marcin133 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Temperatura podawana przez Ciebie 100 stopni brzmi bardzo optymistycznie Wszystko co mam w domu z silnikiem benzynowym ich wydech na pewno ma wyższą temp. Do tego dochodzą wibracje i naprężenia. Zapewne zauważyłeś że palnik na propan-butan bez problemu topi lut a nawet z lutuje się tym palnikiem małe elementy ale już wystarczy iż jeden z elementów to kilkanaście centymetrów rurki miedzianej aby z wszystkiego wyszły nici. Miedź bardzo dobrze oddaje ciepło. Dlatego stosuje się palniki z tlenem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Ciężki chyba ten wydech ? Jeżeli będziesz robił próbę to prawdopodobnie nie wytrzyma temp. ta pierwsza za silnikiem wygięta rurka z silikonu. Szkoda że nie masz zwykłego tłumika puszki na silniku bo wtedy z niego prowadząc dwie rury {np.takie karbowane z nierdzewki jak u mnie}omijasz zbiornik. ps. Na pierwszym zdjęciu widać że linka od wysokości dotyka pręta? przypadek czy tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Olo - silikon jest na wysokie temperatury 300 st więc raczej spokojnie. rurek nie ważyłem jeszcze ale ze 100g pewnie to waży. Linki górne wysokości celowo naprężone były przez poprzeczkę. Zrobiłem to bo inaczej linki załamywałyby się pod dużym kątem w miejscu wejścia w kadłub. Ale to była wersja robocza, teraz wejścia zrobiłem wyżej niż na planie i jest już bez poprzeczki. Dodałem też drugie serwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Silikon wytrzyma ale wg. mnie raczej na krótką metę . Miałem co najmniej dwa przypadki w których takie łączniki pękały a było to w silnikach żarowych. Zważyć rurki możesz bo coś mi tak zbyt optymistycznie brzmi te 100 g.Razem z tą rurą na silniku waży to chyba jednak więcej ale oczywiście pewnie się mylę. Ja do lutów na twardo używam palnik Bernzomatic na propan lub mapp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klif5 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Kolego Foker PO pierwsze . Bęzyna rozpuszcza silikon ,dlatego do połączeń stosuje sie rurki teflonowe. PO drugie . Wydech proponuje wykonać z rurek aluminiowych i zanieść do pospawania [ja tak zrobiłem z całym tłumikiem] Napewno nie bedzie to drorzsze jak ta Twoja armatura i luty. pozdrowienia z TriCity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Faktycznie Olo - armatura waży 2xtyle co podałem. Tej części przy samym silniku nie liczę bo jest na wyposażeniu silnika jako tłumik :jupi: Trudno się mówi, teraz jak już pociąłem to wszystko - oddać nie mogę.W najgorszym wypadku będzie bez instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Takich ,,tłumików" w postaci rurek nigdy nie testowałem i sam jestem ciekaw o ile w takim układzie te rurki wpływają na moc tego motorka ? Wiem że w zapasie masz mocniejszy motorek który pociągnie gdyby ten okazał sie za słaby Pilnuj wagi bo chyba raczej masz tendencje do budowy mocnych{tu +}ale też ciut chyba ciężkich konstrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Własnie, że mam te tendencje do opancerzania modeli, przykład Fokker D.VIII. Nieuport będzie ważył lekko ponad 6kg co przy pow 88dm nie wiele znaczy. Tem silnik jest nie za mały, plam przewidywał 120 4suw. Chętnie dałbym ten 32cm ale jest cieższy od tego a ja będę musial doważać ogon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Udało mi się dziś przeprowadzić test. Więc; po paru minutach pracy silnika najcieplejszym miejscem byl kolektor przy samym silniku i rurka od pierwszego silikonu do trójnika - ok 55st. Na wylocie były 22st. Oczywiście nie jest to miarodajne gdyż w ogólnie było zimno, latem napewnt T będzie wyższa. Praca silnika była równa jednak silnik na śmigle 16x8, którym wcześniej wykręcał 8500obr/min teraz kręcił 6500. Nie mogę stwierdzić jak narazie , że to instalacja tłumiła bo wcześniej silnik był regulowany do śmigła 18", chyba , że to nie ma znaczenia. Jednak silnik regulowany do 16" kręcąc śmigłem 18" gasł gdy przepustnica była całkowicie otwarta, więc może jednak ma znaczenie. Generalnie dźwięk chyba jest lepszy bez instalacji; na filmie nie miałem jak rozszezelnić jej więc skleiłem dwa filmy z tym, że jeden w ciągu garaży(garażów [?] :rotfl: ) a drugi na działce. skolei tego wczesniejszego filmu z pierwszego testu też nie bardzo było porównywać bo maska silnika była założona, a to też trochę zmienia dźwięk. Chyba, że jutro zrobię jeszcze raz z nałozoną maską. Film narazie przetwarza się . EDIT; http://video.google.pl/videoplay?docid=-8907698593030795142 