Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

Kup quadowy silnik:
https://www.tojalece.pl/silnik/emax/eco/2207/4s/6s/1700kv/1900kv/2400kv

Najlepiej 1900kV.

Na 3s spokojnie pokręci śmigłem 7x3.5cali, może 7x6 (to musisz sprawdzić), a będzie bardzo lekko, bardzo odpornie na temperaturę i masz wbudowaną piastę.

 

 

13 godzin temu, wojtek-a napisał:

Patryk dobrze prawi. Sam w 650 gramowym skrzydle mam takie cos jak z linku. Ze smigielkiem APC 6x4 E i accu 3s robi robote...dwudziestokilkukilometrowe spacery mu nie straszne...

 

https://www.banggood.com/Racerstar-BR2208-1400KV-2-4S-Brushless-Motor-For-RC-Airplane-p-1085433.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

 

Nie ukrywam że namieszaliście mi w głowie, zwiększyłem silnik/śmigło i baterie właśnie by uzyskać większy czasu lotu.

Co ciekawe będę miał problem z wyważeniem, obecny silnik 47g idealnie wyważa skrzydło. Myślałem o ciut większym silniku by móc na przodzie dodać kamerę HD Mobius (teraz musiała by być gdzieś w połowie).

Hmm mógł bym silnik zamontować na takich tulejkach odsuwających go w tył by poprawić wyważenie?

A czy zaproponowany silnik nie powinien mieć inne ESC? mam zwykle samolotowe.

Opublikowano

Kiedy masz duży silnik, który pracuje na małej mocy to on ma mniejszą sprawność niż mniejszy, a optymalnie dociążony. 

To, że silnik jest quadowy to nie ma znaczenia dla regla, z jego perspektywy jest to bldc jak bldc. 

 

Zaś jeśli chodzi o śmigło to większe śmigło wcale nie gwarantuje dłuższego czasu lotu. 

Tzn. Większe śmigło, dla tej samej, mocy robi więcej ciągu statycznego, ale mniejszą prędkość strumienia zaśmigłowego. W efekcie zwiększa to czas lotu tylko dla modeli, które dużo się wznoszą, albo latają powoli. 

Jeśli chcesz gdzieś zalecieć, to lepsze efekty robi mniejsze, wysokoskowe śmigło. Zmniejsza to max moc i prędkość wznoszenia, ale zwiększa zasięg. 

 

Dla przykładu - mój Twinstar lata na śmigłach 7x6, co kojarzy się raczej z szybszymi modelami na pozór. 

Jednak kiedy latam na jednej wysokości, to te śmigła zapewniają o połowę dłuższy lot niż śmigła 10x5.

Aczkolwiek śmigła 10x5 zapewniają 7 do 9 m/s prędkości wznoszenia, gdzie 7x6 już tylko 4-5m/s z mniejszą sprawnością. 

 

 

A jeśli chodzi o wyważenie, to cokolwiek pozwoli Ci osiągnąć zamierzony ŚC jest ok. Balastu też się nie bój, waga na czas lotu mocno nie wpływa (ani na zasięg). 

Waga wpływa najbardziej na max wysokość jaką możesz osiągnąć, ale ten model raczej nie ma służyć do podbijania stratosfery. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 minut temu, Patryk Sokol napisał:

Kiedy masz duży silnik, który pracuje na małej mocy to on ma mniejszą sprawność niż mniejszy, a optymalnie dociążony. 

To, że silnik jest quadowy to nie ma znaczenia dla regla, z jego perspektywy jest to bldc jak bldc. 

 

Zaś jeśli chodzi o śmigło to większe śmigło wcale nie gwarantuje dłuższego czasu lotu. 

Tzn. Większe śmigło, dla tej samej, mocy robi więcej ciągu statycznego, ale mniejszą prędkość strumienia zaśmigłowego. W efekcie zwiększa to czas lotu tylko dla modeli, które dużo się wznoszą, albo latają powoli. 

Jeśli chcesz gdzieś zalecieć, to lepsze efekty robi mniejsze, wysokoskowe śmigło. Zmniejsza to max moc i prędkość wznoszenia, ale zwiększa zasięg. 

 

Dla przykładu - mój Twinstar lata na śmigłach 7x6, co kojarzy się raczej z szybszymi modelami na pozór. 

