radziu45 Opublikowano 21 Września 2017 Autor Opublikowano 21 Września 2017 Niezły kawał maszyny Radziu. Zaczyna się prezentować ! Jakoś się staram aby miało to jakiś ręce i nogi , jak to mówił ŚP mój instruktor na modele które nie miały wyglądu "Pornografia "
radziu45 Opublikowano 22 Września 2017 Autor Opublikowano 22 Września 2017 Podwozie jeśli chodzi o konstrukcję z metalu gotowe , teraz trzeba oprofilować zrobić owiewki i dopasować koła którę zamówiłem może w poniedziałek będą . Do lutowania takich drutów polecam zestaw pasta i lut do lutowania rurek miedzianych , wystarczy nałożyć trochę tej pasty podgrzać i w miarę potrzeby dołożyć trochę cyny . 1
Tomasz Opublikowano 7 Października 2017 Opublikowano 7 Października 2017 Podwozie wyszło Ci bardzo fajnie. W moim modelu mam podobne rozwiązanie. Amortyzatory działały bardzo dobrze, ale na stole. Jak złożyłem cały model i wyjechałem z nim na trawę to zrobił się problem. Amortyzatory bardzo powoli wracały do pozycji zerowej, a przy kołowaniu podwozie rozszerzało się na boki i nie miało ochoty wrócić do pozycji zerowej. Kombinowałem z różnymi wartościami ściskania, ale to nic nie pomogło. Albo były za twarde albo za słabe, a efekt wolnego powrotu do zera pozostawał. Pomogło dopiero dołożenie sprężyny. Po eksperymentach zastosowałem amortyzatory o sile ściskania 80N + sprężyna z Castoramy. Sprężyny są zamontowane lekko ściśnięte. Modelik to dwupłat 240 cm rozpiętości i wadze 10kg. Załączam zdjęcia jak to rozwiązałem. Pozdrawiam Tomek.
radziu45 Opublikowano 7 Października 2017 Autor Opublikowano 7 Października 2017 Podwozie wyszło Ci bardzo fajnie. W moim modelu mam podobne rozwiązanie. Amortyzatory działały bardzo dobrze, ale na stole. Jak złożyłem cały model i wyjechałem z nim na trawę to zrobił się problem. Amortyzatory bardzo powoli wracały do pozycji zerowej, a przy kołowaniu podwozie rozszerzało się na boki i nie miało ochoty wrócić do pozycji zerowej. Kombinowałem z różnymi wartościami ściskania, ale to nic nie pomogło. Albo były za twarde albo za słabe, a efekt wolnego powrotu do zera pozostawał. Pomogło dopiero dołożenie sprężyny. Po eksperymentach zastosowałem amortyzatory o sile ściskania 80N + sprężyna z Castoramy. Sprężyny są zamontowane lekko ściśnięte. Modelik to dwupłat 240 cm rozpiętości i wadze 10kg. Załączam zdjęcia jak to rozwiązałem. Pozdrawiam Tomek. Witam . Jeśli chodzi o siłę tych amortyzatorów to jest kwestia dobrania a powolny powrót to w przypadku tych amortyzatorów to normalne bo one nie są przystosowane do zawieszenia tylko do podtrzymania np. maski w samochodzie . Ja mam w modelu ze zdjęcia siłę 40 niutonów i dobrze się spisywały przy wadze startowej około 6,2 i rozpiętości 180 cm , teraz model jest trochę cięższy o około 400 gram bo zmieniłem mu silnik , ale myślę że nie powinno się zmienić na tyle że będzie trzeba coś z tym zrobić .
BRoman Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Odnoszę wrażenie, że dolne-boczne skosy wręg nie są linią prostą ale delikatnym łukiem ? Kolejny problem ze złudzeniem czy tez tak jest ? Skoro tak jest to może ktoś z kolegów powie po co ?
Piotr_O. Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Odnoszę wrażenie, że dolne-boczne skosy wręg nie są linią prostą ale delikatnym łukiem ? Kolejny problem ze złudzeniem czy tez tak jest ? Skoro tak jest to może ktoś z kolegów powie po co ? Bo pokrycie (w oryginale płótno) ma układać się tylko na podłużnicach.
Bacacyl Opublikowano 8 Października 2017 Opublikowano 8 Października 2017 Odnoszę wrażenie, że dolne-boczne skosy wręg nie są linią prostą ale delikatnym łukiem ? Kolejny problem ze złudzeniem czy tez tak jest ? Skoro tak jest to może ktoś z kolegów powie po co ? Ponieważ poszycie w oryginale się tak układało
radziu45 Opublikowano 8 Października 2017 Autor Opublikowano 8 Października 2017 Nie wiem jak faktycznie było w RWD 5 bo trochę mam mało zdjęć ale myślę że tak jak w większośći tego typu samolotów . Na zdjęciu widać jak to było robione w RWD 13.
radziu45 Opublikowano 19 Października 2017 Autor Opublikowano 19 Października 2017 Witam po małej przerwie . Ostatnio trochę mało się działo przy mojej RWD-zie bo miałem inne zajęcia , ale już zacząłem działać dalej , teraz etap drzwi klamek zamków i okien . Na zdjęciach efekty prac z kilku ostatnich dni . Klamki działają z zewnątrz i wewnątrz , take małe pierdółki ale cieszą . Tylko ta monologia trochę mało zachęca do pokazywania etapów prac .
widar123 Opublikowano 19 Października 2017 Opublikowano 19 Października 2017 Trudno się zgodzić z tą monologią, bo własnie takie "pierdołki" to cały urok makiet i to własnie one bardziej cieszą oko niż model w całości, bo każdy z nich, czy jest to własna robota, czy z zestawu ma kadłub, skrzydła, stateczniki itd, ale nie każdy ma takie rozwiązania detali jak własnej konstrukcji. Trzymaj tak dalej i powodzenia w dalszych etapach prac nad tym pięknym modelem.
radziu45 Opublikowano 20 Października 2017 Autor Opublikowano 20 Października 2017 Mam pytanie co do napędu steru kierunku chcę zrobić na linkach ,i pytanie dotyczy linek , jakiej grubości użyć , mam 0,8 , i jak to zrobić bo widziałem u akrobatów najczęściej na krzyż te linki , jest to jakaś reguła czy po prostu jak komu pasuje .
Gość Opublikowano 20 Października 2017 Opublikowano 20 Października 2017 Skrzyżowanie linek umożliwia przesunięcie otworów w kadłubie bardziej ku tyłowi. Szczeliny są krótsze i bliżej ogona. Mocowanie linek do orczyka serwa nie jest jednak w osi obrotu tego orczyka. Gdzieś to kiedyś nawet rozrysowałem w CAD. Jak znajdę to wrzucę screena ale nie obiecuję. Tutaj to widać. Teraz wyobraź sobie linki na wprost
radziu45 Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Opublikowano 12 Listopada 2017 Co by nie było że nic się nie dzieje . Ramki okien i zamykanie gotowe , teraz oszklenie .
radziu45 Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Opublikowano 12 Listopada 2017 No i oszklenie kabiny gotowe .
radziu45 Opublikowano 12 Listopada 2017 Autor Opublikowano 12 Listopada 2017 Z czego wykonałeś oszklenie? Jakaś folia grubości 0,7 , tylko nie mam pojęcia co to za rodzaj foli bo dawno temu ją kupiłem .
radziu45 Opublikowano 14 Listopada 2017 Autor Opublikowano 14 Listopada 2017 Dziś wykonałem oszklenie jednego z czterech okien , i tu mam prozbę o opinie jak to mi wyszło .
MareX Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Gdybyś Radziu zdjął tę folię , to powiedział bym, że super , a tak, jak jest, to zupełnie nie wiem, jak Ci wyszło. :-(
max6404 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 Gdybyś Radziu zdjął tę folię , to powiedział bym, że super , a tak, jak jest, to zupełnie nie wiem, jak Ci wyszło. :-( Marku jeśli myślisz, że okucia są pokryte folią to się mylisz. To jest chyba blacha po puszce od pianki montażowej pokryta lakierem. Ja osobiście w takim pięknym modelu zmieniłbym te okucie na równy pasek aluminiowy np taki z sklepu elektrycznego służący do mocowania przewodów pod tynkiem. https://www.google.pl/search?q=taśma+aluminiowa+do+przewodów&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifvKPAxsHXAhVBCpoKHRZGAkMQ_AUICygB&biw=962&bih=601&dpr=1.33#imgrc=ARcjiHfDWBEMTM:
radziu45 Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Opublikowano 15 Listopada 2017 Marku jeśli myślisz, że okucia są pokryte folią to się mylisz. To jest chyba blacha po puszce od pianki montażowej pokryta lakierem. Ja osobiście w takim pięknym modelu zmieniłbym te okucie na równy pasek aluminiowy np taki z sklepu elektrycznego służący do mocowania przewodów pod tynkiem. https://www.google.pl/search?q=taśma+aluminiowa+do+przewodów&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifvKPAxsHXAhVBCpoKHRZGAkMQ_AUICygB&biw=962&bih=601&dpr=1.33#imgrc=ARcjiHfDWBEMTM: Pomysł dobry ale jest jeden problem z taką taśmą , jej szerokość jest 10 mm a ja potrzebuje 4-5 mm . Na razie to odłożyłem bo tak jest do bani a na razie nie mam pomysłu jak to zrobić , robię coś innego .
Rekomendowane odpowiedzi