Skocz do zawartości

Ślizg eco - chcę zbudować:)


Rekomendowane odpowiedzi

Zadajesz całą masę pytań, podjąłeś się budowy modelu nie dla nowicjuszy. Może zacznij od przeczytania jakiejś instrukcji. Mi nie tak dawno

kiedy miałem niepewność zaleciłeś przeczytanie instrukcji obsługi lutownicy.

Ja przeczytałem Tobie proponuję zrobić podobnie. :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek  te klapki to chyba do chodzenia. Bo jak nie pozaklejasz modelu szczelnie to będzie tylko 1 wywrotka i kapelusz na wodzie pozostanie. Wodę dajesz za śrubą napędową a nie przed  jest o wiele bardzie chwyt wody skuteczniejszy. wystarczy że przegrzejesz lekko silnik przed wodą i chwyt przed może nie mieć siły przebić bąbel pary w silniku a śruba z sobie radzi bez problemu.Władek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka sama wiedza jak twoja na przełomie 15 i 16 :)

A teraz jaką miałbyś odpowiedź na moje pytanie?

Nie życzę sobie byś mi ubliżał

Jesteś zarozumiały i arogancki z takim podejściem daleko nie zajedziesz.

Troszeczkę pokory

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci nie ubliżam a tylko poprzez skrót myslowy dałem do zrozumienia , że jesteś z wiedzą o trzy lata do przodu względem mnie.

Oprócz tego zadaję dużo pytań aby nie naciąć się tak jak ty z pierwszym FSR-em:(

 

 

A odpowiedź Włodka była prosta, rzeczowa i do tego jeszcze z komentarzem "dlaczego".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A żeby nie było, że zapomniałem ........

Po dwukrotnie nierównej walce z Chińczykiem Trzeci silnik znalazł się u mnie.

za namową Włodka pierwotna koncepcja została zmieniona. Kupiłem 3674 2250kV 1800W. Śruba CNC też od chińczyka -  32mm.

Na sucho (raczej na mokro:) przy 4S pobór prądu to 100A. Moc całkowita przy 15V wynosi 1500W czyli 2KM. Ze względu na to, że to moja pierwsza taka łódka nawet nie wiem czy to dużo czy mało:)

 

Bez filmu to nie było by to:)

 

 

Po tym pierwszym pływaniu musiałem wprowadzić trochę poprawek.

 

Dzisiaj wykonałem kolejne testy i przy okazji zmierzyłem przy pomocy mojego wynalazku link prędkość maksymalną. 

wyszło przy pierwszym pomiarze 65km/h. Czy to dużo czy mało? Nie mogłem uzyskać większej prędkości bo łódka przy szybkim dodaniu gazu robiła jakiś dziwny obrót i zanurzała się pod wodę. 

Przy kolejnych próbach gdy dodawałem gaz powoli zanurzanie nie następowało. Czyżby środek ciężkości był źle ustawiony?

 

Jedno z tych zanurzeń trwało ok 4-5 s i już myślałem, że trzeba iść po kąpielówki ale łódka wypłynęła i co dziwne dalej działała prawidłowo:)

Jednak którędyś dostaje się woda bo po wszystkim wylałem ze środka ok pięćdziesiątki wody:(

 

Może to głupie pytanie ale czy zastosowanie gąbki z tyłu łódki nie zmniejszy szans na zalanie elektroniki w razie "W"?

Oczywiście muszę uszczelnić otwór z przodu ale nie mam jeszcze koncepcji jak to zrobić:(

 

Sporo pytań ale fan z pływania jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podałeś moc prądową a nie mechaniczną one się trochę różnią od siebie

 

Czyli ?..........

 

Model moim zdaniem ma za duża moc albo śrubę . Jaki kąt osi steru masz i ile balastu na lewej burcie ?

 

Moc raczej nie jest za duża, pob ór pradu rzędu 100A jest w czasie gdy łódka nie porusza się w wozie. W czasie ruchu prąd powinien być mniejszy bo po 10 minutach pływania w większości na małych obrotach sinik i regulator są tylko lekko ciepłe. Kąt będę mógł zmierzyć dopiero jutro bo dzisiaj nie ma mnie w domu. baterię 10 000 mAH mam w pod kontem 90st do osi łodzi dosuniętą do lewej strony. Jak widać na filmie łódź nie przechyla się na lewą stronę. Ogólnie trzymałem się wymiarów na rysunkach powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc to moc Luk też ją miał :). Do mocy elektrycznej dodaj sprawność i już. Wyjdzie "prawie", a jak zaokrąglisz do liczby całkowitej to będzie dokładnie "tyle". :)

 

Tylko dlatego podałem KM bo wiekszość ma silniki spalinowe a tam jest to tak podane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek dławica osi steru i wału pędnego musi być idealnie uszczelniona bo działa jak pompa i podaje wodę do kadłuba sama rurka z smarem nie wystarczy blokuj jakimś oringiem w dławicy wału śruby dokładną panewką z dobrego teflonu i z przodu też bardzo szczelnie poza tym luki musisz dokładnie zakleić taśmą. Kołpak śruby nie może mieć większej średnicy niż dławica wału i podkładka przy śrubie powinna dobrze przylegać do panewki ciut mniejsza średnica . mocy możesz mieć więcej tylko wyważenie się i dobór śrub napędowych na tym stracisz najwięcej czasu i musisz mieć ich kilkanaście. Obroty, śruba, kadłub, muszą być dobrane w pierwszej kolejności. i  wychylenia steru nie za duże na początek na pełnym skręcie powinieneś zatoczyć krąg fi 2 metry nie mniej patrząc na rufę podczas pływania nie może się kłaść na prawą burtę jak się kładzie potrzebne będą kliny i więcej ssania na lewej burcie środek ciężkości tak z 30% od rufy to wszystko trzeba dograć podczas pływania ten model jak bił rekord świata na F! szedł około 100km  w bardzo ciasnych  i gwałtownych zakrętach i warzył około 3,kg. model musisz nauczyć pływać jak coś to dzwoń Władek. 

 

W brew pozorom łódki szybkie to nie taka prosta sprawa jak wielu myśli tu się liczy nawet grubość lakieru i ułamki mm niedokładności na dnie w części rufowej . Michał coś niecoś wie o co tu chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.