Matijus Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Witam. Czy ktokolwiek w jakikolwiek sposób uszczelnił ten tłumik z powodzeniem? To już drugi silnik który trafił do mnie z takim tłumikiem i próbowałem sylikonu do wysokich temperatur, specjalnej pasty do tłumików w aucie, robiłem nawet uszczelki. Zawsze ten sam rezultat, wydmuchiwało wszystko. Największy chyba problem jest między tą przejściówką a samym tłumikiem nie jest idealnie spasowany (to samo było w innej przejściówce) . Pomyślałem aby może lut tam stopić, ale czy potem tłumik jak osiągnie swoją temperaturę to tego lutu ponownie nie stopi i wydmucha? (niby lut topi się przy temperaturze 227 stopni ale?.....) Jeśli ktoś dał radę proszę o wyjaśnienie JAK A jak spotkam tą osobę osobiście to najlepsze pół litra postawię lub czteropak lub nawet dwa ;D Ps. tłumika zmieniać nie będę (z góry odpisuje tym co napiszą "kup inny tłumik") Jeśli się nie da to trudno tak będę latać.
Grzesiek Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Musisz plaszczyzny splanowac aby dolegaly idealnie.Jak nie masz frezarki to szyba i papier scierny i jechana.Wtedy wycinasz uszczelke z cienkiej blaszki aluminiowej(puszka po piwie)lub miedzianej i po problemie.
Matijus Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 No właśnie nie takie proste. Na krańcach (zaokrąglenia) jest szczelina i tam wywala wszystko. Próbowałem już tego też co napisałeś.
AndyCopter Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Epoksydowy Naprawczy Kit Motoryzacyjny, tani i w dość skuteczny na niewielkie ubytki.
Matijus Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 Epoksydowy Naprawczy Kit Motoryzacyjny, tani i w dość skuteczny na niewielkie ubytki. Ok spróbuję coś znaleźć w sklepach, choć nie będzie to łatwe po niemiecku
Zycior Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 https://modelemax.pl/pl/akcesoria/13262-kryngielit-10x150x250mm--wyprzedaz-.html Kup, wytnij i zapomnij o problemie
Matijus Opublikowano 3 Maja 2018 Autor Opublikowano 3 Maja 2018 https://modelemax.pl/pl/akcesoria/13262-kryngielit-10x150x250mm--wyprzedaz-.html Kup, wytnij i zapomnij o problemie Niestety odpada w tym miejscu, jeszcze od strony kartera do tej przejscówki ok tam by nie było problemu. Ale już od strony tłumika, ścianki tej uszczelki musiały by być gruboći nawet nie pół milimetra (już pewnie przy składaniu tego by skończyła żywot). Jutro po pracy postaram się zrobić lepsze zdjęcie o co mi chodzi ale już na innyn tłumiku (praktycznie taki sam).
Wodzu 7 Opublikowano 3 Maja 2018 Opublikowano 3 Maja 2018 Od przejściówki do tłumika idealny będzie dwuskładnikowy klej epoksydowy z opiłkami metalu.W Polsce nazywa się Płynny Metal firmy Dragon i można go kupić w Castoramie,LeroiMerlin czy OBI.Zastosowałem w czterosówie przy permanentnie odkrecającym się tłumiku i pomogło.Ma tylko dwa felery:schnie 24 godz. i skleja bardzo trwale-trudno rozłączyć.Będziesz miał tłumik z przejściówka połączony na stale.Od silnika do przejściówki daj blaszkę alu. Pozdrawiam Wojtek.
Matijus Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 Chyba mam nawet gdzieś podobny klej(jak nie taki sam jeszcze z Polski, dopiero teraz coś mi zaświtało jak napisałeś "płynny metal") , ale nie pomyslałem o nim z obawy o temperaturę. Przejsciówka może być połączona na stałe z tłumiekiem to nie problem. O ile ten klej jeszcze jest coś wart, bo jiż trochę długo go mam otwartego, to sobotę lub niedzielę się za to wezmę i dam znać jak wyszło.
AndrzejC Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Silnik ma w płaszczyźnie dwa małe otwory. Po coś je ma... Łączenie tłumika z silnikiem za pomocą śrub jest najlepszym sposobem. Nie da ci tego żadna obejma , co może dać ci mała śrubka Ja bym do kolektora dospawał kawałek odpowiedniego płaskownika z otworami, przyspawał ( nawet jak to jest aluminium, to problemu nie ma bo to da się pospawać),splanował powierzchnie i skręcił śrubkami. Grzesiek napisał dobrze. Jeżeli dopasujesz płaszczyzny to żadna uszczelka nie jest potrzebna. I żadnych klejów silikonów itp... Bo prędzej czy później diabli wezmą taką uszczelkę , a i wyglądu to żadnego nie ma A.C.
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Pisalem wczesniej o trezowaniu,ale mozna tą flensze też splanowac na tokarce moze masz dostep do takiej maszyny
Matijus Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 Choć by nie wiem jakie to było idealnie proste na krańcach (zaokrąglenia) są szpary... Idiątą nie jestem aby nie wpaść na takie coś. A co do otworów nie ma opcji musiał bym sam tłumik przerabiać bo on kończy się na tych śrubach tak więc totalnie odpada. Nie bez powodu są specjalne otwory w samym tłumiku (oryginalne) aby właśnie dać tą obejme. Nie da się inaczej boz konkretnego przerabiania zamocować tego tłumika. Jak będe w domu pokaże o co mi chodzi z tymi "ubytkami" na tych zaokrągleniach.
