miruuu Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Na to wygląda że alarm się włącza gdy napięcie aku pod obciążeniem dochodzi do 3,3V/ ogniwo . Mierzone bez obciążenia wyniosło 3,75 - 3,70V/ ogniwo . No tak. To naturalne. I właśnie o to chodzi, że masz zmierzyć pojemność pakietu rozładowywanego do 3.3v w warunkach, w których będzie pracował a nie leżał. Wszystko się zgadza. Daj znać ile czasu będzie latał własnie do tych 3.3v o któych napisałeś i ile wpompowałeś potem w niego prądu. Będziesz miał wtedy odpowiedź na chyba wszystkie nurtujące Cię pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 I nie dopuszczać do drugiego alarmu . Bo wtedy jest już krytycznie niskie napięcie . Być może nawet pod obciążeniem spada poniżej 3,0V/ ogniwo ? Albo wynosi bądź jest bliskie 3,0V . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Zrób po prostu co napisałem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 No co ty? Przecież to dopiero druga strona. A tak na serio Zbyszek to nawet polubiłem twoje tematy. Mam miernik skalibrowany do +/- 0,01V Nie masz takiego miernika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 No tak. To naturalne. I właśnie o to chodzi, że masz zmierzyć pojemność pakietu rozładowywanego do 3.3v w warunkach, w których będzie pracował a nie leżał. Wszystko się zgadza. Daj znać ile czasu będzie latał własnie do tych 3.3v o któych napisałeś i ile wpompowałeś potem w niego prądu. Będziesz miał wtedy odpowiedź na chyba wszystkie nurtujące Cię pytania. Dzisiaj zmierzyłem czas lotu ( do załączenia pierwszego alarmu ) . Wyniósł on 12min . Waga koptera jak ze stockowym wyposażeniem ( 582g ) . Wiatr 8m/sek . Lot mieszany : zawisy na różnych wysokościach jak i nagłe wystrzeliwanie w górę i nagłe przyspieszenia do przodu i do tyłu . Używałem również podczas lotu funkcji autostartu i autolądowania oraz autośledzenia i autopowrotu . Napięcie aku bez obciążenia zmierzone po locie 3,76 - 3,73V/ ogniwo . Myślę że przy zerowym wietrze i spokojnym lataniu można by osiągnąć te 15min . Niektórzy się chwalą że osiągają 20 a nawet 23 min lotu . Ale czy to prawda ? Weszło 2503mA . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Ty też możesz się chwalić 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Bejo, czyli właściwie jakie wnioski z Twoje testu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Bejo, czyli właściwie jakie wnioski z Twoje testu? Takie że za bardzo nie wierzę w te 20 - 23min lotu . Bliższy czas to 15min i to przy bardzo spokojnym lataniu . W tej chwili czekam na przewód do kamery . Gdy będę go miał to jeszcze raz sprawdzę czas . 12min wyszło przy wadze 582g . Muszę jeszcze sprawdzić jaki będzie przy wadze 721g ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Mam miernik skalibrowany do +/- 0,01V . Żarówka samochodowa 12V 21W pobiera ok. 1,3A prądu . Wygrałeś w lotto i otwierasz laboratorium pomiarowe ? Widziałem kiedyś taki miernik limited edition Tektronixa bodajże za jedyne 9998,- USD. Jak te 1,3A pokazuje ten sam multimetr przy rzekomo 12V na żarówce 21W, to zgłoś niezwłocznie producentowi podróbkę. Miruuu, leć po czipsy, piwko i kup po drodze "Twoje imperium" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Miałem kiedyś miernik o podobnej (wysokiej) dokładności i to kupiony za przysłowiowe grosze (choć była inna wartość pieniądza) na bazarze stary cyfrowy produkcji NRD . i jakoś tak na szybko po kilku latach zachwytu zmierzyłem zamiast napięcia prąd w gniazdku. Nie było co zbierać. Wewnątrz elementy -oporniki tolerancji 0,1% i do tego kalibrowane poprzez szlifowanie... Jak to zobaczyli w dobrym warsztacie lektronicznym to się przeżegnali... Współczesne mierniki w cenie około 70zł potrafią oszukiwać o 20% - przy temperaturach ujemnych lub wysokich np. gdy leżą na słońcu nawet o 50%. Mierniki uniwersalne kosztujące około 300zł oszukują o kilka % . Już dokładniejsze są porządne wskazówkowe. Ico ważne -bład miernika -zależy od zakresu. Czyli "chiński" watmetter 150A kłamie zależnie od egzemplarza 10 do 20% x 150A -błąd około 15-30A możliwy -jeśli mierzy się pobór prądu przez mały silnik to nie wiadomo czy to 5A czy 25A. Watmetter o zakresie 50A -kłamie o 5-10A -i już wynik jest bardziej wiarygodny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Niestety ale mylisz się;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Powiedzcie mi gdybym chciał ładować Imaxem B 6 jednocześnie 3 sztuki aku 2S o poj . 