Skocz do zawartości

ASP 12A


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No ok. Temperatura to jedno a zawartość nitro to druga, inna sprawa. 

Dlaczego więc nie stosować do docierania paliwa 80/20 ? Nitro też lekko chłodzi silnik, tak czy nie? 

No chyba że chodzi tu o składniki olejów syntetycznych, których rycyna nie ma..

 

Pomieszałeś 4 rzeczy w jednym:

1. docieranie silnika,

2. zawartość nitro,

3. olej rycynowy 

4. skład paliwa 80/20 

 

To są 4 odrębne rzeczy.

 

Mowa była o tym że docieranie silnika ABC na paliwie z rycyną nie jest dobrym pomysłem - dlaczego? bo przy złej temperaturze rycyna formuje nagar.

Napisałem też że chłodzenie silnika ABC w czasie docierania to zły pomysł - podałem link. Więc skąd nagle nitro które ma chłodzić silnik?

 

Jak dolejesz nitro to już nie masz paliwa 80/20 - bo 80/20 określa skład metanol/olej. Dolejesz trochę nitrometanu i już się proporcje zmieniają.

Olej tez może być różny - rycynowy/ syntetyczny.

Możesz mieć paliwo 80/20 na oleju syntetycznym.

Może być paliwo 80/17/2/1 na oleju syntetycznym z 2% rycyny i 1 procentem nitro....

Może być paliwo 77/18/5 na oleju syntetycznym lub rycynowym z 5% nitrometanu.

 

Ilość kombinacji jest nieskończona i nie ma związku z samym docieraniem silnika ABC.

 

A do docierania paliwo raczej na oleju syntetycznym np 2% rycyny (ale niekoniecznie) i kilkoma procentami nitrometanu może być.

Opublikowano

Ja ze wzgledu na syf trzymalem sie zawsze z daleka od rycyny ( w takiej ilosci , TZN 20%) .

Do dwusuwow uzywalem 80/20 , a w tych 20 moze bylo 3-5% rycyny i chodzily wszystkie cacy ( + czysciutkie byly )  

Czterosuwami latam  tylko na syntetykach ( no moze tez tam jakis 1-2% rycyny do KLOTZA  laduja , ale to nie ma znaczenia w brudzeniu). Nie latam wyczynowo , latam stosunkowo malo i do tego mam duzo modeli , wiec silniki pochodza jeszcze z 50 lat ....

Opublikowano

W silnikach ABC panewki i tłok/cylinder mają sprzeczne interesy :) Panewki lubią dużo oleju i niską temperaturę, tłok/cylinder odwrotnie. Tłok/cylinder powinien być jak najszybciej doprowadzony, do temperatury pracy. Moim zdaniem nie ma sensu kupowanie innego paliwa do docierania pod warunkiem, że paliwo spełnia zalecenia producenta, na. Contest 10 jest świetnym paliwem do docierania i latania. Oczywiście warto do docierania dodać te 2% rycyny dla uzupełnienia ilości oleju do 20%.

Doświadczeni modelarze często docierają silniki na paliwie takim na jakim mają zamiar użytkować silnik, nawet jeśli jest ono poza ramkami zalecanymi przez producenta. Docierając silnik na paliwie z większą zawartością nitro (np. 15%) zapewniamy silnikowi dotarcie silnika przy wyższej temperaturze zespołu tłok/cylinder co wydłuża jego żywotność (silnik jest dłużej ciaśniejszy w ZZ). Z czasem, kiedy to pasowanie się rozluźni przechodzimy na niższą zawartość nitro, tym samym zmniejszamy temperaturę pracy, a silnik pracując chłodniej staje się ciaśniejszy podczas pracy zapewniając wciąż dobrą szczelność zespołu tłok/cylinder.

Marcin, paliwo 80/20 jest ok. na pewno krzywdy silnikowi nie zrobi, wszystko co jest zgodne z instrukcją jest dopuszczalne, paliwo 80/20 jak najbardziej też :) Te dwa akapity powyżej są raczej dla nas - starych pierników, którzy mają swoje przyzwyczajenia i opinie. Dla Ciebie najważniejsza jest INSTRUKCJA PRODUCENTA :)

Opublikowano

Marcin tak tez myślę ze jako laik  będę trzymał się zaleceń producenta  dziś przyszła paczka z palikiem "fajka" do świecy i pompkom do paliwa  jak rozumiem ta pompka do paliwa jest po to aby nie wyciągać za każdym razem zbiornika paliwa przy uzupełnianiu ?? 

 

 

post-12405-0-67304800-1524040167.jpg

Opublikowano

Zbiornik paliwa musisz mieć zamocowany pewnie i stabilnie, tak że mucha nie siada. Jest to jeden z najcięższych elementów w modelu i nie może być na łasce Boga. Dlatego masz w zbiorniku trzy krocce, do wydechu, tankowania i gaznika. Tak że ten di tankowania wyprowadz poza model lub w takie miejsce żeby był wygodny dostęp, jako zatyczki wezyka możesz użyć śruby która ciasno wcisniesz

Opublikowano

Zbiornik paliwa musisz mieć zamocowany pewnie i stabilnie, tak że mucha nie siada. Jest to jeden z najcięższych elementów w modelu i nie może być na łasce Boga. Dlatego masz w zbiorniku trzy krocce, do wydechu, tankowania i gaznika. Tak że ten di tankowania wyprowadz poza model lub w takie miejsce żeby był wygodny dostęp, jako zatyczki wezyka możesz użyć śruby która ciasno wcisniesz

Sruba zadziala , ale sa przeciez takie ladne ( chowane ) koncoweczki ....   Jedyne 7 zl i nic nie "dynda" pod modelem

 

https://sklep.modelarnia.pl/p14615,wlew-paliwa-gniazdo-tankowania-korek-plastik.html

Opublikowano

Jeśli chodzi o takie zatyczki itp. to ja wszystko mam takie jakie powinno być :)

 

A jeśli chodzi o dotarcie:

 

naładowałem  ten żarnik z bateria  wkręciłem świece  ustawiłem iglice na 2.5 obrotu od pełnego zamknięcia przepustnice ustawiłem na 1/4  dwa razy zakręciłem śmigiełkiem i odpalił  miał na takich ustawieniach chodzić 2 minuty po czym  miałem go zgasić i dać ostygnąć niestety silnik sam zgasł po 2 minut ale to dlatego ze Złe przymocowałem  pręt otwierający/ zamykający przepustnice i od wibracji  zamknął przepustnice i silnik zgasł  dałem mu chwile by ostygnął przy 2 próbie odpalenia niestety silnik już nie odpalił w domy okazało się ze żarnik rozładowany  naładowałem i dalej nic nie chce zapalić wydaje mi się ze ten żarnik może być felerny jest jakiś sposób aby odpalić na kable? :)) tzn podłączyć aligatorki  pod świecie  ?

Opublikowano

Tak - a na końcu aligatorkow baterie 1.5V x 6 równolegle. I po zapaleniu zdejmujesz - a nie trzymasz go przez cały czas pracy.

A jak chcesz mieć żarnik zasilany z dowolnego (dużego) pakietu to taki:

Narz-dzia-zmodernizowane-6-12-v-ulepszon

https://pl.aliexpress.com/item/High-quanlity-Upgraded-Electronic-Glow-Plug-Starter-Igniter-for-Nitro-RC-Car-Boat-Heli-80100-B/1676268406.html

 

Zastanawiam się czy można podpiąć pod taka mała 3A przetwornice - tylko napięcie ustawić na 1.4V :)

http://allegro.pl/przetwornica-zasilacz-dc-lm2596s-1-5-35v-3a-arduin-i6983205323.html

http://allegro.pl/przetwornica-step-down-buck-mp1584-0-8v-20v-3a-i6598228476.html

Opublikowano

Są sposoby:) kostka elektryczna na świece, masa gdzieś z silnika i do tego podpiąć jedna baterię R20. Dlatego polecam panel startowy+,jakiś pakiet 3s i o brak prądu nie musisz się martwić;) no i rozrusznik też ma tu plus szybciej zakreci, zassie paliwo nuż się namachasz;)

Opublikowano

Przemek raczej chodzi mi o cos takiego  jak pisze Marcin chciałbym  np. takie żabki jak masz na zdjęciu  podpiąć bezpośrednio do święty i zasilić to bateria albo jakimś pakietem ale czy tak mogę zrobić i jak to miało by wyglądać ze + na świecę a - na obudowę?  

Opublikowano

To kotka elektryczna jak pisze Marcin - a właściwie metalowy element z kostki :) To na świecę. A masę (drugi przewód) mocujesz gdzieś do korpusu - np śrubą mocującą silnik do łoża. Proste i pewne połączenie. 

Opublikowano

Spróbuj  wyczyścić świece oraz grzałkę papierem, ja robię to biorąc ręcznik papierowy złożony na dwa razy i trzymając go na świecy zakładam grzałkę tak by papier był na świecy i w środku grzałki, po czym obracam nią trochę i wyciągam papier. Zazwyczaj pomaga bo zbiera mi się jakiś syf zawsze tam. Jest to denerwując i generalnie chyba pewniej korzystać z tych innych metod.

 

Na pocieszenie (lub nie :P) napiszę, że mi też udało się odpalić ASP25 za pierwszym razem bez problemów, a potem się męczyłem, bo nie chciał współpracować, ale jak już doszedłem co i jak odpala zawsze :)

 

Dodam tylko dalej, że według sposobu docierania silników ABC nie powinieneś go studzić, najlepiej żeby wypalił cały bak bez gaszenia i w optymalnej temperaturze z krótkimi przerwami na wolnych obrotach. Wszystko jest w linku który podałem ja i Przemek. 

Opublikowano

czyli coś takiego było by dobrze a z 2 strony  podłączyć jakiś pakiet ? 

958c1e1a3ca663c6med.jpg

 

jeśli chodzi o docieranie to tak jest napisane w instrukcji silników ASP 

 

584e81ce86836f0amed.png

Opublikowano

Moim zdaniem okej, tylko postaraj się aby czerwony krokodylek stykał się tylko z "pręcikiem" świecy. Nie możesz zasilać tego z byle jakiego pakietu, chyba, że zastosujesz przetwornicę napięcia do 1.5V MAX. Lub zrobisz tak jak napisał Przemek czyli zastosujesz pakiet z akumulatorków AA połączonych równolegle.

 

No tak zapomniałem, że w instrukcji jest inaczej (w zasadzie zupełnie odwrotnie)  :P. W takim razie już się nie wypowiadam, może ktoś z doświadczeniem i wiedzą coś napisze. Troszkę to drążę, bo sam chciałbym wiedzieć lepiej :).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.