Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niezły kawał maszyny Radziu. Zaczyna się prezentować !

Jakoś się staram aby miało to jakiś ręce i nogi , jak to mówił ŚP mój instruktor na modele które nie miały wyglądu "Pornografia "

Opublikowano

Podwozie jeśli chodzi o konstrukcję z metalu gotowe , teraz trzeba oprofilować zrobić owiewki i dopasować koła którę zamówiłem może w poniedziałek będą .

post-17148-0-32437500-1506104967_thumb.jpg

post-17148-0-00882700-1506104979_thumb.jpg

post-17148-0-45129600-1506104992_thumb.jpg

Do lutowania takich drutów polecam zestaw pasta i lut do lutowania rurek miedzianych , wystarczy nałożyć trochę tej pasty podgrzać i w miarę potrzeby dołożyć trochę cyny .

post-17148-0-80931200-1506105002_thumb.jpg

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podwozie wyszło Ci bardzo fajnie. W moim modelu mam podobne rozwiązanie. Amortyzatory działały bardzo dobrze,

ale na stole. Jak złożyłem cały model i wyjechałem z nim na trawę to zrobił się problem. Amortyzatory bardzo powoli

wracały do pozycji zerowej, a przy kołowaniu podwozie rozszerzało się na boki i nie miało ochoty wrócić do pozycji

zerowej. Kombinowałem z różnymi wartościami ściskania, ale to nic nie pomogło. Albo były za twarde albo za słabe,

a efekt wolnego powrotu do zera pozostawał. Pomogło dopiero dołożenie sprężyny. Po eksperymentach zastosowałem

amortyzatory o sile ściskania 80N + sprężyna z Castoramy. Sprężyny są zamontowane lekko ściśnięte. Modelik to dwupłat 240 cm rozpiętości i wadze 10kg.

Załączam zdjęcia jak to rozwiązałem.

Pozdrawiam Tomek.

post-935-0-64828000-1507373590_thumb.jpg

post-935-0-69903900-1507373607_thumb.jpg

Opublikowano

Podwozie wyszło Ci bardzo fajnie. W moim modelu mam podobne rozwiązanie. Amortyzatory działały bardzo dobrze,

ale na stole. Jak złożyłem cały model i wyjechałem z nim na trawę to zrobił się problem. Amortyzatory bardzo powoli

wracały do pozycji zerowej, a przy kołowaniu podwozie rozszerzało się na boki i nie miało ochoty wrócić do pozycji

zerowej. Kombinowałem z różnymi wartościami ściskania, ale to nic nie pomogło. Albo były za twarde albo za słabe,

a efekt wolnego powrotu do zera pozostawał. Pomogło dopiero dołożenie sprężyny. Po eksperymentach zastosowałem

amortyzatory o sile ściskania 80N + sprężyna z Castoramy. Sprężyny są zamontowane lekko ściśnięte. Modelik to dwupłat 240 cm rozpiętości i wadze 10kg.

Załączam zdjęcia jak to rozwiązałem.

Pozdrawiam Tomek.

Witam .

Jeśli chodzi o siłę tych amortyzatorów to jest kwestia dobrania a powolny powrót to w przypadku tych amortyzatorów to normalne bo one nie są przystosowane do zawieszenia tylko do podtrzymania np. maski w samochodzie .

Ja mam w modelu ze zdjęcia siłę 40 niutonów i dobrze się spisywały przy wadze startowej około 6,2 i rozpiętości 180 cm , teraz model jest trochę cięższy o około 400 gram bo zmieniłem mu silnik , ale myślę że nie powinno się zmienić na tyle że będzie trzeba coś z tym zrobić .

post-17148-0-75079200-1507395084_thumb.jpg

Opublikowano

Odnoszę  wrażenie, że dolne-boczne skosy wręg nie są linią prostą ale delikatnym łukiem ? Kolejny problem ze złudzeniem czy tez tak jest ? Skoro tak jest to może ktoś z kolegów powie po co ?

Opublikowano

Odnoszę  wrażenie, że dolne-boczne skosy wręg nie są linią prostą ale delikatnym łukiem ? Kolejny problem ze złudzeniem czy tez tak jest ? Skoro tak jest to może ktoś z kolegów powie po co ?

Bo pokrycie (w oryginale płótno) ma układać się tylko na podłużnicach.

Opublikowano

Odnoszę  wrażenie, że dolne-boczne skosy wręg nie są linią prostą ale delikatnym łukiem ? Kolejny problem ze złudzeniem czy tez tak jest ? Skoro tak jest to może ktoś z kolegów powie po co ?

Ponieważ poszycie w oryginale się tak układało

Opublikowano

Nie wiem jak faktycznie było w RWD 5 bo trochę mam mało zdjęć ale myślę że tak jak w większośći tego typu samolotów . 

Na zdjęciu widać jak to było robione w RWD 13.

post-17148-0-92676000-1507456205.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po małej przerwie .

Ostatnio trochę mało się działo przy mojej RWD-zie bo miałem inne zajęcia , ale już zacząłem działać dalej , teraz etap drzwi klamek zamków i okien .

Na zdjęciach efekty prac z kilku ostatnich dni  :)  :)  :)

Klamki działają z zewnątrz i wewnątrz , take małe pierdółki ale cieszą  :rolleyes:  :)  :rolleyes: .

Tylko ta monologia trochę mało zachęca do pokazywania etapów prac  :mellow:  :mellow:  :mellow: .

post-17148-0-79642500-1508438691_thumb.jpg

post-17148-0-93865900-1508438700_thumb.jpg

post-17148-0-88021800-1508438710_thumb.jpg

post-17148-0-73919900-1508438718_thumb.jpg

Opublikowano

Trudno się zgodzić z tą monologią, bo własnie takie "pierdołki" to cały urok makiet i to własnie one bardziej cieszą oko niż model w całości, bo każdy z nich, czy jest to własna robota, czy z zestawu ma kadłub, skrzydła, stateczniki itd, ale nie każdy ma takie rozwiązania detali jak własnej konstrukcji. Trzymaj tak dalej i powodzenia w dalszych etapach prac nad tym pięknym modelem.

Opublikowano

Mam pytanie co do napędu steru kierunku chcę zrobić na linkach ,i pytanie dotyczy linek , jakiej grubości użyć , mam 0,8 , i jak to zrobić bo widziałem u akrobatów najczęściej na krzyż te linki , jest to jakaś reguła czy po prostu jak komu pasuje .

Opublikowano

Skrzyżowanie linek umożliwia przesunięcie otworów  w  kadłubie  bardziej ku tyłowi. Szczeliny są krótsze i bliżej ogona. Mocowanie  linek do orczyka serwa nie jest jednak w osi obrotu tego orczyka.  Gdzieś to kiedyś nawet rozrysowałem w CAD. Jak znajdę to wrzucę screena ale nie obiecuję.

 

Tutaj to widać. Teraz wyobraź sobie linki na wprost

post-20633-0-99083400-1508482612_thumb.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Z czego wykonałeś oszklenie?

Jakaś folia grubości 0,7 , tylko nie mam pojęcia co to za rodzaj foli bo dawno temu ją kupiłem .

Opublikowano

Gdybyś Radziu zdjął tę folię , to powiedział bym, że super , a tak, jak jest, to zupełnie nie wiem, jak Ci wyszło. :-(

Marku jeśli myślisz, że okucia są pokryte folią to się mylisz. To jest chyba blacha po puszce od pianki montażowej pokryta lakierem. Ja osobiście w takim pięknym modelu zmieniłbym te okucie na równy pasek aluminiowy np taki z sklepu elektrycznego służący do mocowania przewodów pod tynkiem. https://www.google.pl/search?q=taśma+aluminiowa+do+przewodów&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifvKPAxsHXAhVBCpoKHRZGAkMQ_AUICygB&biw=962&bih=601&dpr=1.33#imgrc=ARcjiHfDWBEMTM:
Opublikowano

Marku jeśli myślisz, że okucia są pokryte folią to się mylisz. To jest chyba blacha po puszce od pianki montażowej pokryta lakierem. Ja osobiście w takim pięknym modelu zmieniłbym te okucie na równy pasek aluminiowy np taki z sklepu elektrycznego służący do mocowania przewodów pod tynkiem. https://www.google.pl/search?q=taśma+aluminiowa+do+przewodów&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwifvKPAxsHXAhVBCpoKHRZGAkMQ_AUICygB&biw=962&bih=601&dpr=1.33#imgrc=ARcjiHfDWBEMTM:

Pomysł dobry ale jest jeden problem z taką taśmą , jej szerokość jest 10 mm a ja potrzebuje 4-5 mm .

Na razie to odłożyłem bo tak jest do bani a na razie nie mam pomysłu jak to zrobić , robię coś innego .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.