Jednak kiedy latam na jednej wysokości, to te śmigła zapewniają o połowę dłuższy lot niż śmigła 10x5.

Aczkolwiek śmigła 10x5 zapewniają 7 do 9 m/s prędkości wznoszenia, gdzie 7x6 już tylko 4-5m/s z mniejszą sprawnością. 

 

 

A jeśli chodzi o wyważenie, to cokolwiek pozwoli Ci osiągnąć zamierzony ŚC jest ok. Balastu też się nie bój, waga na czas lotu mocno nie wpływa (ani na zasięg). 

Waga wpływa najbardziej na max wysokość jaką możesz osiągnąć, ale ten model raczej nie ma służyć do podbijania stratosfery. 

 

Piękne dzięki Patryk, super wyjaśnione.

 

A czy zamiast poleconego przez Ciebie emax-a może być ten, ten sam rozmiar i 1800KV, akurat emax w wersji 1900kv niedostępny na tej stronie?

Opublikowano
28 minut temu, Patryk Sokol napisał:

A jeśli chodzi o wyważenie, to cokolwiek pozwoli Ci osiągnąć zamierzony ŚC jest ok. Balastu też się nie bój, waga na czas lotu mocno nie wpływa (ani na zasięg). 

Waga wpływa najbardziej na max wysokość jaką możesz osiągnąć, ale ten model raczej nie ma służyć do podbijania stratosfery. 

 

Patryk - już takich informacji byś nie pisał w tak uproszczony sposób - bo ktoś jeszcze w to uwierzy bezpośrednio.

Cięższy model musi lecieć albo szybciej albo na większym kącie natarcia. A to znaczy że w ten lub inny sposób generuje większe opory a co za tym idzie ma większe straty energii.

Opublikowano

Znaczy ok, może to trochę uproszczone wyszło, bo wrzuciłem zasięg do jednego worka z czasem lotu. 

Mniej uproszczone powinno być, że na zasięg zwiększanie masy nie ma w praktyce wpływu, a na czas lotu niewielkie zwiększanie masy ma niewielki wpływ. 

 

Czemu tak jest postaram się wyjaśnić później, jak będę miał jak zrobić wykresy. 

Opublikowano
2 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

Znaczy ok, może to trochę uproszczone wyszło, bo wrzuciłem zasięg do jednego worka z czasem lotu. 

Mniej uproszczone powinno być, że na zasięg zwiększanie masy nie ma w praktyce wpływu, a na czas lotu niewielkie zwiększanie masy ma niewielki wpływ. 

 

Czemu tak jest postaram się wyjaśnić później, jak będę miał jak zrobić wykresy. 

Patryk, zobacz proszę do mojego pytania o silnik, czy może być ten XING 2207 1800KV

i dodatkowo dopytam o śmigła czy te kupić 6 i 7

Opublikowano

Xing jest bardzo fajny, trudna dziada ubić w quadzie, a co dopiero w modelu :D

 

Śmigła quadowe to śliski temat w samolotach (bo to co podlinkowałeś to quadowe śmigła). One są nieco inaczej projektowane, bo w quadzie śmigło bardzo często pracuje przy zerowej, bądź bardzo malej prędkości postępowej (stąd 3 łopaty, zamiast dwóch).

Sam często na takich śmigłach latam w samolotach (bo mam ich dużo, bardzo dużo :D ), ale jednak spadek sprawności względem dwułopatowych APC jest w samolocie widoczny (w Funjecie np. 6x4 APC lata koło godziny, a na quadowych śmigłach (róznego rozmiaru) nigdy nie przekroczyłem 50min czasu lotu). Polecam zostać przy samolotowych śmigłach, da to lepszy wynik. A najlepiej przy APC, te śmigła dają mi najlepsze wyniki

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 minut temu, Patryk Sokol napisał:

Xing jest bardzo fajny, trudna dziada ubić w quadzie, a co dopiero w modelu :D

 

Śmigła quadowe to śliski temat w samolotach (bo to co podlinkowałeś to quadowe śmigła). One są nieco inaczej projektowane, bo w quadzie śmigło bardzo często pracuje przy zerowej, bądź bardzo malej prędkości postępowej (stąd 3 łopaty, zamiast dwóch).

