Jump to content

Roto 25v czy warto?


Pit
 Share

Recommended Posts

Witam. Zastanawiam się nad nabyciem tego silnika. Chciałbym zapytać użytkowników o wrażenia z eksploatacji. Czy silnik łatwo się reguluje, jaki jest poziom wibracji, czy łatwo odpala? Będę wdzięczny za wszlekie opinie.

Link to comment
Share on other sites

Witam .  Jeśli chodzi np o cenę, to Roto wbrew pozorom wcale nie jest taki tani. Tłumik nalezy dokupić dodatkowo za ok 280 zł. Moim zdaniem, to jest dobry motorek, ale bralbym pod uwagę porównywalny cenowo OS max GT 22( z tłumikiem w komplecie) O silniku Roto byla mowa w związku z pojawiającym się luzem korbowodu. Opinii o Os GT22 jakoś nie spotkałem, a sam bylbym jej ciekawy.

Link to comment
Share on other sites

Roto nie kupuje się dla taniości, a i tak po ostatniej obniżce cen jest tańszy od os gt22, od którego jest większy, wyraźnie cięższy, wyraźnie mocniejszy i "mniej chiński", tzn. produkowany nie przez Chińczyków, a przez braci Czechow.

Edit:

Opisywane na forum problemy z luzem korbowodu dotyczyły Roto 35Vi.

Link to comment
Share on other sites

Mam ROTO 25 i moim zdaniem jest jednym z najlepszych silników jakie znam.  Górna półka. Miałem jeden odkupiony od kolegi z forum, drugi kupiłem  nówkę z tłumikiem  za bodajże 1450 + wysyłka  i nie żałuję.  Doskonale wykonane, świetne w użytkowaniu ...... na marginesie- będę go sprzedawał z powodu zbycia modelu w którym był zainstalowany, także jakby co to pisać.

Link to comment
Share on other sites

Witam .  Jeśli chodzi np o cenę, to Roto wbrew pozorom wcale nie jest taki tani. Tłumik nalezy dokupić dodatkowo za ok 280 zł. Moim zdaniem, to jest dobry motorek, ale bralbym pod uwagę porównywalny cenowo OS max GT 22( z tłumikiem w komplecie) O silniku Roto byla mowa w związku z pojawiającym się luzem korbowodu. Opinii o Os GT22 jakoś nie spotkałem, a sam bylbym jej ciekawy.

Może brak opinii o Osie wynika z braku problemów z tym silnikiem , osobiście go używam i nie mam żadnych problemów .Nie znam Roto ale myślę że 25 i 35 jest robiony w tej samej firmie i warto przeczytać temat o Roto 35 .

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za Wasz opinie. Mam pewien dylemat ponieważ jak sprawdziłem to jednak OS bardziej mi pasuje do modelu pod względem ciężaru natomiast Roto wydaje się być bardziej rozwojowy z uwagi na moc. No cóż muszę to przemyśleć.  Piotrze pytanie do Ciebie.  Jak z odpalaniem zimnego i czy stabilnie trzyma wolne obroty?

Co do ceny to nie jest najgorzej bo jak widzę tłumik jednak w zestawie jest. https://www.modelarski.com/produkt-Silnik%20benzynowy%20ROTO%2025%20V%20,12199.html

Link to comment
Share on other sites

To już jest całkiem ciekawa cenowo- jakościowa  propozycja. Nie mogę jednak zrozumiec , dlaczego ,,Roto'' ukrywa w swoich instrukcjach moc swoich silników. Niepokoi mnie natomiast opinia wielu użytkowników silników Roto ,że luz korbowodu jest  powszechnym zjawiskiem ,i że to tak ma być...a bardziej rozwojowy na moc może być np  OS-GT 33.

Link to comment
Share on other sites

Moc w nim wielka jest....... a z tym luzem to trochę chyba przesada. W pierwszym silniku też miałem wrażenie, ze jest luz. Po rozebraniu silnika i ponownym złożeniu doszedłem do wniosku, ze chyba jestem przewrażliwiony. Wszystkie miejsca gdzie luz mógł powstać pomierzyłem z dokładnością do setek mm i nic nie znalazłem. 

 W tym  silniku też czasami mam wrażenie przy kręceniu wałem, jakby ten luz jednak nadal  był, a mimo to silnik chodzi jak zegarek. W nowym tego wrażenia nie ma. 

 

Może faktycznie- tak ma być  :P


Acha, zimny zapala bez problemu ale nowy wymagał jednak ponownej regulacji na po pierwszym uruchomieniu. Niedotarty  zapalałem kilka razy rozrusznikiem  ale po dotarciu pali z ręki i trzyma obroty.

Link to comment
Share on other sites

Producent nie podaje mocy w horspałerach ale moim zdaniem do 2 metrowego modelu na śmigle 19/10 miał duży nadmiar mocy. Trudno mi to ocenić zwłaszcza że prawdziwą moc Rycerze Jedi mierzą w midiklorianach  :D

Link to comment
Share on other sites

Witam 

Ja dodam swoją opinie co prawda na temat 35 vi bo takie mam dwa . Silniki są dobre warte zainteresowania polecam mimo to że mają mankamenty , a mianowicie ich waga , a te tak zwane luzy objawiające się stukiem to tak ma być i nie da się tego zlikwidować i nie ma co się tym przejmować .

Jedną rzecz trzeba pilnować , nie wolno dopuścić do zbyt ubogiej mieszanki bo się zatrze .

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Roto 25 - uważam, że jest bardzo dobrym silnikiem. Mój ma dwa lata, naprawdę nigdy nie zgasł w powietrzu, trzyma fantastycznie niskie obroty, zimny czy ciepły zapala tak samo - bezproblemowo. Od nowości posiadał "luzy" opisywane tutaj na forum (moja opinia na ten temat jest taka sama jak Kolegi radzia45).

Pragnę wspomnieć, że silnik w minimalnym stopniu, a nawet wcale nie brudzi przestrzeni za gaźnikiem. Mogę porównać do swoich wcześniejszych ZDZ'ta (tu była masakra), DLE, Mintora, obecnego MVVS'a.

Link to comment
Share on other sites

Witam . Silniki są dobre warte zainteresowania polecam mimo to że mają mankamenty , a mianowicie ich waga ,

No właśnie jak to jest z tą wagą? W parametrach podawany jest ciężar 1100g ale nie podają czy jest to ciężar całego zestawu czy samego silnika.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.