Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Traxxas 2075. Serwo ma 9 kg.

 

Podłączyłem regulatory TURNIGY. W miejscu baterii (zamiast) podłączyłem miernik i wskazał pełne przejście - tak jak na schemacie poniżej. Chciałem sprawdzić, czy oby nie ma błędu w podłączeniu.

Sprawdzam po kolei wszystkie regulatory i wszystkie pokazują ZERO.

Przecież nie mogą być wszystkie popsute? Podłączyłem więc do zasilania (co będzie to będzie) i wszystko działa jak powinno.

Jak je sprawdzać?

Tylko EVX-2 kupiłem używany i niestety gość sprzedał mi uszkodzony. I tacy ludzie są :(

Do tego jakimś cudem mam starowanie dwubiegowe za pomocą przełącznika trzypołożeniowego na nadajniku - prawa storna STOP, środek 1 bieg i lewa strona 2 bieg. Tak działa w przypadku podłączenia regulatorów jednokierunkowych. Przy podłączeniu dwukierunkowych działa tak, że w środku jest STOP i potem w zależności od kierunku wychylenia przełącznika lewe lub prawe obroty.

Ciekawe te regulatory.

 

Przełącznik trzypozycyjny taki, że zostaje w zadanym miejscu jest na kanałach 5, 6, 9 i 10. Na kanałach 11, 12, 13 i 14 też trzypozycyjne, ale z samoczynną funkcją powrotu do pozycji środkowej.

post-20773-0-62925400-1535667161.jpg

 

Nadajnik:

post-20773-0-91586700-1535667369.jpg

 

Podłączenie regulatorów:

post-20773-0-75318600-1535667195_thumb.jpg

Opublikowano

Serwo o słusznym ciągu , biorąc pod uwagę że płetwa sterowa ma powierzchnię ok 120 cm kwadratowych .  Ja w moim Atlasie z początku założyłem standardowe , 3 kilogramowe , ale podczas pływania i wychylania płetwy jest tak duży napór wody że plastikowe koła żębate w serwie nie wytrzymały długo .Słabe serwo nie jest w stanie utrzymać w ryzach tak dużej płetwy sterowej.   Było to serwo SANVA  , Wytrzymało jakieś 6 godzin pływania . Kupiłem i zamontowałem wtedy serwo HITEC z serii HSS , z karbonowymi kołami zębatymi o ciągu 6 kilogramów . Te jest do dzisiaj , Jak policzyłem ostatnio , do dzisiaj Atlas u mnie wypływał w ciągu 11 lat ok. 100 godzin , i nie jest to pływanie luzem , tylko holowania pontonu .

Opublikowano

Gdzieś wyczytałem, że koła w serwie TRAXXAS są wykonane z derlinu.

 

Proszę o opinię.

Czy tak jak na pozycji 3 - można podłączyć?

Na pozycji 1 i 2 baterie mają 7.4V.

post-20773-0-53197000-1535736097_thumb.jpg

Opublikowano

Z tego co widziałem na filmie YT . Nie znam angielskiego. Dwie pary. Jak podłączył parę gołą do pakietu kontrolka się nie zapaliła. Jak podłączył parę z przywieszką kontrolka się zapaliła.

Opublikowano

Nie wiem wprawdzie jakie są połączenia wewnętrzne w tajemniczym EVX2 i co ma robić ( regulator  ??), ale :

     - na pierwszym rysunku z uproszczonego schematu wynika, że każdy silnik prawdopodobnie jest zasilany z jednej baterii - baterie mogą też się wzajemnie rezerwować poprzez niewidoczne  połączenia w tajemnej skrzynce :P ;

     - na drugim rysunku dwie baterie prawdopodobnie zasilają jeden mocniejszy silnik ( podwójna pojemność baterii lub powiększone napięcie ) , stąd też zdwojenie przekrojów przewodów zasilających silnik (  pewnie większy prąd ) i być może podwójny tor prądowy w tym EVX2;

     - na trzecim rysunku silnik jest zasilany z jednej baterii o większej pojemności stąd też zwiększenie przekrojów przewodów ( podwojenie) i toru prądowego jw. .

Jak widać, położenie konektorów na listwie podłączenia baterii i silników jest zawsze niezmienne , różne są tylko podłączenia końcowe do odbiorów.

Nie wiem czy coś pomogłem, ale jakie napięcie jest na baterii 3 - może 7,4 V i podwójna pojemność, albo 14,8 V.....?

Podniesienie napięcia 2 razy podnosi moc 2 razy ( P= U x I ) w uproszczeniu oczywiście, bez uwzględniania innych niuansów np. sprawności układu..., może też podnosić prędkość obrotową silnika ....

Zależy co chcesz uzyskać ! :)

Opublikowano

Układy 1 i 2 są zamieszczone w instrukcji. Więc są dozwolone. Napięcie baterii 7,4 V.

Układ 3 chcę zastosować do zasilania grzałki. Stąd podłączenie do jednej baterii 12V i jednego odbioru.

Jeden odbiór można zastosować, co widać na rysunku 2. Ale czy zasilania mogę podłączyć do jednej baterii 12V?

 

Instrukcja podaje, że wejście 6-14 celi więc 7.2 to minimum dla tego regulatora. A max to 16,8. Więc 12V się mieści w przedziale. Tylko czy tak łącząc nie zrobię zwarcia w regulatorze?

 

Napisałem do producenta. Póki co cisza.

 

Z filmu wychodzi, że baterię można podłączyć tylko do jednej pary, a drugą zostawić wolną. Tylko nie wiem, czy wolną parę zewrzeć, czy nie. i czy można podłączyć wtedy 12V.

Opublikowano

Na rysunkach są nawet 4S. Jest też tak, że do jednej pary jest podłączany rozgałęźnik na 2 aku a druga para jest zwarta. Jest zdjęcie gotowych tych części. Przypuszczam, że wytwornica ma produkować dym proporcjonalnie do obrotów silnika, również na wstecznym. Podobnie powinien działać  wydmuch dymu. Nie może być prostszy regulator? Do tego powinna być próba na wodzie bo może być tak, że już na małych obrotach będzie zasuwał za szybko i mały dymek albo powoli z dużą emisją spalin. 

Opublikowano

Każdy mechanizm wytwornicy dymu będzie sterowany z innego kanału. Grzałka, dmuchawa i silnik klapkowy. Każdy będzie można ustawić dowolnie w zależności od potrzeb i uznania. Jest to inaczej niż każdy robi w modelu, ale stwierdziłem, że tak będzie lepiej niż wszystko na jednej manetce.


Znalazłem takie układy podłączeń:

:post-20773-0-34848100-1535784067.jpg

post-20773-0-99829300-1535784077.jpg

 

Układ drugi wydaje się bardziej prawdopodobny:

 

post-20773-0-06775900-1535784133.jpgpost-20773-0-46493200-1535784141_thumb.jpg

Opublikowano

Jednak wg filmu i instrukcji nie można tak podłączyć, bo chodzi o BEC.


Dziś ważny dzień - 1. września. Dla mnie szczególnie - trwają właśnie przygotowania do pierwszych prób na wodzie.

Będzie testowany napęd, ster i pompy wody.

Trzymajcie kciuki.

 

Okazało się, że na jednym nadajniku nie działają 2 kanały, a jeden działa połowicznie. Wina jest w płycie głównej. Musiałem coś uszkodzić przy montażu lub podcinaniu, choć tego nie widać gołym okiem. No nic, trzeba będzie dokupić jeszcze jedną aparaturę.

Opublikowano

Wszystko gotowe. Uff, ale trema :D :D :D


Wyznaczenie wodnicy ładunkowej. Ciekawe ile jeszcze można będzie dołożyć? W tej chwili jest balast 7 kg, a cała waga to - 19,2 kg.
post-20773-0-86772200-1535795142_thumb.jpg

post-20773-0-93506000-1535795146_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Naprawdę super to wygląda :o Trzymam kciuki aby wszystko było dobrze :) I NAJWAŻNIEJSZE!!!!! BEZ FILMIKU SIĘ NIE LICZY  :D 

Opublikowano

A "szampiter" zmrożony i matka chrzestna formułkę wykuła ?

 

.....Płyń po jeziorach i bajorach, sław imię swojego konstruktora !!.... 

nadaję ci imię ... 

 

Powodzenia !!!  :D 

Opublikowano

A otoj pełna relacja bez skrótów.

Model spędził w wannie ponad 3 godziny, a napęd pracował może 40 minut.

W środku suchutko.

Z czy się udało? Zobaczcie sami.

 

Pierwsze wodowanie w wannie:

 

Odpowietrzanie pomp:

 

Próba napędu:

 

Jeszcze jeden film z testowania napędu:

 

Próba napędu połączona z użyciem steru i pełna moc:

 

Przeprowadziłem też próbę po wklejeniu płaskownika aluminiowego do deski drewnianej - klejenie na styk. Wykonałem to wtedy, gdy wklejałem stępki. Do tej pory leżało na balkonie. Więc i upał i nocny chłód już był. Dziś dodatkowo zanurzyłem płaskownik w wodzie (bez deski). Wszystko ani drgnęło. Więc obawy są rozwiane, że coś się rozklei.

 

Listwa wygrzana na słońcu

post-20773-0-21122800-1535808812_thumb.jpg

 

Zanurzona w wodzie - bardziej zimnej niż ciepłej.

post-20773-0-23602300-1535808832_thumb.jpg

 

I próba po wyjęciu - ani drgnie

post-20773-0-49140800-1535808885_thumb.jpg

 

 

  • Lubię to 3
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.