Skocz do zawartości

DJ-85 silnik benzynowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od 1.5miesiaca posiadam silnik DJ-85 w modelu MXS 2.44m z firmy Extreme Flight, szczerze powiem że jak narazie silnik chodzi bardzo fajnie lecz ma wadę odkrecajacego się tłumnik non stop.Śmigło od samego początku Foxy 26x8 na tym smigle silnik wkreca sie na obroty bez najmniejszych problemów. Odziwo jak na 1 cylinder ma bardzo małe drgania co jest dużym plusem dla tego silnika. Z modelem 2.44 o wadze 10kg radzi sobie bez najmniejszego problemu a gdy się model chce przegazowac i stanie sie w celu przytrzymania modelu nogami dosłownie stateczniki wbijaja się w noge.

 

Moj silnik wypalił 18l paliwa jak narazie na 3.5l wlewam 100ml oleju.

 

W dniu dzisiejszym puszke przykrecilem na silikonie.

post-16748-0-45062800-1503146413_thumb.jpg

post-16748-0-80423400-1503147202_thumb.jpg

post-16748-0-94727500-1503147342_thumb.jpg

post-16748-0-32467200-1503147448_thumb.jpg

post-16748-0-27208300-1503147607_thumb.jpg

post-16748-0-40275800-1503147716_thumb.jpg

post-16748-0-95597900-1503147822_thumb.jpg

Opublikowano

Jeszcze jest opcja z zastosowaniem przewierconych,dokręconych łbów od śrub i wsadzeniu pręta przez nie i na bank śruby się nie popuszczają.Marcin tak miał w SU i zdawało egzamin.

Opublikowano

Można zastosować klej do gwintów Loctite 278. U mnie w DLE 55 rozwiązał problem odkrecajacych się śrub tłumika

Opublikowano

Jeszcze jest opcja z zastosowaniem przewierconych,dokręconych łbów od śrub i wsadzeniu pręta przez nie i na bank śruby się nie popuszczają.Marcin tak miał w SU i zdawało egzamin.

Jest to opcja w 50%Dobra ponieważ kolega Grzesiek w extrze na 2.2m mial tak samo zrobione i od wibracji w silniku DLA mu gwinty pozrywało... także ja takiego sposobu nie będę używał.

 

 

 

Pawle używałem kleju do śrub i nie pomógł żaden... zobaczymy jak bedzie na silikonie.

Opublikowano

No to jest ostateczność w postaci dospawania ucha do tłumika i przykręcenia go do domku na elastycznej przekładce.

Ja tak miałem ,co prawda w tłumiku typu pitss ale po zastosowaniu tego patentu problem z okręcaniem się tłumika skończył się definitywnie.

Opublikowano

No to jest ostateczność w postaci dospawania ucha do tłumika i przykręcenia go do domku na elastycznej przekładce.

Ja tak miałem ,co prawda w tłumiku typu pitss ale po zastosowaniu tego patentu problem z okręcaniem się tłumika skończył się definitywnie.

Kupiłem silikon wysoko temperaturowy (300*) i zrobiłem z niego uszczelkę. Teraz nie powinno się odkręcać. Oczywiście śruby na podkładce spręzynujacej i klej do śrub.

post-16748-0-11046000-1503175287_thumb.jpg

Opublikowano

Zapomniałem dodac, ze Loctite 278 jest klejem do 200 stopni Celsjusza. Szukałem anaeoroba o najwyższej temp. by zabezpieczyc śruby. Silikonu próbowałem wcześniej - niestety nie pomógł......

Opublikowano

U mnie akurat silikon rozwiązał problem, trzeba nałożyć grubszą warstwę i poczekać aż przeschnie, po dokręceniu robi się z niego coś ala podkładka sprężynująca no i oczywiście śruby na kleju.

Opublikowano

Ja robię to tak (ZDZ-ty). Jak mam możliwość to śruby zastępuję szpilkami +loctite 243 no i uszczelka rzecz ważna. Stosowałem wiercone łby + drut ale to nie jest antidotum na "siadającą" uszczelkę. Robi się luźno, tłumik telepie i uszkadza gwinty pomimo zabezpieczenia bo te działa! śruby się nie odkręcają! Trzeba kupić uszczelkę pod głowicę dużego silnika. ja z powodzeniem stosuję do silnika SW680 ale może być inna.Ta uszczelka ma dużo wolnego miejsca bez otworów na szpilki na wycięcie naszej pod wydech. Uszczelka jest zbrojona miękką blachą czyli mamy warstwę uszczelniającą, blachę, warstwa uszczelniająca i taka uszczelka nie siada i trudno ją rozplaszczyć na cienkich krawędziach okna wydechowego, należy ją wyciąć włosówką. Uszczelka do SW680 wystarcza na kilka "naszych" + silikon cienko i jest ok.Ale też stosuję patent Rafała czyli ucho lub obejma i mocowanie dodatkowe tłumika bo jednak sporo go wisi na dwóch śrubach lub szpilkach szczególnie w tłumiku pitts.

Opublikowano

Jutro może coś polatam, to sie okaże czy patent działa czy też nie.

 

Ale co do blokowania śrub zawleczkami to nawet bym się nie odważył po tym co słyszałem że może się wydarzyć.

Opublikowano

Andrzej ja miałem ten sam problem z tłumikiem w tym silniku. Rozwiązałem go robiąc nową uszczelkę z Klingerytu 3mm. Otwory na śruby zrobiłem mniejsze tak że wchodzą trochę na ścisk co już utrudnia odkręcenie, dodatkowo podkładka sprężynująca i klej Loctite 243. Problem z głowy  :) .

Opublikowano

 

Ale co do blokowania śrub zawleczkami to nawet bym się nie odważył po tym co słyszałem że może się wydarzyć.

Nie przesadzaj i nie dramatyzuj ;) ...Ludzie na takim zabezpieczeniu latali i latają i nic się nie dzieje.Kwestią jest jak kto to potrafi zrobić a nie umęczyć....

Opublikowano

To znakomita informacja dla kogoś kto będzie miał taki problem jak Ty .

Ile zrobiłeś lotów ?

Wczoraj latalem z 6-7 lotow bylo i tlumik trzyma a na uszczelce 1 lot i odkrecony

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.