maxiiii Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 To taka sama wiedza jak twoja na przełomie 15 i 16 A teraz jaką miałbyś odpowiedź na moje pytanie?
rajaner Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Zadajesz całą masę pytań, podjąłeś się budowy modelu nie dla nowicjuszy. Może zacznij od przeczytania jakiejś instrukcji. Mi nie tak dawno kiedy miałem niepewność zaleciłeś przeczytanie instrukcji obsługi lutownicy. Ja przeczytałem Tobie proponuję zrobić podobnie. 2
maxiiii Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Faktycznie masz rację. Wszyscy robią to w tym samym miejscu:
elpazo Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Marek te klapki to chyba do chodzenia. Bo jak nie pozaklejasz modelu szczelnie to będzie tylko 1 wywrotka i kapelusz na wodzie pozostanie. Wodę dajesz za śrubą napędową a nie przed jest o wiele bardzie chwyt wody skuteczniejszy. wystarczy że przegrzejesz lekko silnik przed wodą i chwyt przed może nie mieć siły przebić bąbel pary w silniku a śruba z sobie radzi bez problemu.Władek
sebka34 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 To taka sama wiedza jak twoja na przełomie 15 i 16 A teraz jaką miałbyś odpowiedź na moje pytanie? Nie życzę sobie byś mi ubliżał Jesteś zarozumiały i arogancki z takim podejściem daleko nie zajedziesz. Troszeczkę pokory 1
maxiiii Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Ja ci nie ubliżam a tylko poprzez skrót myslowy dałem do zrozumienia , że jesteś z wiedzą o trzy lata do przodu względem mnie. Oprócz tego zadaję dużo pytań aby nie naciąć się tak jak ty z pierwszym FSR-em:( A odpowiedź Włodka była prosta, rzeczowa i do tego jeszcze z komentarzem "dlaczego".
maxiiii Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 kozystając z rad Włodka i Grześka zamocowałem ster i chłodzenie. Na dzisiaj wystarczy.
pawel4090 Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 No i fajnie, podpiłuj rurkę przy dnie, aby woda bez przeszkód wpływała.
maxiiii Opublikowano 8 Lutego 2018 Autor Opublikowano 8 Lutego 2018 Już jest spiłowana dremelkiem ale porysowałem przy okazji lakier. Trzeba będzie malować jeszcze raz;)
daras Opublikowano 8 Lutego 2018 Opublikowano 8 Lutego 2018 Co to za farba, jakaś specjalna okrętowa?
Grzesiek Opublikowano 9 Lutego 2018 Opublikowano 9 Lutego 2018 Co to za farba, jakaś specjalna okrętowa? Skorupe robiłem JA farba to lakier akryl samochodowy malowany w formie.Marek rurke dales prawidlowo ,ster rownież jest ok.Zalaminuj to tylko po wierzchu kawalka.i tkaniny nasączonej w żywicy .
maxiiii Opublikowano 6 Maja 2018 Autor Opublikowano 6 Maja 2018 A żeby nie było, że zapomniałem ........ Po dwukrotnie nierównej walce z Chińczykiem Trzeci silnik znalazł się u mnie. za namową Włodka pierwotna koncepcja została zmieniona. Kupiłem 3674 2250kV 1800W. Śruba CNC też od chińczyka - 32mm. Na sucho (raczej na mokro:) przy 4S pobór prądu to 100A. Moc całkowita przy 15V wynosi 1500W czyli 2KM. Ze względu na to, że to moja pierwsza taka łódka nawet nie wiem czy to dużo czy mało:) Bez filmu to nie było by to:) Po tym pierwszym pływaniu musiałem wprowadzić trochę poprawek. Dzisiaj wykonałem kolejne testy i przy okazji zmierzyłem przy pomocy mojego wynalazku link prędkość maksymalną. wyszło przy pierwszym pomiarze 65km/h. Czy to dużo czy mało? Nie mogłem uzyskać większej prędkości bo łódka przy szybkim dodaniu gazu robiła jakiś dziwny obrót i zanurzała się pod wodę. Przy kolejnych próbach gdy dodawałem gaz powoli zanurzanie nie następowało. Czyżby środek ciężkości był źle ustawiony? Jedno z tych zanurzeń trwało ok 4-5 s i już myślałem, że trzeba iść po kąpielówki ale łódka wypłynęła i co dziwne dalej działała prawidłowo:) Jednak którędyś dostaje się woda bo po wszystkim wylałem ze środka ok pięćdziesiątki wody:( Może to głupie pytanie ale czy zastosowanie gąbki z tyłu łódki nie zmniejszy szans na zalanie elektroniki w razie "W"? Oczywiście muszę uszczelnić otwór z przodu ale nie mam jeszcze koncepcji jak to zrobić Sporo pytań ale fan z pływania jest:)
mike217 Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Model moim zdaniem ma za duża moc albo śrubę . Jaki kąt osi steru masz i ile balastu na lewej burcie ?