3,2Ah to jak je ładować ? Szeregowo czy równolegle ? Gdyby szeregowo to by było jako pakiet 6S ( 22,2V ) , poj. 3,2Ah . Dla 6S mógłbym użyć max. prądu ładowania 2,3A . Gdyby równolegle to było jako pakiet 2S ( 7,4V ) ale pojemności pakietów by się zsumowały i by było 9,6Ah . Pakiet 2S mogę ładować max. prądem 5,0A . Czyli by było nieco powyżej 0,5C . Chodzi mi o to w którym przypadku by się ładowały prędzej ? Niby wychodzi że szeregowo by było prędzej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 A te ograniczenie 2.3A i 5A to z czego wynika? Taki jest maks jaki ładowarka pozwala ustawić czy to jakies Twoje wyliczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Myślałem, że temat już umarł Najlepiej i najbezpieczniej ładować pakiety każdy osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 O nie nie. Nie może umrzeć, bo schudne!!! Bejo, w tym co napisałeś jest jakaś niespójność. To ile ta ładowarka ma w końcu mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 A te ograniczenie 2.3A i 5A to z czego wynika? Taki jest maks jaki ładowarka pozwala ustawić czy to jakies Twoje wyliczenia? Nie, to nie są moje wyliczenia . Tak wynika z tabeli w instrukcji obsługi ładowarki . Dla aku Lipol 1S i 2S max. prąd ładowania wynosi 5,0A . Dla 3S 4,5A , 4S 3,4A , 5S 2,7A i 6S 2,3A . Ładowarka ma 50W ładowanie i 5W rozładowanie . Ale jak już napisałem dla 2S max . prąd ładowania wynosi 5A . Dla 6S 2,3A . Więc jak je ładować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam wrażenie, że Twoje wyliczenia są wielbłądne. Możesz zerknąć do tabeli powyżej i się do niej odnieść? Jesli coś jest niezrozumiałe, chętnie wytłumacze. Jak dla mnie, ładowarka ma jedno ograniczenie (moc w W) i może mieć drugie (prąd w A). Przy założeniu, że ma 50W, jak podaje producent, pakiety 2S powinien ładować z prądem 6A a pakiety 6S z prądem 2A. (założenie dla napięcia 4.2v, bo do tylu dochodzimy w trakcie ładowania). Rozumiem, że może mieć ograniczenie prądu do 5A (np. przez grubość zastosowanych kabli itp), ale nie rozumiem jakim cudem miałby ładować 6S prądem 2.3A - to nam daje 58W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam wrażenie, że Twoje wyliczenia są wielbłądne. Możesz zerknąć do tabeli powyżej i się do niej odnieść? Jesli coś jest niezrozumiałe, chętnie wytłumacze. Jak dla mnie, ładowarka ma jedno ograniczenie (moc w W) i może mieć drugie (prąd w A). Przy założeniu, że ma 50W, jak podaje producent, pakiety 2S powinien ładować z prądem 6A a pakiety 6S z prądem 2A. (założenie dla napięcia 4.2v, bo do tylu dochodzimy w trakcie ładowania). Rozumiem, że może mieć ograniczenie prądu do 5A (np. przez grubość zastosowanych kabli itp), ale nie rozumiem jakim cudem miałby ładować 6S prądem 2.3A - to nam daje 58W. Imax-y 80W mają max. prąd ładowania 6A . 50W ma max. 5A . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Rozumiem. W takim razie szybciej naładujesz pakiet złączony w 6S. Będzie to wynikało z dwóch powodów: 1. Będziesz ładował prądem 2A (nie 2.3A), który będzie walił więcej watogodzin w pakiet niż 5A dla 2S. (z założenia nie polecam używania ładowarki na 100% jej możliwości, ale skoro to wątek teoretyczny... ) 2. Będziesz miał jeden czas balansowania cel, gdzie ładowarka nie wykorzystuje max mocy a zajmuje czas. Biorąc pod uwagę Twoje (wątpliwej jakości) pakiety, ten czas warto skracać w ten sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Chcę się upewnić . Jaki jest max. dopuszczalny prąd ładowania w ładowarce Imax B6 SkyRC 50W dla aku Lipol 6S ? 1C ? Nawet wygodniej będzie mi ładować szeregowo . Bo gdyby równolegle to musiałbym później doładowywać w trybie Balance każdy pakiet z osobna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi