Skocz do zawartości

Westland lysander seagull models 3000mm


Rekomendowane odpowiedzi

Tak w niedzielę Lysander poleciał,

post-2341-0-38892200-1527713943_thumb.jpg

post-2341-0-53719600-1527713976_thumb.jpg

post-2341-0-87423400-1527714031_thumb.jpg

post-2341-0-28349800-1527714051_thumb.jpg

 


 

Po około minucie lotu dym z modelu silnik przestał działać awaryjne lądowanie poza lotniskiem.

 

post-2341-0-72440100-1527714841_thumb.jpg

post-2341-0-11823900-1527714944_thumb.jpg

 

Regulator spalony,pakiety spuchnięte i spalone koszulki,uszkodzone osłony podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki latałem na 3/4 gazu był problem z wyważeniem pomimo wyważenia tak jak podaje producent model był za ciężki na nos 30 piknięć wysokością do góry jak już go wytrymowałem i chciałem zwolnić zobaczyć jak wolno może lecieć pojawił się dym i za chwilę silnik przestał działać.

 

Silnik Turnigy SK6374-170,regulator Scorpion 140A-14S,śmigło APC 22/12,pakiety 2x5000 6s połączone szeregowo w 12s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po zdjęciach, obstawiam regulator. Wygląda, że to na nim było główne ognisko temperatury.

Widać, że izolacja na przewodach grzała się od strony regulatora. Temperatura przekroczyła ponad 240*C. Puściły w końcu luty.

 

Wydaje mi się, że zawiniło tu odprowadzanie ciepła między radiatorem a mosfetami.

Nie znam tego regulatora, ale może trafiłeś na felerny egzemplarz, albo wentylator chłodzący zawiódł.

 

I może źle patrzę, ale ten regulator ma w wersji S3, ma podane w opisach napięcie zasilania do 14 V, a nie 14 S... Byłby to lekki zonk, jeżeli masz regulator w tej wersji, a podałeś mu blisko 50 V, zamiast 12 V...

Ale też wszystko było by jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator nie był nowy i latał już na 12s co prawda z innym silnikiem,a myślę że jak by do regulatora który jest max 14v czyli 4s podłączyć 12s to by spalił się w sekundę.Regulator chłodzenie miał pasywne bez wiatraka,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Turnigy SK6374-170,regulator Scorpion 140A-14S,śmigło APC 22/12,pakiety 2x5000 6s połączone szeregowo w 12s.

Producent silnika sugeruje zasilanie 6-10s i śmigło przy 10s - 22x10.

Dałeś większe zasilanie i przewymiarowane śmigło (duży skok). Regulator miał prawo zastrajkować, bo zapewne przekroczył dopuszczalne reżimy prądowe. Jeśli nadal chcesz latać na 12s, to śmigło proponuję zmniejszyć do 20X8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Producent silnika sugeruje zasilanie 6-10s i śmigło przy 10s - 22x10.

Dałeś większe zasilanie i przewymiarowane śmigło (duży skok). Regulator miał prawo zastrajkować, bo zapewne przekroczył dopuszczalne reżimy prądowe. Jeśli nadal chcesz latać na 12s, to śmigło proponuję zmniejszyć do 20X8.

Z tym silnikiem to troszkę dziwna sprawa bo podają różne parametry np: Powerful 3200w turnigy SK6374-170 brushless out runner. Removed from my YT PC21 and swung a 20x10 prop with serious authority on 10s. Motor specs Rated Power: 3250W ESC : 100A+ Cell count: 6-10 Suggested Prop: 22x10~26x10.

Inna strona.....: Turnigy Aerodrive SK6374-170

100amp esc no BEC

was swinging a 22-10 APC on 12cells

Podtrzymuję pytanie Kolegi Kesto; jakie zmiany zaszły w wyposażeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.