jetfan Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Wiosna idzie pełnym ogniem (rano u mnie -10) więc postanowiłem dokończyć model, który rozgrzebałem na jesieni czyli ten: https://www.theworldmodels.com/store/?action=productDetail&id=56 Kupiłem, obejrzałem i zdecydowałem, że istnieje pewien poziom tandety poniżej którego nie zejdę Z tego powodu skrzydła poszły do kosza, reszta (kadłub + stateczniki) została ale w postaci podstawowej czyli sama konstrukcja, bez 'okleiny' czy jak to tam nazwać. Usunąłem folię (zeszła zastanawiająco łatwo), poprawiłem klejenia żywicą, tam gdzie się dało zwiększyłem ażurowanie. Kadłub trochę zmienię, będzie mieć otwartą kabinę oraz dorobię owiewkę 'pilota' by osiągnąć styl samolotów z okresu międzywojennego. Silnik będzie zdecydowanie większy niż zalecany, czekam na paczkę, jak dojdzie to się pochwalę. Ale teraz czeka na nowe skrzydła. No właśnie, tu się zaczęło. Pomyślałem, że zrobię model z chowanym podwoziem i klapami. Chciałem również spróbować projektowania w komputerze więc kupiłem software 'DevWing 2' - i muszę powiedzieć, że było warto. Po wycięciu laserem wszystko pasuje idealnie, raczej nie byłbym w stanie osiągnąć takiej dokładności wycinając części ręcznie nie wspominając, że pewnie zabrakło by mi cierpliwości. Skrzydło teraz wygląda jak niżej. Wszystko jest klejone żywicą. Myślę, że potrzebuję ok. 2 tygodni by je dokończyć tj. doprowadzić do stanu gotowego do oklejenia. Skrzydło ma ok. 1700 rozpiętości, profil to S8036 przy kadłubie, na końcu S8037, zwichrzenie 1 stopień, na razie nie ważyłem ale lekko nie będzie. Jeśli pojawią się istotne postępy to wstawię nowe zdjęcia. Pozdrawiam wszystkich i czekam na wiosnę
jarek996 Opublikowano 26 Lutego 2018 Opublikowano 26 Lutego 2018 Wiosna idzie pełnym ogniem (rano u mnie -10) więc postanowiłem dokończyć model, który rozgrzebałem na jesieni czyli ten: https://www.theworldmodels.com/store/?action=productDetail&id=56 Kupiłem, obejrzałem i zdecydowałem, że istnieje pewien poziom tandety poniżej którego nie zejdę Z tego powodu skrzydła poszły do kosza, reszta (kadłub + stateczniki) została ale w postaci podstawowej czyli sama konstrukcja, bez 'okleiny' czy jak to tam nazwać. Usunąłem folię (zeszła zastanawiająco łatwo), poprawiłem klejenia żywicą, tam gdzie się dało zwiększyłem ażurowanie. Kadłub trochę zmienię, będzie mieć otwartą kabinę oraz dorobię owiewkę 'pilota' by osiągnąć styl samolotów z okresu międzywojennego. Silnik będzie zdecydowanie większy niż zalecany, czekam na paczkę, jak dojdzie to się pochwalę. Ale teraz czeka na nowe skrzydła. No właśnie, tu się zaczęło. Pomyślałem, że zrobię model z chowanym podwoziem i klapami. Chciałem również spróbować projektowania w komputerze więc kupiłem software 'DevWing 2' - i muszę powiedzieć, że było warto. Po wycięciu laserem wszystko pasuje idealnie, raczej nie byłbym w stanie osiągnąć takiej dokładności wycinając części ręcznie nie wspominając, że pewnie zabrakło by mi cierpliwości. Skrzydło teraz wygląda jak niżej. Wszystko jest klejone żywicą. Myślę, że potrzebuję ok. 2 tygodni by je dokończyć tj. doprowadzić do stanu gotowego do oklejenia. Skrzydło ma ok. 1700 rozpiętości, profil to S8036 przy kadłubie, na końcu S8037, zwichrzenie 1 stopień, na razie nie ważyłem ale lekko nie będzie. Jeśli pojawią się istotne postępy to wstawię nowe zdjęcia. Pozdrawiam wszystkich i czekam na wiosnę Pochwal sie juz dzisiaj
jetfan Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Opublikowano 1 Marca 2018 Dzięki Koledze 'jarek996' mam silnik Takiego jeszcze nie miałem, robi wrażenie. A poniżej półprodukt kadłuba czeka na dalszą obróbkę.
jarek996 Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Folia to Ci pieknie zeszla. Ja probowalem sciagac w moim modelu ( Kyosho Kelly ) i to byl jakis koszmar. Ta "glowna " czesc folii zeszla , ale zostal podklad . Aceton, aceton i jeszcze raz aceton . Katastrofa jakas . P.S. takiego porzadku na stole to ja chyba NIGDY nie mialem
jetfan Opublikowano 1 Marca 2018 Autor Opublikowano 1 Marca 2018 Na zdjęcie folii jest prosty patent: wystarczy trochę podmuchać suszarką i sama się odkleja, prawie cały klej też odchodzi. W przypadku modeli z Azji czasem nawet nie jest potrzebna suszarka...
robert.pilot Opublikowano 1 Marca 2018 Opublikowano 1 Marca 2018 Dzięki Koledze 'jarek996' mam silnik Takiego jeszcze nie miałem, robi wrażenie. A poniżej półprodukt kadłuba czeka na dalszą obróbkę. Piękny motorek, cudowne dźwięki wydaje. Mam taki sam ale srebrna głowica standardowa, nie oddam go za nic.
jetfan Opublikowano 6 Października 2018 Autor Opublikowano 6 Października 2018 Stan na teraz poniżej. Do końca brakuje osłony skrzydeł pod kadłubem oraz kabiny. Reszta już jest. Co ciekawe model jest relatywnie lekki, tj. 3 kg w aktualnym stanie, czyli prawie gotowy do oblotu. Być może poleci jeszcze w tym sezonie. Pozdrawiam,Z
jetfan Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Parę dni temu był oblot. Lata super
Grifon Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Po liftingu wyglada znacznie lepiej, sportowa sylwetka, podoba mi sie.
kesto Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Kadłub trochę zmienię, będzie mieć otwartą kabinę oraz dorobię owiewkę 'pilota' by osiągnąć styl samolotów z okresu międzywojennego. Bardzo sympatyczny modelik, ale jak już chcesz mieć otwartą kabinę, to zrób zagłówek dla pilota. Będzie wyglądał bardziej w stylu okresu międzywojennego.
jarek996 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Przypomina troszke ( moze przez kolor ? ) DRAGON LADY .
dyra63 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Bardzo ładnie wygląda, zgrabny dolnopłat.Numer 63 to chyba nasz rocznik ( dobry rocznik- ).
Rekomendowane odpowiedzi