piotr jet Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Tak, też tak mam. Całe plany pod laser są w pierwszych dwóch. Nie tak bardzo pod laser! ,to są pdf-y .Nie słyszałem o laserach sterowanych z pdf-a.Choć mogę się mylić.
jędrek Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Dwa dolne pliki zapisałem jako DXF. Otworzyłem w CDR, zapisałem i są. Ale to się jeszcze nie nadaje pod laser. Trzeba je obrobić, m.in. przekształcić w polilinie. Ale podstawa już jest.Brak niestety rysunków złożeniowych.
piotr jet Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Dwa dolne pliki zapisałem jako DXF. Otworzyłem w CDR, zapisałem i są. Ale to się jeszcze nie nadaje pod laser. Trzeba je obrobić, m.in. przekształcić w polilinie. Ale podstawa już jest.Brak niestety rysunków złożeniowych. Witaj Andrzeju. I tu jest właśnie pies pogrzebany(przekształcić w polilinie lub wektory) . I dlatego Piotrek(solanier )użył ręcznego lasera (laubzegi). Osoby pracujące w środowisku Corel lub AutoCad wiedzą ile to pracy. Więc czasem szybciej wydrukować pdf-a i ręcznie "wylaserować"
f-150 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Bzdura.Pdf i DXF z tych linków są gotowe do cięcia.
jędrek Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Wojtek, wytniesz z tego, ale laser będzie trochę głupiał i miał dłuższy czas pracy. Wziąłem na próbę jedną wręgę, niezamknięty obiekt, małe podwójne kreski na łączeniach linii (nie wszystkich), które trzeba pousuwać. Trochę dużo roboty.
Emhyrion Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Tak z ciekawości - jaka mniej więcej ma wyjść masa tego modelu gotowego do lotu?
solainer Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ciołem ręcznie bo lubie. Nie wiem ile będzie ważył gotowy. Na chwilę obecną niedokonczony kadłub razem z tymi rurami wazy 0.9 kg ile wyjdzie cały nie wiem. Mam nadzieje że będzie ważył na tyle by dało się latć.
Emhyrion Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ja rozumiem, że na razie ciężko stwierdzić, ale sam mam chętkę na ten model i zastanawiam się, jaką turbinę i jaki silnik EDF to tego wbijać. 6kg ciągu? 8kg?
jetfan Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ja rozumiem, że na razie ciężko stwierdzić, ale sam mam chętkę na ten model i zastanawiam się, jaką turbinę i jaki silnik EDF to tego wbijać. 6kg ciągu? 8kg? W sp. turbiny, w oryginalnym wątku na rosyjskim forum jest napisane, że turbina ma 120 mm, są nawet dwa przykłady nisko-budżetowe takich turbin. P.S. Nigdy nie sądziłem, że nauka pisma 'krzesełkowego', do którego byłem zmuszany w zamierzchłych czasach do czegoś może się przydać - a tu zaskoczenie, powoli ale mogę coś przeczytać i częściowo zrozumieć
Emhyrion Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Tak, czytałem to co tam napisali, widziałem nawet takie turbiny na HK. I pewnie będą dobre, tylko ja bym tego F16 chciał "uzbroić", a to może spowodować, że będzie więcej ważył, przynajmniej na starcie. Stąd pytanie.
jetfan Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Czyli decyzja o budowie już zapadła? Jeśli tak to pytanie: będziesz wycinał elementy laserem ręcznym czy zlecisz komuś wycinankę? Generalnie też bym popełnił ten model ale skąd wziąć czas na to. Muszę rozważyć za i przeciw. Kolejna wątpliwość to jak latać takim modelem z trawy. Nie jestem pewien czy to w ogóle wykonalne. Ech, same problemy...
piotr jet Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Ja rozumiem, że na razie ciężko stwierdzić, ale sam mam chętkę na ten model i zastanawiam się, jaką turbinę i jaki silnik EDF to tego wbijać. 6kg ciągu? 8kg? Ja rozumiem, że na razie ciężko stwierdzić, ale sam mam chętkę na ten model i zastanawiam się, jaką turbinę i jaki silnik EDF to tego wbijać. 6kg ciągu? 8kg? Witam Hmm 6czy 8 kg ciągu na elektrycznym impelerze możliwe, ale na pewno nie nisko budżetowe! Silnik 500-700 obr na Volt zasilanie minimum 12S a może i 14S. Smiem wątpić czy wentylatory "Hobby King" uciągną zanim się rozsypią(musi się to "ustrojstwo" kręcić 22-28 tysi na minutę Nie wyssałem tego z palca .Proponuję zajrzeć "rc-network.de" forum EDF. Latanie z trawy jak najbardziej możliwe. Można oszukać zakładając większe koła będzie łatwiej. Kolego Wojtku(F-150) Staram się nie pisać bzdur. Trochę doświadczenia w Corelu i w Laserach mam .
solainer Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2017 Jak ktoś zamierza to składać to będę musiał udostępnić moje poprawki inaczej powieli te same błędy.
jetfan Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Jak ktoś zamierza to składać to będę musiał udostępnić moje poprawki inaczej powieli te same błędy. Fajnie by było uniknąć tych błędów tym bardziej, że już przetarłeś szlak Ale gdzieś na początku pisałeś, że zmieniłeś rozmiar modelu, Twoja wersja jest odpowiednia dla EDFa 120?
Emhyrion Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Fajnie by było uniknąć tych błędów tym bardziej, że już przetarłeś szlak Ale gdzieś na początku pisałeś, że zmieniłeś rozmiar modelu, Twoja wersja jest odpowiednia dla EDFa 120? Dopisuje się do pytania. Jaki to ma być teraz rozmiar? Co fo EDF to rzeczywiście planyje turbine pod 8s lub 12s. Mam pakiety 4s i łączenie ich nie stanowi problemu. Tylko muszę chociaż z grubsza wiedzieć ile model może ważyć do lotu by dobrać silnik. Inne rozwiązania nie wchodzą w grę choćby dlatego, że tam gdzie latam silniki spalinowe są niemile widziane. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Dopisuje się do pytania. Jaki to ma być teraz rozmiar? Co fo EDF to rzeczywiście planyje turbine pod 8s lub 12s. Mam pakiety 4s i łączenie ich nie stanowi problemu. Tylko muszę chociaż z grubsza wiedzieć ile model może ważyć do lotu by dobrać silnik. Inne rozwiązania nie wchodzą w grę choćby dlatego, że tam gdzie latam silniki spalinowe są niemile widziane. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Będę po znajomości przez kolegę wycinał laserem. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
jetfan Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Przepraszam za off'a ale nie mogę się powstrzymać: "tam gdzie latam silniki spalinowe są niemile widziane" to musi być straszne miejsce jak można latać wyłącznie na elektryce?
Emhyrion Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 No widzisz... Owszem, są na Chudoby spaliny. Ale nieliczne. Pamiętam opowieści, że okoliczni mieszkańcy cenią sobie ciszę i spokój. Ja im się nie dziwię. Poza tym jak patrzę na procedury odpalania spaliny, to mi się słabo robi, ile to czasu zajmuje. To nie dla mnie. No dobra - nie doczytałem u naszego sąsiada ze wschodu, że on to robi w skali 1/7, czyli model ma z grubsza 1420 mm rozpiętości. Dla mnie bomba. Decyzja zapadła.
Kamilos Opublikowano 29 Grudnia 2017 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Proszę pamiętać że jet jest raczej dłuższy niż szerszy
Rekomendowane odpowiedzi