Grifon Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Witam Wszystkich. Suchy, Rajaner i Earl Stahl te osoby będą odpowiedzialne za projekt mikro mustanga, a dlaczego? a no dlatego, że to Oni mnie namówili na mikro. No może poza Earlem https://freercplans.com/plan-north-american-p-51d-mustang-441.htm Ostatnimi czasy styrodur jest moim ulubionym materiałem budulcowym, po udanej budowie Zlina 526 AFS postanowiłem zrobić dwumetrowy model warbirda, ale najpierw trzeba potrenować na mniejszych. Ten mikro nie był planowany, ale tak się wkręciłem w budowę kadłuba, że pomyślałem, a już dokończę. Myślę, że foty więcej wyjaśnią niż ja pisząc. Model 600mm rozp. Wkret !!!!!!!! (chyba "jakiś czas temu" rozmawialiśmy na ten temat?) Tak to byłem ja (: Pozdrawiam Wszystkich, ide spać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Zgadłem Mustang. A co planujesz zapakować do środka,jaki napęd itp.Ciekawy sposób budowy kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Brawo. Myślałem o tym silniku 9 gramowym 56 g ciagu, oczywisnie te serwa 2,5 gramowe. Mam Aurore haiteka to zakładam, że ta minima 4 kanałowa bedzie dobra, zdaje sie że też ja masz? A co do regulatora i zasilania to już musicie mi doradzic bo ja na elektryce się nie znam. A i sterowanie bedzie silnik, ster kierunku i wysokosci, chyba powino wystarczyc. Teraz to juz ostatnia chwila żeby zamontowac lotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 A tak dokładniej. Jaki silnik masz na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Z silnikiem to się chyba pomyliłem, albo jest dostępny w innym sklepie niż Gam model Hobby, no dobra to wiem tylko jakie serwa a resztę niech fachowcy dobiorą. Wiec dobierajcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 W klasie mikro jeszcze się nie nauczyłem raczkować ale gdybym robił taki model pewnie bym wsadził coś takiego. http://gammodel.pl/sklep/silnik-elektryczny-a1504-2900kv/ Śmigło: V (V): Wzmocnienia (A): Ciąg (oz): Moc (W): Wydajność ciągu: GWS 4040 7,9V 4.4A 2,6 uncji 35W 0,08 oz / W GWS 4530 7,9V 4,6A 3,1 uncji 36 W 0,09 oz / W Wychodzi na to że jakieś 80 -90 g ciągu. Do tego regulator 10A http://gammodel.pl/sklep/esc-abc-power-air-10a-2-3s-bec-1a-regulator-silnikow/ nieco większy nie zaszkodzi. Taki silnik mam w modelu mikro Wicher z ogniwem 1S daje całkiem dobry ciąg. W twoim modelu z pakietem 2S myślę że było by dobrze. Serwa nie większe niż 2,5 - 3,7g. http://gammodel.pl/product-category/wyposazenie-elektryczne/serwa/ Ale to tylko mój pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Patryk, do swojego modelu spokojnie możesz założyć ten motorek 1504. W zupełności wystarczy. Mam taki założony w Citabrii, z 1S daje radę. Na pewno jeszcze lepiej będzie z 2S, ale z racji aku waga będzie trochę większa. Co do serw spokojnie 2,5g. Śmigło do 1s mam 5x3, na 2s też można zastosować takie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Patryk, jakoś mi się nie widzi Mustang bez lotek, bo trzeba poprawiać stateczność poprzez całkiem spore zwiększanie wzniosu obu połówek skrzydła (model musi być samostateczny poprzecznie), a przy dolnopłatach wygląda to nieco dziwacznie (przynajmniej dla mnie). Masz cztery kanały, więc starczy i na lotki (jedno serwo na obie lotki). Przykład małego 12g i prostego P-51 elektryka z siłownikami magnetycznymi RC, a nie serwami (f-my: Plantraco): Film 1 Film 2 Twój Mustang będzie co prawda większy, ale myślę. że spokojnie do maluchów można go jeszcze zaliczyć (no i wyglądał będzie znacznie lepiej od tej sylwetkowej zabawki). Ciekawe, czy się zmieścisz ze wszystkim w 100 g? Czekamy i podziwiamy. TEGO mikrusa - Mustanga pewnie widziałeś? Rekord co do miniaturyzacji modelu 8-mio kanałowego chyba jeszcze nie pobity? To jest dopiero LATAJĄCY maluch RC! Ktoś u nas porwie się kiedyś na coś takiego? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Faktycznie łatwy w transporcie, niedawno przyjechałem do tesciow, na te wszystkie kwestie jutro odpowiem, ide spać (; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Dobra Panowie to biore to wyposażenie, co polecacie, jak sie dostane do komputera to zamówie. Ssuchy i tu masz racje, Earl zrobił ogromny wznios. Ja go zmniejszyłem, ale nie ma co ryzykować juz zrobie te lotki. Earl na pewno powiekszył powierzchnie nośne i nie bede liczył obciazenia z modelu, ale tak na oko to jaka jest krytyczna wartość obciazenia dla niego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 ... Earl na pewno powiekszył powierzchnie nośne i nie bede liczył obciazenia z modelu, ale tak na oko to jaka jest krytyczna wartość obciazenia dla niego? Patryk, podaj średnią cięciwę skrzydła pi-razy-oko (bez liczenia) mierząc z planów, zgodnie z tym rysunkiem (dla skrzydła trapezowego): PS Zakładam, że: I śr = ok. 120mm ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Ile waży to, co masz teraz zrobione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 20 g i rośnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Biorąc pod uwagę to co niegdyś pisał Papa Schier (a on wiedział o czym pisze - poniżej cytuję): Dla cięciwy 120 mm (110 to miałbyś przy skrzydle prostokątnym, jeśli rozpiętość jest faktycznie 600) i profilu o grubości do 12% (tak wynika z planu tego Mustanga) zakres prędkości krytycznych wychodzi mniej więcej od ok. 5m/s do 9m/s (18km/h - 32km/h). W związku z tym trzeba go budować albo jako bardzo lekkie chuchro - wolnolatacz, latający w zakresie prędkości podkrytycznych do 5m/s (co przy tej wielkości modelu może być już kłopotliwe, ze względu na konieczność utrzymania niskiej wagi przy zachowaniu stosownej sztywności konstrukcji i lekkości wyposażenia), lub jako wyjątkowo szybkiego "bzyka", a wtedy model łatwo może przekształcić się w trudną w pilotażu "cegłę" ze względu na konieczność zastosowania mocniejszego silnika i cięższego aku, aby zapewnić właściwą prędkość lotu. Ciekawe jak to wypadnie u Ciebie? Bariera Reynoldsa to UTRAPIENIE przy budowie maluchów. Na wielu forach modelarskich co rusz pojawiają się takie tematy, gdzie delikwenci zastanawiają się dlaczego mały model (na dodatek często zbudowany z pomniejszenia wprost planów oryginału) nie chce dobrze latać i zachowuje się dziwnie! Czym będziesz pokrywał skrzydło: klasyka, czy jakaś tam termo-folia? U nas na rynku ciężko jest kupić cienką i lekką folię do małych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Jurek , byloby milo gdybys zmienil temat na CADILLAC . Ten KADILLAC strasznie "bije" po oczach ( no chyba , ze jest to jakis zamierzony "manewr" ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Jurek , byloby milo gdybys zmienil temat na CADILLAC Jesteś pewny? A nie Patryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Jurek , byloby milo gdybys zmienil temat na CADILLAC . Ten KADILLAC strasznie "bije" po oczach ( no chyba , ze jest to jakis zamierzony "manewr" ). Nie wiem czy zauważyłeś ale to nie jest temat Jurka więc go zmienić nie może. Temat założył Patryk. A Jurek udziela tu cennych informacji o których mało kto wie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 No to przepraszam ! Temat sledze z wielka uwaga , a wiedza Jurka w tej materii mnie zwyczajnie powala ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 4 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Jarek, zanim ty zadałeś tu pytanie (chyba jakaś telepatia ), to ja 20 min wcześniej, dokładnie TO SAMO pisałem do Patryka, bo tez mi się jakoś to źle czytało! Patryk napisał tak SPECJALNIE, wiem dlaczego i może tak zostać, bo się z nim w 100% zgadzam. , a wcale nie musimy o tym pisać na forum. Ostatecznie to JEGO wątek i zrobi tak jak zechce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi