PilotM Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Witajcie, Klamka zapadła rozpoczynam nowy projekt bo poprzednie zakończone i czekają na wiosenną pogodę i ulotnienie. Długo myślałem co budować i po prawie codziennej kawie z Henrykiem doszedłem do wniosku że Makieta RWD8 Heniu udostępnił mi plany wykonane przez p. Marka Klimczaka wydrukowane do budowy i objął nadzór budowlany Jak ktoś ma zdjęcia w celu podglądu oryginału to chętnie skorzystam. Budowa potrwa ale chcę zbudować pierwszą makietę (zobaczymy co wyjdzie ) Liczę na Wasze wsparcie w szczegółach. Pierwsze zdjęcia z budowy niebawem.
wogru Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Panie Marku ! Zasiadam do kibicowania - RWD-ziaki to również moja zajawka - mam nadzieję, że kiedyś spróbuje.
Andrzej Klos Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Marek, Tak, to znowu ja o profilach . Plany RWD-8 Mark'a maja nieprawidlowy profil skrzydla, powienien byc to profil tzw samostateczny a tak naprawde to oznacza profil o malym lub zerowym wsp. momentu. Ma to wplyw na sterowanie i statecznosc modelu. Byla o tym mowa tutaj: http://pfmrc.eu/index.php/topic/66179-rwd-8/ A
PilotM Opublikowano 2 Lutego 2018 Autor Opublikowano 2 Lutego 2018 Marek, Tak, to znowu ja o profilach . Plany RWD-8 Mark'a maja nieprawidlowy profil skrzydla, powienien byc to profil tzw samostateczny a tak naprawde to oznacza profil o malym lub zerowym wsp. momentu. Ma to wplyw na sterowanie i statecznosc modelu. Byla o tym mowa tutaj: http://pfmrc.eu/index.php/topic/66179-rwd-8/ A Super dzięki sprawdzę po powrocie z delegacji.
radziu45 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Marek, Tak, to znowu ja o profilach . Plany RWD-8 Mark'a maja nieprawidlowy profil skrzydla, powienien byc to profil tzw samostateczny a tak naprawde to oznacza profil o malym lub zerowym wsp. momentu. Ma to wplyw na sterowanie i statecznosc modelu. Byla o tym mowa tutaj: http://pfmrc.eu/index.php/topic/66179-rwd-8/ A Andrzej tylko ciekawe jak się będzie sprawdzał profil prawdziwego samolotu zastosowany w modelu gdzie cięciwa jest mniejsza .
Andrzej Klos Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Andrzej tylko ciekawe jak się będzie sprawdzał profil prawdziwego samolotu zastosowany w modelu gdzie cięciwa jest mniejsza . Radziu, Bardzo dobre pytanie! Nie stosowalbym orginalnego profilu bez sprawdzenia na komputerze. Ale do tego trzeba miec jego wspolrzedne. Wiec raczej poszukalbym profili modelarskich; byc moze Clark-YH, lub jakis od latajacych skrzydel..
romigraf Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 W ramach wspomożenia działań i dla ułatwienia w podjęciu "jedynie słusznej" decyzji załączam dane oryginalnego profilu Ósemki. Pozdrawiam i powodzenia życzę IAW 140.pdf
PilotM Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 Witajcie, Dzięki za wszystkie wskazówki, oczywiście przeanalizuje. Obecnie jestem jednak na etapie, że wszystko wykonuje zgodnie z planem który posiadam - wychodzę z założenia że jak ktoś go narysował to i zbudował i pewno latało. Ale tak jak pisałem jeszcze nie zapadła ostateczna decyzja co do profilu skrzydeł. Może właściciel tego modelu przeczyta ten post i powie jak to jest naprawdę.
Iras 11 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 To mi wyglada na chlopakow z Leszna , tam chyba ktos kiedys zbudowal taki model
PilotM Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 To mi wyglada na chlopakow z Leszna , tam chyba ktos kiedys zbudowal taki model Oczywiście że Leszna bo klub nazywał się latacze, więc jest szansa.
Iras 11 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Mam gdzies telefon do Mariana , jak nikt sie nie odezwie to ci dam moze on bedzie w stanie powiedziec kto tym latal
PilotM Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 Dzięki za telefon rozmawiałem już wszytko wiem, muszę sprawdzić na planach. Jak posprawdzam napiszę jak sprawa się ma. Model Mariana 2,5 m lata bardzo ładnie stabilny w locie i lądowaniu silnik 15 cm benzyna. Strona kolegów modelarzy z Leszna. http://www.latacze.pl/index.php/artykuly
mariopilot Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Witam jak juz to jest model Jacka W z klubu Latacze
BRoman Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Praca podwozia wyraźnie prawidłowa . Bardzo mi pasuje. A model faktycznie stabilnie i pewnie zachowuje się w powietrzu.
PilotM Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 Witam jak juz to jest model Jacka W z klubu Latacze pomyliłem imiona
Andrzej Klos Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Zrobilem szybka analize: - Dla wagi okolo 5.5kg i skali 1:5 wychodzi predkosc przeciagniecia ~10m/s co daje Re~250000 przy cieciwie ~400mm. - Wspolrzedne, ktore podal romigraf (dziekuje) byly zbyt “rzadkie’ i za pomoca XFLR5 wygenerowalem wiecej, sa w zalaczeniu. - W porownaniu z Clark YH, profil IAW 140 ma wiekszy wsp. oporu i troche “pokrzywiana” charakterystyke w okolicy przeciagniacia pomimo wygladzenia wspolrzednych. Samo przeciagniecie jest jednak w miare lagodne. Duzy opor jest zapewne nawet wskazany dla samolotow szkolnych. Mysle tez, ze Profili (= X-Foil) ma troche klopoty z przewidzeniem charakterystyki przy duzych katach natarcia w tym profilu. - W sumie trudno powiedziec, ktory profil jest lepszym wyborem dla tych liczb Re; IAW 140 jest calkiem OK dla tego modelu ale dla tylko troche mniejszych modeli juz nie; tutaj Clark YH wydaje sie byc lepszy. - Wsporzedne Clark YH wzialem od Profili ale tez byly troche rzadkie. - Profile “samostateczne” maja na ogol niski wsp. momentu co pozwala na zastosowanie mniejszego statecznika poziomego. - Nothing ventured nothing gained! Uwielbiam profile; ich piekne ksztalty i krzywizny (minus ten od Wicherka) . Zakochalem sie w nich 25 lat temu kiedy wracajac do modelarstwa po dlugiej przerwie zbudowalem prosty balsowy model szybowca do latania na zboczu. Model mial profil Clark Y i zebra wycialem laserem. Potem probowalem 4-5 roznych skrzydel z roznymi profilami od S3016 do RG15 obserwujac zmiany w zachowaniu. Doskonala zabawa i nauka, przynajmniej dla inzyniera . IAW 140 M 1.txt CLARK YH 1.txt IAW 140 M 1.txt CLARK YH 1.txt
Andrzej Klos Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Nie dawal mi spokoju ten IAW 140 profil przy Niedzieli i zrobilem proste modyfikacje: - Powiekszylem promien noska do 1% - Zmniejszylem grubosc profilu z 12.8 do 11.5%. Ciensze profile na ogol zachowuja sie lepiej przy malych liczbach Re. - Oba powyzsze naraz no i mamy jeszcze lepszy profil o wiekszym wsp. sily nosnej! - Dodatkowo profil dziala do Re=150000 To jest bardzo prosta metoda modyfikowania profili (Patryk zrobilby to pewnie lepiej) ale pokazane jest co mozna uzyskac w prosty sposob. Marek, zrobisz jak uwazasz ale “Nothing ventured nothing gained” ! IAW 140 M 1-11,5%thk-nose R1%.txt
PilotM Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Opublikowano 4 Lutego 2018 Witaj, Andrzej wielkie dzięki za tak obszerne i szczegółowe analizy. Masz rację muszę się zastanowić jaki profil wybrać. Pokazałeś mi tyle zależności że nie sposób to w parę minut przeanalizować i wybrać. Obecnie czekam na wysyłkę z zamówionym materiałem do budowy (sklejka, basa, klej) jak dojdzie to rozpocznę budowę kadłuba. Co do profilu pewno jeszcze do Ciebie napiszę. Pozdrawiam Marek
PilotM Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Opublikowano 4 Lutego 2018 Może ktoś ma profil przygotowany pod ploter to chętnie nawiążę kontakt, znacznie ułatwiło by to temat. Ploter mam dostępny więc tylko wyciąć. Ale to małe marzenie
radziu45 Opublikowano 4 Lutego 2018 Opublikowano 4 Lutego 2018 Nie dawal mi spokoju ten IAW 140 profil przy Niedzieli i zrobilem proste modyfikacje: - Powiekszylem promien noska do 1% - Zmniejszylem grubosc profilu z 12.8 do 11.5%. Ciensze profile na ogol zachowuja sie lepiej przy malych liczbach Re. - Oba powyzsze naraz no i mamy jeszcze lepszy profil o wiekszym wsp. sily nosnej! C5.PNG C5a.PNG C6.PNG C6a.PNG C7.PNG C7a.PNG - Dodatkowo profil dziala do Re=150000 C10.PNG To jest bardzo prosta metoda modyfikowania profili (Patryk zrobilby to pewnie lepiej) ale pokazane jest co mozna uzyskac w prosty sposob. Marek, zrobisz jak uwazasz ale “Nothing ventured nothing gained” ! IAW 140 M 1-11,5%thk-nose R1%.txt Andrzeju trochę to skomplikowane jak dla mnie ale może coś z tego rozumiem , że wychudzenie i pogrubienie nosa profilu IAW polepszyło jego właściwości lotne przy małej cięciwie ?
Rekomendowane odpowiedzi