sp-arp.jpg
stema Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Zbliżam się do ostatecznego malowania mojej RWD-y i pytanie czy ktoś może dysponuje zdjęciem w takim malowaniu ? No i ten czerwony jaki odcień , czy taki jasny czy ciemniejszy ? Niestety nie ma kolorowych zdjęć z tamtych lat.
radziu45 Opublikowano 29 Marca 2018 Autor Opublikowano 29 Marca 2018 Niestety nie ma kolorowych zdjęć z tamtych lat. Stefan wiem że nie ma takich zdjęć ale może jakaś sugestia .
BRoman Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Tak nieco off. Miałem kolorowe zdjęcia z I wojny światowej dywizjonu brytyjskiego w Palestynie. Kolorowe nie kolorowane . Wydawnictwo australijskie i przekazałem do MLP. Tak więc robiono w tamtych czasach kolorowe ale bardzo rzadko i...nie RWD
mecenas Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 No i ten czerwony jaki odcień , czy taki jasny czy ciemniejszy ? Można by było przyjąć tezę, że ten odcień czerwonego to taki jak był używany w szachownicach, czyli cynober, i był dostępny od ręki. https://pl.wikipedia.org/wiki/Cynober_(kolor) http://www.e-paint.co.uk/Convert_RGB.asp http://www.modelpaint.pl/2017/05/27/bialo-czerwona-szachownica-czesc-2-od-pokoju-do-wojny-1921-1939/ Ale to tylko moje przypuszczenie.
radziu45 Opublikowano 30 Marca 2018 Autor Opublikowano 30 Marca 2018 Kolor to nie jest jakiś wielki problem , coś się wybierze , te z linków Wojtka się przydadzą , chyba ten Cynober będzie dobry . Problem mam z brakiem pasków brakło na jedną lotkę , a gość który mi wycina na laserze dziś zadzwonił że laser się spie.... i nie wiadomo kiedy mi wytnie .
romigraf Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Zdzisław prawdę rzecze. A dokładnie było tak:
coster Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Aeroklub Rzeczypospolitej Polskiej Warszawa -Varsovie
romigraf Opublikowano 30 Marca 2018 Opublikowano 30 Marca 2018 Kolega coster rozszyfrował poprawnie i wygrywa lizaka A skoro zapadła już decyzja co do konkretnego egzemplarza (SP-ARP) to podrzucam garść informacji, które mogą się okazać pomocne przy malowaniu: 1. Logo ARP (tradycyjne żółto-niebieskie) po obu stronach statecznika pionowego 2. Napis "Aeroklub Rzeczypospolitej..." jedynie po prawej stronie kadłuba (tak przynajmniej wynika z kilkunastu posiadanych zdjęć) 3. zalączam fotkę dotyczącą "odgórnych" aspektów malowania - są one odmienne od załączonego tu wcześniej schematu dla SP-LOT Wszystkim kolegom-forumowiczom radosnych Świąt Wielkanocnych! 1
radziu45 Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Opublikowano 31 Marca 2018 Kolega coster rozszyfrował poprawnie i wygrywa lizaka A skoro zapadła już decyzja co do konkretnego egzemplarza (SP-ARP) to podrzucam garść informacji, które mogą się okazać pomocne przy malowaniu: 1. Logo ARP (tradycyjne żółto-niebieskie) po obu stronach statecznika pionowego 2. Napis "Aeroklub Rzeczypospolitej..." jedynie po prawej stronie kadłuba (tak przynajmniej wynika z kilkunastu posiadanych zdjęć) 3. zalączam fotkę dotyczącą "odgórnych" aspektów malowania - są one odmienne od załączonego tu wcześniej schematu dla SP-LOT Wszystkim kolegom-forumowiczom radosnych Świąt Wielkanocnych! Roman temat wersji SP-LOT już nie aktualne bo nie mam fotek w tym malowaniu , a do wersji SP-ARP coś jest co potwierdza tą wersje . Dziękuję za te zdjęcia których nie miałem Wszystkim wesołych pogodnych Świąt i mokrego dyngusa .
romigraf Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Rozumiem więc, że klamka zapadła i będzie SP-ARP. Ten schemat malowania daje również pewną elastyczność – ewidentnie napis “Aeroklub Rzeczypospolitej…” oraz logo ARP na stateczniku pionowym umieszczono tam czasowo, najprawdopodobniej na intencję jakiejś np. międzynarodowej wizyty, gdzie SP-ARP pełnił rolę oficjalmego wehikułu dla oficjeli z ARP. Domniemywam tak dlatego, że znane są zdjęcia tej maszyny bez wspomnianego logo oraz (prawdopodobnie) napisu na kadłubie. To jednak tylko mój domysł, ponieważ nie posiadam zdjęcia, które by to potwierdzało (brak napisu przy braku logo na stateczniku). Sprawa samego logo ARP też jest nieco pogmatwana – na jednych zdjęciach wydaje sie ono być w wersji “klasycznej” (żółte na niebieskim tle), zaś na innych wygląda na odwrócone (niebieskie na żółtym tle). Tu jednak może wchodzić w grę kwestia specyficznego uczulenia ówczesnej chemii fotograficznej na pewne kolory. Dla jasności mojego wywodu załączam przykłady z tym “odwróconym” logo oraz statecznika bez logo. Przy poprzednim wpisie powinienem był może dodać p. 4 - rejestracje SP-ARP na skrzydle i kadłubie w kolorze CZERWONYM. To tak na wszelki wypadak, ponieważ nadal pokutuje wiele materiałów z rejestracjami w kolorze czarnym. Do kol. stema, który napisał: “Niestety nie ma kolorowych zdjęć z tamtych lat” Oj, zdziwiłby się kolega… 1
radziu45 Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Opublikowano 31 Marca 2018 Roman dzięki za kolejną porcje fotek . Co do znaku AE to jest niezła zagadka , być może jest to kwestia naświetlenia kliszy i może też słońca które robi różne czasem dziwne zjawiska , ale na tych zdjęciach widać też różne kształty usterzenia , na drugim od góry statecznik pionowy jest wyraznie dłuższy od poziomego który w większości jest na równo z poziomym .
romigraf Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Radosław, Na zdjęciach 1 i 3 Piatka ma skręcony ster kierunku. Może to sprawiać mylne wrażenie, że usterzenie pionowe jest wyższe i smuklejsze niż było w rzeczywistości. Egzemplarz SP-ARP pochodził z I serii produkcyjnej (1933 r.), która charakteryzowała się m.in. niższym usterzeniem pionowym. W serii II (1934 r.) dokonano zmiany usterzenia, podwyższając je. Dla ilustracji załączam kolejną fotke doskonale pokazującą tę różnicę. Masz tu "Kolejarza" SP-AJB z I serii, a na drugim planie SP-ALU z usterzeniem charakterystycznym dla serii II. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości 1
radziu45 Opublikowano 31 Marca 2018 Autor Opublikowano 31 Marca 2018 Roman mnie chodzi o obrys od strony krawędzi natarcia , a te dwa ALU i AJB też mają różne stateczniki pionowe . Na tych zdjęciach SP-ALU i SP-AJB widać dodatkowe listwy na kadłubie które nie we wszystkich były , ARP też je ma .
MareX Opublikowano 31 Marca 2018 Opublikowano 31 Marca 2018 Pozwólcie, ze tak z okazji Świąt zdanie "poza tematem". Przyjrzyjcie się tym tłumom na ostatniej fotce. Co dzisiaj budzi takie emocje i ściąga tylu ludzi? Skoki narciarskie? Rajdy samochodowe? No, sam już nie wiem...
Rekomendowane odpowiedzi