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 na 98% to "instalacja CO " obniża osiągi silnika. Tłumik w silniku dwusuwowym jest na prawdę ważny. Oblicza sie jego wymiary pod konkretny silnik. Na dobrym tłumiku można zyskać dużo mocy ale i analogicznie na złym można wiele stracić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 W takim razie jutro ponowna próba bez instalacji. Jednak co do tłumika - w benzynie 32cm gdy zdjąłem tłumik ( fabryczny) to obroty nieznacznie o kilkaset spadły na maxa i lekko wzrosły na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekb Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Przepraszam że się wtrące ale na moje oko sprawa wygląda tak nie ma większego znaczenia krztałt tumika lecz jago pojemnośc teoretycznie można to wyliczyc ale w praktyce to jest indywidualna pojemnośc do danego egzemplarza silnika .dobrze dobrana pojemnośc tumika to wzrost mocy , momentu obrotowego i spadek zurzycia paliwa. cały pic polega na tym żeby przy srednich obrotach wydech wpadałw rezonans /słychac gwizd/ tumnik ma byc podobny do tumnika czyli rura -bania-rura zmieniając pojemnośc bani można znaleśc tą prawidłową pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 No niby wszystko się zgadza Jacekb. Mnie jednak nie zależało na samym tłumiku lecz na bocznych wydachach, a jesli przy tym byłoby ciszej to OK. Jednak jesli to co zrobiłem ma tłumić wydech - patrz zaburzać - to nie potrzebuję tego. Chyba, że juz w kadłubie byłaby jakaś mniejsza puszeczka - np po dezodorancie spełniająca rolę tłumika :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Dziś okleiłem w końcu kadłub... Tragedia :cry: ; żle przycięty arkusz folii, widoczne wypukłości, ktorych nie było widać przed oklejeniem... Muszę sie z tym przespać bo narazie to jestem strasznie zniesmaczony. a miało być tak pięknie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 nie jestem ekspertem ale w 2-suwach w motocyklach, skuterach tłumik to sama końcówka układu wydechowego zas jego przednia część tzw. grucha jest odpowiedzialna za osiągi silnika. silnik bez układu wydechowego ma wyraźnie gorsze osiągi, nie wkręca się na obroty. z tego co wiem dobranie właściwego układu wydechowego wymaga sporej wiedzy teoretycznej i praktycznej, kończąc ten przydługi wywód z dwusuwem jest troche więcej problemów niż czterosuwem a tak na oko twój układ wydechowy sprawdził by się dobrze w tym drugim (wolny wydech) a może nie rób tego trójnika (być może zakłóca przepływ spalin) tylko wyprowadź wydech na jedną stronę a z drugiej pozostaw imitacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Arek - podzielenie wydechu miało tylko sens gdyby były widoczne spaliny - trochę były widoczne, ale nie tak jak przy dodawaniu gazu w 4suwie. Nie qmam o czym mowisz, w czym drugim wydech by sie sprawdził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 w czym drugim wydech by sie sprawdził w 4-suwie podzielenie wydechu miało tylko sens gdyby były widoczne spaliny właśnie mi oto chodzi aby go nie dzielić (zwłaszcza że zrobiłeś to pod kątem prostym - opory zakłócające wypływ gazów wydechowych) prawdziwy wydech w lewo lub w prawo z łagodnym łukiem, a po drugiej stronie atrapa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 Arek zobacz na filmach jak przy rozruchu silnika spaliny 'strzelają z obu burt :faja: . O to mi własnie chodziło. Na jedną stronę nie będę robil bo to traci sens. Kupiłem na allegro specyfik do klejenia metali do temp 350st. Teraz będę mógł to zrobić jeszcze raz z rurek aluminiowych i łagodnie wygiętych. a gdybym przed trójnikiem umiescił puszkę po dezodorancie to byłaby ona tłumikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 napewno da to efekt rozprężenia gazów wylotowych jak to się przełoży na hałas? Nie wiem. Prawdopodobnie będzie Cię jeszcze czekać eksperymentowanie z pojemnością tej puszki i jej wpływem na osiągi silnika. Powodzenia a przyszło mi do głowy, żeby podpatrzeć jak wykonany jest wydech w pile spalinowej jutro spróbuje zdjąć ze swojej obudowę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Dziś po dodaniu - jeszcze na "ślinę" nie na stałe - elem. zewnętrznych i insygni, swiat zrobił się trochę radośniejszy :devil: Mam problem z ustaleniem czy proporczyk na pow. górnej kadłuba podstawę ma jak 3kąt równoramienny, czy też tak ściętą jak boczne? Obramowanie krawędzi kadłuba to tylko na próbę czy będzie sie dobrze trzymało. Niestety nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi