miruuu Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 Na to wygląda że alarm się włącza gdy napięcie aku pod obciążeniem dochodzi do 3,3V/ ogniwo . Mierzone bez obciążenia wyniosło 3,75 - 3,70V/ ogniwo . No tak. To naturalne. I właśnie o to chodzi, że masz zmierzyć pojemność pakietu rozładowywanego do 3.3v w warunkach, w których będzie pracował a nie leżał. Wszystko się zgadza. Daj znać ile czasu będzie latał własnie do tych 3.3v o któych napisałeś i ile wpompowałeś potem w niego prądu. Będziesz miał wtedy odpowiedź na chyba wszystkie nurtujące Cię pytania.
hornet2 Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 I nie dopuszczać do drugiego alarmu . Bo wtedy jest już krytycznie niskie napięcie . Być może nawet pod obciążeniem spada poniżej 3,0V/ ogniwo ? Albo wynosi bądź jest bliskie 3,0V .
maxiiii Opublikowano 29 Marca 2018 Opublikowano 29 Marca 2018 No co ty? Przecież to dopiero druga strona. A tak na serio Zbyszek to nawet polubiłem twoje tematy. Mam miernik skalibrowany do +/- 0,01V Nie masz takiego miernika. 1
hornet2 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 No tak. To naturalne. I właśnie o to chodzi, że masz zmierzyć pojemność pakietu rozładowywanego do 3.3v w warunkach, w których będzie pracował a nie leżał. Wszystko się zgadza. Daj znać ile czasu będzie latał własnie do tych 3.3v o któych napisałeś i ile wpompowałeś potem w niego prądu. Będziesz miał wtedy odpowiedź na chyba wszystkie nurtujące Cię pytania. Dzisiaj zmierzyłem czas lotu ( do załączenia pierwszego alarmu ) . Wyniósł on 12min . Waga koptera jak ze stockowym wyposażeniem ( 582g ) . Wiatr 8m/sek . Lot mieszany : zawisy na różnych wysokościach jak i nagłe wystrzeliwanie w górę i nagłe przyspieszenia do przodu i do tyłu . Używałem również podczas lotu funkcji autostartu i autolądowania oraz autośledzenia i autopowrotu . Napięcie aku bez obciążenia zmierzone po locie 3,76 - 3,73V/ ogniwo . Myślę że przy zerowym wietrze i spokojnym lataniu można by osiągnąć te 15min . Niektórzy się chwalą że osiągają 20 a nawet 23 min lotu . Ale czy to prawda ? Weszło 2503mA .
miruuu Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Bejo, czyli właściwie jakie wnioski z Twoje testu?
hornet2 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Bejo, czyli właściwie jakie wnioski z Twoje testu? Takie że za bardzo nie wierzę w te 20 - 23min lotu . Bliższy czas to 15min i to przy bardzo spokojnym lataniu . W tej chwili czekam na przewód do kamery . Gdy będę go miał to jeszcze raz sprawdzę czas . 12min wyszło przy wadze 582g . Muszę jeszcze sprawdzić jaki będzie przy wadze 721g ?
AMC Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Opublikowano 6 Kwietnia 2018 Mam miernik skalibrowany do +/- 0,01V . Żarówka samochodowa 12V 21W pobiera ok. 1,3A prądu . Wygrałeś w lotto i otwierasz laboratorium pomiarowe ? Widziałem kiedyś taki miernik limited edition Tektronixa bodajże za jedyne 9998,- USD. Jak te 1,3A pokazuje ten sam multimetr przy rzekomo 12V na żarówce 21W, to zgłoś niezwłocznie producentowi podróbkę. Miruuu, leć po czipsy, piwko i kup po drodze "Twoje imperium"
latacz Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Opublikowano 7 Kwietnia 2018 Miałem kiedyś miernik o podobnej (wysokiej) dokładności i to kupiony za przysłowiowe grosze (choć była inna wartość pieniądza) na bazarze stary cyfrowy produkcji NRD . i jakoś tak na szybko po kilku latach zachwytu zmierzyłem zamiast napięcia prąd w gniazdku. Nie było co zbierać. Wewnątrz elementy -oporniki tolerancji 0,1% i do tego kalibrowane poprzez szlifowanie... Jak to zobaczyli w dobrym warsztacie lektronicznym to się przeżegnali... Współczesne mierniki w cenie około 70zł potrafią oszukiwać o 20% - przy temperaturach ujemnych lub wysokich np. gdy leżą na słońcu nawet o 50%. Mierniki uniwersalne kosztujące około 300zł oszukują o kilka % . Już dokładniejsze są porządne wskazówkowe. Ico ważne -bład miernika -zależy od zakresu. Czyli "chiński" watmetter 150A kłamie zależnie od egzemplarza 10 do 20% x 150A -błąd około 15-30A możliwy -jeśli mierzy się pobór prądu przez mały silnik to nie wiadomo czy to 5A czy 25A. Watmetter o zakresie 50A -kłamie o 5-10A -i już wynik jest bardziej wiarygodny.
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Powiedzcie mi gdybym chciał ładować Imaxem B 6 jednocześnie 3 sztuki aku 2S o poj . 3,2Ah to jak je ładować ? Szeregowo czy równolegle ? Gdyby szeregowo to by było jako pakiet 6S ( 22,2V ) , poj. 3,2Ah . Dla 6S mógłbym użyć max. prądu ładowania 2,3A . Gdyby równolegle to było jako pakiet 2S ( 7,4V ) ale pojemności pakietów by się zsumowały i by było 9,6Ah . Pakiet 2S mogę ładować max. prądem 5,0A . Czyli by było nieco powyżej 0,5C . Chodzi mi o to w którym przypadku by się ładowały prędzej ? Niby wychodzi że szeregowo by było prędzej .
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 A te ograniczenie 2.3A i 5A to z czego wynika? Taki jest maks jaki ładowarka pozwala ustawić czy to jakies Twoje wyliczenia?
maxiiii Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Myślałem, że temat już umarł Najlepiej i najbezpieczniej ładować pakiety każdy osobno.
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 O nie nie. Nie może umrzeć, bo schudne!!! Bejo, w tym co napisałeś jest jakaś niespójność. To ile ta ładowarka ma w końcu mocy?
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 A te ograniczenie 2.3A i 5A to z czego wynika? Taki jest maks jaki ładowarka pozwala ustawić czy to jakies Twoje wyliczenia? Nie, to nie są moje wyliczenia . Tak wynika z tabeli w instrukcji obsługi ładowarki . Dla aku Lipol 1S i 2S max. prąd ładowania wynosi 5,0A . Dla 3S 4,5A , 4S 3,4A , 5S 2,7A i 6S 2,3A . Ładowarka ma 50W ładowanie i 5W rozładowanie . Ale jak już napisałem dla 2S max . prąd ładowania wynosi 5A . Dla 6S 2,3A . Więc jak je ładować ?
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam wrażenie, że Twoje wyliczenia są wielbłądne. Możesz zerknąć do tabeli powyżej i się do niej odnieść? Jesli coś jest niezrozumiałe, chętnie wytłumacze. Jak dla mnie, ładowarka ma jedno ograniczenie (moc w W) i może mieć drugie (prąd w A). Przy założeniu, że ma 50W, jak podaje producent, pakiety 2S powinien ładować z prądem 6A a pakiety 6S z prądem 2A. (założenie dla napięcia 4.2v, bo do tylu dochodzimy w trakcie ładowania). Rozumiem, że może mieć ograniczenie prądu do 5A (np. przez grubość zastosowanych kabli itp), ale nie rozumiem jakim cudem miałby ładować 6S prądem 2.3A - to nam daje 58W.
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam wrażenie, że Twoje wyliczenia są wielbłądne. Możesz zerknąć do tabeli powyżej i się do niej odnieść? Jesli coś jest niezrozumiałe, chętnie wytłumacze. Jak dla mnie, ładowarka ma jedno ograniczenie (moc w W) i może mieć drugie (prąd w A). Przy założeniu, że ma 50W, jak podaje producent, pakiety 2S powinien ładować z prądem 6A a pakiety 6S z prądem 2A. (założenie dla napięcia 4.2v, bo do tylu dochodzimy w trakcie ładowania). Rozumiem, że może mieć ograniczenie prądu do 5A (np. przez grubość zastosowanych kabli itp), ale nie rozumiem jakim cudem miałby ładować 6S prądem 2.3A - to nam daje 58W. Imax-y 80W mają max. prąd ładowania 6A . 50W ma max. 5A .
miruuu Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Rozumiem. W takim razie szybciej naładujesz pakiet złączony w 6S. Będzie to wynikało z dwóch powodów: 1. Będziesz ładował prądem 2A (nie 2.3A), który będzie walił więcej watogodzin w pakiet niż 5A dla 2S. (z założenia nie polecam używania ładowarki na 100% jej możliwości, ale skoro to wątek teoretyczny... ) 2. Będziesz miał jeden czas balansowania cel, gdzie ładowarka nie wykorzystuje max mocy a zajmuje czas. Biorąc pod uwagę Twoje (wątpliwej jakości) pakiety, ten czas warto skracać w ten sposób.
hornet2 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Chcę się upewnić . Jaki jest max. dopuszczalny prąd ładowania w ładowarce Imax B6 SkyRC 50W dla aku Lipol 6S ? 1C ? Nawet wygodniej będzie mi ładować szeregowo . Bo gdyby równolegle to musiałbym później doładowywać w trybie Balance każdy pakiet z osobna .
Rekomendowane odpowiedzi