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Weź kawałek duralu wytnij nową flansze(w imadle brzeszczotem) przyspawaj do tłumika,wywierc dwa otworki o rozstawie zgodnym z rozstawem w silniku i będziesz miał fachowo i bez cudowania z klejami które i tak puszcza od temperatury.
Matijus Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 Silnik webra nówka składany przez gościa który lata jetami (tak wiec zna sie na rzeczy) on sam nim polatał 3-4 razy i tak mi sprzedał. Tłumik raczej oryginalny do tego silnika (miałem taki sam w k&b gdzie potem przeszedł w webre). Inna sprawa że raczej nie przyspawam alu do stali (przejscówka alu stal tłumik) a trzy sruby odpadaja bo nie chce wiercić nowych otworów w nowej masce dla swiętego spokoju (wole pokombinować jak koń pod górę). Śruby by tfaiły w krańce tłumika, tak więc albo bym zrobił szerszą tą przejściówkę albo wy się trzymały na niczym (bo w tym miejscu nie ma tam materiału. Może dla jednych wygląd nie ma znaczenia tyljo jak to lata, ale dla mnie dwie dodatkowe dziury i to jeszcze od góry aby wkręcić tłumik są nie do zaakceptowania. Faktem jest że łączenie tego tłumika z karterem to jedna wielka tragedia. Ale będę próbować klejenia. A co do zrobienia nowego, nie mam takiej możliwości na mieszkaniu a iść do niemca i wytłumaczyć żeby to zrobił... To już wolał bym walić głową w ścianę. Po pracy zrobię dokładniejsze zdjęcie jak to wygląda bo nie jest to podobne jak w zwykłym tłumiku. Samego tłumika nie zmienie bo pasuje idealnie do stylu samolotu a to ma kolosalne znaczenie.
AndrzejC Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Sympatyczny Kolego Mateuszu... Żebym na tych wszystkich różnych sztuczkach dotyczących silników, i to nie takich silniczków jak ten Twój zębów nie zjadł, to bym Ci nie pisał tego, co napisałem powyżej. Ja w ogóle nie wiem gdzie Ty widzisz problem. Jeżeli kolektor jest stalowy to przylutuj na twardo odpowiedni kawałek mosiądzu bo lepiej się obrabia od stali. Patrząc na powyższe zdjęcia uważam,że to jest wykonalne bez żadnego problemu. W Twoim przypadku jeżeli nie dysponujesz frezarką na której możesz sobie wyfrezować taki element łącznie z wgłębieniem w które wsuniesz część wylotową silnika ( na szkicu rys dolny), musisz sobie wypiłować element górny i odpowiednio polutować, obrobić i skręcić całość za pomocą odpowiednio mocnych śrub najlepiej imbusowych. I to będzie działać na 1000%. U mnie działają takie połączenia od jakichś czterdziestu lat . Jakbym miał więcej czasu to bym Ci to wykonał, ale, że sezon nam się zaczął więc do takich robótek długa kolejka się ustawiła... jak możesz czekać to dopiero na jesień. A.C. 20180504141606310.pdf
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2018 Opublikowano 4 Maja 2018 Kolega tego nie uszczelni niczym.Po pierwsze są 3 elementy nie pasujące za bardzo do siebie.Po drugie paliwo i drgania zrobią swoje.Ale róbta jak chceta,kaszana niestety się mści i to w najmniej odpowiednim momencie. Jeżeli kolega nie chce lub niema możliwości tego pospawać,to niech chociaż kołki ustalajace wkręci w ten silnik i założy flansze na te kołki a tłumik dokręci opaską. Inaczej to będzie wszystko pływać,za dużo połączeń na badziewnej opasce.
Matijus Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Opublikowano 4 Maja 2018 Dobra od nowa, bo już nawet ja zacząłem się gubić w tym wszystkim. Dodaję fotkę jak to wygląda w tej przejściówce, zwykły "schodek" który blokuje tłumik. Druga sprawa, jak to wygląda gdybym zrobił na śruby. Czyli jak pisałem wyżej tłumik nachodził by na śruby. Trzecia że musiał bym wkręcać je od przodu (tu akurat moje obawy z wierceniem maski się uspokoiły gdyby doszło do tego pomysłu) I ostatnia którą chcę zniwelować to te szczeliny (zaznaczone czerwonymi strzałkami) przez które jest nieszczelność układu. Próbowałem zrobić zdjęcie od drugiej strony ale kompletnie nic nie widać. Jest minimalna przerwa tam, jak by źle dorobione to było (trochę za duży otwór a za mały tłumik) próbowałem podgiąć tłumik tam, ale nieszczelność wtedy wychodzi w innym miejscu (ale też od tej strony) wszystko się tam idealnie styka, tylko nie te szczeliny na zaokrągleniach. Co ciekawe w innym silniku z tym samym tłumikiem było to samo. I o to mi najbardziej chodzi w całej tej rozmowie naszej. Czym mogę to uszczelnić. Bo sama przejściówka do karteru pasuje elegancko i nie ma tam problemów.
Rekomendowane odpowiedzi