Sam często na takich śmigłach latam w samolotach (bo mam ich dużo, bardzo dużo :D ), ale jednak spadek sprawności względem dwułopatowych APC jest w samolocie widoczny (w Funjecie np. 6x4 APC lata koło godziny, a na quadowych śmigłach (róznego rozmiaru) nigdy nie przekroczyłem 50min czasu lotu). Polecam zostać przy samolotowych śmigłach, da to lepszy wynik. A najlepiej przy APC, te śmigła dają mi najlepsze wyniki

 

Czyli raczej takie a rozmiary jakie proponujesz do testowania?

--edit

Podlinkowałem do spaliny chodzi mi o TE

Opublikowano

Przy pakiecie 3s śmigło 7x4 powinno być ok. Ja bym raczej zaczął od śmigła 7x6, a później testował 8x6.

Kolega ma Talona na podobnym Xingu, który lata na pakiecie 3s Li-Ion i na 8x6 jest perfekcyjnie do przelotów.

Tyle, że Li-Ion ma mniejsze napięcie pod obciążeniem niż Li-Pol, więc na początek 7x6 będzie bezpieczniejsze.

Opublikowano

Dobra, kupiłem silnik XING 2207 1800KV i śmigła 7x4 i 7x6 jak przyjdą będę testował.

 

Zbuduje nowy domek ze sklejki by zdystansować silnik, będzie odsunięty ciut od skrzydła to będzie też mniejszy hałas.

Jeszcze raz dzięki Patryk.

Opublikowano

Przyszły w tym tygodniu silnik i śmigła. Dziś miałem chwilę czasu więc przystąpiłem do pomiarów na zrobionej na szybko siłowni :D

oto ona:

IMG-1078.jpg.6d97e181be213a28fca0b2c227714f1d.jpg

 

Testowi poddałem silnik XING 2207 1800KV i smigła: APC 7x4, 7x8 i GEMFAN 8x4. Pomiar ciągu i poboru prądu dla 25,50,75,100 % gazu. Bateria naładowana w 50%.

Poniżej tabela wyników pomiarów:

 

  śmigło APC 7x4 APC 7x6 GEMFAN 8x4
us pomiar przy ciąg [g] pobór [A] ciąg [g] pobór [A] ciąg [g] pobór [A]
1250 25% 222 3,25 165 3,45 244 3,61
1500 50% 414 7,34 340 8,39 469 8,89
1750 75% 604 12,34 527 15,31 706 16,45
2000 100% 778 17,9 674 22,13 888 22,14

 

Który w/g Was zestaw silnik/śmigło wypadł najkorzystniej?

 

Opublikowano

Napisałem Ci:

  

W dniu 10.07.2020 o 10:45, Patryk Sokol napisał:

Zaś jeśli chodzi o śmigło to większe śmigło wcale nie gwarantuje dłuższego czasu lotu. 

Tzn. Większe śmigło, dla tej samej, mocy robi więcej ciągu statycznego, ale mniejszą prędkość strumienia zaśmigłowego. W efekcie zwiększa to czas lotu tylko dla modeli, które dużo się wznoszą, albo latają powoli. 

Jeśli chcesz gdzieś zalecieć, to lepsze efekty robi mniejsze, wysokoskowe śmigło. Zmniejsza to max moc i prędkość wznoszenia, ale zwiększa zasięg. 

 

Dla przykładu - mój Twinstar lata na śmigłach 7x6, co kojarzy się raczej z szybszymi modelami na pozór. 

Jednak kiedy latam na jednej wysokości, to te śmigła zapewniają o połowę dłuższy lot niż śmigła 10x5.

Aczkolwiek śmigła 10x5 zapewniają 7 do 9 m/s prędkości wznoszenia, gdzie 7x6 już tylko 4-5m/s z mniejszą sprawnością.

 


A Ty się bierzesz do mierzenia ciągu statycznego :D

Ładuj 7x6 na początek.

Opublikowano
20 godzin temu, Patryk Sokol napisał:

A Ty się bierzesz do mierzenia ciągu statycznego :D

Ładuj 7x6 na początek.

 

To czysta ciekawość i chęć sprawdzenia amperożerności zestawu.

Jeszcze wylatam po pakiecie na każdym ze śmigieł - to będzie dla mnie też ciekawe porównanie.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.