diabolo Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Moc całkowita przy 15V wynosi 1500W czyli 2KM. podałeś moc prądową a nie mechaniczną one się trochę różnią od siebie
maxiiii Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 podałeś moc prądową a nie mechaniczną one się trochę różnią od siebie Czyli ?.......... Model moim zdaniem ma za duża moc albo śrubę . Jaki kąt osi steru masz i ile balastu na lewej burcie ? Moc raczej nie jest za duża, pob ór pradu rzędu 100A jest w czasie gdy łódka nie porusza się w wozie. W czasie ruchu prąd powinien być mniejszy bo po 10 minutach pływania w większości na małych obrotach sinik i regulator są tylko lekko ciepłe. Kąt będę mógł zmierzyć dopiero jutro bo dzisiaj nie ma mnie w domu. baterię 10 000 mAH mam w pod kontem 90st do osi łodzi dosuniętą do lewej strony. Jak widać na filmie łódź nie przechyla się na lewą stronę. Ogólnie trzymałem się wymiarów na rysunkach powyżej.
diabolo Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Czyli ?.......... przeliczyłeś moc prądową na mechaniczną silnik elektryczny moc mechaniczną ma zawsze niższą niż prądową więc takie przeliczanie na KM jest bez sensu
maxiiii Opublikowano 7 Maja 2018 Autor Opublikowano 7 Maja 2018 Moc to moc Luk też ją miał . Do mocy elektrycznej dodaj sprawność i już. Wyjdzie "prawie", a jak zaokrąglisz do liczby całkowitej to będzie dokładnie "tyle". Tylko dlatego podałem KM bo wiekszość ma silniki spalinowe a tam jest to tak podane.
mike217 Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Skoro model nurkuje Tobie przy maksymalnej mocy zadanej, domyślam się, że przez prawą burtę , to albo zmniejsz śrubę albo doważ lewą stronę. Takie ślizgi się wyważa też poprzecznie i to pod konkretną śrubę.
elpazo Opublikowano 7 Maja 2018 Opublikowano 7 Maja 2018 Marek dławica osi steru i wału pędnego musi być idealnie uszczelniona bo działa jak pompa i podaje wodę do kadłuba sama rurka z smarem nie wystarczy blokuj jakimś oringiem w dławicy wału śruby dokładną panewką z dobrego teflonu i z przodu też bardzo szczelnie poza tym luki musisz dokładnie zakleić taśmą. Kołpak śruby nie może mieć większej średnicy niż dławica wału i podkładka przy śrubie powinna dobrze przylegać do panewki ciut mniejsza średnica . mocy możesz mieć więcej tylko wyważenie się i dobór śrub napędowych na tym stracisz najwięcej czasu i musisz mieć ich kilkanaście. Obroty, śruba, kadłub, muszą być dobrane w pierwszej kolejności. i wychylenia steru nie za duże na początek na pełnym skręcie powinieneś zatoczyć krąg fi 2 metry nie mniej patrząc na rufę podczas pływania nie może się kłaść na prawą burtę jak się kładzie potrzebne będą kliny i więcej ssania na lewej burcie środek ciężkości tak z 30% od rufy to wszystko trzeba dograć podczas pływania ten model jak bił rekord świata na F! szedł około 100km w bardzo ciasnych i gwałtownych zakrętach i warzył około 3,kg. model musisz nauczyć pływać jak coś to dzwoń Władek. W brew pozorom łódki szybkie to nie taka prosta sprawa jak wielu myśli tu się liczy nawet grubość lakieru i ułamki mm niedokładności na dnie w części rufowej . Michał coś niecoś wie o co tu chodzi .
Rekomendowane odpowiedzi