jureks Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Opublikowano 7 Sierpnia 2019 Witam. Pytanie laika do fachowców. Jeżeli zlecę wydrukowanie modelu opracowanego na wymiar 140 cm rozpiętość skrzydeł powiększonego do 170 może 190 cm czy ta zmiana wymiarów będzie miała jakiś wpływ na jakość wydruku np, gładkość powierzchni ?.
dukeroger Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Na gładkość powierzchni to zapewne nie. Na wytrzymałość już prędzej; takie modele są drukowane z regóły pojedyńczą warstwą na zewnętrznej powłoce, może to być za mało, mają z regóły gniazda pod serwa - pewno wyjdą niestandardowe, gniazda na podwozie - to samo. Do tego stateczność dużych płaskich powierzchni... ale dać się da, geometria jest skalowalna.
enter1978 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Mam problem z drukarką anet a6. Problem polega na tym że zdechł wyświetlacz, drukarka jest w trakcie drukowania i drukuje normalnie tyle że nic nie widać na wyświetlaczu. Wyglądało to tak że w pewnym momencie na wyświetlaczu wyświetlały się wszystkie linie i wszystkie możliwe znaki tak że i tak nic z tego nie dało się odczytać. Pomyślałem że może wtyczka nie łączy i zacząłem poruszać wtyczkami z tyłu wyświetlacza , ale tak to niezgrabnie zrobiłem że jedna wtyczka się wypięła i wtedy wyświetlacz zgasł, po wciśnięciu jej na miejsce wyświetlacz się zaświecił ale wszystkie rozświetlone znaki znikły , wyświetlacz jedynie się podświetla na niebiesko i tyle nic na nim nie ma, tak to wygląda. Za około 1,5 godziny powinna skończyć drukowanie i chciał bym sie zainteresować problemem Wie ktoś co sie stało? Gdzie szukać przyczyny problemu? Kurcze dobrze by było jak by drukarka z rana rozpoczęła nowy wydruk ale z takim wyświetlaczem to raczej nie realne☹️
Marek_Spy Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Jak sie zresetuje to powinno byc ok, dokończyć druk i zobaczysz. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
enter1978 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 Dokładnie jak Marek napisał, po skończeniu drukowania wyłączyłem drukarkę z sieci i po ponownym włączeniu normalnie się uruchomiła i wyświetlacz działa?. Czyli jutro z rana jadę dalej z wydrukiem.
Marek_Spy Opublikowano 30 Grudnia 2019 Opublikowano 30 Grudnia 2019 A czy ty odlaczasz od komputera monitor w czasie pracy? Albo dysk czy inne peryferia? No to juz nie kombinuj następnym razem. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Francka Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Opublikowano 10 Lutego 2020 Moja maszyna w niedziele rozpoczęła drukowanie projektu kolegi z modelarni . To takie mocowanie silnika benzynowego do modelu holownika .Jest to wzór nie będzie montowany w modelu posłuży jedynie do dopasowania w modelu P Filament PLA 500 gram czas druku około 25 godzin wielkość 260 mm/50mm model wyszedł super jestem bardzo zadowolony Gotowy wydruk Filmik.mp4 To największy element jaki drukowałem
japim Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 A zapytam po co tak gęste wypełnienie? Skoro to nie jest element funkcjonalny?
Francka Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Opublikowano 10 Lutego 2020 20% wedle życzenia kolegi. Silnik przypasowany 1
japim Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 Ładnie. Dla takich dużych wydruków warto zainwestować w większe dysze 0.6 lub 0.8 no i najlepiej Volcano. Bo to szkoda czasu.
Francka Opublikowano 14 Marca 2020 Autor Opublikowano 14 Marca 2020 Uruchomiłem maszynę i po 59 godzinach (drukarki jednak wolno drukują) wyszło takie coś . To forma z poprzedniego wydruku waga 1200 g rozmiar 300X300x60 . Z formy powstanie łoże do silnika naszego nowego holownika. Jakość zadowalająca kolega zadowolony Maszyna zdała egzamin na 5 wydruk gigant.
GPiotr Opublikowano 18 Czerwca 2020 Opublikowano 18 Czerwca 2020 OK Panowie, poszliście w jedną stronę - drukarka, upgrade'y, zabawy - jak wszyscy Koledzy widzę formy, kopyta - dalej klasycznie. Ja pochwalę się moją maszynką - drukowałem, składałem ją jakieś 2 lata temu, muszę ją zupgradeować - w załączeniu. Od razu mówię - dremel absolutnie się do takich zadań nie nadaje - spalił się bardzo szybko. Kupiłem chińskie "suche" wrzeciono. Zero drgań, cisza, wystarczająca moc. W razie potrzeby służę pomocą w budowie ja już się trochę nauczyłem na błędach i wiem, których nie można popełniać. Odnośnie dużych wydruków - dziś po raz pierwszy drukowałem PLA dyszą 0.8 - nie do końca jestem zadowolony z efektów, ale było szybko. W mojej drukarce na pewno musze ustawić przepływ na mniejszy. Domyślny Cury za bardzo wylewa filament. Drukowałem kiedyś ABS dyszą 0.6 - poszło ładnie i szybciej. Teraz z innej beczki. Od jakiegoś czasu zainteresowałem się filamentem wood. Ponoć jest tam około 30-35% mączki drzewnej, ponoć łatwiej to obrabiać. Czy któryś z kolegów testował takie coś w roli budulca modelarskiego ? Wpadłem na pomysł, by wydrukować na drukarce żeberka z otworkami na np. pręciki węglowe. Będzie to lekkie (bardzo ażurowe) i bardzo wytrzymałe - najsłabsze ogniwo to folia, którą można zawsze dosztukować w razie twardego lądowania/kreta. Pytanie zasadnicze - czy da się oracovera napiąć na żeberkach wood/PLA/ABS/PET ? ogólnie PLA ma najniższą temperaturę topnienia ale jest sztywny, ABS jest z kolei bardzo elastyczny (przy wąskich elementach) wood teoretycznie można spróbować posklejać np. wikolem i obrobić. Nie wiem jak pet-g. Przyznam, że nie drukowałem jeszcze nic pet-g i woodem - a szkoda mi kupować rolki jak ma pójść na zmarnowanie.
japim Opublikowano 18 Czerwca 2020 Opublikowano 18 Czerwca 2020 10 minut temu, GPiotr napisał: OK Panowie, poszliście w jedną stronę - drukarka, upgrade'y, zabawy - jak wszyscy Koledzy widzę formy, kopyta - dalej klasycznie. Ja pochwalę się moją maszynką - drukowałem, składałem ją jakieś 2 lata temu, muszę ją zupgradeować - w załączeniu. Od razu mówię - dremel absolutnie się do takich zadań nie nadaje - spalił się bardzo szybko. Kupiłem chińskie "suche" wrzeciono. Zero drgań, cisza, wystarczająca moc. W razie potrzeby służę pomocą w budowie ja już się trochę nauczyłem na błędach i wiem, których nie można popełniać. [ciach] Teraz z innej beczki. Od jakiegoś czasu zainteresowałem się filamentem wood. Ponoć jest tam około 30-35% mączki drzewnej, ponoć łatwiej to obrabiać. Czy któryś z kolegów testował takie coś w roli budulca modelarskiego ? Wpadłem na pomysł, by wydrukować na drukarce żeberka z otworkami na np. pręciki węglowe. Będzie to lekkie (bardzo ażurowe) i bardzo wytrzymałe - najsłabsze ogniwo to folia, którą można zawsze dosztukować w razie twardego lądowania/kreta. Pytanie zasadnicze - czy da się oracovera napiąć na żeberkach wood/PLA/ABS/PET ? ogólnie PLA ma najniższą temperaturę topnienia ale jest sztywny, ABS jest z kolei bardzo elastyczny (przy wąskich elementach) wood teoretycznie można spróbować posklejać np. wikolem i obrobić. Nie wiem jak pet-g. Przyznam, że nie drukowałem jeszcze nic pet-g i woodem - a szkoda mi kupować rolki jak ma pójść na zmarnowanie. Gratulacje z udanej maszynki - aby służyła długo i bezproblemowo. Co do drugiego tematu - to właśnie z Adamem (Karambolis) próbujemy ugryźć kolejny projekt z tzw hybrydowym skrzydłem. Czyli żebra drukowane - to już nie ma znaczenia czy wood czy PLA czy PETG. Zaoszczędzisz jakieś groszowe gramy. Na razie rodzi sie kadłub i usterzenia oraz podwozie - ale do skrzydeł zaraz dojdziemy i dopiero się zacznie... Obecnie ktoś na rcgroups opisał model tzw "stick & tissue" - drukowany szkielet (żebra, natarcie, spływy) i to pokryte czymś tam.: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3626923-Printed-stick-and-tissue
robo123rob Opublikowano 18 Czerwca 2020 Opublikowano 18 Czerwca 2020 Pla przy 60-90 st popłynie petg może wytrzyma do 100 st więc prasowanie foli stanowczo odpada.
GPiotr Opublikowano 18 Czerwca 2020 Opublikowano 18 Czerwca 2020 Hm .. nie rozumiem jaką powłoką "tissue" on to pokrywał - wygląda na jakąś bibułkę napinaną wodą. Wyjdzie na to, że trzeba odgruzować, zupgradeować frezarkę i wrócić do korzeni Przemek - a Wy czym planujecie kryć ?
robo123rob Opublikowano 19 Czerwca 2020 Opublikowano 19 Czerwca 2020 Piotr o ile mogę spytać jaki orientacyjny kosztorys tej twojej maszynki ,przymierzałem się do lasera ale nic sensownego nie znalazłem a na tube mnie nie stać.
japim Opublikowano 19 Czerwca 2020 Opublikowano 19 Czerwca 2020 23 godziny temu, GPiotr napisał: Hm .. nie rozumiem jaką powłoką "tissue" on to pokrywał - wygląda na jakąś bibułkę napinaną wodą. Wyjdzie na to, że trzeba odgruzować, zupgradeować frezarkę i wrócić do korzeni Przemek - a Wy czym planujecie kryć ? Gościu z Rcgroups użył papieru pakowego. My mieliśmy pomysł aby pokryć depronem pokrytym papierem pakowym.
GPiotr Opublikowano 20 Czerwca 2020 Opublikowano 20 Czerwca 2020 Nie wiem jaki był koszt, bo do budowy szykowałem się kilka miesięcy, a budowa trwała kolejnych kilka (modelarstwo uczy cierpliwości ) na pewno silniki kolo 100zl (z demonilu z allegro), sterowniki do silnikow kolejne kilkadziesiat (aliexpress) zasilacz 24v w robocie znalazlem (kolejne okolo 100zl) steruje tym arduino pro mini - 30zl (z interfejsem usb) wrzeciono okolo 200zl (60$ alliexpress) do tego aluminium z hurtowni okolo 100zl, profile stalowe z castoramy z 10zl/m. Zebatki, paski, rolki z alliexpress - powiedzmy kolejne 100zl. Lozyska i walek 8mm z allegro. Hm ... Chyba tyle. No i troche ponad 1kg filamentu PLA. Ja drukowalem wszystko dysza 0.4 ale jak bym to robił jeszcze raz to bym 0.6 albo 0.8 probowal. ogolny projekt jest tu : R-CNC , the new cheap printable CNC milling machine found on #Thingiverse https://www.thingiverse.com/thing:2159840 ale robiłem ją już z upgradeami (modyfikacja osi x, podwójne szyny, uchwyty pod silniki 23) i dorabiałem swoje upgrady jak napinacze pasków, uchwyty pod rolki zębate, uchwyt do dremela/proxxona/wrzeciona - dremel sie szybko spalil, proxona mi szkoda było i teraz wrzeciono. Koniecznie troche roznych frezow z alliexpress do łamania i nauki dorobiłem sobie jeszcze czujnik wysokości materiału z kawałka laminatu miedzianego i działa jako kompensata nierówności stołu. Przepraszam za bledy ale z telefonu pisałem, a nie nawidze tego
GPiotr Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Post pod postem, ale w innej sprawie Wydrukowałem w ramach eksperymentów statecznik pionowy z planów Guppy'ego. Wagę na pewno można zrobić mniejszą, bo zrobiłem go "na tłusto" ale... ale naklejenie folii (chiński oracover) jest możliwe. Gorzej z napięciem, ale wydaje mi się, że to kwestia techniki. Ogólnie żelazko (mojej żony) ustawione na jedną kreskę i przeprasowałem krawędzie. Klej się uaktywnił i folia się przykleiła. Po chwili przyłożyłem żelazko "na płasko", żeby napiąć środek - wyszło pięknie, jak bębenek mojej córki. Po chwili wszystko się pomarszczyło. Ważne by wyciągać z eksperymentu wnioski ! Podczas napinania środka rozgrzewały się również krawędzie i plastik się na tyle uplastycznił, że go wygięło i dlatego się wszystko pomarszczyło. W tej chwili drukują się elementy z PLA/wood - może to da się okleić jakąś bibułką na wikol /cellon ? Odnośnie napinania folii na PLA wydaje mi się, że to jest do wykonania, tylko 2 etapowo - najpierw naprasować krawędzie, pozostawić do wystygnięcia (albo do lodówki wsadzić na chwilę) i później np. gorącym powietrzem ze stacji lutowniczej napiąć środek - szybkim dmuchnięciem tak, by folia się napięła a plastik nie zdążył się rozgrzać. Druga sprawa, to nawet przy klasycznej konstrukcji - balsa + folia można dodrukować sobie "pierdoły" typu np. estetyczny i wytrzymały element mocujący ogon na rurce węglowej albo drobiazgi typu półki pod serwa, kopułki na serwa lotek itp. Muszę jeszcze skombinować sobie laser do kompletu albo do frezarki dołożyć tubę CO2. pozdrawiam
Slawomir Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Cześć. Jak można zobaczyć tu https://3dprintedrcplanes.com/maripi/ Bez problemu można pokryć folią model z drukarki. Jest film jak ten model pokrywać folią. Pozdrawiam Sławomir
Rekomendowane odpowiedzi