magnez Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 Zakupiłem regulator Jeti Advance 40 Pro i mam dylemat jakiego aku mam użyć do zasilania 3 czy 4 ogniwa. W instrukcji pisze 2-4 Li-Pol a na regulatorze 5-15 V. Aku 4 ogniwa Li-Pol w pełni naładowany ma 16.8V więc ma więcej niż 15V. Czy 4 ogniwa Li-Pol nie uszkodzą regulatora ?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 Tak jak w instrukcji od 2 do 4 lipo. 4 lipo to 14,8V nominal czyli mieści się w zakresie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
latacz Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 optymalną ilość ogniw dobieraj pod silnik i śmigło - i oczywiście musi ich być w zakresie jaki dopuszcza regulator -czyli od 2 do 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnez Posted December 3, 2017 Author Share Posted December 3, 2017 optymalną ilość ogniw dobieraj pod silnik i śmigło - i oczywiście musi ich być w zakresie jaki dopuszcza regulator -czyli od 2 do 4. Regulator Jeti Advance 40 Pro ma pracować z silnikiem AXI 2826/12, który ma KV 760 obr/V i może być zasilany 3-5 Li-Pol a mi pasuje właśnie 4 Li-Pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 A jakie śmigło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnez Posted December 3, 2017 Author Share Posted December 3, 2017 A jakie śmigło? Mam APC 12"/8" ale jak zakupię to spróbuję 13"/4-6" to jeszcze zależy jaki prąd max będzie pobierany ale pomiary będę robił jak kupię śmigło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
latacz Posted December 3, 2017 Share Posted December 3, 2017 wg symulacji komputerowej -śmigło 12/8" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju 34A w locie 33A -ciąg statyczny 1750 gram -prędkość modelu około 70-80 km/h -śmigło 13/6" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju podobnie 34A w locie spada do około 26A -ciąg statyczny troszkę ponad 2 000 gram -ale do dość wolnego modelu -przy prędkości około 50km/h i ciąg i prąd już dość mocno spadają sensowny lot to około 45km/h -śmigło 13/4" prąd na postoju około 29A w locie spada -mocno spada nawet poniżej 15A -i praktycznie max prędkość modelu około 30km/h oczywiście w praktyce zależy to od wykonania śmigła, jakiej firmy itp -ale orientacje obliczenia dają. Do jakiego modelu chcesz to włożyć ? motoszybowiec ? akrobat ? fun fly ? trenerek? jakiś 3D ? nie wiadomo czy powinieneś iść bardziej w ciąg startowy i ekonomię zużycia prądu -czy w prędkość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
magnez Posted December 3, 2017 Author Share Posted December 3, 2017 wg symulacji komputerowej -śmigło 12/8" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju 34A w locie 33A -ciąg statyczny 1750 gram -prędkość modelu około 70-80 km/h -śmigło 13/6" 4 cele axi 2826/12 pobór prądu na postoju podobnie 34A w locie spada do około 26A -ciąg statyczny troszkę ponad 2 000 gram -ale do dość wolnego modelu -przy prędkości około 50km/h i ciąg i prąd już dość mocno spadają sensowny lot to około 45km/h -śmigło 13/4" prąd na postoju około 29A w locie spada -mocno spada nawet poniżej 15A -i praktycznie max prędkość modelu około 30km/h oczywiście w praktyce zależy to od wykonania śmigła, jakiej firmy itp -ale orientacje obliczenia dają. Do jakiego modelu chcesz to włożyć ? motoszybowiec ? akrobat ? fun fly ? trenerek? jakiś 3D ? nie wiadomo czy powinieneś iść bardziej w ciąg startowy i ekonomię zużycia prądu -czy w prędkość. Silnik ten ma być przeznaczony do motoszybowca o wadze 2-3 kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
latacz Posted December 4, 2017 Share Posted December 4, 2017 cóż mała sprzeczność 2 czy 3 kilogramy bo to 50% różnicy... rozumiem 10-20% różnicy -bo nie wiadomo jak wyjdzie -ale 2 lub 3 kg to całkiem różne modele i wymagania co do napędu... o ile do motoszybowca 2kg to silnik całkiem całkiem to 3 kg będzie się wznosił delikatnie i powoli... ale da się.-- choć szału nie będzie -ja dałbym mocniejszy napęd. do tego silnika dałbym to 12/8" lub 13/8" -tu już silnik będzie lekko przeciążony -regulator też niewiele ma zapasu -ale max -start i po 10 sekundach lekko zredukować gaz i będzie ok -w locie unikać ostrego wznoszenia jeśli będzie 3kg waga modelu... -to raczej na 90% drąga -a max wyjątkowo (przy starcie) . dla szybszego modelu 2 kg z niezbyt dużą powierzchnią (większe obciążenie na dm2 tak ze 40g lub więcej g/dm2 ) 13/8" chyba byłoby optymalne. dla modelu 2 kg jeśli większa rozpiętość i powierzchnia (właśnie -rozpiętość? powierzchnia skrzydła ?) to 13/6" -ładnie się spasuje z modelami poniżej 30-35 g/dm2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek-bart Posted December 5, 2017 Share Posted December 5, 2017 Do szybowca 3kg polecał bym jednak pakiet 5S i regulator 60 amper , śmigło 12/6 . Jeśli 2 kg to 4S i regulator 40 A oraz śmigło 13/8 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts