Jump to content

Pakiety z aliexpress. Uszkodzone


Boston0006
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Zakupiłem na aliexpress drona MJX Bugs 3 z zestawem 3 pakietów. Na jednym dron lata kilkanaście minut. Natomiast na 2 pozostałych po minucie sygnalizuje rozładowanie. Napisałem do chińczyka jak sprawa wygląda i od razu wysłał 2 kolejne pakiety. Te również pozwalają na chwilę lotu... Oddałem znajomemu 2 pierwsze do sprawdzenia na ładowarce i ponoć są ok. Co może być nie tak? Jak je mierzyć żeby sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Kolejny...

 

Co rozumiesz pod pojęciem ze pakiet jest ok? Podaj wymiary pakietu (golych ogniw w koszulce bez plastikowej obudowy jeżeli taka jest) i podaj masę. Powiem Ci jaka jest realna pojemność tego pakietu.

 

Możliwe ze dronik ma prosty miernik napięcia i jak to spadnie na skutek złej wydajności prądowej to od razu krzyczy a w pakiecie pod mniejszym obciążeniem może nadal być połowa pojemności.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Chodziło mi o to, że cele nie są uszkodzone. Liczę się z tym, że chiński pakiet nie będzie miał pojemności jak na naklejce (tutaj 1800mAh). Jednak z w sumie 5 pakietów jakie dostałem 4 pozwalają na mniej niż minutę lotu, więc coś jest z nimi nie tak. Skąd zatem te spadki napięcia? Może da się jakoś je uratować?

Link to comment
Share on other sites

Podłącz do ładowarki mikroprocesorowej z tych droższych z pomiarem rezystancji wewnętrznej.  Naładuj do pełna w trybie balance. Zobacz ile prądu "weszło". Rozładuj do 3V na celę zobacz ile energii udało się pozyskać. Jeśli ładowarka ma pomiar rezystancji wewnętrznej ogniw sprawdź ile mają poszczególne cele - rezystancja wewnętrzna daje pojęcie jakie spadki napięcia będą pod obciążeniem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Gdyby Kuba miał ładowarkę to już by to zrobił ( chyba ) :)

Pisał, że już dawał na sprawdzenie w ładowarce i baterie są ok. Więc..... ?

Jak by były OK to nie byłoby problemu.

Możliwości jest kilka:

Pakiety mają uszkodzone cele i to będzie widać podczas ładowania/rozładowania te popsute najczęściej rozładowują się pierwsze (zdecydowanie wcześniej niż pozostałe) i ładują pierwsze. Wtedy pakiety można jeszcze rozmontować i  złożyć od nowa ze sprawnych ogniw.

Pakiety mają pojemność znacznie mniejszą niż deklarowana - są marnej jakości - albo akceptujemy albo do utylizacji.

Pakiety mają dobrą pojemność lecz znaczną rezystancję wewnętrzną - do zastosowań innych niż modele silnikowe w aplikacjach nie pobierających wysokiego prądu, do aparatury, poduszkowca, testera serw, szybowca bez silnika....

Są też możliwe inne przyczyny takiego zachowania modelu jak uszkodzone/zaśniedziałe wtyki, połączenia, luty... trzeba eliminować po kolei.

Może uda się na forum znaleźć kogoś kto mieszka bliżej, ma zaawansowaną ładowarkę i chciałby pomóc.

Masz Marku jakąś konstruktywna propozycję?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam ładowarki, ani puki co wiedzy, żeby je diagnozować. Dlatego oddałem je znajomemu, który taką ładowarkę ma ;). Jakby się znalazł ktoś z okolic Bielska, albo Oświęcimia, kto podjął by się ich sprawdzenia i ewentualnie naprawienia to byłoby super.

 

Chińczyk jak narazie nie odpowiada na wiadomości o kolejnych pakietach, które się nie nadają...

Link to comment
Share on other sites

Nie masz  ładowarki więc czym ładujesz te pakiety?

Masz jakiś miernik uniwersalny. Sprawdź jaki jest pobór prądu przez drona przy pracujących silnikach.

W opisie pisze że pakiet 7,4V 1800mAh 25C. Czas lotu z opisu około 15 minut to pobór prądu chyba nie powinien przekraczać 10A.

Sprawdzałeś jakie jest napięcie pakietu gdy jest alarm niskiego napięcia.

Możesz też dla próby podłączyć żarówkę samochodowa np. H4 i sprawdzić jakie jest napięcie pakietu podczas świecenia. 

Jeżeli akumulatory są słabe to będzie szybko spadać.

Gdyby ten pakiet miał chociaż 15C to nie powinno być problemów z lataniem.

Link to comment
Share on other sites

Mam tylko ładowarkę, która była dołączona do drona. Jak będę miał czas to sprawdzę ile dron poboera prądu. Ale zauważyłem,, E sygnał rozładowania pojawia się również przy spokojnym zawisie, nie musi być dużego obciążenia.

 

Wolałbym oddać to komuś kto się na tym zna, żeby sprawdził ;)

Link to comment
Share on other sites

 W moim dronie jest podobna sytuacja . Pierwszy alarm się włącza gdy napięcie aku spadnie do 3,8 - 3,7V/ ogniwo . Po wylądowaniu i ponownym starcie można jeszcze sporo czasu polatać aż do drugiego alarmu ( spadek napięcia do 3,3V/ ogniwo ) wtedy dron już sam ląduje .

 

Co do tych pakietów . Szlag go wie ile to leżało w magazynie w Chinach zanim to sprzedali ? Mnie też w Bg  sprzedali drona z dziwnym pakietem .Pakiet 2S  3,2Ah . Od 8,4 do 7,3V różnica napięć na obu ogniwach wynosi 0,01 - 0,02V .  Ale po przekroczeniu 7,3V  zaczyna się robić duży rozjazd napięć ( powyżej 1,5V ) .

 

Szkoda że nie masz jakiejś porządnej ładowarki . Wtedy byś podłączył aku do balansera i rozładowywał do 3,0V/ ogniwo . Byś widział co się dzieje z poszczególnymi ogniwami . Nie wiem ? Naładuj te aku tą ładowarką co masz na maxa . Następnie rozładuj je dronem aż włączy się alarm . Potem sprawdź miernikiem jakie są napięcia na poszczególnych ogniwach ?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.