Jump to content

Jeti Advance 40 PRO


magnez
 Share

Recommended Posts

Zakupiłem regulator Jeti Advance 40 Pro i mam dylemat jakiego aku mam użyć do zasilania 3 czy 4 ogniwa.

W instrukcji pisze 2-4 Li-Pol a na regulatorze 5-15 V. Aku 4 ogniwa  Li-Pol w pełni naładowany ma 16.8V

więc ma więcej niż 15V. Czy 4 ogniwa Li-Pol nie uszkodzą regulatora ?.

Link to comment
Share on other sites

optymalną ilość ogniw dobieraj pod silnik i śmigło - i oczywiście musi ich być w zakresie jaki dopuszcza regulator -czyli od 2 do 4.  

Regulator  Jeti Advance 40 Pro ma pracować z silnikiem AXI 2826/12, który ma KV 760 obr/V i może być zasilany

3-5 Li-Pol a mi pasuje właśnie 4 Li-Pol.

Link to comment
Share on other sites

wg symulacji komputerowej

 

 

-śmigło 12/8" 4 cele    axi 2826/12  pobór prądu na postoju 34A w locie 33A -ciąg statyczny 1750 gram -prędkość modelu około 70-80 km/h

 

                                      -śmigło 13/6" 4 cele   axi 2826/12  pobór prądu na postoju podobnie 34A w locie spada do około 26A  -ciąg statyczny troszkę ponad 2 000 gram -ale do dość wolnego modelu -przy prędkości około 50km/h i ciąg i prąd już dość mocno spadają sensowny lot to około 45km/h

 

                                -śmigło 13/4" prąd na postoju około 29A w locie spada -mocno spada nawet poniżej 15A -i praktycznie max prędkość modelu około 30km/h 

 

oczywiście w praktyce zależy to od wykonania śmigła, jakiej firmy itp -ale orientacje obliczenia dają.

Do jakiego modelu chcesz to włożyć ? motoszybowiec ? akrobat ?  fun fly ? trenerek?  jakiś 3D  ?    nie wiadomo czy powinieneś iść bardziej w ciąg startowy i ekonomię zużycia prądu -czy w prędkość.

Link to comment
Share on other sites

wg symulacji komputerowej

 

 

-śmigło 12/8" 4 cele    axi 2826/12  pobór prądu na postoju 34A w locie 33A -ciąg statyczny 1750 gram -prędkość modelu około 70-80 km/h

 

                                      -śmigło 13/6" 4 cele   axi 2826/12  pobór prądu na postoju podobnie 34A w locie spada do około 26A  -ciąg statyczny troszkę ponad 2 000 gram -ale do dość wolnego modelu -przy prędkości około 50km/h i ciąg i prąd już dość mocno spadają sensowny lot to około 45km/h

 

                                -śmigło 13/4" prąd na postoju około 29A w locie spada -mocno spada nawet poniżej 15A -i praktycznie max prędkość modelu około 30km/h 

 

oczywiście w praktyce zależy to od wykonania śmigła, jakiej firmy itp -ale orientacje obliczenia dają.

Do jakiego modelu chcesz to włożyć ? motoszybowiec ? akrobat ?  fun fly ? trenerek?  jakiś 3D  ?    nie wiadomo czy powinieneś iść bardziej w ciąg startowy i ekonomię zużycia prądu -czy w prędkość.

Silnik ten ma być przeznaczony do motoszybowca o wadze 2-3 kg

Link to comment
Share on other sites

cóż mała sprzeczność 2 czy 3 kilogramy bo to  50% różnicy...  rozumiem 10-20% różnicy -bo nie wiadomo jak wyjdzie -ale 2 lub 3 kg to całkiem różne modele i wymagania co do napędu...

 

o ile do motoszybowca 2kg to silnik  całkiem całkiem

to 3 kg  będzie się wznosił delikatnie i powoli... ale da się.-- choć szału nie będzie -ja dałbym mocniejszy napęd.

 

do tego silnika

 dałbym to 12/8"

lub 13/8"    -tu już silnik będzie lekko przeciążony -regulator też niewiele ma zapasu -ale max -start i po 10 sekundach lekko zredukować gaz i będzie ok -w locie unikać ostrego wznoszenia jeśli będzie 3kg waga modelu... -to raczej na 90% drąga -a max wyjątkowo (przy starcie) .

 

 

dla szybszego modelu 2 kg   z niezbyt dużą powierzchnią (większe obciążenie na dm2 tak ze 40g lub więcej g/dm2  )  13/8"  chyba byłoby optymalne.

 

dla modelu 2 kg jeśli większa rozpiętość i  powierzchnia (właśnie -rozpiętość? powierzchnia skrzydła ?)  to 13/6" -ładnie się spasuje z modelami poniżej 30-35 g/dm2

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.