Jump to content

Kolejny MIG-29


Recommended Posts

No i trafiło mnie też, ale po głowie chodził mi jakiś EDF od dłuższego czasu. Tylko co? Wypadło na Miga. Plany Avivar, skalowanie pod EDF 70, oczywiście x2,i dobór z czego toto zrobić. EPP odpada, styro nie, podkłady pod panele -jakoś nie po drodze. Wybór padł na XPS Termoorganiki o grubości 80mm. trochę czasu i wręgi gotowe. Pierwsze cięcia zrobioną wycinarką to w sumie oswojenie się z tą techniką. Niestety jak maszyna za duża to i nieporęczna. Kupiłem więc wycinarę, plus tego że nie tylko tnie, ale robi rowki i dziury. No i do przodu. Segmenty wycięte, posklejane, podszlifowane i podklejone papierem na mokro. Użyłem kleju Pattex, w sumie prawie to Wikol, tyle że wodoodporny. Podkład pójdzie epoksydowy. Zrezygnowałem z dużej ilości serw. Wszystko na pojedyńczych, a przekaz bowdenem wzmocnionym. Serwa typu Corona CS-939 MG, jedno to lotki, druga sloty oraz klap. Z kolei Corona CS -238 MG napędza ster wysokości. Mniejsze jedyne na plastikowych zębach ABC S-9 to ster kierunku. Całość zgrupowana w środku płatowca, pomiędzy kanałami silników.EDF to dwa dwunastołopatkowe turbinki 70 mm, czekam na nie z niecierpliościa. ESC Emax BL 80 A, które akurat leżą w szufladzie.

Całość zasilana z 4S, rozważam 2 x po 3500-4000mAh, lub ,4x po 150-2000mAh. Miejsca dość, ale zobaczymy wagowo. Na chwilę obecną jest 710g. Co do wyposażenia, to narazie nie chcę nic zdradzać, ale mam pewną koncepcję, którą chcę spradzić.

post-15485-0-24196000-1514473039_thumb.jpg

post-15485-0-20505200-1514473084_thumb.jpg

post-15485-0-19359500-1514473104_thumb.jpg

post-15485-0-18870900-1514473179_thumb.jpg

post-15485-0-20028100-1514473207_thumb.jpg

post-15485-0-87484400-1514473242_thumb.jpg

post-15485-0-59438700-1514473260_thumb.jpg

post-15485-0-22952300-1514473279_thumb.jpg

post-15485-0-47464700-1514473297_thumb.jpg

post-15485-0-33853800-1514473328_thumb.jpg

post-15485-0-72526700-1514473782_thumb.jpg

post-15485-0-38721300-1514473838_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o wielkość, to typowy raczej dla EDF- ok 95 centów. bardziej sugerowałem się średnicą turbinki w stosunku do średnicy gondoli. Technologia łatwa i przyjemna. Segmenty ciąłem w domu oglądając telewizję, bo nie śmierdzi. Trochę inaczej idzie cięcie w styropianie, jest bardziej miękki, łatwo idzie drut. XPS jest twardszy, drut idzie powolutku, za to powierzchnia cięcia jak lustereczko.Bez zmatowienia papier jest nie do przyklejenia. Oprócz tego XPS ma bardzo niską nasiąkliwość, np. w stosunku do depronu. Klej nie wnika mocno, i nie trzeba obficie smarować.

Generalnie zastanawiałem się nad pokryciem EZO-tkanina z żywicą, ale....to wersja proto,  i mój pierwszy EDF, także.

W sumie djęcie na dole to jeden kadłub z ppłatami, zaś te po prawej to drugi kadłub, cięty pierwszą maszynką. Naprawdę polecam noże Kemper Group.

Link to comment
Share on other sites

Kemper Group, do nabycia w Castoramie, ale widziałem też na Allegro. Jestt nóż do cięcia-drut, szpila do otworów na głębokości ok 12 cm, oraz dłutko do rowków, lub otworów, ale na głębokości około 3 cm. Zasilanie z sieci, transformator 7W. Cena ok. 70 zeta

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nad czymś takim pracowałem.

O to mi mniej więcej chodzi.

Pracujemy w tym samym materiale, będę obserwował Twoją pracę,może czegoś się jeszcze nauczę.

Jakiś link, odnośnik, bym mógł na to popatrzeć i zobaczyć co to może.

Z góry dziękuję.

Wszystkiego Naj w Nowym Roku.

PS. kombinowałem z lutownicą by umieścić w niej aluminiowy lub miedziany drut w którym umieszczę drut z bowdena o odpowiednim kształcie.

Wymyślić to jedno, zrobić to drugie.


Napisałeś "EZO-tkanina z żywicą".

Jeśli masz na myśli Eze-Kote to akurat to coś ma zastępować żywicę.

Rozumiem,że masz na myśli tkaninę szklaną,którą  też oferuje firma DeLUXE.

Jeśli tak, to proponuję zamiast Epoxy, właśnie Eze-Kote.

Wyjdzie lżej.

Link to comment
Share on other sites

Tak. Myślałem o Ezo-kote, ale dałem na razie spokój. Lutownicą z odpowiednio ukształtowanym grotem tnę wnętrze, lub profile. XPS kleję kleję polimerowym Technicoll. Same wręgi, profile bezpośrednio przed cięciem na hot glue. Łatwo później oddzielić, i wykorzystać do kolejnego cięcia. Linku nie zapodam, nigdy nie szukałem, może na youtube coś będzie. Dziękuję i wzajemnie Szczśliwego Nowego Roku!

post-15485-0-20974800-1514485317_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mogę. Google-MIG-29, grafika i tara. Tak ja ściągam. Zdjęcia poglądowe również można znaleźć, i to nie tylko Miga.

Ja wybrałem Miga ze względu na linie, i charakterystyki lotne. Co Avivar sie mi sie pomyliło z Airwar.

post-15485-0-53857600-1514491547_thumb.png

post-15485-0-59806500-1514491560_thumb.png

post-15485-0-20153200-1514491574_thumb.png

post-15485-0-32214300-1514491586_thumb.png

post-15485-0-63961300-1514491600_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Tkaniny węglowej nie chcę używać. Nie jest idealna dla przenikania fali radiowej, a antenki odbiornika muszą gdzieś przecież siedzieć. 

Podpatrywałem wątki z budowy Migów. Pomocne czy raczej dobre są do porównania masy. U mnie wychodzi ciut cięższy, ale tutaj jest pełna mechanika skrzydła. 

Link to comment
Share on other sites

Mogę. Google-MIG-29, grafika i tara. Tak ja ściągam. Zdjęcia poglądowe również można znaleźć, i to nie tylko Miga.

Ja wybrałem Miga ze względu na linie, i charakterystyki lotne. Co Avivar sie mi sie pomyliło z Airwar.

 

Ok dziekuje.  Znam Airwar, fantastyczne rysunki. 

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj przy okazji w Mrówce zobaczyłem farbki firmy Śnieżka. Opakowania 125 oraz 250 ml, wodorozcieńczalne, akrylowe. Kupiłem na próbę. Oto efekt. Cóż, maluję bezpośrednio, bez podkładu. Dodatkowo przy schnięciu naciąga pokrycie papierowe. Lekko tylko rozcieńczam.

post-15485-0-39043300-1514557618_thumb.jpg

post-15485-0-94883600-1514557641_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak,dokładnie 710 gram po oklejeniu papierem, przed malowaniem, wraz z serwami i bowdenami, bez odbiornika, turbin EDF, regulatorów, Li-po, czyli tak w stanie surowym. Kadłub ma minimum mięsa, ścianki pomiędzy tunelami od 5 do 1 cm grubości.

Nie planuję podwozia, gdyż ma być coś innego, ale o tym w swoim czasie.

Co do wagi to celuję do ok. 1700-1800 gram,  i walczę dalej starając się uzyskać jak najlżejsze wykonanie-sam wiesz, czasem niekonwencjonalne rozwiązania. Stąd dźwigar skrzydła sięga do 2/3 długości, 1/3 czyli końcówka to balsa, kadłub od przodu wzmocniony balsą, ale z cieniutkimi 5mm ściankami, tak jak każda półka pod serwo, ażurowanie pianki-bądź co bądź zawsze coś

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.