magnez Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Zakupiłem regulator Jeti Advance 40 Pro i mam dylemat jakiego aku mam użyć do zasilania 3 czy 4 ogniwa. W instrukcji pisze 2-4 Li-Pol a na regulatorze 5-15 V. Aku 4 ogniwa Li-Pol w pełni naładowany ma 16.8V więc ma więcej niż 15V. Czy 4 ogniwa Li-Pol nie uszkodzą regulatora ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Tak jak w instrukcji od 2 do 4 lipo. 4 lipo to 14,8V nominal czyli mieści się w zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 optymalną ilość ogniw dobieraj pod silnik i śmigło - i oczywiście musi ich być w zakresie jaki dopuszcza regulator -czyli od 2 do 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magnez Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 optymalną ilość ogniw dobieraj pod silnik i śmigło - i oczywiście musi ich być w zakresie jaki dopuszcza regulator -czyli od 2 do 4. Regulator Jeti Advance 40 Pro ma pracować z silnikiem AXI 2826/12, który ma KV 760 obr/V i może być zasilany 3-5 Li-Pol a mi pasuje właśnie 4 Li-Pol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 A jakie śmigło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magnez Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 A jakie śmigło? Mam APC 12"/8" ale jak zakupię to spróbuję 13"/4-6" to jeszcze zależy jaki prąd max będzie pobierany ale pomiary będę robił jak kupię śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 wg symulacji komputerowej -śmigło 12/8" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju 34A w locie 33A -ciąg statyczny 1750 gram -prędkość modelu około 70-80 km/h -śmigło 13/6" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju podobnie 34A w locie spada do około 26A -ciąg statyczny troszkę ponad 2 000 gram -ale do dość wolnego modelu -przy prędkości około 50km/h i ciąg i prąd już dość mocno spadają sensowny lot to około 45km/h -śmigło 13/4" prąd na postoju około 29A w locie spada -mocno spada nawet poniżej 15A -i praktycznie max prędkość modelu około 30km/h oczywiście w praktyce zależy to od wykonania śmigła, jakiej firmy itp -ale orientacje obliczenia dają. Do jakiego modelu chcesz to włożyć ? motoszybowiec ? akrobat ? fun fly ? trenerek? jakiś 3D ? nie wiadomo czy powinieneś iść bardziej w ciąg startowy i ekonomię zużycia prądu -czy w prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magnez Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 wg symulacji komputerowej -śmigło 12/8" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju 34A w locie 33A -ciąg statyczny 1750 gram -prędkość modelu około 70-80 km/h -śmigło 13/6" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju podobnie 34A w locie spada do około 26A -ciąg statyczny troszkę ponad 2 000 gram -ale do dość wolnego modelu -przy prędkości około 50km/h i ciąg i prąd już dość mocno spadają sensowny lot to około 45km/h -śmigło 13/4" prąd na postoju około 29A w locie spada -mocno spada nawet poniżej 15A -i praktycznie max prędkość modelu około 30km/h oczywiście w praktyce zależy to od wykonania śmigła, jakiej firmy itp -ale orientacje obliczenia dają. Do jakiego modelu chcesz to włożyć ? motoszybowiec ? akrobat ? fun fly ? trenerek? jakiś 3D ? nie wiadomo czy powinieneś iść bardziej w ciąg startowy i ekonomię zużycia prądu -czy w prędkość. Silnik ten ma być przeznaczony do motoszybowca o wadze 2-3 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 cóż mała sprzeczność 2 czy 3 kilogramy bo to 50% różnicy... rozumiem 10-20% różnicy -bo nie wiadomo jak wyjdzie -ale 2 lub 3 kg to całkiem różne modele i wymagania co do napędu... o ile do motoszybowca 2kg to silnik całkiem całkiem to 3 kg będzie się wznosił delikatnie i powoli... ale da się.-- choć szału nie będzie -ja dałbym mocniejszy napęd. do tego silnika dałbym to 12/8" lub 13/8" -tu już silnik będzie lekko przeciążony -regulator też niewiele ma zapasu -ale max -start i po 10 sekundach lekko zredukować gaz i będzie ok -w locie unikać ostrego wznoszenia jeśli będzie 3kg waga modelu... -to raczej na 90% drąga -a max wyjątkowo (przy starcie) . dla szybszego modelu 2 kg z niezbyt dużą powierzchnią (większe obciążenie na dm2 tak ze 40g lub więcej g/dm2 ) 13/8" chyba byłoby optymalne. dla modelu 2 kg jeśli większa rozpiętość i powierzchnia (właśnie -rozpiętość? powierzchnia skrzydła ?) to 13/6" -ładnie się spasuje z modelami poniżej 30-35 g/dm2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Do szybowca 3kg polecał bym jednak pakiet 5S i regulator 60 amper , śmigło 12/6 . Jeśli 2 kg to 4S i regulator 40 A oraz śmigło 13/8 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi